Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 14:41:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)  (gelezen 28409 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ErikG
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: December 22, 2009, 19:33:50 »

trouwens dat pak dat je bovenin hebt staan is nog gewoon te koop in duitsland bij Louis en daar kost het 169.95

Als je weet welke maat je moet hebben kan je het daar gewoon bestellen, een linkje:

http://www.louis.de/_4069e45a13950682682162537ebf7be9ba/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=100&wgr=780&list_total=5&anzeige=0&artnr_gr=208458
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: December 22, 2009, 20:13:42 »

als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben Wink

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Hoef je echt niet van te schrikken hoor er zijn nog duurdere te koop. Wat ik alleen jammer vind is dat er zelden word gekeken naar het verschil van een pak van nog geen € 200 en eentje van € 1000. En  die verschillen merk je wel als je op je plaat gaat. En zeg niet ik ga niet op men plaat, want we gaan allemaal wel eens een keertje.
Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer. Dan draag je zeker ook geen rugprotector
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: December 22, 2009, 20:21:31 »

Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.


Ahhh, sorry dat ik het zeg hoor... maar ik dat vind ik beetje bullshit... Je hebt wel geld voor een flinke motor om die te kopen  
Oké, ik kan niet in je beurs kijken, maar zelf ben ik ook net afgestudeerd van mijn studie en het "arme student" gebruikte ik vaak ook uit de lol ,
maar als je een motorrijbewijs en motor kan betalen vind ik mezelf niet bepaald een arme student  Huh   (en ja, ik heb alles zelf betaald)

Dus had dan een 1 jaar ouder model RSV gekocht en had daarmee geld bespaard waardoor je vervolgens wel een pak kunt kopen van goede kwaliteit  
En led b.v. op de motorbeurs gewoon even goed op  Zitten vaak koopjes tussen, omdat het oudere modelijn is of omdat het qua maten de laatste zijn 
Maar wel even goed laten informeren over de maat enzo  Want dat is wel minder bij de motorbeurs, had toen ik mijn pak gekocht bij 5 stands een bepaalde maat terwijl de 6de stand zei... pfff dat is veel te groot man! En daar heb ik een pak gekocht, die kleiner was en vervolgens perfect zat qua maat 

Alleen volgens mij is hij nu gekrompen , of ben ik gegroeit  Lips Sealed 

Maargoed... dat is mijn mening  Roll Eyes
« Laatste verandering: December 22, 2009, 20:29:24 door 2 Fast 2 See » Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: December 22, 2009, 20:24:24 »

En dit word door een ex student gezegd die er vijf jaar langer over gedaan heeft dan normaal. 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: December 22, 2009, 20:25:19 »

En dit word door een ex student gezegd die er vijf jaar langer over gedaan heeft dan normaal.  

Klein detailtje Henk  Grin, ik heb er een jaar korter over de opleiding gedaan dan normaal    
Komt omdat ik dat bij mijn andere opleiding die ik afgerond heb die onderdelen al gehad had    

Maargoed, maar weer verder on-topic  Grin

By the way, nogmaals...voor de ARA Clubleden zal er in het eerste deel van 2010 een Technische Avond over Veilige Motorkleding plaatsvinden 
« Laatste verandering: December 22, 2009, 20:32:04 door 2 Fast 2 See » Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Bear
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: December 22, 2009, 20:31:59 »

Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.


Ahhh, sorry dat ik het zeg hoor... maar ik dat vind ik beetje bullshit... Je hebt wel geld voor een flinke motor om die te kopen  
Oké, ik kan niet in je beurs kijken, maar zelf ben ik ook net afgestudeerd van mijn studie en het "arme student" gebruikte ik vaak ook uit de lol ,
maar als je een motorrijbewijs en motor kan betalen vind ik mezelf niet bepaald een arme student  Huh   (en ja, ik heb alles zelf betaald)

Dus had dan een 1 jaar ouder model RSV gekocht en had daarmee geld bespaard waardoor je vervolgens wel een pak kunt kopen van goede kwaliteit  

Maargoed... dat is mijn mening  Roll Eyes

 With stupid daar heeft ie wel een punt, een goed deftig pak is het belangrijkste van al! zou liever besparen op moto dan op pak 
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: December 22, 2009, 21:26:56 »

als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben Wink

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Hoef je echt niet van te schrikken hoor er zijn nog duurdere te koop. Wat ik alleen jammer vind is dat er zelden word gekeken naar het verschil van een pak van nog geen € 200 en eentje van € 1000. En  die verschillen merk je wel als je op je plaat gaat. En zeg niet ik ga niet op men plaat, want we gaan allemaal wel eens een keertje.
Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer. Dan draag je zeker ook geen rugprotector

Weet je ik ben eigenlijk banger dat mn motor beschadigd dan ikzelf
mss dat ik daarom wel voor een goedkoop pak gekozen heb ik weet het ook niet
de volgende keer beter opletten maar waarop dat is de hamvraag
Gelogd
ErikG
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: December 22, 2009, 21:30:49 »

Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer.

ik werk zelf trouwens full-time maar sta nog altijd bij de uni ingeschreven omdat ik mijn thesis nog moet afschrijven. Ik studeer al meer dan 8 jaar   (heb dan ook al een studie psychologie afgerond Tongue waar ik nog maar weinig mee doe  angel )

Had ik het geld dan kocht ik vast ook duurdere kleren, maar ik stel mezelf nog altijd gerust met het idee dat de kleren die ik heb gekocht (lookwell leren combi en buse tekstiel) gewoon zijn getest en veilig bevonden. (Ohja en ik heb onlangs nog een Dainese-combi gekregen Cheesy )

Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel verschil zou zitten tussen de resultaten bij een crash in het hier getoonde probikerpak en een crash 5 maal zo duur pak. (gaat er wel niet om hoe het pak er na de crash uit ziet maar, maar hoe de persoon eruit ziet). Maar ik kan me vergissen, in dat geval neem ik mijn woorden terug en koop ik nog voor de zomer een nieuw pak (was ik toch al van plan Tongue )
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: December 22, 2009, 21:39:56 »

Je betaald ook zomaar een paar honderd extra voor een bepaalde naam, maar er is ook wel verschil in gebruikt leer en de uitvoering van de stiknaden en protectie, dit wil niet zeggen dat elk wat goedkoper pak slecht is natuurlijk.
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: December 22, 2009, 21:53:31 »

Ja jij dan eens ff heel snel die thesis afronden!!  En geef mij ff tips want ik zit hier ook een partij te klooien met dat ding...zooo saai... 

Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer.

ik werk zelf trouwens full-time maar sta nog altijd bij de uni ingeschreven omdat ik mijn thesis nog moet afschrijven. Ik studeer al meer dan 8 jaar   (heb dan ook al een studie psychologie afgerond Tongue waar ik nog maar weinig mee doe  angel )

Had ik het geld dan kocht ik vast ook duurdere kleren, maar ik stel mezelf nog altijd gerust met het idee dat de kleren die ik heb gekocht (lookwell leren combi en buse tekstiel) gewoon zijn getest en veilig bevonden. (Ohja en ik heb onlangs nog een Dainese-combi gekregen Cheesy )

Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel verschil zou zitten tussen de resultaten bij een crash in het hier getoonde probikerpak en een crash 5 maal zo duur pak. (gaat er wel niet om hoe het pak er na de crash uit ziet maar, maar hoe de persoon eruit ziet). Maar ik kan me vergissen, in dat geval neem ik mijn woorden terug en koop ik nog voor de zomer een nieuw pak (was ik toch al van plan Tongue )

Gelogd

Happy Mille
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: December 22, 2009, 22:02:55 »

Spidi en Dainese hebben een ontwikkelings afdeling die nauw samen werken met de coureurs die door hun gekleed worden. Van beiden weet ik dat ze een lab hebben waar slijtage proeven gedaan worden.
De pakken van deze merken zijn dubbel gestikt met versteviging op risicovolle plekken en de duurdere pakken zijn de naden ook nog gelijmd.
Dat zal toch ook betaald moeten worden.

Shantal (Juf op het forum) is twee jaar geleden met ruim 100 km op der buik en handen aan het schuiven geweest en alleen der rits was samen gesmolten. Ze kwam er alleen achte dat der helm op der kin terecht was gekomen.

Eén voorbeeld is de airbag overals van Spidi en Dainese. Die zullen voorlopig door de goedkopere merken niet gemaakt kunnen worden. Het Spidi pak kost momenteel (niet schrikken) € 2000,--. Dit pak zou net zoals het Dainespak van Rossi en Lorenzo uitgevoerd worden met Bluetoot, echter Spidi kan een zekerheid geven van 99,8% van een goede werking, dus is het voorlopig nog uitgevoerd met een trektouwtje.

Even iets anders. Bij hoeveel mensen onder ons passen er twee vingerdiktes tussen de kin en de helm, weinig denk ik.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
ARAssociate
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: December 22, 2009, 23:12:27 »

Ik ben het er mee eens dat een iets goedkoper pak niet per definitie een slecht pak hoeft te zijn. En natuurlijk zijn er verschillen met de veel duurdere pakken.  
Ik heb wel hetzelfde pak geprobeerd in een andere kleurstelling. Die was nog wel in mijn maat. Heelaas heb ik geen ideale motorpak lengte. Dus een pak waar ik niet in samengeperst word is dan te breed.
Ik ben bang dat ik dan toch aan een maatpak moet wil ik mij in nieuw leder steken. Want het is wel heel belangrijk dat een leer pak ook goed zit.  
Gelogd
ARAssociate
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: December 22, 2009, 23:15:43 »

als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben Wink

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Hoef je echt niet van te schrikken hoor er zijn nog duurdere te koop. Wat ik alleen jammer vind is dat er zelden word gekeken naar het verschil van een pak van nog geen € 200 en eentje van € 1000. En  die verschillen merk je wel als je op je plaat gaat. En zeg niet ik ga niet op men plaat, want we gaan allemaal wel eens een keertje.
Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer. Dan draag je zeker ook geen rugprotector

Waarom geen rug protector dragen?
Gelogd
ARAssociate
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: December 22, 2009, 23:20:48 »

Spidi en Dainese hebben een ontwikkelings afdeling die nauw samen werken met de coureurs die door hun gekleed worden. Van beiden weet ik dat ze een lab hebben waar slijtage proeven gedaan worden.
De pakken van deze merken zijn dubbel gestikt met versteviging op risicovolle plekken en de duurdere pakken zijn de naden ook nog gelijmd.
Dat zal toch ook betaald moeten worden.

Shantal (Juf op het forum) is twee jaar geleden met ruim 100 km op der buik en handen aan het schuiven geweest en alleen der rits was samen gesmolten. Ze kwam er alleen achte dat der helm op der kin terecht was gekomen.

Eén voorbeeld is de airbag overals van Spidi en Dainese. Die zullen voorlopig door de goedkopere merken niet gemaakt kunnen worden. Het Spidi pak kost momenteel (niet schrikken) € 2000,--. Dit pak zou net zoals het Dainespak van Rossi en Lorenzo uitgevoerd worden met Bluetoot, echter Spidi kan een zekerheid geven van 99,8% van een goede werking, dus is het voorlopig nog uitgevoerd met een trektouwtje.

Even iets anders. Bij hoeveel mensen onder ons passen er twee vingerdiktes tussen de kin en de helm, weinig denk ik.


Dat lijkt me ook lastig Undecided, nog even snel aan een trektouwtje trekken voordat je op je plaat gaat.
Ik zie het al voor me als je bij de TT bij het afstappen in een weiland van je motor aflazerd en je airbag ontploft waarna je vervolgens de hele dag als een michelin mannetje rondloopt     
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: December 23, 2009, 11:42:23 »

Ik denk anders dat het wel de toekomst wordt  En het werkt wel iets anders  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6152 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6858 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
UPDATE: Workshop vering Noord Nederland 14 maart « 1 2 ... 8 9 » R1-ner 127 41652 Laatste bericht Mei 12, 2009, 21:19:28
door Travao
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18180 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
BaseCamp workshop --> Zaterdag 15 november bij In Den Hof in Heerlen « 1 2 ... 5 6 » Big Chris 89 27592 Laatste bericht November 19, 2014, 23:30:41
door FerBa

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!