Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 01:25:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 11   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Uitlaat modificatie  (gelezen 41282 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: December 11, 2009, 18:48:58 »

Weer van dat andere forum: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=138578


* aprilia_both.JPG (112.84 KB, 1024x768 - bekeken 851 keer.)
Gelogd
patrickhenr
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: December 11, 2009, 18:50:29 »

Komt allemaal goed, 'k zal eerst een run doen met dubbele Akra's en dan met de modificatie. De resultaten laat ik zien aan jullie.

Ben benieuwd :-). Vooral of het inderdaad niet op een ander toerental een dip teweeg brengt.

Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: December 11, 2009, 20:53:50 »


Tja als je last hebt van die dip moet je het doen, is in de grafiek duidelijk verbeterd, verder weinig verschil in koppel en vermogen, moet zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van die dip, denk dat je er alleen met orginele vertanding last van hebt.
Gelogd
patrickhenr
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: December 11, 2009, 21:03:11 »

Hmmz.....in de grafiek zie je wel inderdaad weer terug dat je ergens wint....en op andere plekken weer inlevert. Kan ook bijna niet anders.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: December 12, 2009, 11:14:59 »

Hmmz.....in de grafiek zie je wel inderdaad weer terug dat je ergens wint....en op andere plekken weer inlevert. Kan ook bijna niet anders.
Ja, dat klopt. Maar je ziet ook dat vooral het middengebied beter verloopt en dat ik het toerengebied wat je veel gebruikt (op straat).
Het is niet zo dat ik ontevreden over het motorkarakter van m'n Mille, in tegendeel zelfs, de dip heb ik ook geen last van.
Als deze mod. makkelijk is uit te voeren en voor weinig, waarom niet?
Iedereen die deze modificatie heeft uitgevoerd is er positief over en ik ben wel in voor een experimentje.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: December 12, 2009, 11:36:55 »


Mooiste wat hieraan te zien is hoe makkelijk het is een hoog vermogen krijgen. Aan het einde van het toerengebied heeft hij net 2 nm meer (terwijl zijn max koppel lager is) dan in de voorgaande situatie, de toeren die het vermogen naar boven tillen krijgt hij er voor niks bij. Je ziet precies daar waar de rode koppel lijn onder de blauwe duikt hetzelfde gebeurd met het vermogen, maar dan een factor groter door het toerental. Je hebt zo verschrikkelijk weinig aan alleen getallen...

Wel mooi te zien dat die dip zelfs bijna een piek is geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die mod altijds als redelijk belachelijk bestempeld heb. Kga nu toch twijfelen (een beetje) Smiley
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
PjV
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: December 12, 2009, 12:24:10 »

Ik zie mijn pa van het weekend en dan vraag ik het meteen.

Ik denk dat je moet denken aan tientjeswerk 

Als het ook werkt op een mille uit 2000 met Arrow SP dan wil ik die mod wel uit laten voeren.
Qua geluid schijnt het ook nog iets toe te voegen Grin
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: December 12, 2009, 13:31:49 »

In de apriliacup van een paar jaar geleden in G.B. werd deze modificatie gebruikt en toegestaan , scheen orgineel Aprilia-onderdeel te zijn.
Alleen kan ik nergens een partnr. vinden en waar zullen al die pijpen inmiddels zijn gebleven.
De Aprilia cup was destijds een populaire klasse met gemiddeld zo'n 30 a 40 deelnemers.
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: December 12, 2009, 13:55:32 »

In de apriliacup van een paar jaar geleden in G.B. werd deze modificatie gebruikt en toegestaan , scheen orgineel Aprilia-onderdeel te zijn.
Alleen kan ik nergens een partnr. vinden en waar zullen al die pijpen inmiddels zijn gebleven.
De Aprilia cup was destijds een populaire klasse met gemiddeld zo'n 30 a 40 deelnemers.

maakt inweze niet uit wat voor pijp er tussen komt toch?
gassen worden niet omgeleid, het gaat enkel om het druk verschil te vereffenen
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: December 12, 2009, 15:23:54 »

Ik heb ook een paar topics gelezen op het AF1 forum, en Ă©Ă©n daarvan was dat het niet zozeer om druk vereffening ging ,maar meer om volume vergroting van het totale systeem.
Zit wel wat in volgens mij, de race-uitlaten van de oudere Duc's werkten ook met langere (spaghetti) uitlaatsystemen.
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: December 12, 2009, 15:49:58 »

ik heb nog een origineel setje pijpen liggen voor weinig
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
novaterra
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: December 13, 2009, 19:27:39 »

foto's van de uitdraai heb ik ook niet meer, maar se staan wel op de vierde pagina van dat topic op apriliaforum.com

gevonden!!!!


* DSC_0905kopie2.jpg (87.61 KB, 600x399 - bekeken 384 keer.)

* DSC_8342mm.jpg (84.73 KB, 800x532 - bekeken 384 keer.)
« Laatste verandering: December 13, 2009, 19:32:49 door novaterra » Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: December 13, 2009, 22:47:39 »

Die snap ik even niet. De tweede foto is een vergelijk tussen 2 runs op vershillende dagen, dat verteld de temperatuur volgens mij. Maar wat is de eerste foto dan? Met een gemodificeerde collector? Het koppelverloop is wel wat anders...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
MarK
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: December 14, 2009, 10:44:58 »

Ik heb nog zo'n orgineel spruitstukje liggen voor weinig, mocht je je eigen spruitstuk niet willen aanpassen.

 
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: December 14, 2009, 12:28:32 »

Die snap ik even niet. De tweede foto is een vergelijk tussen 2 runs op vershillende dagen, dat verteld de temperatuur volgens mij. Maar wat is de eerste foto dan? Met een gemodificeerde collector? Het koppelverloop is wel wat anders...
Ik snap m ook niet
Hoe kan het koppel kruispunt ineens op een lager toerental liggen dan in de eerste grafiek
Of is in de eerste grafiek de koppellijn hoger weergegeven op het raster.

groeten
Sander
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 11   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51611 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25447 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Scottoiler gemonteerd op de Tuono. « 1 2 » Motorpsycho 20 11636 Laatste bericht Oktober 07, 2011, 18:39:35
door APAKWA
het grote: superplus / 98 topic « 1 2 » teddek 29 15540 Laatste bericht December 06, 2010, 21:47:46
door rsvfrank
Thomas zijn RS50 OM projecten - update « 1 2 3 » *Thomas* 38 26727 Laatste bericht December 26, 2008, 09:54:16
door *Thomas*

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!