Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 15:08:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn  (gelezen 48741 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #105 Gepost op: Oktober 02, 2012, 18:24:21 »

nou nou nou, wat een reacties op mijn post Shocked
Laat ik het in ieder geval eens zijn met de posts hierboven, dat als je zonder beschermende kledij van je brommert afstuiterd, je niet moet zeiken dat je geen vel(of minder) meer hebt of zelf zal moeten bijdragen aan de ziekenhuiskosten...
« Laatste verandering: Oktober 02, 2012, 18:28:16 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
tripakis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 668


RSV 2007

Netherlands
« Antwoord #106 Gepost op: Oktober 02, 2012, 18:56:37 »

Tuurlijk is een pak het veiligst! Op de rsv draag ik die dan ook altijd
Maar op de XT wil ik ook weleens met spijkerbroek (wel veilige jas en rugplaat) gaan rijden.
Maar als iedereen het zo met veiligheid opheeft, waarom dan die snelheden en pk's op dit forum?
Sowieso is motorrijden niet echt veilig, dus zijn we in de ogen van de niet motorrijders al
Begrijp me niet verkeerd, ik rijd ook graag door Grin maar ik denk dan dat het pak ook niet echt meer werkt!

Grtz,

 
Gelogd
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #107 Gepost op: Oktober 02, 2012, 19:01:45 »

Ieder moet het voor zich weten !!
Maar niet achteraf zijken als het mis is gegaan !!
Vel groeit terug maar een gebroken rug is toch wel anders !!
Dus goede rug protector is ook belangrijk ! 

Gr. Frank
Gelogd

V4 rules
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #108 Gepost op: Oktober 03, 2012, 15:03:38 »

nou nou nou, wat een reacties op mijn post Shocked
Laat ik het in ieder geval eens zijn met de posts hierboven, dat als je zonder beschermende kledij van je brommert afstuiterd, je niet moet zeiken dat je geen vel(of minder) meer hebt of zelf zal moeten bijdragen aan de ziekenhuiskosten...

ja laten we daar weer een 'regeling' over optuigen!  Lips Sealed  Wink
maarre dan wil ik mountainbikers ook in een hogere risicocategorie, sowieso bijbetaling voor rokers, parachutespringers amateurvoetballers en kickdammers en verder iedereen die ik vergeten ben!   Grin Grin Grin
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #109 Gepost op: Oktober 03, 2012, 16:34:17 »

Ik zag laatst een brommerrijder met 70 door de stad scheuren,zonder fatsoenlijke remmen,speling op z'n balhoofd en versleten schokdempers.
Helemaal in zomertenue en kin bandje los 
Over veiligheid gepraat  Undecided
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #110 Gepost op: Oktober 03, 2012, 19:26:36 »

nou nou nou, wat een reacties op mijn post Shocked
Laat ik het in ieder geval eens zijn met de posts hierboven, dat als je zonder beschermende kledij van je brommert afstuiterd, je niet moet zeiken dat je geen vel(of minder) meer hebt of zelf zal moeten bijdragen aan de ziekenhuiskosten...

ja laten we daar weer een 'regeling' over optuigen!  Lips Sealed  Wink
maarre dan wil ik mountainbikers ook in een hogere risicocategorie, sowieso bijbetaling voor rokers, parachutespringers amateurvoetballers en kickdammers en verder iedereen die ik vergeten ben!   Grin Grin Grin

Laten we het maar gewoon bij de titel van dit topic houden "omdat er nog steeds DOMME motorrijders zijn" ......
Ik hoef niet meer regels, (Waar sommige hier wel bang voor zijn denk  Grin ) ik heb a mijn persoonlijke mening alleen willen geven .... 
« Laatste verandering: Oktober 03, 2012, 19:35:40 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
EVVULPEN
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 29


The vehicle is constructed of inedible parts...???

Netherlands
« Antwoord #111 Gepost op: Oktober 13, 2012, 16:01:01 »

Dergelijke filmpjes worden in opdracht van de overheid door reclameburootjes bedacht en moeten slechts angst aanjagen.
Soortgelijke filmpjes zou je kunnen maken van bv.ongelukken met skieen, duiken, autorijden, fietsen, vliegen, met trein of bus gaan, parachutespringen, etc, etc
Allerlei aktiviteiten kunnen letsel tot gevolg hebben. Alleen thuis in een hoekje blijven zitten is het alternatief.
Iemand moet de persoonlijke vrijheid hebben om zelf bepalen welke risicoos hij acceptabel vindt.
Gevolgen van deze campagnes zijn altijd een beperking: helmplicht, verplichte verlichting, verplicht gele hesjes, verplicht ABS, verplicht bandenspanningssensors. De lijst is oneindig. Alle eerst vrijwillige zaken worden later verplicht. Dit stopt pas als motorrrijden totaal verboden is. En die tijd lijkt niet ver weg. Alle regels (apk, getrapt rijbewijs etc) hebben de motorhobbyisten al gedecimeerd.
Dus: vooral zelf nadenken en je niet door angst laten lijden. Vrijheid blijheid. Veel motorplezier !
 
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #112 Gepost op: Oktober 13, 2012, 18:19:12 »

Dergelijke filmpjes worden in opdracht van de overheid door reclameburootjes bedacht en moeten slechts angst aanjagen.
Soortgelijke filmpjes zou je kunnen maken van bv.ongelukken met skieen, duiken, autorijden, fietsen, vliegen, met trein of bus gaan, parachutespringen, etc, etc
Allerlei aktiviteiten kunnen letsel tot gevolg hebben. Alleen thuis in een hoekje blijven zitten is het alternatief.
Iemand moet de persoonlijke vrijheid hebben om zelf bepalen welke risicoos hij acceptabel vindt.
Gevolgen van deze campagnes zijn altijd een beperking: helmplicht, verplichte verlichting, verplicht gele hesjes, verplicht ABS, verplicht bandenspanningssensors. De lijst is oneindig. Alle eerst vrijwillige zaken worden later verplicht. Dit stopt pas als motorrrijden totaal verboden is. En die tijd lijkt niet ver weg. Alle regels (apk, getrapt rijbewijs etc) hebben de motorhobbyisten al gedecimeerd.
Dus: vooral zelf nadenken en je niet door angst laten lijden. Vrijheid blijheid. Veel motorplezier !
 

Sluit ik me bij aan. En welkom op 't forum trouwens.
Gelogd

robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #113 Gepost op: Oktober 14, 2012, 09:19:41 »

Dergelijke filmpjes worden in opdracht van de overheid door reclameburootjes bedacht en moeten slechts angst aanjagen.
Soortgelijke filmpjes zou je kunnen maken van bv.ongelukken met skieen, duiken, autorijden, fietsen, vliegen, met trein of bus gaan, parachutespringen, etc, etc
Allerlei aktiviteiten kunnen letsel tot gevolg hebben. Alleen thuis in een hoekje blijven zitten is het alternatief.
Iemand moet de persoonlijke vrijheid hebben om zelf bepalen welke risicoos hij acceptabel vindt.
Gevolgen van deze campagnes zijn altijd een beperking: helmplicht, verplichte verlichting, verplicht gele hesjes, verplicht ABS, verplicht bandenspanningssensors. De lijst is oneindig. Alle eerst vrijwillige zaken worden later verplicht. Dit stopt pas als motorrrijden totaal verboden is. En die tijd lijkt niet ver weg. Alle regels (apk, getrapt rijbewijs etc) hebben de motorhobbyisten al gedecimeerd.
Dus: vooral zelf nadenken en je niet door angst laten lijden. Vrijheid blijheid. Veel motorplezier !
 

goede tekst! 
omdat 8 van de 10 'motorongelukken'nog steeds door automobilisten wordt veroorzaakt hebben ze in noorwegen dit filmpje gemaakt:
http://www.motormeuk.nl/bekijken/9519/filmpje/Noorweegse-motorreclame.html

Gelogd
Bartus
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66

Netherlands
« Antwoord #114 Gepost op: Oktober 16, 2012, 23:53:50 »

Iemand er wel eens over nagedacht dat als beschermende kleding verplicht wordt gesteld er ook een keurmerk of iets op zou moeten komen. Een soort APK op de kleding??? Tenminste lijkt me wel, want er zit nog wel een aardig verschil in de soorten kleding en gebruik.

Zie me al in het rijtje staan bij de motorzaak voor mijn Motorkleding Periodieke Keuring krijg je nog een brandmerk op je koe ook  .


Al met al heb iedereen toch hersens gekregen (moet je ook wel wat mee doen) je motor kan toch ook 200+ rijden doe je dat altijd? Trek je altijd op je achterwiel weg? Hoe noemde ze dat ook weer je verstand zit in je rechterhand.
Denk men nu echt dat als jij op een weg met 120+ op je plaat gaat dat je dan lekker opstaat? Zeker als je onderweg nog wat mooie paaltjes, auto's of andere obstakels tegenkomt. Gelukkig geen schaafwonden maar we hebben een pakketje met losse onderdelen verpakt in stukje goeie koe met brandmerk dus hij voldeed aan de MPK.

Waarom niet verplicht een handvat op je rug van je leren pak is nog makkelijker opruimen ook 

Maar ook als ik in vol ornaat een ritje maak en ben afgestapt ergens in een dorpje en ik wil het zebrapad oversteken dan kan je bij het zebrapad geschept worden door een andere motorrijder en laat ik nu net me helm afgezet hebben om over te steken en kom ik met me hoofd op de stoeprand terecht klaar...... Maar ook hier gelukkig geen schaafwonden want ik had me leren pakkie nog aan.
Shit voetgangers moeten dan ook maar een helm op.


Al met al een shit verhaal maar als je met verplichtingen op dit gebied gaat beginnen is het eind zoek. Er is veel meer baat bij herhalingscursussen voor alle bestuurders. Neem als voorbeeld: je hebt 5 jaar je rijbewijs, kom maar op herhaling. Nieuwe regels worden even uigelegt een kleine rijvaardigheids training en je rijbewijs wordt verlengt. Haal je hem niet ga maar weer lessen.
Hier bereik je volgens mij veel meer mee.


En ben ik roomser dan de paus nee zeker niet, wel heb ik voor ~95% van mijn ritten een volwaardig pak aan van een goed merk. Het zij textiel voor woon werkverkeer (is toch makkelijker en waterdicht) en een lederen combi (zonder handvat op de rug en (nog) zonder brandmerk) voor de hobby ritjes. Voor die laatste 5% heb ik altijd één van mijn jassen, handschoenen, laarzen aan en natuurlijk me helm op me koppie. Hierbij ben ik me wel degelijk bewust van het gevaar wat ik neem en de risico's die hieraan hangen. Maar dat is een keuze die ik maak net zoals ik de keuze maak om op dat verlaten weggetje toch maar eens vol het gas open te trekken. Of moeten we alle motoren dan maar begrenzen zodat dat ook niet meer kan?Huh?


Gelogd
Jorrit
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 239


met (kans op) regen stap ik niet op de motor.

Netherlands
« Antwoord #115 Gepost op: Oktober 17, 2012, 00:59:57 »

in de stad reed mij tegemoet een brommerrijder met daarachter een motorrijder.
brommerrijder maakte een wheelie (geen helm of niks leer)

motorrijder schudde van nee
ik keek de motorrijder aan en schudde ook nee
Gelogd
tombo
Gast
« Antwoord #116 Gepost op: Oktober 17, 2012, 06:49:06 »

in de stad reed mij tegemoet een brommerrijder met daarachter een motorrijder.
brommerrijder maakte een wheelie (geen helm of niks leer)

motorrijder schudde van nee
ik keek de motorrijder aan en schudde ook nee

op de 'geen helm' na, what's the problem? ik heb nog nooit iemand op een brommer leer zien dragen.

ik ik wheelie mezelf ook suf met mijn husqvarna, desnoods in mijn zwembroek.

ik ben anderen niet tot last want ik doe het buiten de bebouwde kom, mocht ik vallen (been there) dan is dat op zun zachtst gezegt niet zo fijn maar dat risico is voor mijzelf.

en ik ben al eens gevallen zowel op asfalt als off the road, en dat was niet fijn maar mij hoor je ook niet klagen, was mijn eigen risico en de gevolgen moet je zelf dragen
« Laatste verandering: Oktober 17, 2012, 06:52:46 door tombo » Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #117 Gepost op: Oktober 17, 2012, 07:00:38 »

iedereen is vrij om zelf te bepalen wat hij of zij aan trekt en dat moet ook zeker zo blijven want zit er niet op te wachten
dat een paar stadswachten mij gaan bekeuren voor het feit dat ik in korte broek met t-shirt op de motor zit , dat risico wil ik zelf nemen 

maar wat wel vreemd is dat als je zegt dat de verzekering dan maar een clausule moet hebben waarin staat dat als je niet goed gekleed was in beschermende
kleding ten tijde van een ongeval dat je dan een hoger eigen risico hebt je de helft over je heen krijgt, terwijl iedereen het heel normaal vindt dat je goede sloten en zelfs
in sommige gevallen een alarm moet laten inbouwen om in aanmerking te komen voor een verzekering en eventuele vergoedingen bij diefstal .

denk dat je deze gevallen redelijk met elkaar kunt vergelijken , je hoeft je motor niet op slot te zetten en je hoeft ook geen beschermende kleding aan maar
mocht je motor dan gestolen worden of raak je een x centimeter huid kwijt moet je niet zeuren als de verzekering niet alles betaald
Gelogd

if it runs , race it
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #118 Gepost op: Oktober 17, 2012, 08:32:34 »

.....als je niet goed gekleed was.....

Dus weet je wel zeker dat je die roze pet van de hand doet? Grin
Gelogd

emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #119 Gepost op: Oktober 17, 2012, 09:18:13 »

iedereen is vrij om zelf te bepalen wat hij of zij aan trekt en dat moet ook zeker zo blijven want zit er niet op te wachten
dat een paar stadswachten mij gaan bekeuren voor het feit dat ik in korte broek met t-shirt op de motor zit , dat risico wil ik zelf nemen 

maar wat wel vreemd is dat als je zegt dat de verzekering dan maar een clausule moet hebben waarin staat dat als je niet goed gekleed was in beschermende
kleding ten tijde van een ongeval dat je dan een hoger eigen risico hebt je de helft over je heen krijgt, terwijl iedereen het heel normaal vindt dat je goede sloten en zelfs
in sommige gevallen een alarm moet laten inbouwen om in aanmerking te komen voor een verzekering en eventuele vergoedingen bij diefstal .

Ik denk dat je deze gevallen redelijk met elkaar kunt vergelijken, je hoeft je motor niet op slot te zetten en je hoeft ook geen beschermende kleding aan maar
mocht je motor dan gestolen worden of raak je een x centimeter huid kwijt moet je niet zeuren als de verzekering niet alles betaalt


Precies wat ik zeg 
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12902 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45362 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Zaterdag 3 juli 2010 - ARA Fotoshootdag! (Gratis A4 foto voor ARA leden!) « 1 2 ... 9 10 » 2 Fast 2 See 140 41010 Laatste bericht September 03, 2010, 15:08:56
door AeroX
Update « 1 2 » emielfellinger 24 10756 Laatste bericht December 16, 2011, 13:38:44
door emielfellinger
RSV 2004 PsychicP 10 4134 Laatste bericht Mei 02, 2014, 06:28:31
door ElSjiepo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!