Nou, klein beetje update,
Na kontakt met Sevior ( dynamo's ) en Marko van KMS Motoren, welke beide zeiden kan haast niet de Dynamo zijn.
Heb ik hem vandaag ff naar buiten gehaald, voor de deur gezet gestart en warm gedraaid.
Bij meten op de dynamo @ 4000rpm heb ik iets meer dan 60Vac op alle drie de Fasen.
Spanning op de accu bij Stationair draaien 14,1 tot 14,2 volt met dynamo en zonder dynamo 12,9 volt.
Nadat hij volledig warm gedraaid was, geprobeerd en slaat geregeld af bij gas geven tot 4000rpm en dan los laten schieten, hetzelfde wat hij vorig seizoen ook deed bij het terugschakelen tijdens het rijden.
Spanning gemeten terwijl het gebeurd, blijft gewoon stabiel geen dip.
Dan zonder dynamo alleen op eigen accu en ook parallel met een autoaccu extra erbij, blijft af en toe afslaan.
Volgens mij wordt de conclusie dus toch :
TPS resetten,
Airbleed's laten afstellen,
CO meten of stationair mengsel niet te rijk is,
Stappen motor voor stationair is niet snel genoeg om hem op te vangen, ( heb natuurlijk in het begin toen ik de motor had gekocht voor de EFI problemen opgelost waren ( spanningsregelaar ) af en toe 18 volt op het systeem staan, misschien heeft de stappenmotor schade opgelopen.
Ga binnenkort ook nog iets heel engs doen,
Ik moet de Rem en koppelingsolie vervangen, daar dit volgens mij al heel lang niet gebeurd is, is gewoon geel / bruin.
Maar heb nu wel een goed werkende achterrem.
Dus hoop dit ook zo te houden, als ik dan hier op het forum lees is het niet vanzelfsprekend dat tie werkt
gr Martin.