Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 14:32:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)  (gelezen 28407 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ARAssociate
Gast
« Gepost op: December 22, 2009, 12:43:25 »

Aangezien een nieuw jaar voor de deur staat en het gevaar altijd op de loer ligt (en een ongeluk in een klein hoekje), hier een topic over motorkleding:

- Plannen om nieuwe motorkleding te kopen
- nieuwe protectie
- Aanraders voor goede motorkleding, en ook afraders  
- Advies over prijzen en kwaliteit

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een mooi motorpak en nou viel mijn oog op het zeer schappelijk geprijsde leren pak van motozoom. €180 voor een combiepak is namelijk niets! Alleen was mijn maat natuurlijk net uitverkocht  Sad.
http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=208459&bestand=208459_150_GEL_08.jpg&SID=6607090&SToken=6B10513FDE935B0E

Wel leuk pakje dacht ik zo en past mooi bij mijn scheurijzer. Heeft iemand een vergelijkbaar pak gezien voor een schappelijke prijs? laat het me even weten!   groet
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: December 22, 2009, 12:49:51 »

normaal ben ik het per defenitie niet eens met sjaakie maar nu wel 

Natuurlijk wordt er eerst begonnen met de aanschaf van motorkledig. Daar zijn een paar tips voor:

Ten eerste: De huidige motorkleding is gemaakt voor de huidige motorrijder. Dat is iemand die bijna geen kilometers draait en daar toch droog geventileerd en warm bij wil blijven. Daar speelt de kledingmakersmarkt op in. De huidige motorkleding is veiliger, comfortabeler en modieuzer dan ooit. Daarbij is het wel zo dat de kwaliteit van met name stikwerk en ritsen gebaseerd blijkt op die 3000/4000 km die de motorrijders gemideld per jaar rijden. Wanneer je dus serieuze kilometers maakt, dan kun je gelazer met naden en ritsen verwachten. De insteek is dat je je dan in het nieuw steekt. Sniet nodig. Er kan gerepareerd worden. Net zo goed . En de investering meer dan waard.

Wees niet te scharrig
Vaak wordt kleding als sluitpost van de motorbegroting gebruikt. je kan je afvragen of dat verstandig is; in veel gevallen is deze kleding bepalend voor de mate van letsel die je oploopt bij een valpartij of ongeval en je doet er dus verstandig aan om er niet nodeloos op te bezuinigen.Natuurlijk is het niet erg als je een model van vorig jaar in de uitverkoop koopt en niemand hoeft meer uit te geven dan nodig.

Pas op met het Internet!
Het grote nadeel van webshops is dat je de motorkleding niet goed kunt passen voordat je deze aanschaft. natuurlijk kan je de kleding terug sturen als het niet past, maar je bent toch sneller genegen om genoegen te nemen met wat je hebt, terug sturen is toch altijd weer een heel gedoe!
Juist bij motorkleding is het heel belangrijk dat het goed past! Dus ga "live" passen!
Bepaal vooraf goed wat je nodig hebt
Als je motorkleding gaat aanschaffen dien je vooraleerst te bepalen wat je nou eigenlijk nodig hebt of zoekt. Een leren overall is misschien prachtig, maar in jouw geval is een waterdichte, winterharde textielcombi misschien wel veel slimmer!

Oriënteer je voor af
Kijk goed wat er te koop is en wat daarover in de pers is geschreven. De diverse motorbladen testen regelmatig allerlei kleding en toebehoren (laarzen, handschoenen, helmen, gehoorbescherming). Handig daarbij zijn bijvoorbeeld het jaargangenoverzichten van de motorbladen. Via die lijsten kan je alle testen lezen

Neem er de tijd voor
Motorkleding is duur! Trek dus voldoende tijd uit om er zeker van te zijn dat deze dure aankoop (bij jou) past. Ga bij voorkeur niet in het weekend, want dan is het erg druk en sta je sneller onder druk om te beslissen. Als je niet zeker van je aankoop bent, ga dan weg en denk er nog even over na, dat is vaak beter dan terug brengen. Pas wat op bij beursaanbiedingen. Kleding uit een verkopen modeljaar van een gekende producent? Okay! Goedkope merkloze kleding uit Verweggistan? Teveel kans op inferieur langslurven voorhuidenleer en enkel stikwerk. Als iets niets kost, dan kan het niets zijn.

Zorg dat het past
Een schop voor open doel? Dat zal je verbazen! Alleen al vanwege het feit dat veel mensen nog de bietenbrug op gaan bij het vorige punt. Zorg er voor dat je aanhebt wat je doorgaans onder je motorkleding zou dragen. Ga dus geen leren motorbroek passen over je spijkerbroek heen en trek je dikke trui uit als je een textielen motorjas met thermovoering gaat passen.

De bescherming in motorkleding werkt alleen als alle bescherming op de juiste plaats zit. Hierbij moet je er rekening mee houden dat je op de motor een andere houding hebt dan in het pashokje, ga dus op een motor zitten (bij voorkeur je eigen motor) en kijk of alle bescherming dan op de juiste plaats zit.

Maar als het dan past, en je het een paar jaar hebt gedragen? Dan zie je dat die hoge prijs vaak niet in overeenstemming is met de kwaliteit. Dan hebben we het niet over valschades, maar over loslatend stikwerk en defecte ritsen...

Maar er is meer.
Sommige ongemakken heb je. Andere verdien je. Maar heb je er wel eens over nagedacht dat je pak je pijn kan doen? Nee zeker? Lees maar:

Lichamelijke klachten tijdens/na het rijden.

Heb jij dat ook? Last van je rug, knieën, nek of schouders tijdens en na het rijden?
Dan heb je een grote kans dat je motorpak niet zit zoals het zou moeten zitten

Let wel, een motorpak hoeft niet persé lekker te zitten. Meestal voel je de protectie etc. en zit het vooral in het begin niet altijd lekker.
Bedenk dat je pak in eerste instantie voor je veiligheid is.

*Daarentegen is het niet normaal wanneer je last van je nek, schouders en knieën krijgt.
*Last van je knieën krijg je wanneer je broek boven de knie te kort is.
*Last van je nek en schouders ontstaat wanneer de ruglengte te kort is, hierdoor word je als het ware in elkaar     gedrukt, vooral als je op een sportieve motor zit. In de meeste gevallen is hieraan wel het een en ander te veranderen.
*Na het verlengen van je broek in de bovenbenen en/of het verzetten van de connectierits rijd je meestal zonder ergernis en pijn en geniet je weer meer van je hobby, zoals het hoort!

goedkoop is duurkoop een motorpak van 180 kan in mijn ogen niks zijn qua protectie  en kwalitiet
Gelogd

if it runs , race it
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: December 22, 2009, 12:54:00 »

En voor 2010 staat er een Technische Avond gepland voor de ARA Clubleden over (Veilige) Motorkleding bij Motostrada  
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: December 22, 2009, 12:54:16 »

vanwege mijn lengte (1,98) heb ik bij mjk een pak op maat laten maken .

was daar toen inclu vermaken en in kleur nog geen 1100 euro kwijt klinkt als een hoop geld

maar het zit als gegoten en ook de kwaliteit is   , met een goed pak doe je jaren dus dan vallen

de kosten per jaar wel mee   , daarbij rij ik nu ook met een dainesse rugprotector maar deze gaat

vervangen worden voor waarschijnlijk een sidi full torso protectie   , mijn helm is net nieuw dus die hoeft pas

over 2 jaar weer   .

motorrijden is duur maar op mijn eigenveiligheid bespaar ik niet  
Gelogd

if it runs , race it
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 22, 2009, 12:58:34 »

motorrijden is duur

Valt wel mee toch???
Ik ben toen ik 18 was meteen begonnen met het motorrijbewijs (na het autorijbewijs) en toen ik net 19 was
motor gekocht en alles zelf bekostigd. Het rijbewijs hoef je maar 1 keer te halen, dus is Ă©Ă©nmalige kostenpost (als je
hij niet ingenomen wordt tenminste  ) en de aanschaf prijs van de motor is even het dure

Maar zelf als student viel het best te doen vond ik Grin (€1500 á €1600 schoolgeld betalen elk jaar vond ik vervelender  )
Want verder stelt de Wegenbelasting geen drol voor  
WA verzekering (ja, okĂ©, sommige willen all risk enzo, maar ff van het goedkoopste uitgaan) stelt geen drol voor  
De motor is zuiniger dan mijn auto qua benzine verbruik  Grin
En verder qua onderhoud vind het ik het ook nog wel meevallen  

Het is maar net hoe duur je het wel maken met allemaal pimpin' onderdelen op je bike  Wink

Koop ff een iets minder dure motor en investeer even goed in de kledij  

Maargoed, dat is mijn mening  

Groeten,

Jelmer  

P.S. In 2010 zal ik ook aan de nieuwe helm gaan  
« Laatste verandering: December 22, 2009, 13:04:47 door 2 Fast 2 See » Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
ARAssociate
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: December 22, 2009, 13:03:33 »

motorrijden is duur

Valt wel mee toch??? Zelf als student valt het best te doen  Grin (€1500 á €1600 schoolgeld betalen elk jaar vond ik vervelender  )

De aanschaf van de motor is wellicht even een dure aanwezigheid  

Wegenbelasting stelt geen drol voor  
WA verzekering (ja, okĂ©, sommige willen all risk enzo, maar ff van het goedkoopste uitgaan) stelt geen drol voor  
De motor is zuiniger dan mijn auto qua benzine verbruik  Grin
En verder qua onderhoud vind het ik het ook nog wel meevallen  

Het is maar net hoe duur je het wel maken met allemaal pimpin' onderdelen op je bike  Wink

Koop ff een iets minder dure motor en investeer even goed in de kledij  

Maargoed, dat is mijn mening 

Groeten,

Jelmer 

P.S. In 2010 zal ik ook aan de nieuwe helm gaan 

Dat is vaak ook het probleem. Voor die 1000 extra zie je toch weer die net iets leukere motor op marktplaats staan.
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: December 22, 2009, 13:55:19 »

Vanmorgen zijn de airbag vesten binnen gekomen. 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: December 22, 2009, 14:29:32 »

neem er maar een paar mee tijdens de kartavond dan zullen we ze ff testen  angel angel
Gelogd

if it runs , race it
milletuono
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: December 22, 2009, 14:39:00 »

Ik heb een textiel combi van REV-IT die zou waterdicht zijn maar dat is ie na 2 jaar niet meer. Ik denk dat wassen en dan behandelen met harmisol mss een oplossing kan zijn maar weet het niet zeker. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb ook een Probiker overal omdat ik eens op het circuit wilde gaan spelen. Ik ben van mening dat alle waar naar z'n geld is. voor mij is de overal momenteel goed genoeg. Ik heb er betere protectoren inzitten en als ik de baan op ga wil ik ook een body armour aan. Denk dat dat een spidi wordt.
Nu maar hopen dat ik alles nog pas na de kerst.
Dat is toch elk jaar maar weer een grote vraag.

sander
Gelogd
ARAssociate
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: December 22, 2009, 15:42:57 »

Gevonden!  Grin Een mooi pak   Ik neem dit jaar geen enkel risico   Cheesy


Nu nog op mijn motor zien te klouteren 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 22, 2009, 16:05:45 »

vergeet je handschoenen niet 


leer krimpt in de winter  angel angel angel
Gelogd

if it runs , race it
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: December 22, 2009, 16:59:40 »

Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een mooi motorpak en nou viel mijn oog op het zeer schappelijk geprijsde leren pak van motozoom. €180 voor een combiepak is namelijk niets! Alleen was mijn maat natuurlijk net uitverkocht  Sad.
http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=208459&bestand=208459_150_GEL_08.jpg&SID=6607090&SToken=6B10513FDE935B0E

Wel leuk pakje dacht ik zo en past mooi bij mijn scheurijzer. Heeft iemand een vergelijkbaar pak gezien voor een schappelijke prijs? laat het me even weten!  groet

Mijn handschoenen zijn al duurder, wat denk je voor dat geld te krijgen dan. Kun je van de zomer net zo goed een motorjas kopen bij de Lidl
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
ErikG
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: December 22, 2009, 18:09:57 »

als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben Wink

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.
Gelogd
ARAssociate
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: December 22, 2009, 18:23:04 »

als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben Wink

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.

Handschoenen voor €30 euro gehaald op de motorbeurs (thinsulate). Prima dingetjes!!  Wink
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 22, 2009, 18:26:43 »

als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben Wink

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.

Handschoenen voor €30 euro gehaald op de motorbeurs (thinsulate). Prima dingetjes!!  Wink
ga gewoon naar de motorbeurs en koop gewoon een overjarig pak sommige gaan voor meer als de helft weg dus jij je zin voor weinig geld en toch een goed pak
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6150 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6857 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
UPDATE: Workshop vering Noord Nederland 14 maart « 1 2 ... 8 9 » R1-ner 127 41625 Laatste bericht Mei 12, 2009, 21:19:28
door Travao
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18170 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
BaseCamp workshop --> Zaterdag 15 november bij In Den Hof in Heerlen « 1 2 ... 5 6 » Big Chris 89 27578 Laatste bericht November 19, 2014, 23:30:41
door FerBa

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!