Zo weer drie dagen DCR op Assen achter de rug.
We stonden op een kampje met Emille, Bert (Dikke Achterband), Jarno S., Dennis (ducati man) en ondergetekende.
Vrijdag was een vrije trainingsdag met 3 sessies, zaterdag 2 kwalificaties en zondag raceday.
Vrijdag begon enigzins vochtig, maar geen last van gehad. Geprobeerd relax te rijden. Had de hele week weer last van nek en bovenrug. Eerste 2 sessies 2:03 en 2:02 gereden.
Voor de laatste sessie nog een nieuwe achterband en nieuwe remblokken gestoken. Lekker gereden met een 2:00 als besttijd.
s'avond keuren: Geluid Oke, maar verderop in de keuringsstraat : wat een drama: de kleur en hoogte van mijn rijnummers was niet goed. Weer terug en na correctie werd mijn motor zonder enige verdere check goedgekeurd. Veel mensen later gesproken waar ook de willekeur bij keuren duidelijk werd.
S'avonds bbq en bier plus een peptalk / prikkelsessie van Jarno V.
Zaterdag, mooi weer. 10:00: 1e kwalificatie. Iets te laat de baan op, veel verkeer gehad en eigenlijk geen 1 ronde vrij gereden: toch een 1:59.9 gereden.
Zaterdag 14:40: 2e kwalificatie. Weer iets te laat de baan op maar erg druk verkeer gehad. Veel ingehaald maar geen vrije ronde gehad. Leek bijna wel een race. Uiteindelijk toch nog een 2:00.9. Toch wel een groot snelheids verschil. Snelste was een Buell met 1:53, langzaamste man reed een 2:19.
Startinggrid:
KJ P3 op 0.3 achter p1 bied genoeg kansen.
Jarno Schoen op P9, net geen paraplu dame
Eric (Emille) op P15 met zijn KTM
Jack P16
GertJan: P20
Rob: P27
Martin : P32
Brommert nagelopen. Rond 19:00 regen...........
Wederom bier en bbq en wederom een Jarno V die nu met eigen bier langskwam. En weer leuke technische en mentale discussies
Hele nacht geregend. s'Morgens wel droog maar baan erg nat.
In de startopstelling had men een fout gemaakt door de tijd van de 2e kwalificatie te nemen, terwijl oa Robz en ik in de 1e kwalificatie sneller waren. Ipv P16 stond ik dan op P19. Maar ach regen dus zal niet veel uitmaken.
Langzamerhand kwam er een streepje zon en wat wind. Regenbanden zijn niet toegestaan in de Thunderbike klasse en ik heb geen "tussenvorm" als bv pilot powers dus maar besloten om met de SC's te gaan rijden.
11:35 opstellen Parc Ferme. Erg lang moeten wachten. Uiteindelijk de baan op voor de opstelronde. Oef het is wel erg nat en glad in oa Ossenbroeken, Strubben, Ruskenhoek en Mandeveen. Verder op een paar plekken al wel een droog spoor. Gelukkig geen last van spray.
Opstellen voor de start, ready voor 8 race ronden. Vizier dicht, rood licht aan, motor naar 6000 toeren, rood licht bleef lang aan staan. Licht uit en ik had een erg goede start. Er werd wat vroeg geremd maar ik had ruimte dus kon buitenom door. Ossenbroeken door in een treintje, iedereen doet gelukkig voorzichtig. Strubben uit zie ik in mijn ooghoeken een Buell die een highsider net kan voorkomen, ik geen last van, kop omlaag en knallen. Ik had een goede lijn en kon 3 man voor ruskenhoek pakken. Insturen Ruskenhoek ging een Triumph 675 met een higsider voor me onderuit, kon er net tussendoor. Mandeveen nog iemand eruit, niet naar kijken. Geen idee qua positie en ik verwachte wel wat inhaal acties maar dat bleef uit.
Ik had dit jaar al aardig wat regensessie gereden (Val de Vienne en ara-danhoff dag), weliswaar met regenbanden maar de techniek blijft hetzelfde.
Eerste 4 ronde toch een man of 6 ingehaald en zelf niet ingehaald. Zonnetje kwam een beetje door en bijna overal kwam een droog spoor, behalve in de Ruskenhoek. Snelheid kon steeds verder omhoog met reserve omdat buiten het spoor het gewoon nog nat was. Ik werd uiteindelijk alleen nog ingehaald door een witte Buell. Toen ik bij doorkomst LAP4 zag staan pas enigszins kunnen ontspannen. Erg last van arm en nek. "relax proberen te rijden". Laatste 3 ronde kreeg ik Jarno Schoen in het vizier en ik liep aardig in. Maar hij was uiteindelijk te ver weg.
Finish!
Omkijken, achter me zat niemand meer. Bij Strubben naast Jarno gekomen en elkaar gefeliciteerd. Hoop Marshalls komen dan naar de baan en staan te zwaaien: erg gaaf. Inrijden pitsstraat lekker naar de paraplu dames gezwaaid. Bleek uiteindelijk dat Jarno P10 had en ik P11! Hoogste klassering tot nu toe. besttijd een 2:15 in de laatste ronde.
KJ een zwaarbevochte P2, hulde
Emille had helaas een slechte start, werd ingesloten en paar keer opgehouden: Uiteindelijk een P19, teleurgesteld maar volgend jaar beter
.