Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 20:33:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: knoerthardremmen voor bocht  (gelezen 3608 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Gepost op: Mei 19, 2010, 12:09:03 »


ik heb(van jullie) al veel positieve kritiek gehad op mijn houding/techniek, maar op het moment knal ik nog wel van bocht tot bocht en rem ik als een malle. zo had ik aan het einde van mn laatste dagje Assen, met name in de Ruskenhoek en Stekkenwal last van fading.
de vloeistof, waar veel lucht in zat en troebel was, is ondertussen ververst.

Maar ik denk dat er voor mij veel winst te halen valt op de manier waarop ik een bocht benader zonder in te hoeven leveren in ronde tijd.
Maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

Tips?
of hoort knoerthard remmen er gewoon bij?
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 19, 2010, 14:02:28 »

Hehe, bekend verhaal, reed vroeger een beetje identiek.
Nu rem ik vroeger maar minder hard, daardoor kan ik veel langer in de bocht zelf doorremmen en gaat alles wat gecontroleerder waardoor de bochtensnelheid hoger is naar mijn gevoel.
Of ik daarmee nu tijd win of verlies weet ik niet aangezien het om twee totaal verschillende motoren gaat, maar het rijdt wel veel relaxter en gecontroleerder.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 19, 2010, 16:26:16 »

ben zelf nu ook weer wat eerder aan het remmen , want bij op het laatst echt kneiterhard remmen
haal je er meestal teveel snelheid uit en verlies je dus tijd daar je bochtensnelheid lager licht , mijn ronde
tijden gaan op cpz en assen nog steeds omlaag dus het zal wel werken
Gelogd

if it runs , race it
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 19, 2010, 17:29:52 »



wel is het zo dat daar waar anderen al in de remmen gaat ik nog gas geef of ik ze eruit rem.
maar ben het er wel mee eens dat wat ongecontroleerd gaat. tis alles of het Biagi fietspad... 


Gelogd
TDMarc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 19, 2010, 21:23:26 »

Laat en hard remmen is verre van ideaal. Beter rem je iets eerder en iets minder hard. De vertraging blijft hetzelfde, alleen gaat het een stuk gecontroleerder en gun je jezelf een grotere foutenmarge en meer tijd om je bochtensnelheid te halen. Btw: beter concentreer je je eerst op je bochtentechniek en snelheid. Degene met de hoogste bochtensnelheid kan namelijk ook het laatste remmen.....
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 20, 2010, 07:45:33 »

Veel gemaakt fout. Helemaal niet erg. Te hard remmen en met een te lage snelheid de bocht induiken. Blijven oefenen en goed afkijken bij snellere jongens. 
Gelogd

Zattara
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 20, 2010, 15:40:16 »

Op die manier ging ik op Mettet ook aardig in de fout. Heb regelmatig te laat geremd waardoor ik de apex mistte of er gewoon rechtdoor ging.  (Bij hĂ©Ă©l hard remmen blijkt sturen vrijwel onmogelijk...)

Wel heb ik op die manier de motor vaak voor een ander kunnen drukken en dan er toch bij weten weg te rijden.
Ook ik had last van fading aan het einde van de laatste sessies en wil dinsdag op CpZ proberen wat gedoseerd te remmen.

Thx voor de tips
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 20, 2010, 15:45:23 »

Het is makkelijker om remmend tijd te verliezen dan te winnen.   Grin
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 20, 2010, 15:56:07 »

Op die manier ging ik op Mettet ook aardig in de fout. Heb regelmatig te laat geremd waardoor ik de apex mistte of er gewoon rechtdoor ging.  (Bij hĂ©Ă©l hard remmen blijkt sturen vrijwel onmogelijk...)

Wel heb ik op die manier de motor vaak voor een ander kunnen drukken en dan er toch bij weten weg te rijden.
Ook ik had last van fading aan het einde van de laatste sessies en wil dinsdag op CpZ proberen wat gedoseerd te remmen.

Thx voor de tips

Als je zo mensen inhaald c.q. eruit remt zou ik niet bij jou in de groep willen rijden  Wink
anderen eruit remmen geeft een kick, maar wel met beleid en weten wat je doet anders gaan er ongelukken gebeuren ,het is geen race.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 20, 2010, 16:22:54 »

als je last van fading krijgt op het circuit kan je misschien beter raceblokken gebruiken.

uitremmen is inderdaad leuk maar dan wel op een gecontroleerde manier en niet op de do or die manier
Gelogd

if it runs , race it
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 20, 2010, 16:40:12 »

ik heb de remvloeistof vervangen welke gewoon Smudge was  
en heb de blokken vervangen voor SRQ blokken van TWR Lucas.
via ebay slechts 50 euro voor 2 sets  

het ging vandaag ook super! remmen waren de hele dag hard, de blokken waren top.
heb meer rust genomen voor de bocht en daardoor kom je werkelijk sneller en gecontroleerde de bocht uit!

althans.... het ging op den duur veel sneller dat mn achter band (door te hoge bandenspannign) uitgang bocht ging zoeken.
dit heb ik iig nog niet eerder meegemaakt dus ik ga ervan uit dat de bochtensnelheid flink omhoog is gegaan.

« Laatste verandering: Mei 20, 2010, 16:43:31 door teddek » Gelogd
Zattara
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 20, 2010, 22:48:24 »

....

Als je zo mensen inhaald c.q. eruit remt zou ik niet bij jou in de groep willen rijden  Wink
anderen eruit remmen geeft een kick, maar wel met beleid en weten wat je doet anders gaan er ongelukken gebeuren ,het is geen race.

Nouja, ben een schijtert qua inhalen. Probeer meer voor mijzelf het remmoment te verleggen zonder hierbij anderen in potentie schade te kunnen berokkenen.

Maar inderdaad, wat al gezegd werd: het is makkelijker iets te verliezen dan te winnen.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
autoscout 24 arius 14 15346 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164819 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Re: Overzicht circuit-dagen 2010: wie is waar? « 1 2 ... 7 8 » teddek 116 45853 Laatste bericht Juni 19, 2011, 15:36:46
door B-Art
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18316 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17033 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!