Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 03:39:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: "Olieverbruik"en soort olie Tuono 2006  (gelezen 2899 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Gepost op: Maart 21, 2010, 12:11:49 »

He gasten, ff een vraag:
Heb Vorig jaar een tuono 2006 gekocht met een nieuw(2008) blok eronder. Blok heeft nu 6500 kilometer gelopen, heb bij 1500 km de eerste beurt uit laten voeren. Nu ben ik na een paar honderd kms terug naar de dealer gegaan omdat hij via het oliefilterdeksel olie lekte. Daar hebben ze een nieuwe afdichtring gemonteerd, en was het lekken over.

Nu heefd hij daarvoor natuurlijk het oliefilterdeksel moeten verwijderen, waardoor de inhoud van mijn oliefilter wegliep.
Er zat nog genoeg in, maar heb de rest thuis bijgevuld.Ik neem aan dat met het verwijderen van het filter zonder aftappen van het blok zo'n 200-300 ml olie is weggelopen.
ik heb tot nu toe dus met bijvullen na de "ingreep" zo'n 750 ml olie bijgevuld, wat na aftrek van het verhaal met het oliefilter op 500 ml komt op 4500-5000 km.

dus ruw gezegd, 1:10000 , netjes dus?
Mijn vraag klopt het dat het verbruik nog iets minder wordt? omdat het blok nog niet helemaal 100% is ingelopen?
is 1:10000 netjes?
En klopt het dat er zo'n 200-300 ml wegvloeid uit het blok met oliefilter wisselen zonder aftappen van blok?

Uitlaten zijn mooi zwart-bruin-grijs, dus dat duid op geen echt olieverbruik

Wat voor olie gebruiken jullie? en scheelt het met evt olieverbruik?
graag ff wat tips

gr Erik
 
« Laatste verandering: Maart 21, 2010, 19:33:27 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 21, 2010, 12:37:47 »

ppfffff, vraag jij je nog af of een verbruik van 1:10.000 netjes is?.....................vraag maar eens een Yamaha bezitter naar zijn olie verbruik. Meestal tanken die meer olie dan benzine.
Volgens mij ben je wel een wiskundig wonder met al dat rekenwerk. Zorg gewoon dat je op de juiste wijze olie peilt en dat het oliepeil goed is. Volgens mij gaat er 4 liter olie in een Tuono, dus dat kan kloppen.

Het word voorjaar, dus kan ik je adviseren om veel plezier te gaan maken met de Tuono, wat zeker moet lukken.
Verder weinig zorgen maken over oliepeil................ik peil zelden bij de Tuono en bijvullen heb ik nog nooit gedaan.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 21, 2010, 13:16:28 »

ppfffff, vraag jij je nog af of een verbruik van 1:10.000 netjes is?.....................vraag maar eens een Yamaha bezitter naar zijn olie verbruik. Meestal tanken die meer olie dan benzine.
Volgens mij ben je wel een wiskundig wonder met al dat rekenwerk. Zorg gewoon dat je op de juiste wijze olie peilt en dat het oliepeil goed is. Volgens mij gaat er 4 liter olie in een Tuono, dus dat kan kloppen.

Het word voorjaar, dus kan ik je adviseren om veel plezier te gaan maken met de Tuono, wat zeker moet lukken.
Verder weinig zorgen maken over oliepeil................ik peil zelden bij de Tuono en bijvullen heb ik nog nooit gedaan.

Hehe begrijp me niet verkeerd , ik maak me nergens zorgen over.
Wat ik eigenlijk bedoel, het is zo dat een motor minder olie gaat verbruiken als ie ingelopen is??....
En wat de ervarigen qwa olieverbruik zijn....
oliesoorten-temperatuur enz....
nu zit er 15W50 halfsyntheet in, raden mensen andere olie aan, wat het verbruik beinvloed??
of gewoon wat de dealer voorschrijft....? Wink
« Laatste verandering: Maart 21, 2010, 13:20:27 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
Tuono04
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 299


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 21, 2010, 18:57:43 »

ppfffff, vraag jij je nog af of een verbruik van 1:10.000 netjes is?.....................vraag maar eens een Yamaha bezitter naar zijn olie verbruik. Meestal tanken die meer olie dan benzine.
Volgens mij ben je wel een wiskundig wonder met al dat rekenwerk. Zorg gewoon dat je op de juiste wijze olie peilt en dat het oliepeil goed is. Volgens mij gaat er 4 liter olie in een Tuono, dus dat kan kloppen.

Het word voorjaar, dus kan ik je adviseren om veel plezier te gaan maken met de Tuono, wat zeker moet lukken.
Verder weinig zorgen maken over oliepeil................ik peil zelden bij de Tuono en bijvullen heb ik nog nooit gedaan.

Inderdaad mijn voorgaande Yamaha's verbruikten pas olie Grin
Nu na een oliewissel vul ik af tussen Min en Max en hoef nooit wat bij te vullen
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12208 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58246 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25477 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10363 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Re: Overzicht circuit-dagen 2010: wie is waar? « 1 2 ... 7 8 » teddek 116 45950 Laatste bericht Juni 19, 2011, 15:36:46
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!