Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 09:46:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Startkoppeling  (gelezen 8195 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Gepost op: December 15, 2009, 18:33:31 »

Mijn mille begint last tekrijgen van geluiden vanuit de starkoppeling. Moeilijk rondgaan en het bekend geluid.

Ik heb geinformeerd en het moet een prijzige klus zijn om hem weer lekker te kunnen laten starten. hebben jullie een tip voor me om hem toch weer in orde te brengen zonder de kosten uit de hand te laten lopen.

mvg george
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: December 15, 2009, 19:24:04 »

Uit elkaar halen en er een nieuwe veer er omheen monteren (of de oude inkorten, en met locktite weer in elkaar draaien). Als je op tijd bent kan het helpen.

Je moet er zoiezo niet te lang mee wachten. Hoe langer je doorgaat, des te meer er beschadigt. De 1 hoeft alleen het sprag lager te vervangen, de ander ook het tandwiel en het huis. Als je alleen het sprag lager vervangt, dan kun je of die van BMW gebruiken, of van een Duc. Beide zijn goedkoper dan die van aprilia.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: December 15, 2009, 23:27:55 »

owke bedankt ik zal hem eens uiteen halen.
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: December 16, 2009, 00:04:45 »

Best een klus hoor. Zijdeksel moet open, je hebt een trekker voor het vliegwiel nodig, plus een brander om het ding warm te stoken.

Als alle oppervlakken nog heel zijn, dan zou ik het met een nieuwe veer proberen. Lijkt me iig de moeite van het proberen waar. Als de boel wel beschadigt is, dan zou alles vervangen moeten worden. Maargoed, open moest hij toch...
« Laatste verandering: December 16, 2009, 00:06:24 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 16, 2009, 22:10:26 »

en als het beschadigd is is er dan nog een manier om het te beperken?
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
v-TWim
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: December 16, 2009, 22:33:05 »

Nee, volgens mij niet. Als ie echt beschadigd is dan moet ie worden vervangen. Die van een BMW F650 moet iig passen en is een stuk goedkoper... Is namelijk ook een rotax blok. Aprilia heeft de neiging om gewoon de prijs over de kop te gooien van onderdelen omdat het Aprilia is....
Gelogd
Jeroen
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: December 17, 2009, 07:15:47 »

Het is idd een hele klus. Daarom zou ik beschadigde delen direct vervangen. Stel dat het probleem weer terug komt dan baal je van de
verkeerde zuinigheid. Bovendien moet je weer de olie, filter en de packingen vervangen!

Er worden volgens mij startkoppelingen aangeboden voor rond de 250 euro. (Ducati & BMW ) even zoeken.
Uit mijn hoofd is die van Aprilia 2x zo duur. Een how to vind je hier http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=155882.
Er zijn er meer maar die kon ik zo snel niet vinden.

Ik zou er gewoon zelf aan beginnen. Wanneer je het laat doen (beunhaas uitgezonderd) dan zit je ruim over de 1000 euro
aan reparatiekosten door de vele manuren die er in gaan zitten. Er zijn altijd wel forum leden die willen helpen.

Succes!

« Laatste verandering: December 17, 2009, 07:47:33 door Jeroen » Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: December 17, 2009, 07:21:39 »

Even de zoekfunctie gebruiken. Hier staat eea in beschreven met foto's. Het is vrij eenvoudig, maar je hebt wel het juiste gereedschap nodig.

Wij hebben een starterkrans van een fireblade '95 gebruikt. Koste bijna niets en liggen bij de meeste sloopbedrijven (hondadealers) wel op de plank.
of je moet met de tijd een keer bij mij langs komen, dan fixen we da shit 
Gelogd
beer
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: December 17, 2009, 12:07:21 »

Even de zoekfunctie gebruiken. Hier staat eea in beschreven met foto's. Het is vrij eenvoudig, maar je hebt wel het juiste gereedschap nodig.

Wij hebben een starterkrans van een fireblade '95 gebruikt. Koste bijna niets en liggen bij de meeste sloopbedrijven (hondadealers) wel op de plank.
of je moet met de tijd een keer bij mij langs komen, dan fixen we da shit 

kijk das nou aprilia love Smiley wou ik ff zeggen 

maar dat zijn geen beste verhalen die ik zo lees jeeej had er nog nooit over gehoord en hoop er ook niet veel meer over te horen
Gelogd
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 17, 2009, 12:14:09 »

Even de zoekfunctie gebruiken. Hier staat eea in beschreven met foto's. Het is vrij eenvoudig, maar je hebt wel het juiste gereedschap nodig.

Wij hebben een starterkrans van een fireblade '95 gebruikt. Koste bijna niets en liggen bij de meeste sloopbedrijven (hondadealers) wel op de plank.
of je moet met de tijd een keer bij mij langs komen, dan fixen we da shit  

Bedankt voor het aanbod. Maar mag ik vragen waar je ergens woon? Is zo'n koppeling zomaar uitwisselbaar? Ik woon trouwens in de buurt van venlo.
« Laatste verandering: December 17, 2009, 12:18:45 door George » Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Stork
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 174


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 17, 2009, 12:54:35 »

nieuwe startkoppeling kopen van een BMW F650, kost je €89,- incl BTW. Heb het zelf ook gedaan een aantal maanden terug
Gelogd
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 17, 2009, 13:53:42 »

Owke thanks dan zal ik het eens gaan bestellen maar ben ik dan klaar? met alleen de koppeling of moet ik nog meer hebben?
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: December 17, 2009, 14:03:18 »

mijn prive-monteur (aka timfiz) woont in heerhugowaard (nh) 
Gelogd

if it runs , race it
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: December 17, 2009, 14:13:45 »

Dat is 2,5 uur rijden
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 17, 2009, 14:40:30 »

Dat is 2,5 uur rijden

Dat is dan snel verdiend voor je, toch?
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lang verhaal en een vraag met vele mogelijke antwoorden ..... « 1 2 » Kenny 16 6473 Laatste bericht Oktober 16, 2010, 18:05:37
door Kenny
99 mille wil niet starten.. « 1 2 » nobby 15 7515 Laatste bericht November 01, 2010, 12:04:52
door Han
Tijdens rijden ineens gerammel « 1 2 3 » Tommzz 31 9732 Laatste bericht Augustus 12, 2013, 07:57:58
door Hansie
hard tikken en niet starten (bij lege accu) base rsv 4 2806 Laatste bericht September 23, 2010, 16:59:01
door base rsv
Even voorstellen « 1 2 » PeterC 18 7518 Laatste bericht Februari 25, 2015, 21:49:00
door PeterC

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!