Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 15:42:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vastlopende voorrem na vervangen blokken....Mille '01  (gelezen 9541 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jarl
Gast
« Gepost op: Maart 21, 2010, 17:49:45 »

Hi all,

IK BAAAALLL  heerlijk weer en ik moest elke 10 min stoppen aan de kant omdat mijn voorrem warmloopt op mn schijven...ik snap er niks van.
Blokken vervangen...olie vervangen niks aan de hand.  Na +/- 10 min rijden komt er steeds meer druk op de rem te staan...remhendel kun je op den duur niet eens meer inknijpen.

Al 3 x ontlucht etc maar hij blijft het doen.   With stupid
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 21, 2010, 17:58:41 »

potje te vol...?
Gelogd
Jarl
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 21, 2010, 18:24:31 »

Nee volgens mij niet...zelfde niveau als eerst..net onder Max.
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 21, 2010, 19:00:37 »

Zou toch nog een keer goed ontluchten en een beetje remvloeistof er uit halen. Dan zou het over moeten zijn.
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 21, 2010, 19:35:32 »

Drukstift tussen remhandel en rempomp een millimeter ruimte geven, dan kan hij zijn druk kwijt..
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 21, 2010, 20:00:20 »

kijken of de blokken goed vrij kunnen komen.
Soms is het een en ander vast gekoekt of roestig.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 21, 2010, 20:03:57 »

heb je de remklauwen schoongemaakt, zijn de zuigers goed schoon en komen ze allebei gelijktijdig eruit of krijg je ze redelijk gemakkelijk terug.

Kijk uit met het heen en weer pompen dat ze niet tever naar buiten komen.

Zijn de glijasjes goed schoon en beetje invetten met kopervet.
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 21, 2010, 20:42:56 »

Drukstift tussen remhandel en rempomp een millimeter ruimte geven, dan kan hij zijn druk kwijt..

 With stupid Dit is de oplossing.
Gelogd
Jarl
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 21, 2010, 21:07:18 »

Iedereen bedankt voor de hulp!  Jawel Jawel het heeft gewerkt!!!  Stift beetje meer ruimte gegeven en alles TOP!

 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 22, 2010, 07:11:28 »

prima, daar is het nu een club voor 
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 22, 2010, 11:20:12 »

snel gefixed 
Gelogd

Tuonofrank
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 11


« Antwoord #11 Gepost op: Februari 24, 2015, 18:06:47 »

Hoe geef je hem meer ruimte?

Ik heb er nu ook last van. Begon nadat ik mijn remhendels had gewisseld voor originele, hoe het hievoor was weer ik niet ik had hem met andere gekocht. Ik ging iig rijden en merkte dat hij langzaam begon te remmen totdat alles vast stond en de hendel hard was. Na 10 min kon ik net mijn eigen garage halen en diezelfde avond alles uit elkaar gehaald. Niets gevonden en alles ging lekker soepel dus na grondig te hebben schoongemaakt wat dan wel weer mooi is natuurlijk, het hele zaakje weer in elkaar. Alle olie uiteraard vervangen en ontlucht.
Vol goede moed rijden......weer vast.

Toen las ik dit verhaal en haalde ik terwijl alles vast stond eens de hendel los en hoppa gelijk alles soepel, ik kon de hendel direct terugplaatsen alsof er niets gebeurd was..? Daardoor dacht ik dat er misschien iets niet goed had gezeten maar vrij snel daarna stond ik weer. Ook hier hendel los gehaald en weer teruggezet en kon gelijk weer rijden.
Nu heb ik een vaste stift met een veer dus weet niet hoe jullie die ruimte creeren want het lijkt mij wel de oplossing.

« Laatste verandering: Februari 24, 2015, 18:37:43 door Tuonofrank » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 24, 2015, 18:56:56 »

De stift kan je, na het losdraaien van het mini inbus boutje, iets indraaien.
Hiermee krijg je iets meer speling op de rem als hij koud is. Bij het opwarmen van de remvloeistof is er dan geen gevaar dat de rem bediend wordt door uitzettende remvloeistof.

Gelogd
Tuonofrank
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 11


« Antwoord #13 Gepost op: Februari 24, 2015, 20:45:50 »

Net even naar gekeken en de remhendel had inderdaad geen vrije ruimte. Hierdoor loopt de rem dus een heeel klein beetje aan waardoor het zaakje warm wordt en druk opbouwt. Door het kleine beetje voordruk door de hendel kan de opgebouwde druk dus niet weg.
Nu heb ik laatst mijn aftermarket remhendels geruild voor originele en toen begon het eigenlijk. Nooit gedacht dat het door  de originele remhendel kwam. Ik had nog 2 lelijke originele remhendels liggen dus even vergeleken maar zag niet direct iets. Even die andere proberen en zag het gelijk de andere 2 paste direct en hadden die ene mm aan ruimte. Toch nog eens vergelijken en toen zag ik het, mijn goede remhendel had geen origineel gietmerk erin, het was dus een namaak origineel!! Gelukkig zijn de hendels deels uit elkaar te halen en heb ik het goed passende deel van een ander op de mooie hendel geplaatst. Nu heb ik de speling weer terug en vertrouw het eigenlijk wel gelijk zonder te rijden.

Opgelost dus

Echter wil ik nog even terug komen op dat pennetje die je kan verstellen en kan vastzetten met een stelschroef. Bij mij zit deze bij de koppeling en bij de rem heb ik een vaste zitten met een veer eromheen. Nu heb ik dus een originele remhendel met vaste pen en je hoeft niets te stellen. Ik denk dat het zo hoort want kwa veiligheid is het niet verantwoord mocht je het draad van je stelmogelijkheid dol drukken. Nu is dat ook weer zwaar overtrokken maar met de vaste pen kan dat sowieso niet.

Ik kan iig weer rijden bedankt nog voor de snelle reactie!
Gelogd
rsvmakkie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 27


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 30, 2015, 21:11:05 »

Om een oud probleem nog even op te halen.....
Ik heb afgelopen week ook mijn rem en koppelinghandel vervangen en heb hetzelfde probleem met vastlopende voorrem.
Hoort die verstelbare pen nu aan de koppeling of remkant te zitten?

Hij zat en zit bij mij aan de koppelingskant dus heb ik geen manier om de rem meer speling te geven..
Gelogd

RSV Mille 2002 (grijs)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9958 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49973 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16230 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33676 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9967 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!