Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 06:51:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn  (gelezen 48524 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #75 Gepost op: Augustus 04, 2010, 13:46:46 »

Nou ik kom heel wat dagen op Circuits Assen is daar een hoofdmoot van maar ik heb nog nooit iemand verwijderd zien worden,
behalve alstie op zijn bek ging per ambulance

Voordat je ergens op reageert is het wel zo netjes om eerst eens voor te stellen wie je bent.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #76 Gepost op: Augustus 04, 2010, 14:04:53 »

Leuke topic.



Volgens mij hoor ik net dat m'n popcorn klaar is...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #77 Gepost op: Augustus 04, 2010, 16:34:09 »

amen  angel angel


rob je moet de politiek in    gezellig samen met oompie geert 

Ja, en dan neem je ome Koos police ook maar mee
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #78 Gepost op: Augustus 04, 2010, 20:19:35 »

Ik vind dat ze man mij part wel wettelijk mogen verplichten, dat je op een motor beschermende kleding moet dragen.
Maar dat is mijn mening

Ik deel deze mening.

De lamzakken die zonder beschermende kleding onderuit gaan, veroorzaken enorme ziekenhuiskosten. De verzekering betaalt dat wel, maar deze voorvallen zorgen er wel voor dat jij en ik (die wel volledig ingepakt rondrijden) geconfronteerd worden met als maar hogere verzekeringspremies.

 

Ik deel deze mening NIET
Allereerst ben ik principieel tegen het invoeren van wet- en regelgeving tenzij het ECHT belangrijk is
Vervolgens hebben we een ernstig tekort aan orgaandonoren dus moet je dit soort gekken alle kans geven er eentje te worden.

Het argument van de ziekenhuiskosten is KUL. Dan moeten we alle dikke mensen gaan verplichten te fietsen, alle rokers gaan verplichten te stoppen, alle motorrijders sowieso een toeslag berekenen, mensen met gevaarlijke hobbies verbiede deze nog langer te beoefenen etc etc etc. Precies dit soort redenaties en "logica" is de reden waarom we in dit mooie landje al VERZUIPEN  in de regelgeving.

Ik ben voorstander van voldoende vrijheid voor iedereen om alle stommiteiten uit te halen die hij/zij nodig acht. Amen.  Smiley







 With stupid wijze woorden 
Gelogd
Iron Horse
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: September 28, 2010, 21:21:25 »

Het is al wel weer een wat ouder topic en effe niet meer op gereageerd, maar ik wil er toch ook wel m'n mening even in kwijt.

Vandaag in anderhalf uur tijd een scooterrijder en even later een motorrijder door een auto geschept in de kreukels gezien. Hoe de situatie was weet ik niet precies, maar het leek erop dat het in beide gevallen de schuld van de auto was. De toestand van de berijders weet ik eveneens niet, maar daar gaat het nu niet om.

Omdat ik van de week dit topic las en deze 2 ongelukken nu zag dacht ik er toch maar eens op te reageren. Het is sowieso een topic dat her en der telkens weer in allerhande varianten de kop opsteekt, dus eigenlijk niks nieuws maar weer iemand die even de aandacht voor dit soort dingen vraagt. Begin van het seizoen dan regent het van dit soort berichten.

Ik ben op zich wel voorstander van het dragen van beschermende kleding zolang het maar vrijwillig blijft, met een valhelm als uitzondering, die vind ik wel verplicht op iets dat harder rijdt dan 30 km/uur. Aan de andere kant zitten er vaak een heleboel moraalridders bij de antwoorden die eigenlijk ook boter op hun hoofd hebben. Afhankelijk van de leeftijd en ervaringen zijn er zat bij, waaronder ikzelf, die vroeger op hun opgevoerde bromfiets meer en gevaarlijkere capriolen uithaalden bij snelheden tegen de 100 km/uur en zonder enige aangepaste kleding dan de hedendaagse motorrijder die even een boulevardje pakt bij 30 graden Celsius in z'n korte broek en T-shirt. Een beetje hypocriet dus. En wie de schoen past.... .

Ik reed ruim 30 jaar geleden ook met m'n vrouw achterop 210 km/uur op een 80 km N-weg tussen Rijswijk en Delft in m'n spijkerbroek. Achteraf gezien natuurlijk waanzin, maar we deden het wel. Dat was wel in een tijd dat er amper beschermende kleding bestond, meer dan een valhelm en een leren motorjas. En de snelheidslimiet was net naar de 120 gesteld vanwege de oliecrisis, maar daar trok niemand zich iets van aan. Boetes waren te verwaarlozen en controles ook.

Het is dus niet allemaal goed te praten, maar soms willen we kennelijk ook in een overbezorgde maatschappij leven. Hier in Nederland vinden we het tegenwoordig heel gewoon dat we op een motor dik ingepakt in textiel of leer de baan opgaan. Of dat nu voor een kort ritje is of naar je werk 30 km verderop, we vinden dat meestal okay. Maar ga je iets zuidelijker dan zijn de temperaturen vaak een stukje hoger en heeft men daar meer moeite mee en zie je inderdaad die motorscooterrijders in hun  chique pakkie met alleen een helm op door de straten scheuren. En niet alleen de scooterrijders, maar ook menig motorrijder maakt zich daar "schuldig" aan. Je hoeft maar naar Parijs te gaan en het sterft er van de voorbeelden.

Als het mooi weer is dan stap ik zonder probleem op m'n Vespa GTS 300 zonder iets meer dan m'n helm. Meestal houd ik wel de binnenwegen aan en rij ik niet extreem hard en blijf ik rustig rijden en hou veel afstand. Met de Pegaso, of elke andere "echte" motorfiets, waarbij je een tank tussen je knieën hebt trek ik (bijna) altijd wel een motorpak en de hele reutemeteut aan. Dat klinkt misschien tegenstrijdig, maar met een scooter is de kans dat je met een been onder het voertuig komt aanzienlijk kleiner dan met een motorfiets. Verder ben ik met de scooter (ja een variomatic .... ) veel minder snel geneigd te snel te rijden.

Uit ervaring weet ik ook dat je in ItaliĂ« niet graag in het leer gestoken op een motor zit bij 35~40 graden. Dan wordt het echt een kwelling en is het bijna erger dan rijden zonder beschermende kleding. (Ik heb destijds dus  wel zo'n "doorwaai-jack", alleen al om die reden aangeschaft) Ik heb daar ook wel gezondigd en ben in m'n spijkerbroek en T-shirt de baan opgegaan. Alleen is het nadeel dat die Italianen rijden als achterlijken en je bij 120 op een 80 km weg dus een Alfa op 2 meter achter je kentekenplaat hebt kleven die niet weg te branden is. Dan moet je dus tot 160~170 doortrekken om zo'n mongool van je af te schudden. En dan voelt het niet leuk meer als je beseft hoe e op je motor zit.

Al met al blijft het een punt van discussie. Maar ieder nadenkend mens kan begrijpen wanneer het verantwoord, iets minder verantwoord en totaal onverantwoord is wanneer je met meer of minder goede bescherming op pad gaat. En ook ik ben in het verleden met m'n brommers onderuit gegaan, maar uiteindelijk heb ik er toch niets ernstigs aan overgehouden.

Het circuit op in je korte broek is bezopen, maar in je spijkerbroek op zaterdagochtend met een rustig vaartje over een dijkje tuffen lijkt me niet een ondoordacht risico nemen. Het is dus allemaal, tot op zeker hoogte, betrekkelijk. En iedereen mag daar natuurlijk zo zijn eigen mening over hebben.
« Laatste verandering: September 28, 2010, 21:29:24 door Iron Horse » Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #80 Gepost op: September 29, 2010, 09:37:59 »

kijk de jeugd is onbezonnen en ziet zelden gevaar die je als volwassene wel ziet .
je kan dit verhaal van bescherming ook rustig doortrekken naar auto's , als je 18+ bent
wil je een snelle bak om indruk te maken , dat de banden glad zijn en de remmen op
is dan niet zo heel belangrijk , je voelt je GOD op wielen en ......

dit gaat in mijn ogen ook op voor brommerrijden en motorrijden, ik zie genoeg jongens
en meiden die zonder helm op op de scooter zitten, zelf heb ik altijd mijn helm gedragen
op de brommer , mooie tijd dat wel en ja ook ik heb hem geparkeerd op een les-auto  Shocked Shocked

nu ik boven de 20 ben en werk en vaste lasten heb , wil ik er alles aan doen om mezelf
te beschermen zowel in de auto als op de motor , ik reed dus ook bij 30gr + in zuidfrankrijk
vol in het leer en stopte gewoon om de 2 uur voor een fles energie drank , oke na 2 weken
stinkt je pak als een bunzing maar daar heb je een wasmachine voor  in de auto rij
ik altijd met gordel om omdat zonder voel ik me niet happy  dan mis ik iets


iedereen moet het voor zichzelf weten maar als je de keuze hebt om je te beschermen moet je
dat in mijn ogen gewoon doen , je duikt ook niet op een onbekend meisje zonder regenjas ofwel 
Gelogd

if it runs , race it
MrKneedown
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431


Netherlands
« Antwoord #81 Gepost op: September 29, 2010, 17:22:37 »

  vraag altijd haar naam...Smiley  Verzekeringen kunnen draagplicht voor beschermende kleding invoeren toch
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #82 Gepost op: September 29, 2010, 18:13:29 »

Als je buiten de deur gaat eten, even een rubbertje om de vork doen!!
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Kefke
Gast
« Antwoord #83 Gepost op: September 29, 2010, 18:24:33 »

Ik wil met de moto naar school, maar ik wil niet 8 uur achter de schoolbanken zitten met mijn lederen suit aan.
Zelf heb ik eens een Hein Gericke Jeans (voor moto's) gekocht. Maar ik zag het verschil niet dadelijk tussen een gewoon jeansbroek.

Dus wat moet je dan doen?
Gelogd
Iron Horse
Gast
« Antwoord #84 Gepost op: September 29, 2010, 21:49:44 »

Als het echt een aangepaste jeans is voor motoren dan is daar Kevlar in verwerkt en staat er ook ergens op of in het label. Dat maakt de broek een stuk steviger en slijtvaster. Maar echt leer is daar niet mee te vergelijken. Maar hij is in ieder geval steviger dan de standaard jeans.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #85 Gepost op: September 30, 2010, 08:02:22 »

Neen, geen kevlar. Gewoon wat verstevigde stiksels en mogelijkheden om van die rubberen protectoren in te steken.
Misschien eens zoeken naar een jeans met kevelar
« Laatste verandering: September 30, 2010, 08:08:01 door Kefke » Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #86 Gepost op: September 30, 2010, 09:41:31 »

Ik heb dit voorjaar een kleine buiteling in zuid frankrijk gemaakt, zonder goede beschermende kleding had ik het er niet zo goed vanaf gebracht als nu. Mij zal je nooit zien zonder maximaal beschermende kleding op de motor. Een beetje ala Stefan dus  With stupid
Gelogd

erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #87 Gepost op: September 30, 2010, 12:20:35 »

Om een lang verhaal kort te maken....
Van mij betreft mogen ze beschermende kleding op een motor gewoon verplichten. Ben zelf ook eens onderuitgereden, en had gelukkig dankzij mijn beschemende kleding (bijna) niets.
Ook ik zie in de zomermaanden vaak genoeg die "Stoere mensen" rijden die gewoon met een t-shirtje en korte broek en teenslippers rond rijden

je bent in mijn ogen echt zo gek als een deur als je dat doet, de gevolgen zijn bij een val/glijpartij niet te overzien.......

Het probleem is gewoon dat een hoop mensen er gewoon het gevaar niet in zien, vaak als ik er iets van zeg krijg ik als reactie: IK kijk wel uit!!
Maar helaas zijn er meer weggebruikers, wat toch de grootste onvoorspelbare factor op de weg is... Die "andere" weggebruiker.

Vaak heb ik ook het idee dat mensen eerst een klein fortuin besteden aan hun rijbewijs, dan aan een motor en dan helaas als laatse aan een goede helm en beschermende kleding.
Groeten, Erik
« Laatste verandering: Oktober 01, 2010, 07:32:25 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
macvelli
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: Oktober 01, 2010, 00:12:50 »

Het is in mijn ogen gewoon bezopen, in een auto verplichten ze wel een gordel, terwijl op de motor beschermende kleding wat ook meteen je enigste bescherming is niet verplicht is. Natuurlijk zijn er altijd mensen die denken stoer te zijn of wat dan ook, juist voo dat soort mensen zouden ze beschermende kleding moeten verpplichten, juist domoren dienen tegen zichzelf beschermt te worden.

En ja ik rij elke dag naar me werk ingepakt in een textiel motorpak, laarzen handschoenen en uiteraard een helm. Ik neem me gewone schoenen mee in me rugzak en omkleden kost me nog geen 5 minuten op het werk, natuurlijk ga je niet een heledag in je lerenpak in de schoolbanken zitten 

Ik ben het er wel mee eens dat er hier in NL te veel regeltjes en bureaucratie is maar schrap dan een hoop van die onzin regeltjes, en laat iets als je eigen veiligheid niet aankomen op eigen verantwoordelijkheid, want je kan niet zomaar uitgaan van het feit dat elk mens dit bezit.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #89 Gepost op: Oktober 01, 2010, 12:28:03 »

Ik vind dat beschermende kledij niet verplicht moet zijn.

Hier in het centrum staat het verkeer altijd vast. Dus als je met de auto naar het centrum moet ben je een hele tijd onderweg (en dan heb je nog geen parkeerplaats)
Terwijl als ik de moto neem (met handschoenen, leren jas, jeansbroek, helm) kan ik tegen 30km/u tussen de auto' s door, door het centrum rijden en voor de winkel parkeren. Zodra ik niet sneller dan 60 rij rij ik zonder lederen broek
Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12883 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45274 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Zaterdag 3 juli 2010 - ARA Fotoshootdag! (Gratis A4 foto voor ARA leden!) « 1 2 ... 9 10 » 2 Fast 2 See 140 40832 Laatste bericht September 03, 2010, 15:08:56
door AeroX
Update « 1 2 » emielfellinger 24 10715 Laatste bericht December 16, 2011, 13:38:44
door emielfellinger
RSV 2004 PsychicP 10 4112 Laatste bericht Mei 02, 2014, 06:28:31
door ElSjiepo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!