Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 19:45:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn  (gelezen 48521 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #45 Gepost op: December 20, 2009, 08:59:16 »

Natuurlijk wordt er eerst begonnen met de aanschaf van motorkledig. Daar zijn een paar tips voor:

Ten eerste: De huidige motorkleding is gemaakt voor de huidige motorrijder. Dat is iemand die bijna geen kilometers draait en daar toch droog geventileerd en warm bij wil blijven. Daar speelt de kledingmakersmarkt op in. De huidige motorkleding is veiliger, comfortabeler en modieuzer dan ooit. Daarbij is het wel zo dat de kwaliteit van met name stikwerk en ritsen gebaseerd blijkt op die 3000/4000 km die de motorrijders gemideld per jaar rijden. Wanneer je dus serieuze kilometers maakt, dan kun je gelazer met naden en ritsen verwachten. De insteek is dat je je dan in het nieuw steekt. Sniet nodig. Er kan gerepareerd worden. Net zo goed . En de investering meer dan waard.

Wees niet te scharrig
Vaak wordt kleding als sluitpost van de motorbegroting gebruikt. je kan je afvragen of dat verstandig is; in veel gevallen is deze kleding bepalend voor de mate van letsel die je oploopt bij een valpartij of ongeval en je doet er dus verstandig aan om er niet nodeloos op te bezuinigen.Natuurlijk is het niet erg als je een model van vorig jaar in de uitverkoop koopt en niemand hoeft meer uit te geven dan nodig.

Pas op met het Internet!
Het grote nadeel van webshops is dat je de motorkleding niet goed kunt passen voordat je deze aanschaft. natuurlijk kan je de kleding terug sturen als het niet past, maar je bent toch sneller genegen om genoegen te nemen met wat je hebt, terug sturen is toch altijd weer een heel gedoe!
Juist bij motorkleding is het heel belangrijk dat het goed past! Dus ga "live" passen!
Bepaal vooraf goed wat je nodig hebt
Als je motorkleding gaat aanschaffen dien je vooraleerst te bepalen wat je nou eigenlijk nodig hebt of zoekt. Een leren overall is misschien prachtig, maar in jouw geval is een waterdichte, winterharde textielcombi misschien wel veel slimmer!

Oriƫnteer je voor af
Kijk goed wat er te koop is en wat daarover in de pers is geschreven. De diverse motorbladen testen regelmatig allerlei kleding en toebehoren (laarzen, handschoenen, helmen, gehoorbescherming). Handig daarbij zijn bijvoorbeeld het jaargangenoverzichten van de motorbladen. Via die lijsten kan je alle testen lezen

Neem er de tijd voor
Motorkleding is duur! Trek dus voldoende tijd uit om er zeker van te zijn dat deze dure aankoop (bij jou) past. Ga bij voorkeur niet in het weekend, want dan is het erg druk en sta je sneller onder druk om te beslissen. Als je niet zeker van je aankoop bent, ga dan weg en denk er nog even over na, dat is vaak beter dan terug brengen. Pas wat op bij beursaanbiedingen. Kleding uit een verkopen modeljaar van een gekende producent? Okay! Goedkope merkloze kleding uit Verweggistan? Teveel kans op inferieur langslurven voorhuidenleer en enkel stikwerk. Als iets niets kost, dan kan het niets zijn.

Zorg dat het past
Een schop voor open doel? Dat zal je verbazen! Alleen al vanwege het feit dat veel mensen nog de bietenbrug op gaan bij het vorige punt. Zorg er voor dat je aanhebt wat je doorgaans onder je motorkleding zou dragen. Ga dus geen leren motorbroek passen over je spijkerbroek heen en trek je dikke trui uit als je een textielen motorjas met thermovoering gaat passen.

De bescherming in motorkleding werkt alleen als alle bescherming op de juiste plaats zit. Hierbij moet je er rekening mee houden dat je op de motor een andere houding hebt dan in het pashokje, ga dus op een motor zitten (bij voorkeur je eigen motor) en kijk of alle bescherming dan op de juiste plaats zit.

Maar als het dan past, en je het een paar jaar hebt gedragen? Dan zie je dat die hoge prijs vaak niet in overeenstemming is met de kwaliteit. Dan hebben we het niet over valschades, maar over loslatend stikwerk en defecte ritsen...

Maar er is meer.
Sommige ongemakken heb je. Andere verdien je. Maar heb je er wel eens over nagedacht dat je pak je pijn kan doen? Nee zeker? Lees maar:

Lichamelijke klachten tijdens/na het rijden.

Heb jij dat ook? Last van je rug, knieƫn, nek of schouders tijdens en na het rijden?
Dan heb je een grote kans dat je motorpak niet zit zoals het zou moeten zitten

Let wel, een motorpak hoeft niet persƩ lekker te zitten. Meestal voel je de protectie etc. en zit het vooral in het begin niet altijd lekker.
Bedenk dat je pak in eerste instantie voor je veiligheid is.

*Daarentegen is het niet normaal wanneer je last van je nek, schouders en knieƫn krijgt.
*Last van je knieƫn krijg je wanneer je broek boven de knie te kort is.
*Last van je nek en schouders ontstaat wanneer de ruglengte te kort is, hierdoor word je als het ware in elkaar     gedrukt, vooral als je op een sportieve motor zit. In de meeste gevallen is hieraan wel het een en ander te veranderen.
*Na het verlengen van je broek in de bovenbenen en/of het verzetten van de connectierits rijd je meestal zonder ergernis en pijn en geniet je weer meer van je hobby, zoals het hoort!
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #46 Gepost op: December 20, 2009, 09:19:08 »

Goed verhaal, broer 
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: December 20, 2009, 09:55:09 »

Goed verhaal, broer 

HĆ©, ik dacht altijd al wat lijken julllie op mekaar !  laugh

Maar met de inhoud van dit epistel ben ik het helemaal Ć©Ć©ns.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: December 20, 2009, 10:56:40 »

dit jaar ga ik voor nieuwe protectie , zowel rug als borst . 

iemand een idee / voorstel
Gelogd

if it runs , race it
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: December 20, 2009, 10:57:37 »

dit jaar ga ik voor nieuwe protectie , zowel rug als borst . 

iemand een idee / voorstel
siliconen? in het roze
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: December 20, 2009, 11:03:09 »

jammer jarno 

nee gewoon voor onder de race overall , heb nu alleen rugprotectie van dainesse
Gelogd

if it runs , race it
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #51 Gepost op: December 20, 2009, 11:39:23 »

dit jaar ga ik voor nieuwe protectie , zowel rug als borst . 

iemand een idee / voorstel

Spidi, moet Mieke er eentje meenemen in jouw maat met de nieuwjaarsreceptie voor ā‚¬ 179,90

Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: December 22, 2009, 11:35:53 »

Ik stond afgelopen zomer ook naast zo'n "held"....

Op zijn chopper met vierkante achterband van 10 jaar oud, korte broek hempje geen handschoenen  en een pothelmpje. 

Zeg ie tegen mij(in volledig motorpak ed.): "Jij hebt het zeker wel warm??? hahaha" 
Ik zeg: "Jazeker, maar als ik een schuiver maak heb ik al mijn vel nog!!" 
"Ja"zegt hij, "Maar ik kijk wel uit!!!" 
Ik moest hem even heel hard uitlachen. Ikzelf ben 8 jaar geleden ook platgereden tewijl ik voorrang had, heb er gelukkig niets aan overgehouden, maar kon wel een half jaar niet lopen........

Ik zei tegen hem, dat als hij de enige op de weg was zijn theorie wel op zou gaan, maar dat is helaas niet t geval.......
Ik vind dat ze man mij part wel wettelijk mogen verplichten, dat je op een motor beschermende kleding moet dragen.

Maar dat is mijn mening

Het is nu vaak zo dat ze een rijbewijs halen, duur!!
Dan een motor kopen, duur!!
En dan kleding....en dan is het geld op...... zonde!!
Nu is het wel al verplicht dat je met lessen zelf al beschermende kleding moet hebben???

lijkt me wel goed, omdat je dan het belangrijkste eerst hebt.

gr Erik
Gelogd

DONDER-PILOOT
ARAssociate
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: December 22, 2009, 12:22:11 »

De rijscholen hebben zelf beschermende kleding (als het goed is). Ik ben voor het verplicht stellen van motorkleding.
Dat het veel kost is natuurlijk geen argument. Het hoort er nu eenmaal bij. Bedenk je dat je heel wat medische kosten bij een lichte aanrijding kan voorkomen.
Ik ken helaas ook genoeg motorrijders die niet door hun eigen schuld betrokken waren geweest bij een ongeluk. Gelukkig rij ik al 6 jaar schade en letselvrij. knock wood.
Ik hoop dat dit zo blijft! Smiley

P.s. ik ben niet bijgelovig, maar het kan nooit kwaad 
« Laatste verandering: December 22, 2009, 12:24:54 door ARAssociate » Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: December 22, 2009, 12:26:14 »

De rijscholen hebben zelf beschermende kleding (als het goed is). Ik ben voor het verplicht stellen van motorkleding.
Dat het veel kost is natuurlijk geen argument. Het hoort er nu eenmaal bij. Bedenk je dat je heel wat medische kosten bij een lichte aanrijding kan voorkomen.
Ik ken helaas ook genoeg motorrijders die niet door hun eigen schuld betrokken waren geweest bij een ongeluk. Gelukkig rij ik al 6 jaar schade en letselvrij. knock wood.
Ik hoop dat dit zo blijft! Smiley

De rijschool waar ik bij was, had zelf beschermende kleding voor diegene die zelf nog geen motorkleding had  .
Het gebeurd inderdaad vaak dat men op kleding bezuinigt  Undecided
Ik heb eerst mijn motorkledij gekocht en toen pas mijn eerste motor
En op de motorbeurs heb je vaak goede kleding tegen beursprijzen 

En inderdaad... het hoeft niet altijd een Ć©Ć©nzijdig ongeval te zijn, iemand anders kan je ook omgooien  Undecided
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Jenkins
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: December 23, 2009, 16:25:11 »

Ik vind dat ze man mij part wel wettelijk mogen verplichten, dat je op een motor beschermende kleding moet dragen.
Maar dat is mijn mening

Ik deel deze mening.

De lamzakken die zonder beschermende kleding onderuit gaan, veroorzaken enorme ziekenhuiskosten. De verzekering betaalt dat wel, maar deze voorvallen zorgen er wel voor dat jij en ik (die wel volledig ingepakt rondrijden) geconfronteerd worden met als maar hogere verzekeringspremies.

 
Gelogd
ErikG
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: December 23, 2009, 16:55:22 »

eindelijk toch maar even gekeken.

Het is ook stom om zonder beschermende kleren te rijden, maar ik deed het ook wel eens bij korte stukjes. Maarja binnen de bebouwde kom ga je toch niet sneller dan een scooter en die bestuurders dragen ook geen beschermende kleren (slecht excuus  angel ). Het heeft me trouwens wel als eens geld gekost.

Toen ik namelijk in een korte broek en sportschoenen naar de training ging en oom motoragent me tegemoet reed draaide deze linearecta zijn motor om en hield me aan. (boete kreeg ik uiteindelijk omdat ik niks van papieren bij me had).
Sinds dat moment heb ik me voorgenomen om gewoon altijd mijn papieren mee te nemen, en die zitten in de motorjas Wink. Tot op heden is dat in elk geval altijd gelukt.
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #57 Gepost op: December 24, 2009, 09:40:46 »

Ik vind dat ze man mij part wel wettelijk mogen verplichten, dat je op een motor beschermende kleding moet dragen.
Maar dat is mijn mening

Ik deel deze mening.

De lamzakken die zonder beschermende kleding onderuit gaan, veroorzaken enorme ziekenhuiskosten. De verzekering betaalt dat wel, maar deze voorvallen zorgen er wel voor dat jij en ik (die wel volledig ingepakt rondrijden) geconfronteerd worden met als maar hogere verzekeringspremies.

 
Vergeet hierbij ook niet te melden dat werkgevers er niet blij van worden als er weer is iemand niet op z'n werk verschijnt door dit soort grappen  Wink Wink Wink
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #58 Gepost op: December 24, 2009, 09:44:56 »

nee werkgevers zijn met meer dingen niet blij Undecided Grin Grin Grin Grin Zullen we een rijtje maken:

- de plannen ontrendt de pensioenen voor zware beroepen om de lasten bij de werkgever neer te leggen, natuurlijk
- eigen risico en de wet poortwachter, 
- kilometerheffing 

Allemaal zaken die kostenverhogend werken en die juist weer niet geaccepteerd worden in deze tijden Cry Cry

Je wordt in Nederland gestraft als je ondernemer bent Angry
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #59 Gepost op: December 24, 2009, 09:52:15 »

nee werkgevers zijn met meer dingen niet blij Undecided Grin Grin Grin Grin Zullen we een rijtje maken:

- de plannen ontrendt de pensioenen voor zware beroepen om de lasten bij de werkgever neer te leggen, natuurlijk
- eigen risico en de wet poortwachter, 
- kilometerheffing 

Allemaal zaken die kostenverhogend werken en die juist weer niet geaccepteerd worden in deze tijden Cry Cry

Je wordt in Nederland gestraft als je ondernemer bent Angry
Inderdaad  zelfs over je zuurverdiende winst nog is meer dan de helft wegbrengen is helemaal......
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12882 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45271 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Zaterdag 3 juli 2010 - ARA Fotoshootdag! (Gratis A4 foto voor ARA leden!) « 1 2 ... 9 10 » 2 Fast 2 See 140 40830 Laatste bericht September 03, 2010, 15:08:56
door AeroX
Update « 1 2 » emielfellinger 24 10715 Laatste bericht December 16, 2011, 13:38:44
door emielfellinger
RSV 2004 PsychicP 10 4111 Laatste bericht Mei 02, 2014, 06:28:31
door ElSjiepo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!