Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 04:59:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??  (gelezen 13181 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
martin_rc
Gast
« Gepost op: Januari 05, 2010, 00:05:15 »

Hallo,

In Rubriek voorstellen heb ik mij voorgesteld,
De motor staat lekker binnen tot het voorjaar,
Maar loop wel alvast te denken aan wat er nog niet goed is.
Na een wat probleem volle start van mij herintreden in het motorrijden,
Zijn van de zomer de meeste problemen met de fiets opgelost.
Waar ik nu nog meezit is :

Afslaan bij terugschakelen, de motor toert zo snel terug dat hij het niet red om hem op zeg maar 1300rpm te houden.
Motor loopt verder goed stationair, ook bij start ( Warm en Koud )

Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb is :

Bij de aanschaf van de motor vervangen :
Kettingset & Tandwielen,
Luchtfilter,
Oliefilter ( gelijk de grote + deksel ) en olie
2x NGK Iridium bougies.
alle vacuumslangen.
Motor variant 2 ivm met de Akrapovics.
Neusflap weer werkend gemaakt.
verdachte watertemp sensor vervangen.
bruine stekkers gelijkrichter/spanningsregelaar verwijderdt en gesoldeerd.

De opties die ik nog denk ik heb zijn :
Kijken of een vorige grapjas het vliegwiel gewicht misschien verwijdert heeft,
Het beter afstellen van de airbleed schroeven.
Ik heb dit willen laten afstellen bij een niet nader te noemen Ap dealer, maar die probeert het met een vacuummeter,
Dit werkt dus bij de modellen vanaf 2004 niet meer, ivm de lucht doorverbinding via de stationair stappenmotor.
De stationair stappenmotor doet denk ik zijn werk goed, daar het warme en koude starten perfekt gaat ( nadat ik alle andere EFI storingen en stationair hard draaien hiervoor opgelost had )
Ben zelf ook aan de gang gegaan met een vacuum meter en zie idd dat het niet zoveel uitmaakt met vacuum wat je met de airbleed schroeven doet.
Ik merk ook niet veel aan het stationair draaien, als je deze schroeven versteld.
Het enige wat misschien zou kunnen helpen is met CO afregelen, weet niet of iemand dit kan bevestigen en waar ik daar het beste voor terecht kan ??

Dus als er iemand met ideën is, kom maar op !!

gr Martin.

Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 05, 2010, 03:16:13 »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee... Al moet ik zeggen dat je zelf al erg veel hebt gedaan en aardig op de hoogte lijkt te zijn.  

Is dat afslaan wetmatig? M.a.w. doet het altijd, of af en toe. Mijn vorige (ook 2004) wilde dat bepaalde periodes ook wel doen. Was ook afhankelijk van het weer, hoe warmer hoe vaker hij het deed. Een goed afstelsessie op de Dyno heeft dat grotendeels opgelost al heeft hij het ook daarna nog wel eens gedaan. Een iets hoger stationair toerental wil ook nog wel eens helpen.

Iets heel simpels, geen idee of het relevant is: Zijn de gaskabels goed afgesteld? En dan met name de kabel die de gasklep sluit. Kan die te strak staan en heeft dat het genoemde effect?

Doe eens een Dynosessie bij een specialist. Bijvoorbeeld HdeB in Sleen. Niet echt in de buurt maar ja, die dingen zijn er om mee te rijden nietwaar?
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 05, 2010, 06:33:34 »

gasklephuis sensor Huh?

zou hem ook zeker even laten afstellen dan vinden ze het meestal wel

 
Gelogd

if it runs , race it
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 05, 2010, 07:10:48 »

klinkt inderdaad misschien als een herhaling, maar niet elke Aprilia dealer heeft genoeg kennis in huis, afstellen bij een Aprilia dealer met (zeg maar iets) meer kennis geeft een wereld van verschil.

Echter deze groep Aprilia dealers wordt steeds kleiner, geef Roke, Moto2000 of Star Twin eens een kans en waarschijnlijk heb je meer resultaat dan een andere.
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 05, 2010, 08:21:18 »

Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
martin_rc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 05, 2010, 18:59:35 »

Citaat
Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.

En waar heb je hem dan laten afstellen, en wat is er afgesteld ??

gr Martin.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 05, 2010, 20:14:47 »

Oud model zou ik zeggen TPS afstelling. Mijn sloeg ook af bij aftoeren toen hij default waarde -1 aangaf. Opnieuw het ding geijkt en klaar.
Nieuw model, geen idee 
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 05, 2010, 20:52:38 »

Citaat
Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.

En waar heb je hem dan laten afstellen, en wat is er afgesteld ??

gr Martin.


Bij JMD in Zuid-Limburg met een 4 gastester.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 06, 2010, 07:28:45 »

Citaat
Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.

En waar heb je hem dan laten afstellen, en wat is er afgesteld ??

gr Martin.


Bij JMD in Zuid-Limburg met een 4 gastester.

dat bedoel ik
Gelogd
berilia
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 169


doe maar gewoon dan doe je gek genoeg....

Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 07, 2010, 15:52:58 »

Hallo,

In Rubriek voorstellen heb ik mij voorgesteld,
De motor staat lekker binnen tot het voorjaar,
Maar loop wel alvast te denken aan wat er nog niet goed is.
Na een wat probleem volle start van mij herintreden in het motorrijden,
Zijn van de zomer de meeste problemen met de fiets opgelost.
Waar ik nu nog meezit is :

Afslaan bij terugschakelen, de motor toert zo snel terug dat hij het niet red om hem op zeg maar 1300rpm te houden.
Motor loopt verder goed stationair, ook bij start ( Warm en Koud )

Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb is :

Bij de aanschaf van de motor vervangen :
Kettingset & Tandwielen,
Luchtfilter,
Oliefilter ( gelijk de grote + deksel ) en olie
2x NGK Iridium bougies.
alle vacuumslangen.
Motor variant 2 ivm met de Akrapovics.
Neusflap weer werkend gemaakt.
verdachte watertemp sensor vervangen.
bruine stekkers gelijkrichter/spanningsregelaar verwijderdt en gesoldeerd.

De opties die ik nog denk ik heb zijn :
Kijken of een vorige grapjas het vliegwiel gewicht misschien verwijdert heeft,
Het beter afstellen van de airbleed schroeven.
Ik heb dit willen laten afstellen bij een niet nader te noemen Ap dealer, maar die probeert het met een vacuummeter,
Dit werkt dus bij de modellen vanaf 2004 niet meer, ivm de lucht doorverbinding via de stationair stappenmotor.
De stationair stappenmotor doet denk ik zijn werk goed, daar het warme en koude starten perfekt gaat ( nadat ik alle andere EFI storingen en stationair hard draaien hiervoor opgelost had )
Ben zelf ook aan de gang gegaan met een vacuum meter en zie idd dat het niet zoveel uitmaakt met vacuum wat je met de airbleed schroeven doet.
Ik merk ook niet veel aan het stationair draaien, als je deze schroeven versteld.
Het enige wat misschien zou kunnen helpen is met CO afregelen, weet niet of iemand dit kan bevestigen en waar ik daar het beste voor terecht kan ??

Dus als er iemand met ideën is, kom maar op !!

gr Martin.




Waarschijnlijk een dynamo die stuk gaat
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 07, 2010, 16:49:53 »

denk het ook aan je dynamo leon snek heeft het ook gehad bij zijn 2004 rsv  als dat zo is een ruil dynamo er in ben je voor 125 euro klaar met nieuwe olie nieuwe pakking o ringetje aftap plug en een een ruil dynamo en 2 uurtjes sleutelen en klaar is die.
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
martin_rc
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 07, 2010, 22:47:00 »

BMack,
Klinkt aannemelijk, alleen ik heb van de zomer de Bruine stekkers vervangen en de Dynamo gemeten ivm de EFI storingen die ik had,
Ik weet de waardes niet meer uit m'n hoofd, maar waren gelijk aan werkplaats handboek opgave, en over alle drie de Fasen gelijk, geen sluitingen naar massa.
Tevens ook m'n massa's toen nagemeten, en een extra massa gelegd vanaf gelijkrichter naar blok.
Mijn EFI problemen waren trouwens de Spanningsregelaar ( en gelijkrichter ).
Na ongeveer elke start gooide de spanningsregelaar na enkele minuten er iets van 18,5volt ( op accu gemeten, dus werkelijk VEEL hoger daar de accu het dempt ) uit voor 3 tot 10 á 20 seconden.
Dit zorgde ervoor dat de ECU over de zeik ging en allerlei spannende dingen liet gebeuren ( lopen op 1 cilinder, optoeren of afslaan, bokken, enz, ) uitlezen met axone gaf dan bv : injectors onderbroken, hoge oliedruk, bobine onderbroken, enz. ( bij deze axone sessie ook gekeken of tie variant II stond en de TPS geresset. )
contact gehad met Carmo Electronics Helmond ( via het amerikaanse forum Huh )
Deze adviseerde om eerst de Massa's na te kijken, dit gedaan en toen alsnog een nieuwe gelijkrichter/spanningsregelaar besteld.
Deze vervangen en voila een nieuwe motor, geen EFI's meer en na een paar ritjes een perfect lopende motor.
( er werd mij door Carmo uitgelegd dan de ECU na elke spanningsklap overnieuw opstart en de sensor waardes van de motor gaat "inleren" )
resultaat herkende de motor niet meer terug !!
In de rubriek ff voorstellen had ik al aangegeven dat de motor bij diverse dealers herkend werd als het problemen kind
vandaar dat de vorige eigenaar hem zo goedkoop wegdeed, want deze had er waarschijnlijk al een zak met geld aan uitgegeven, en wilde hem wel graag kwijt, waarschijnlijk had hij hem voor mijn proefrit al een tijdje warm gereden, zodat het voor mij ( na 10 jaar niet gereden te hebben ) aardig aanvoelde.

Maar terug naar de Dynamo,
Misschien kan ik er in voorjaar als tie weer naar buiten mag ( staat nu in mijn Magazijn ) een autoaccu parallel aanzetten en dan de Dynamo en gelijkrichter loskoppelen, kijken of het een spanningsdip is ??

gr Martin.

nb als er mensen zijn die interesse hebben in het vacuum verhaal, die is ook wel spannend en apart !!

Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 08, 2010, 11:32:14 »

Je dynamo is aan 't overlijden
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad bij mijn Blade'2005,... toch zeker 1,5 jaar sporadisch last van gehad (werd overigens door Honda onder fabrieksgarantie vervangen  Wink)
Wanneer de motor en dus ook de dynamo op bedrijfstemperatuur komt begint de narigheid.

Heb je al een lege accu gehad?
« Laatste verandering: Januari 08, 2010, 11:33:48 door Hallieknar » Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 08, 2010, 14:05:37 »

je gelijkrichter heeft hem een tik gegeven de de binnenste ring van je dynamo is verbrand en moet nu zo zijn best doen du hij heeft v d of morgen de geest 
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
berilia
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 169


doe maar gewoon dan doe je gek genoeg....

Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 08, 2010, 14:27:41 »

misschien  een kleine tip , ook maar gekregen vanuit Italie , de meeste dynamo`s  op de rsv gaan stuk omdat er te weinig olie in het blok zit, dat vinden we ook terug in onze werkplaats. bij bijna alle dynamo`s die wij hebben vervangen ,zat er ook daadwerkelijk teweinig olie in het blok,
Daarom komt het ook relatief vaak voor op vakantie.

Het is maar een tip.  Cool
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35476 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16998 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21815 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10330 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10011 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!