Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 21:35:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: screwed up big time  (gelezen 6202 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ronaldo
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 17, 2010, 13:00:42 »

Ik had precies hetzelfde "probleem" heb toen bij optitune de volgende weerstanden besteld. (gewoon er tussen zetten)
http://www.optitune.nl/weerstanden-voor-montage-knipperlichten-p-19059.html

Kunnen gewoon met postzegel verstuurd worden, kostte mij 12 euro in totaal... 
Gelogd
beunhaas
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 121


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 17, 2010, 13:46:16 »

Ik had precies hetzelfde "probleem" heb toen bij optitune de volgende weerstanden besteld. (gewoon er tussen zetten)
http://www.optitune.nl/weerstanden-voor-montage-knipperlichten-p-19059.html

Kunnen gewoon met postzegel verstuurd worden, kostte mij 12 euro in totaal... 

zoiets heb ik idd gewoon nodig, had je er 2 nodig voor alle 4 de knippers?
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 18, 2010, 09:54:07 »

Het is inderdaad zo dat het enkele knipperlichtlampje in het dashboard voor een probleem zorgt als je met LED lampen gaat werken.

Een ander (=electronisch) relais heb je hoe dan ook nodig en staat los van het probleem. Extra weerstanden toevoegen kan maar is duur en eigenlijk niet zo'n nette oplossing.

Een diode plaatsen in de kabelboon vlak bij je dashboard is de oplossing. kleine moeite, kost bijna niets en geen weerstanden nodig. 

Hier staat hoe je het moet uitvoeren: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=132047&highlight=dash+fix
Gelogd
Ronaldo
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 18, 2010, 10:06:08 »

Ik had precies hetzelfde "probleem" heb toen bij optitune de volgende weerstanden besteld. (gewoon er tussen zetten)
http://www.optitune.nl/weerstanden-voor-montage-knipperlichten-p-19059.html

Kunnen gewoon met postzegel verstuurd worden, kostte mij 12 euro in totaal... 

zoiets heb ik idd gewoon nodig, had je er 2 nodig voor alle 4 de knippers?

Bij optitune zijn ze in setjes van 2 verpakt, je hebt er voor ieder knipperlichtje een nodig dus 4 in totaal.
Gelogd
beunhaas
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 121


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 18, 2010, 11:41:29 »

Het is inderdaad zo dat het enkele knipperlichtlampje in het dashboard voor een probleem zorgt als je met LED lampen gaat werken.

Een ander (=electronisch) relais heb je hoe dan ook nodig en staat los van het probleem. Extra weerstanden toevoegen kan maar is duur en eigenlijk niet zo'n nette oplossing.

Een diode plaatsen in de kabelboon vlak bij je dashboard is de oplossing. kleine moeite, kost bijna niets en geen weerstanden nodig. 

Hier staat hoe je het moet uitvoeren: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=132047&highlight=dash+fix

bedankt voor de link,
ben het met je eens dat het niet de meest nette oplossing is(meer gewicht, voordeel van het lage verbruik van de led's teniet) maar qua kosten is het net zo duur, zo niet goedkoper dan een ander relais(en dan moet ik ook nog eens 2 diodes kopen).
 ik ga er nog ff over nadenken, voorlopig is het toch nog geen goed weer....
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 18, 2010, 15:58:07 »

Goede weerstanden (met koelvinnen) zijn niet gratis en diodes kosten bijna niets. En je hoeft nergens weerstanden weg te werken (die ook nog eens heet kunnen worden).

Succes met de beslissing
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 18, 2010, 20:48:52 »

Probleem met dash lampje is dan alleen bij het nieuwe type zeker?, heb nergens last van, alleen relaitje wisselen en klaar 
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 18, 2010, 21:08:02 »

Probleem met dash lampje is dan alleen bij het nieuwe type zeker?, heb nergens last van, alleen relaitje wisselen en klaar 

Nee, is juist niet bij het nieuwe type. Is afhankelijk van de weerstand per kant van de motor na het vervangen van een richtingaanwijzer.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 18, 2010, 22:43:20 »

 Huh snap het probleem niet hoor, gewoon een universeel relaitje van 3 tot 30 w of zo en dat is het, verder hoef je niets te doen, paar minuten werk, tenminste bij een 03 mille, kan me niet voorstellen dat het bij de oermille dan anders is, succes 
Gelogd
beunhaas
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 121


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: Januari 19, 2010, 15:07:56 »

dan heeft dat universele relais zeker een aparte uitgang voor het controle lampje, want dat controle lampje hangt als ik het schema goed in m'n hoofd heb, tussen de linker kant en de rechter kant in maar is een bolletje van ik zeg maar wat 2 watt en heeft dus een grote weerstand zodat de andere kant niet genoeg stroom krijgt om zichtbaar te gaan branden.
met die led's heeft de andere kant door de leds zo'n grote weerstand dat het controle lampje het niet doet maar de led's wel...

(kan het moeilijk uitleggen)
Gelogd
beunhaas
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 121


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Januari 24, 2010, 15:54:26 »

nou k heb het iig gefixt, eerst bovenstaande weerstandjes van optitune geprobeerd, die waren helaas te licht, toen een paar zwaardere (1 per kant van 6 ohm 25 watt)
met koel ribbetjes ook van optitune, en nu doen ze het prima.

iig bedankt voor de reacties....
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25562 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Ultramod Mille_Moret 3 5185 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
RSV4 - wat vinden we ervan! « 1 2 ... 44 45 » Jesse J 664 159876 Laatste bericht April 01, 2010, 22:53:02
door FerBa
ONK WEGRACES WEER OP TV ! ! Luuk Pruijn 2 2557 Laatste bericht April 24, 2013, 06:38:08
door Luuk Pruijn
Aprilia RS 125: Blok uitbouwen, ond. vervangen, adressen?.... Topolino 12 11793 Laatste bericht Juli 21, 2009, 08:27:09
door rs 250

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!