Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 13:44:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Startkoppeling  (gelezen 8196 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: December 17, 2009, 15:06:59 »

hoe bedoel je daarmee : snel verdiend?
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Sniep
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: December 17, 2009, 15:13:59 »

Goedkoper dan een dealer  Wink
Gelogd
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: December 17, 2009, 16:18:59 »

van welk jaar is die BMW F650 van 93 tot 2000?
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: December 19, 2009, 11:42:04 »

Heel af-en-toe heeft mijn Mieltje ook wat startproblemen. De startmotor wil dan niet meteen ronddraaien. Net zoals deze Mille aan het begin heel even heeft.

Nou is mij weleens verteld dat dit zou liggen aan de lagers van de startmotor...  Huh Maar ik ben altijd een beetje bang dat het toch het "bekende" strartprobleem is dat zo vet knaken kan gaan kosten. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten aan de hand van het bovenstaande filmpje? 
Gelogd

Happy Mille
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: December 19, 2009, 17:49:25 »

dat doet de mijne ook maar dan vaker
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: December 19, 2009, 18:00:04 »

Mijn Tuono heeft dat ook wel eens.

Ik heb een aantal enduro 4 takten gehad (KTM en Honda XR) .
Deze 1 cilinders moest je aan kicken.

Heel belangrijk hierbij was de stand van de zuiger .
Als deze tegen de compressie stond kreeg je hem niet aangetrapt.

Waarom dit verhaal >   ik denk dat de stand van de zuigers van de appie op dat moment kritisch staat en de start motor te weinig kracht heeft om er doorheen te gaan.

Zelf houdt ik de startknop dan niet ingedrukt, maar waag een 2e poging.

Ook kan het zijn dat het start relais ingebrand is en daardoor te veel weerstand heeft.
Het vermogen van de startmotor is dan minder ( spanningsverlies)

Lijkt mij geen starter krans probleem   
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #21 Gepost op: December 19, 2009, 18:33:29 »

Heel af-en-toe heeft mijn Mieltje ook wat startproblemen. De startmotor wil dan niet meteen ronddraaien. Net zoals deze Mille aan het begin heel even heeft.

Nou is mij weleens verteld dat dit zou liggen aan de lagers van de startmotor...  Huh Maar ik ben altijd een beetje bang dat het toch het "bekende" strartprobleem is dat zo vet knaken kan gaan kosten. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten aan de hand van het bovenstaande filmpje?  

Lijkt mij idd ook geen starterkoppelingsprobleem   hij krijgt hem niet door de compressie heen...
een kapotte starterkoppeling maakt een geluid waarvan het glazuur van je tanden afvalt...
als je dit hebt in elk geval ff wachten tot devolgende poging, kan de kompressie wat weglekken  
ik ga van de winter de startmotor openhalen, misschien dat ik wat aan de lagers kan ontdekken, ik laat het weten, zoja laat ik een paar nieuwe draaien als ik ze nergens kan vinden (hitachi startmotor?? weet iemand dat?)
« Laatste verandering: December 19, 2009, 18:35:46 door TuonoPeet » Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: December 19, 2009, 18:35:21 »

vandaag kreeg ik de motor nog niet eens aan.
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Jeroen
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: December 19, 2009, 20:38:54 »

Dat is klote, ik hoop voor je dat het startrelais het probleem veroorzaakt.
Die zou ik eerst controleren samen met de accu.
Zijn die goed dan zou ik niet meer starten tot het probleem is gevonden om ergere schade te voorkomen.
Ik ken iemand waarbij een bout van het vliegwiel was losgelopen, deze bout heeft vervolgens de dynamo vernield.
Ook de rollen van zijn startkoppeling zaten vast en waren vlak gesleten. Ik wil je niet verontrusten maar zijn motor
maakte exact hetzelfde geluid. Zal maar zeggen eerst uitsluiten om erger te voorkomen.
In ieder geval veel succes en hopen dat het bij het startrelais blijft!
Gelogd
ARAssociate
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: December 19, 2009, 20:51:59 »

Voordat je je blokje uit elkaar trekt. Probeer even je start relais te meten.

Ik heb hier ook problemen mee (op dit moment!). De motor startte al een tijdje wat slechter maar dat vond ik aan de ene kant wel gaaf Wink zo'n motor die wat meer moeite heeft met starten en die 1/2 seconde erover doet om rond te draaien en dan VROEEEEMM. En ja, ik weet dat ik er even naar had moeten kijken. Want net toen de sneeuw met bakken uit de hemel kwam ik de trein had gemist en ik op mijn RSV wilde springen om mijn tentamen te halen... je raad het al stopt hij er helemaal mee.
Bij het starten slechts een luide klik. Heb jij dit ook zoek even op "start relais" zodat je weet hoe je dat moet testen. vrij primitief/eenvoudig maar erg sensationeel.
Heb inmiddels een nieuwe besteld en moet nog even wachten voordat ik weer kan rijden... Succes
Gelogd
wimmie
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: December 19, 2009, 21:02:59 »

Heel af-en-toe heeft mijn Mieltje ook wat startproblemen. De startmotor wil dan niet meteen ronddraaien. Net zoals deze Mille aan het begin heel even heeft.

Nou is mij weleens verteld dat dit zou liggen aan de lagers van de startmotor...  Huh Maar ik ben altijd een beetje bang dat het toch het "bekende" strartprobleem is dat zo vet knaken kan gaan kosten. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten aan de hand van het bovenstaande filmpje? 


Dat is volgens mij niets bijzonders
Dat heeft mijn rsv ('04) ook weleens , net zoals de firestorm die ik hiervoor had
Dan staat er gewoon een zuiger precies tegen de compressie aan , bij de 2e poging draait hij altijd gewoon rond.
Als je je er heel erg aan stoort , kun je altijd nog een 4cylinder kopen...... Smiley
Gelogd
ARAssociate
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: December 19, 2009, 21:46:21 »

Heel af-en-toe heeft mijn Mieltje ook wat startproblemen. De startmotor wil dan niet meteen ronddraaien. Net zoals deze Mille aan het begin heel even heeft.

Nou is mij weleens verteld dat dit zou liggen aan de lagers van de startmotor...  Huh Maar ik ben altijd een beetje bang dat het toch het "bekende" strartprobleem is dat zo vet knaken kan gaan kosten. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten aan de hand van het bovenstaande filmpje? 


Dat is volgens mij niets bijzonders
Dat heeft mijn rsv ('04) ook weleens , net zoals de firestorm die ik hiervoor had
Dan staat er gewoon een zuiger precies tegen de compressie aan , bij de 2e poging draait hij altijd gewoon rond.
Als je je er heel erg aan stoort , kun je altijd nog een 4cylinder kopen...... Smiley

Ja, inderdaad. Dan pakt hij hem gewoon niet helemaal goed (alsof de tandjes op elkaar staan >< in plaats van in elkaar glijden). gebeurd regelmatig bij mij. gewoon niet te lang de startmotor aanhouden en gewoon opnieuw waardoor die er anders indraait.
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: December 20, 2009, 00:19:12 »

hoi,

ik had ook probleem met startkoppeling.
Sprag lager stuk en pitting op het start tandwiel en huis.
Dus beetje gegoogeld en kwam op sprag lager (oftewel knel lager) van ducati uit.
was ff ruim 100 euro inc btw.
Toen ik het zaakje uit elkaar had heb ik het lager op de goede plekker zoveel mogelijk nagemeten en ik kon geen verschillen ontdekken met het ducati lager.
kwam ook uit dezelfde fabriek.
echter het tandwiel en het lagerhuis (die grote ring) kon ik geen vervanger voor vinden, dat was wel een paar honderd euro.

even goed voor gaan zitten.
Ik heb er ongeveer 2 uur over gedaan, maar dat komt omdat ik een mierenneuker ben, alles wordt 30x nagemeten.

langzaam starten heeft die van mij ook last van gehad, dat moeilijk rondkrijgen.
Na het vervangen van de startkoppeling draaid ie rond als een gek.
Blijkt dus toch verschil in te zitten, minder verlies wanneer alles nieuw is.
Dit komt omdat de tonnetjes de juiste toleranties hebben waardoor het lager en dus de tonnetjes minder hoeven zoeken.
Hier gaat anders veel energie in verloren.
Zelf ben ik er van overtuigd dat het snelle slijten van de sprag clutch komt door een slechte/lege accu.
Het knellager gaat namelijk slaan wanneer de accuspanning te veel zakt.
Dit is killing voor de tonnetjes die in het lager zitten.
Ook helpt een slechte veer niet mee, deze zorgen ervoor dat de koppeling niet wordt meegenomen wanneer de motor draaid (gaat om nogal veel toeren en kracht).

p.s. mijn motor heeft zowel voor de vervanging als daarna op de druppellader gestaan, helaas was ik niet de eerste maar de tweede eigenaar.

ik raad dan ook iedereen aan om de rsv zoveel mogelijk op de druppel-lader te zetten.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: December 20, 2009, 00:27:13 »

owja, voor het verhitten van de rotor, geen open vlam gebruiker.
Gewoon een hitte fohn.
8 minuten vol gas op het binnenste deel van de rotor houden/verhitten.
Dit zorgt ervoor dat de loctite op de conische passing zijn kracht verliesd.
8 minuten lijkt lang, maar hij kan het makkelijk hebben, bij te kort verhitten bestaat de mogelijkheid dat je bij te veel kracht het schroefdraad uit je vliegwiel kan trekken.

succes met je klus, gebruik ook even de zoekfuntie, heb al vaker wat over dit onderwerp wat neergezet.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lang verhaal en een vraag met vele mogelijke antwoorden ..... « 1 2 » Kenny 16 6474 Laatste bericht Oktober 16, 2010, 18:05:37
door Kenny
99 mille wil niet starten.. « 1 2 » nobby 15 7516 Laatste bericht November 01, 2010, 12:04:52
door Han
Tijdens rijden ineens gerammel « 1 2 3 » Tommzz 31 9733 Laatste bericht Augustus 12, 2013, 07:57:58
door Hansie
hard tikken en niet starten (bij lege accu) base rsv 4 2806 Laatste bericht September 23, 2010, 16:59:01
door base rsv
Even voorstellen « 1 2 » PeterC 18 7518 Laatste bericht Februari 25, 2015, 21:49:00
door PeterC

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!