Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 15:23:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe vervang je een Eprom  (gelezen 5126 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
DrRossi
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 171


If its not blown it sucks

Netherlands
« Gepost op: December 15, 2009, 11:53:34 »

Since I provide Eproms I would like to help fitting them.
Here is a how to.
If you do it like in the movie there is a big change the Eprom will die of statics.



Look at the pictures and it explains itself.

Here we have the ECU.
Unscrew the 4 screws and lift up the lid



This is what it looks like inside.



This example is an Aprilia aftermarket RSV Titanium Eprom which comes with a descramble foot.
You have to take that out as well!!!
As you can see there is a notch on the white foot and on the Eprom.
They must match!!



By taking a piece of plastic and toughing the central heating first you lower the change of static electricity ruining the Eprom.



Lift one side up just a bit.



Then the other side.



Repeat this until the Eprom will come loose.



Now take your new Eprom and put it on the white Eprom foot.
Watch the notch !!
Put in one side only.



The other side will look like this.



Now push with your thumb on the side of the Eprom and push it to the side so all pins line up.

Or use the plastic tool to push each pin in while applying little pressure on top of the Eprom.



Now that's done screw the lit back together.

Adjust the trim pots to 12 o clock.



Put the connectors back in and put on the contact to hear if the fuel pump runs.

If not there is a problem.

Here are examples of a descramble board.





Mine comes without is since my software is not scrambled.

Hope this helps.

DrRossi

Sorry guys maar ik ben te lam om het te vertalen  Grin

« Laatste verandering: December 16, 2009, 08:53:22 door DrRossi » Gelogd

'I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?'
MarK
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: December 15, 2009, 11:57:17 »

It loeks verrie nijs, but ei doont snep 'r nuffing vrom... 
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: December 15, 2009, 12:23:42 »

helder 
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: December 15, 2009, 18:23:15 »

duidelijk, thanks for who want to now
Gelogd
Velocemente
Aprilia RSV Mille R '03
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.428


Kiss French, ride Italian!

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 15, 2009, 18:29:05 »

 

Eerste gedeelte in het koreaans! Grin

나가 Eproms를 제공하기 때문에 나는 그(것)들을 적합하 돕고 싶으면.
여기 어떻게에 있다.
그것을 하는 경우에 거기 영화에서이다 Eprom가 정역학으로 정지할 큰 변경 좋아하십시오.
Gelogd
B_Realistic
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: December 16, 2009, 10:08:39 »

DrRossi,


Bedankt voor de uitleg.
En je hebt mijn PM gelezen he dus komt in orde.
Voor alle rijders : Als je de EPROM vervangt gelieve je te aarden!!! Ben Field Engineer geweest en je kan die dingen stuk doen door jezelf niet te aarden. Je moet jezelf dezelfde spanning aanmeten als je EPROM!!!


Michel
Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: December 16, 2009, 10:10:39 »

En neem de tijd om de Eprom zeer voorzichtig met beleid en van alle kanten gelijkmatig los te maken. Want anders kan er wat afbreken.   
Gelogd
jimi
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 262

Dit forum is het helemaal !

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: December 19, 2009, 22:07:13 »

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat het aan te raden is om geaard te zijn dmv bv een ESD polsband ( te krijgen bij electronica onderdelen shops.)
Eproms zijn ESD gevoelig wat inhoud dat een statische ontlading de Eprom kan beschadigen.

Verder is het beter een IC trekker te kopen bij zo n onderdelenshop of anders in tegenstelling tot de film met twee schroevendraaiers of andere soortgelijke voorwerpen tegelijkertijd! de eprom op te "wippen".

De pootjes van een Eprom kunnen niet al te veel hebben en eenzijdig opwippen betekend het verbuigen van de pootjes. Doe je dat te vaak of onbenullig, dan breken ze gemakkelijk af.

 
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31325 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10912 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17001 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109774 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
21 Januari 2011 (Vrijdagavond) - ARA RUILBEURS bij RokĂ© Motors Mijdrecht « 1 2 ... 5 6 » 2 Fast 2 See 89 31063 Laatste bericht Januari 25, 2011, 15:50:41
door 2 Fast 2 See

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!