Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 17:20:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Droom wordt werkelijkheid-> Aprilia RS250 Rossi Replica  (gelezen 29223 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 25, 2010, 22:02:38 »

ziet er top uit, heb je zelf de powervalve schijven rood gespoten of zo geleverd gekregen?

Heb je ook een detail van de uitgefreesde drukgroep, ben benieuwd hoe en precies wat er weggefreesd is.
Gelogd
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 25, 2010, 22:22:11 »

Mooi Project

Blijf het zeker volgen..

Succes ermee!
Gelogd
rs250rossi
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 26, 2010, 00:13:48 »

ziet er top uit, heb je zelf de powervalve schijven rood gespoten of zo geleverd gekregen?

Heb je ook een detail van de uitgefreesde drukgroep, ben benieuwd hoe en precies wat er weggefreesd is.

Ik heb er helaas geen foto van.. had ik wel even moeten doen
Maar ik draai een klein stukje van de drukgroep en koppelingshuis af omdat anders de slag van de koppeling te kort wordt.

ik haal de soort van diafragmaveer + ring er uit, deze zit gebrogd met een staaldraad, (die veer +ring zorgt ervoor dat de koppeling wat vloeiender aanpakt)
Dat doet ie dus nu minder, je merkt er niet eens zoveel van, maar de koppeling wordt er wel een stuk sterker door, dit doe ik altijd wel in combi met sterkere veren
zodat de aanlegdruk ook wat hoger is
vervolgens plaats ik er een extra stalenplaat + de gevoerde plaat. dus ik heb er 8 in zitten, i.p.v. 7

als ik het spulletje nog eens weer los heb liggen, maak ik zeker even een foto

Op die powervalveschijven zit gewoon rode folie, ik vindt dat die dingen soms vervelend kunnen rammelen, ookal doe je er wat vet aan, of zet je het nieuw in elkaar
met deze folie/plakband is het rammelen weg


Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 26, 2010, 07:09:30 »

dus eigenlijk is het vrij eenvoudig zo'n drukgroepaanpassing. Ik heb namelijk last van een slippende koppeling als ik flink aan de gaskraan draai, eerst niet maar afgelopen zomer en najaar op Assen en andere circuit als het blokje lekker op temperatuur is.

Eerst dacht ik dat het de platen waren, dus vervangen, toen heb ik extra ringen ertussen gezet. ook nog steeds slip. Ik moet het geheel nog uit elkaar halen voor maart dus ik lees jou verhaal aandachtig.

Maar eigenlijk wil ik het zien, foto of tekening. ik kan je verhaal goed volgen, de laatste ring die geborgd is met een staaldraad heb ik al eens eruit gehaald.
Gelogd
rs250rossi
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 26, 2010, 09:16:01 »

dus eigenlijk is het vrij eenvoudig zo'n drukgroepaanpassing. Ik heb namelijk last van een slippende koppeling als ik flink aan de gaskraan draai, eerst niet maar afgelopen zomer en najaar op Assen en andere circuit als het blokje lekker op temperatuur is.

Eerst dacht ik dat het de platen waren, dus vervangen, toen heb ik extra ringen ertussen gezet. ook nog steeds slip. Ik moet het geheel nog uit elkaar halen voor maart dus ik lees jou verhaal aandachtig.

Maar eigenlijk wil ik het zien, foto of tekening. ik kan je verhaal goed volgen, de laatste ring die geborgd is met een staaldraad heb ik al eens eruit gehaald.

ik ken je probleem..
Heb je al eens Motul Versnellingsbakolie (10w30) geprobeerd? gebruik ik ook altijd. kost 11,50
heb veel vaker mensen gehad met slippende koppeling, gebruik Motul en meestal ben je van de problemen af..
de meeste olien worden te dun als het wat warmer wordt en gaat je koppeling dus slippen als ie in de powerband komt

Rijdt zelf ook met de 710 2-takt olie

Super Spul die Motul olie!!! verbrand helemaal
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 26, 2010, 16:25:43 »

Inderdaad ben ik 100% fan van motul, ik gebruik bijna altijd de 2T olie van motul. De versnellingsbak olie van motul slechts 2x gekocht echter het is bijna niet te koop. Dus gebruik ik gewoon 10W/40, dus hier kan dus een oplossing in zitten.

Eens informeren waar Motul versnellingsbak olie te koop is.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 26, 2010, 16:35:12 »

Valt me trouwens wel op, dat motul niet makkelijk te krijgen is (afgezien van online bestellen) 
Hier in de buurt zijn wel wat producten, maar geen geruime keuze ofzo 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
v-TWim
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 26, 2010, 17:17:25 »

Iets zegt mij dat rs250rossi dat spul zelf verkoopt?
Gelogd
patrickhenr
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 26, 2010, 17:53:49 »

Hier in de buurt ook weinig leveranciers met de juiste motul op voorraad.......een zaak in Veghel was zo vriendelijk de juiste op voorraad te nemen.
Dus voor mensen in de buurt van veghel en omstreken..........
Gelogd
rs250rossi
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Januari 26, 2010, 18:47:12 »

Natuurlijk, Van Motul heb ik het meeste wel staan.. maar heb het niet direct gezegd omdat dit geen verkoopforum is  Smiley

Vooral de 710 2-takt en de versnellingsbak olie heb ik ruim op voorraad, maar ook kettingvet, remolie enz..
De 710 is speciaal ontworpen voor de 2-takt motorfietsen met een gescheiden systeem
ik weet dat er voor particulier er moeilijk aan te komen is, terwijl Motul toch erg goede kwliteit is
in de cross/kartwereld en wegrace-wereld is het wel bekend.. en om eerlijk te zijn, ik heb eigenlijk nog nooit iets negatiefs van de kwaliteit van Motul gehoord

Mijn pa gebruikt het met de karting, in deze sport wordt er best veel getuned en ook zijn klanten rijden allemaal met Motul.
ook ver getunede kartblokken lopen het mooist en is de levensduur langer met deze olie, dit is dan in dat de Grand Prix Kart, deze is niet te gebruiken bij gescheiden systeem

Dus de uitkomst voor gescheiden systeem is dan de 710 2-takt,  €15,- p/ltr

Belangrijkste is natuurlijk dat de olie goed smeert, dat staat voorop, maar wat zeker net zo belangrijk is, is dat hij volledig verbrand
en dat doet Motul. trek een 2-takt blok die altijd op Motul heeft gereden maar eens open. het ziet er vaak erg netjes en schoon uit


Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Januari 26, 2010, 19:41:46 »

dat doe je netjes, inderdaad dit is geen verkoopforum.

Alleen nieuw leusen is zo'n takke eind rijden voor me. Ik haal het meestal bij Mieke haar shop, die heeft ook bijna alles van motul
Gelogd
apriliavalerossi
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Januari 28, 2010, 07:32:38 »

Ben zeker ook benieuwd naar je motor als hij zo meteen helemaal af is.  en die foto's kunnen mooi bij jou op je site...

Die achterbrug van mij moet er nog een keer uit, maar dat komt nog wel een keer.
Zwart poederen kost me 50 euro, dus dat is het niet, alleen alles er weer af halen enzo....

groet marcel
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: Januari 29, 2010, 14:06:49 »

je bedoelt Transoil SAE 10W30 van Motul
Gelogd
BuxirS
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Januari 29, 2010, 14:24:02 »

Haa Roelof ook hier...

Hier gelukkig minder gezeur over vermogens...  
Het is daar gelukkig wel weer normaal in je topic nu...

Je bent dus wel van plan de motor straks echt op straat te gaan rijden ipv stil te zetten?
« Laatste verandering: Januari 29, 2010, 17:51:42 door BuxirS » Gelogd
rs250rossi
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Februari 01, 2010, 19:00:31 »

je bedoelt Transoil SAE 10W30 van Motul

Ja inderdaad, De Transoil SAE 10w30
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10077 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35546 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19468 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110054 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
Naar Ruud Fredriks in Goes met mijn Falco (en overige modificaties) « 1 2 » muja 18 14112 Laatste bericht November 10, 2014, 16:50:33
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!