Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 21:38:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??  (gelezen 13122 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 08, 2010, 17:09:35 »

misschien  een kleine tip , ook maar gekregen vanuit Italie , de meeste dynamo`s  op de rsv gaan stuk omdat er te weinig olie in het blok zit, dat vinden we ook terug in onze werkplaats. bij bijna alle dynamo`s die wij hebben vervangen ,zat er ook daadwerkelijk teweinig olie in het blok,
Daarom komt het ook relatief vaak voor op vakantie.

Het is maar een tip.  Cool

Met dank aan Pedro zijn kennis  Cool
Gelogd
martin_rc
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 08, 2010, 23:02:32 »

ok, wil best geloven dat ik aan een nieuwe dynamo moet,
Wat ik vreemd vind is dat hij het altijd doet, warm en koud.
Dus als hij stationair loopt en je geeft gas en draait het gas rustig dicht,dan blijft hij lopen.
Maar als je het gas open draait tot zeg 3000 á 4000 rpm en de gashendel laat terugschieten dan slaat hij meestal af.
Vandaar dat ik het wilde testen met een accu parallel, en de dynamo losgekoppeld,
Ik heb trouwens ook geen accu problemen, heb wel voor de zekerheid de accu vervangen gelijk met de gelijkrichter.
Maar voor dat dit gedaan was heb ik er een  maand of 2 ( korte ) stukjes mee gereden, en geen accu problemen gehad,

Weet er ook iemand de relatie tussen te weinig olie in het blok en kapotte dynamo ??
Ik heb de rechter carterdeksel niet open gehad, maar dacht dat hier geen olie achterzat Huh
Er kan toch geen olie bij een dynamo ??

gr Martin.

nb vandaag noch even wat Carbon er opgezet, nl, de stukken die lucht van de Fan's via de zijkuip naar buiten geleiden.
Gelogd
berilia
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 169


doe maar gewoon dan doe je gek genoeg....

Netherlands
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 09, 2010, 13:43:16 »

Als je met teweinig olie rijd , word het blok net wat warmer, kan de dynamo niet tegen.
Gelogd
martin_rc
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 16, 2010, 21:54:17 »

Ben er inmiddels achter dat er wel olie in het linker Carterdeksel komt en de Dynamo dus ook door de olie gekoeld zou moeten worden  wat me ook opgevallen is dat de linker carterhelft zeer heet wordt Huh

Ik heb vorige zomer de olie ververst en met warme motor draaiend na een ritje gepeild op tussen min en max in.

Heb ook begrepen dat er dynamo's zijn met dikkere windingen en betere isolatie voor de RSV, weet iemand waar ik die vandaan kan halen, kan ik deze ook nog tijdens de winterstop vervangen.

Hoop ik dat hiermee het laatste probleem is opgelost.

Wat ik wel vreemd vind ( en ik wil gerust m'n dynamo vervangen ) is dat niemand ( met kennis van zaken ) reageert op het voorstel om met een auto draaiend parallel aan de motoraccu gekoppeld, en de dynamo en gelijkrichter losgekoppeld de motor te starten en dan te kijken of het probleem weg is.

Het probleem is er namelijk zodra de motor gestart wordt en niet meer harder stationair loopt tijdens het opwarmen.
zodra hij dan normaal stationair ( 1200 /1300rpm ) loopt doet hij het afslaan nagenoeg constant door een tikje gas te geven en dan de gashendel los te laten, ( schieten )
In de praktijk met rijden gebeurd het alleen tijdens het terugschakelen, het is dan ook zeer moeilijk om te proberen tijdens het terugschakelen om het gas op te vangen.

gr Martin.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 17, 2010, 10:05:47 »

ik reageer dus niet op je voorstel omdat ik dus geen technische kennis van zaken heb  Grin
Gelogd

if it runs , race it
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 17, 2010, 21:10:35 »

Ik heb (ooit)  een Honda XR600 gehad met afslaan problemen.

Deze wilde ook niet goed stationair draaien. Na gas los laten >> afslaan.

Hierbij bleek het blok te veel wrijving te hebben door een slecht 'lager.

Als ik jouw opmerking lees over de linkerkamt heet worden  , moet je de oorzaak denk ik zoeken in die extra wrijving.
Dit kan ook door een defecte dynamo veroorzaakt worden of een lager probleem.
Ik ken de rotax blokken onvoldoende om verder een oordeel te geven.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
milletuono
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 17, 2010, 22:37:31 »

Eens ff kijken of ik wat kan betekenen.

Hij doet het alleen als hij op temperatuur is toch? Wat je zo kunnen proberen is als de motor stationair draait met warme motor, Het stationaire toerental opschroeven tot zeg 2000 rpm (kan dat met het model wat je hebt?). Als je dan gas geeft en weer loslaat en hij blijft lopen dan is je stationair motor of de sensor die het stationair mengsel bepaald niet goed.
Normaal gesproken ziet de ecu dat gasstand 0 is en dat stationair mengsel vereist is de stationair motor geeft een vaste hoeveelheid lucht voor het gewenste toerental wat is ingesteld. Er is sprake van stationair toerental wanneer gasklepstand 0 is
Vermoedelijk heeft de hoge laadspanning waar je mee te kampen had een van je sensoren beschadigd of er zijn wikkelingen beschadigd in een van de componenten die het stationair toerental regelen.

Als je dynamo zwaar gaat lopen als de motor warm is zou je het volgende kunnen onderzoeken.
Bij koude motor draai de bougie's eruit en draai aan de linkerkant van je blok de dop (grote inbus) los die voor de krukas zit.
Wel voordat de bougie's eruit gaan ff schoon blazen dat er geen vuil in de cilinders valt
Steek een inbusdop of inbussleutel in de krukas
Als je nu de motor kunt rondraaien zonder eigenaardige bijgeluiden en de motor draait soepel rond heb je geen overmatige zwaar lopende lagers in het blok.
Je voelt wel de weerstand van het kleppen mechanisme.
Draai de bougies erin en maak alles dicht. Start de motor en laat m op temperatuur komen. Liefst goed warm tot de koelfannetjes aan gaan.
Herhaal dan bovenstaande test nogmaals als de motor dan moeilijk rondraaid of moeilijker dan koud. Dan is het wss iets in de motor.

Wat je ook kan checken is de nokkenassen maar dat is mss te ver gezocht
1e check is de merktekens a.d.h.v. het wph en t.o.v. elkaar of je een verschil ziet in de top van de nok. Ten opzichte van elkaar verschillend is niet goed.
Als dit het geval is is het serieus fout. De nokken verschuiven alleen onder extreme omstandigheden. Dan heb je kromme kleppen  maar dat betwijfel ik want dat merk je wel dan loopt hij gewoon erg slecht.

succes
Sander
« Laatste verandering: Januari 17, 2010, 22:42:04 door milletuono » Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 18, 2010, 06:44:54 »

BMack,
Klinkt aannemelijk, alleen ik heb van de zomer de Bruine stekkers vervangen en de Dynamo gemeten ivm de EFI storingen die ik had,
gr Martin.

nb als er mensen zijn die interesse hebben in het vacuum verhaal, die is ook wel spannend en apart !!

dat de dynamo warm wordt kan kloppen, is niet verkeerd, hij wil vermogen leveren, dynamo losnemen en kijken of je probleem over is is nooit verkeerd ( pas op nooit accu losnemen onder het draaien!!!)

is dat vacuum verhaal wat je nog niet verteld hebt niet een aanwijzing?
staan de luchtschroeven niet te ver dicht?
hij moet in elk geval eens serieus worden afgesteld..

bel anders ff VJ motorsport in Sommelsdijk (wilco) en leg hem het probleem voor, heeft er wel verstand van
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 18, 2010, 08:40:41 »

bij een 04 kan je niet zomaar met een schroevendraaier je stationair regelen 
Gelogd

if it runs , race it
martin_rc
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Januari 18, 2010, 09:56:52 »

Stationair toerental is idd alleen met Axone te regelen.
Ik heb de Klepspeling en de Nokkenas timing al nagekeken, geen probleem.
( alleen met koude motor hoor je 1 nokkenasketting spanner tikken als je de motor met de hand draait )
Dat hij het alleen doet als tie op temperatuur is komt omdat de Stationair regeling ( na het starten ) de motor een seconden of 10 á 20 wat harder laat lopen.
Ik bedoel dus niet dat de motor door en door warm moet zijn voordat tie het doet.
Ik ga zelf steeds meer in het Dynamo verhaal geloven !!
Zal proberen of ik in de aankomende dagen ( weken ) tijd heb om hem ff tevoorschijn te halen.

Over het vacuum, motor bleef vorig jaar toen ik hem net had, vanaf de start ( koud ) tot minstens 10 á 20min rijden hard stationair lopen ( 2000 á 2300 rpm ).

Na zeer lang zoeken en het vervangen van alle vacuum slangen, ben ik er eindelijk achter gekomen dat er onder het Gasklephuis bij de rubbers die het gasklephuis met de inlaatspruitstukken verbinden het probleem zat !!!

Deze machetten hebben een uitsparing in zich voor de slangenklem waarmee ze het gasklephuis vasthouden.
Haaks op deze uitsparing zit weer een uitsparing welke bedoelt is om wat ruimte te crëeren voor de Imbusbouten waarmee de manchetten aan de inlaatspruitstukken vastzitten, nu bleek dat door de slangenklemmen de sparingen voor de imbusbouten iets ( Minimaal ) open staan, dus ook een vacuumlek geven !!!!!!
Je kan aan de binnenkant van de manchetten een spoortje zien waar de valse lucht langs kon.

resultaat hoog stationair totdat de motor zo warm wordt dat ook de inlaatspruitstukken warm worden en uiteindelijk dit beter afdichte en de motor normaal ging lopen.

oplossing : haakse sparingen tov de sparing voor de slangenklem voorzien van een laagje rtv kit laten drogen en weer monteren, starten en binnen 10sec loopt de motor gelijk normaal stationair.

Nu nog idd ook eens serius laten afstellen, ik hoor zelf nagenoeg geen verschil bij het afstellen van de airbleed schroeven, dus maar eens naar de expert !!!

gr Martin.


« Laatste verandering: Januari 18, 2010, 10:59:40 door martin_rc » Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Januari 18, 2010, 21:18:29 »

Stationair toerental is idd alleen met Axone te regelen.
Ik heb de Klepspeling en de Nokkenas timing al nagekeken, geen probleem.
( alleen met koude motor hoor je 1 nokkenasketting spanner tikken als je de motor met de hand draait )
Dat hij het alleen doet als tie op temperatuur is komt omdat de Stationair regeling ( na het starten ) de motor een seconden of 10 á 20 wat harder laat lopen.
Ik bedoel dus niet dat de motor door en door warm moet zijn voordat tie het doet.
Ik ga zelf steeds meer in het Dynamo verhaal geloven !!
Zal proberen of ik in de aankomende dagen ( weken ) tijd heb om hem ff tevoorschijn te halen.

Over het vacuum, motor bleef vorig jaar toen ik hem net had, vanaf de start ( koud ) tot minstens 10 á 20min rijden hard stationair lopen ( 2000 á 2300 rpm ).

Na zeer lang zoeken en het vervangen van alle vacuum slangen, ben ik er eindelijk achter gekomen dat er onder het Gasklephuis bij de rubbers die het gasklephuis met de inlaatspruitstukken verbinden het probleem zat !!!

Deze machetten hebben een uitsparing in zich voor de slangenklem waarmee ze het gasklephuis vasthouden.
Haaks op deze uitsparing zit weer een uitsparing welke bedoelt is om wat ruimte te crëeren voor de Imbusbouten waarmee de manchetten aan de inlaatspruitstukken vastzitten, nu bleek dat door de slangenklemmen de sparingen voor de imbusbouten iets ( Minimaal ) open staan, dus ook een vacuumlek geven !!!!!!
Je kan aan de binnenkant van de manchetten een spoortje zien waar de valse lucht langs kon.

resultaat hoog stationair totdat de motor zo warm wordt dat ook de inlaatspruitstukken warm worden en uiteindelijk dit beter afdichte en de motor normaal ging lopen.

oplossing : haakse sparingen tov de sparing voor de slangenklem voorzien van een laagje rtv kit laten drogen en weer monteren, starten en binnen 10sec loopt de motor gelijk normaal stationair.

Nu nog idd ook eens serius laten afstellen, ik hoor zelf nagenoeg geen verschil bij het afstellen van de airbleed schroeven, dus maar eens naar de expert !!!

gr Martin.




Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma om ermee te mogen werken.
Ik vind hem erg goed en hij kan goed analiseren. Is mijn bescheiden mening althans
Dat is mss 40 minuten vanuit Ridderkerk. Ik weet iig dat de motorzaken uit de buurt allemaal bij hem komen als ze er zelf niet uitkomen.
Als je wilt weten om welke zaken dan laat je het maar weten krijg je ze per pm. Ga nu geen antireclame maken vind ik ook weer niet nodig Wink
En die gasten van Kickstart komen ook bij hem.

Succes
Gelogd
martin_rc
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Januari 18, 2010, 21:38:50 »

Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: Januari 18, 2010, 22:07:23 »

Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


dat is zeker dichtbij, ik rij elke dag door Poeldijk en weet dat Peter den Heyer er zijn kantoor/shop tegenwoordig heeft achter vd Arend.
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Januari 18, 2010, 22:21:10 »

Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


dat is zeker dichtbij, ik rij elke dag door Poeldijk en weet dat Peter den Heyer er zijn kantoor/shop tegenwoordig heeft achter vd Arend.

Eh.....Rolf
Ik bedoel niet Peter den Heyer maar de naam komt me wel bekend voor....... help me eens.

Voor martin
Kms motoren (Marko)
Slachthuiskade 14a
0174 240730

Mocht je m spreken doe hem dan maar de groeten van Sander
 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: Januari 19, 2010, 06:59:44 »

Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


dat is zeker dichtbij, ik rij elke dag door Poeldijk en weet dat Peter den Heyer er zijn kantoor/shop tegenwoordig heeft achter vd Arend.

Eh.....Rolf
Ik bedoel niet Peter den Heyer maar de naam komt me wel bekend voor....... help me eens.

Voor martin
Kms motoren (Marko)
Slachthuiskade 14a
0174 240730

Mocht je m spreken doe hem dan maar de groeten van Sander
 

Peter = Peter van Motor SportSchool Holland, die vaak op zolder te vinden is. Maar tegenwoordig ook Assen, Ledenon en spaanse circuits doet.
http://www.motorsportschool.nl/home.aspx
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35395 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16971 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21755 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9960 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!