nou nou nou, wat een reacties op mijn post

Laat ik het in ieder geval eens zijn met de posts hierboven, dat als je zonder beschermende kledij van je brommert afstuiterd, je niet moet zeiken dat je geen vel(of minder) meer hebt

of zelf zal moeten bijdragen aan de ziekenhuiskosten...
ja laten we daar weer een 'regeling' over optuigen!

maarre dan wil ik mountainbikers ook in een hogere risicocategorie, sowieso
bijbetaling voor rokers, parachutespringers amateurvoetballers en kickdammers en verder iedereen die ik vergeten ben!

Er is een hele leuke aflevering van, dacht ik, het programma "rekenkamer" op de publieke, waarin tot op de cent wordt berekend wat rokers kosten.
Concusie: als ze nog leven zijn ze duurder ivm ziektekosten en lagere arbeidsproductiviteit, maar gezien de gemiddeld kortere levensduur, leveren ze veel op door lagere pensioenkosten, uitkeringen e.d.
Het scheelt niet veel overigens

Mbt kleding, en een evt keurmerk daarvoor:
Het hebben van een goed (merk) pak is niet alles. Let eens op hoeveel motorrijders met een slecht passend en zittend (vaak te groot) pak rondrijden. Dan helpt een pak dus niet meer (bescherming beweegt weg), en/of levert het brandwonden op.
Een keurmerk werkt dus niet, althans niet op het pak alleen. Op de bescherming inserts en je helm zit het al..
Elkaar wijzen op risico's lijkt me dan beter, door spotjes of door onderling contact...