Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 06:45:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Uitlaat modificatie  (gelezen 41284 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #135 Gepost op: Januari 28, 2011, 13:18:13 »

Net de boel even gemonteerd en gestart, het geluid lijkt wel wat meer gedempt te klinken op de één of andere manier.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #136 Gepost op: Januari 28, 2011, 17:56:54 »

Net de boel even gemonteerd en gestart, het geluid lijkt wel wat meer gedempt te klinken op de één of andere manier.
Ziet er netjes uit! Er is een filinke diameter gebruikt voor de balanspijpen.
Geen problemen met de kuip of olietank?

Bij mij is ie ook wat stiller geworden  . Minder harde klappen, meer een roffel is het nu.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #137 Gepost op: Januari 28, 2011, 19:18:45 »

Net de boel even gemonteerd en gestart, het geluid lijkt wel wat meer gedempt te klinken op de één of andere manier.
Ziet er netjes uit! Er is een filinke diameter gebruikt voor de balanspijpen.
Geen problemen met de kuip of olietank?

Bij mij is ie ook wat stiller geworden  . Minder harde klappen, meer een roffel is het nu.

nee hoor past erg netjes, overal ruimte zat ,dikte is 1,5 " ,maar schijnt niet zoveel uit te maken , zo heb ik gelezen .
Stiller is alleen maar beter ivm circuit-eisen.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #138 Gepost op: Februari 17, 2011, 12:24:46 »

Gabro heeft nu een speciale EPROM voor deze collectormod.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=138578&page=15

Is onderweg!
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #139 Gepost op: Februari 17, 2011, 13:38:24 »

Gabro heeft nu een speciale EPROM voor deze collectormod.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=138578&page=15

Is onderweg!


grappig, gisteren net gabro gecontact over een andere eprom ivm de mod.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #140 Gepost op: Februari 17, 2011, 13:46:57 »


nee hoor past erg netjes, overal ruimte zat ,dikte is 1,5 " ,maar schijnt niet zoveel uit te maken , zo heb ik gelezen .
Stiller is alleen maar beter ivm circuit-eisen.

koop een 4 cilinder , die zijn ook stiller 
Gelogd

if it runs , race it
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #141 Gepost op: Februari 17, 2011, 13:48:41 »

Het is een EPROM met dubbele mapping. Te schakelen door het verbinden van PIN 16 op de ECU.
Als basis is het de mapping van een Akra-dubbel systeem (SBK rep.) met de ontstekingscurve van de Gabro V5.
En nog wat "Gabro-trucjes"  Grin .

Dit voor maximaal effect van onze Mod.
Op het AF1 forum zijn ze iig zeer positief.

@Frank; Heb jij hem ook besteld?
« Laatste verandering: Februari 17, 2011, 14:23:12 door Jesse J » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #142 Gepost op: Februari 17, 2011, 13:51:40 »


nee hoor past erg netjes, overal ruimte zat ,dikte is 1,5 " ,maar schijnt niet zoveel uit te maken , zo heb ik gelezen .
Stiller is alleen maar beter ivm circuit-eisen.

koop een 4 cilinder , die zijn ook stiller 
@ Blackbee; Moet jij niet lesgeven ofzo?
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #143 Gepost op: Februari 17, 2011, 14:37:03 »

nee nog niet besteld.


@blackbee
les 1 rangen en standen:

Schout bij nacht = aprilia
matroos 3 takenschnitzel = suzuki

zo liggen de verhoudingen ongeveer  Grin Grin
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #144 Gepost op: Februari 17, 2011, 17:07:11 »

 

ach ja, je kan ook niet beter verwachten van een NUKUBU 


deze matroos zal je wel hinderlijk in de weg gaan rijden  Evil Evil
Gelogd

if it runs , race it
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #145 Gepost op: Februari 17, 2011, 18:08:58 »

 Grin Grin Ik zal je wsl niet zoveel zien met dat pk pakhuis 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #146 Gepost op: Februari 17, 2011, 18:56:20 »

kan je ook regelmatig hinderlijk inhalen  Grin
Gelogd

if it runs , race it
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #147 Gepost op: Februari 23, 2011, 15:04:23 »

Het is een EPROM met dubbele mapping. Te schakelen door het verbinden van PIN 16 op de ECU.
Als basis is het de mapping van een Akra-dubbel systeem (SBK rep.) met de ontstekingscurve van de Gabro V5.
En nog wat "Gabro-trucjes"  Grin .

Dit voor maximaal effect van onze Mod.
Op het AF1 forum zijn ze iig zeer positief.

@Frank; Heb jij hem ook besteld?

Zojuist besteld!

dus eerdaags een v5 gabro chip op MP  Grin

In overleg met Gabro zou ik m'n "custom pc111 map" opsturen naar hem zodat ie daar nog één en ander aan kon passen, wat blijkt nu , na afstellen vorig jaar op de bank, is er dus gewoon een zero map ingezet met enkelt vanaf 9500+ toeren een minime aanpassing, beetje jammer als je om een aangepaste mapping vraagt en je krijgt dan dit  Angry Angry voor bijna 400€  Huh,

ik haal de pc111 eraf en ga eerst eens kijken hoe de nieuwe chip gaat werken.
Mooi is ook idd de twee mappings die er nu op staan.

Gelogd
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #148 Gepost op: Februari 23, 2011, 18:31:07 »

Ik heb ook nog een V2-V6 chip liggen van Gabro.
Deze wil ik gaan gebruiken samen met m'n Arrow uitlaatsysteem en K&N filter.

Moet alleen nog ff iets moois verzinnen van een schakelaar ofzo om te switchen tussen de 2 mappen.
Iemand een idee voor een goede kleine schakelaar waarmee je de pin 16 kunt in/uit schakelen?
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #149 Gepost op: Februari 23, 2011, 19:36:09 »

Een speciale Gabro-EPROM is onderweg. Volgens Gabro kan de V6-Chip wel maar is die te arm in het middengebied (met uitlaatmod.).

Ik heb ook een schakelaar om pin16 aan en uit te zetten voor de andere mapping.
Het is een tuimelschakelaar onder het zadel. Ik maak binnenkort wel ff wat foto's.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51611 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25447 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Scottoiler gemonteerd op de Tuono. « 1 2 » Motorpsycho 20 11636 Laatste bericht Oktober 07, 2011, 18:39:35
door APAKWA
het grote: superplus / 98 topic « 1 2 » teddek 29 15544 Laatste bericht December 06, 2010, 21:47:46
door rsvfrank
Thomas zijn RS50 OM projecten - update « 1 2 3 » *Thomas* 38 26728 Laatste bericht December 26, 2008, 09:54:16
door *Thomas*

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!