Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 09:32:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Falco :The Story  (gelezen 35482 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kefke
Gast
« Gepost op: April 04, 2010, 23:38:59 »

Vanaf november mag ik met een +25kW rijden.

En ik ben eigenlijk overtuigd wat ik wil. Namelijk een Falco.

- comfortabele zithouding. Hij zit leuker dan een RSV vind ik. De kleinere tank, de lagere zit,... allemaal punten die hem meer ergonomisch maken. Qua onderstel merk je op de openbare weg toch niet veel verschil met de RSV denk ik. (zeker niet als beginnende motorijder zoals ik)
- iets minder vermogen, maar ik kom van een RS125 dus het zal vermogen in overvloed zijn. (Ik heb al op de RSV thuis gereden, en ik ben overtuigd dat ik die enkele pk's niet ga missen  angel )
- koffers hangen er minder/niet belachelijk op. Ik zou graag met de moto op vakantie gaan. En op een RSV koffers hangen ziet niet uit.
- het is geen RSV. NAH. Beetje uniek zijn enzo  Afro

Omdat deze best wel zeldzaam zijn ben ik nu al aan het rondkijken. Geen haast, maar hoe langer je zoekt hoe groter de kans dat je eentje helemaal naar je zin vind!

Ik heb al een topic gevonden op motor-forum.nl, waar de punten opstonden waar je op moest letten bij een Falco.
Het enige ernstige is de benzinebak denk ik. (Iemand andere puntjes?)

Waarom ik dit topic eigenlijk start Grin:Wat zijn de verschillen tussen de Falco van 2000 en 2002?
Andere uitlaatdempers en andere kleuren. Nog wat?
Ik vind de cherry(of candy, whatever Huh ) red de mooiste kleur. Model erna heeft ook lelijkere mat-zwarte dempers+frame.

Heb ook wat gelezen over een Falco R. Heeft dat hier ook bestaan?

De Falco is veel mooier met een motorspoiler/onderkuipje. Ik had er eentje gevonden voor €278. Is dat niet wat veel of kost dat nu eenmaal zoveel?  Huh




Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 04, 2010, 23:56:54 »

In Falco's hebben bijna geen verschillen gezeten. De eerdere modellen hadden een grotere inlaatmof. Verder zijn er Falco's met zwarte Showa's, zwarte Marzocchi's, gouden Showa's en gouden Marzocchi's, niet dat het veel uitmaakt. Beide zijn goede vorken, allen zijn de Marzocchi's wat rotter the onderhouden.

Er heeft inderdaad een R bestaan, dit was het laatste model. Veel meer dan de "R" zat er niet op, het zat hem alleen maar in de naam. Minpunten, tja... de achterveer is een beetje simpel. Van de tank heb ik nooit wat gehoord, niks specifiek iig. Blok is hetzelfde als de Mille. Verder past bijna alles van de Mille op de Falco, dus je kunt eraan klussen totdat je erbij neervalt. Prima ding, gewoon doen

Oh, en persoonlijk heb ik van een onderkuip nooit wat begrepen. Als je 1 ding aan een italiaan kan overlaten dan is het wel vorm geven. Het mooie van een Falco vind ik het half naakte, dat is nou juist wat een Falco een Falco maakt. Maargoed, ieder zijn ding.
« Laatste verandering: April 05, 2010, 00:13:13 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: April 05, 2010, 09:05:23 »

precies  Wink

één toevoeging, er is geen vermogenverschil tussen een RSV en een Falco. Ik heb ze beiden gehad en hetzelfde vermogen in de praktijk. Op papier zijn ze minder maar bewijs genoeg dat ze in de praktijk hetzelfde hebben.
Gelogd
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 05, 2010, 09:26:09 »

Hallo allemaal,


precies gewoon doen, ik heb er veel plezier aangehad, en ook weer getwijfeld na twee rsv's om er weer een te kopen, en ja er is geen vermogens verschil, het eigen gezicht vindt ik nog steeds erg mooi, vooral de rode, maar staan er hier op marktplaats niet een paar, ik zou eens kijken, misschien moet je dit topic verplaatsen naar het cafe


grtjes arius    


net even gekeken  
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=15289.0
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=14274.30

voor de rest moet je even de zoek functie gebruiken
« Laatste verandering: April 05, 2010, 09:31:47 door arius » Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
Zattara
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: April 05, 2010, 11:03:30 »

Goede beslissing! 

Over die bezinebak heb ik ook nog nooit iets gehoord. Huh De ketting en banden gaan wel vrij hard bij de twins dus dat is altijd wel een puntje van aandacht.

Kijk ook eens in België voor een Falco.
Ik heb de mijne daar toen voor een lachertje meegkregen (ik lach nog steeds) en de BPM zal ca. €160/€180 zijn, tel daar nog €110,- keuringskosten en €14,- voor je kentekenplaat bij op (en ik zat nog steeds onder de €3000,-voor een zéér complete Falco) en invoering kan dan toch best wel lonen.

En die onderspoilers zijn duur (de mijne zat er gelukkig bij) maar maken de fiets mijns inziens wel af. 





Oh, en let een beetje op fatsoenlijke dempers, de originele zijn wel héél braaf... Wink
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 05, 2010, 11:07:05 »

Dank je voor de vele reacties!

Dus, tussen de Falco's zit er niet zoveel verschil dan tussen de RSV's onderling?

@Zattara: Ik maar een Falco zoeken, en je komt ze in België pikken jij! Grin
Ik ben zelf Belg, dus dat voordeel heb ik wel Cheesy

Normaal vind ik de zwarte niet zo mooi, maar de jouwe vind ik wel erg geslaagd! HEEL MOOI!
Gelogd
B_Realistic
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: April 05, 2010, 11:12:52 »

Yes nog een Belgische Falco rijder erbij!
Ik zie dat je van Tongeren bent.
Ik ben van Bornem dus niet echt dichtbij.
Maar met een paar vrienden (BMW 1100S Randy Mamola) gaan we soms toeren. Dus kunnen we zeker ne keer afspreken.
Ik heb een Candy Red.
Ik hoop dat je er snel een vind. Minime hier op het forum heeft er nog een te koop staan dacht ik. Maar is wel een zwarte.
Dus gaat minder snel dan een rode.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: April 05, 2010, 11:18:30 »

Die wat hier te koop staan zijn van NL.

En dan moet ik de moto importeren. Om dat vlot te laten verlopen moet je beroep doen op de importeur (bij auto's toch) omdat het een eeuwigheid duurt via de staat.
Maar ik vrees als ik beroep moet doen op de invoerder van Aprilia dat het dan helemaal gaat mislopen...

En quanta costa? Boven vermelde prijzen zijn B-> NL maar niet NL-> B
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 05, 2010, 14:59:31 »

Gefeliciteerd met je beslissing  Grin
Helemaal niks mis met een Falco, uitgezonderd dan die vering.
De achtershock is waardeloos, niet te begrijpen dat die ooit onder een italiaan terecht zijn gekomen. Zelf vind ik ook nog steeds de goede afstelling van de voorvork niet, ook niet na revisie en afstelling door een specialist. Zal er wel aan liggen dat ik te lang op japanners heb rondgereden die minder feelback geven, waardoor foutjes gecamoufleerd worden door een minder stijf geheel. Wink
Gelukkig komen er wel regelmatig RSV veringen en stuurdempers tegen een prijsje op de markt die zonder te veel poespas over te zetten zijn op de Falco.
De originele uitlaatdempers zijn inderdaad wel héél erg braaf, aftermarketdempers echter vaak overdreven luid. Met die brave dempers heb je echter geen problemen op gelijk welk circuit en in Duitsland (mag aannemen dat als je van Tongeren bent, je vaak de Eifel zal gaan opzoeken)
Enige probleem dat ik met die dikke originele dempers wel had is dat ze de grondspeling te veel belemmeren, laat de antennetjes dus maar aan de voetsteuntjes staan, anders is het eerst de demper die je raakt en da's dus niet prettig.
Zelf heb ik, alweer voor een prijsje, originele en dus goedgekeurde RSVR dempers aangekocht en aangepast. Veel smaller en merkelijk luider dan de originele Falcopotten.
Ben niettegenstaande er niks aan het inwendige van de dempers is veranderd en de catalisator er zelfs nog in zit, erg benieuwd of ze niet te luid zijn voor Zolder.
Wat aankoop betreft, zoals je zelf zegt, geduld, er komen er regelmatig voorbij, in België blijkbaar vaak veel gunstiger geprijsd dan in NL.
Als je toch wil importeren zou ik eerder naar Duitsland of UK kijken. Vaak nog gunstiger geprijsd, maar in België inderdaad een hele poespas om gehomologeerd te krijgen.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 05, 2010, 15:31:35 »

Ik heb een Falco horen draaien met carbon Arrow uitlaten. Dat klonk lekker zeg! (Papa zijn RSV met gewone Arrow klinkt ook super)

En ik kom heel veel in de Eifel. Monchau is maar 60km van bij mijn thuis. De wegen zijn zo slecht in B dat als ik een fatsoenlijke trip doe dat dat eigenlijk altijd naar daar is. Dus ik moet gekeurde uitlaten vinden. En grondspeling zal geen probleem zijn op de openbare weg.
Met mijn RSje raakt het pootje wel eens (in de eifel) maar met de Falco zal dat het geval niet meer zijn.

Dus nu liefst een rode Falco vinden met max 40.000km voor +-€3000 angel
Gelogd
Syb24
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 06, 2010, 10:01:06 »

Ik heb een Falco horen draaien met carbon Arrow uitlaten. Dat klonk lekker zeg! (Papa zijn RSV met gewone Arrow klinkt ook super)

En ik kom heel veel in de Eifel. Monchau is maar 60km van bij mijn thuis. De wegen zijn zo slecht in B dat als ik een fatsoenlijke trip doe dat dat eigenlijk altijd naar daar is. Dus ik moet gekeurde uitlaten vinden. En grondspeling zal geen probleem zijn op de openbare weg.
Met mijn RSje raakt het pootje wel eens (in de eifel) maar met de Falco zal dat het geval niet meer zijn.

Dus nu liefst een rode Falco vinden met max 40.000km voor +-€3000 angel

Kefke, Krijg je geen problemen met de politie in Duitsland als je met Carbon Arrow uitlaten gaat rond rijden of zitten daar een DB killers in. Ik ga namelijk a.s vrijdag met mijn Falco naar de Eiffel. En heb net mijn originele uitlaten er onder gezet omdat ik geen db killers in mijn Leo SBK pijpen heb.

Rij met mijn Falco ook op het circuit een dat gaat prima ( wel een demper van een Mille monteren)  en vorig jaar september een rondje Alpen gedaan. Geen probleem. ( behalve de onverharde en onverlichte tunnels in Italië  )

Succes met zoeken.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: April 06, 2010, 10:16:42 »

Ik heb gezegd dat ze lekker klonken, niet dat ik ermee in de Eifel mee ging rijden.  Grin

Wij gaan af en toe de Eifel in, en daarom heeft de RSV thuis meer die dikke stoofbuis op dan de mooie ARROW uitlaat  

Ik weet niet of ze naar de E-keur kijken of naar het aantal dB's. Ik denk dat je geen E-keur hebt als je niet boven xxdB bent. (Heb er eigenlijk geen verstand van)

Veel plezier in de Eifel! Als je er ben, probeer de Rurberg te vinden  
« Laatste verandering: April 06, 2010, 10:20:22 door Kefke » Gelogd
Zattara
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: April 06, 2010, 13:22:41 »

...

@Zattara: Ik maar een Falco zoeken, en je komt ze in België pikken jij! Grin
Ik ben zelf Belg, dus dat voordeel heb ik wel Cheesy

Normaal vind ik de zwarte niet zo mooi, maar de jouwe vind ik wel erg geslaagd! HEEL MOOI!
Thx voor het compliment!

Had niet gezien dat je een Belg was (buiten het vlaggetje had zelfs je naam had een hint kunnen zijn), dat kan best een voordeel zijn bij het kopen van een Falco. 
En ook de tip om eens in de UK te kijken kan zeer lonend uitpakken. Heb daar ze daar voor bizarre prijzen gezien!
Gelogd
Zattara
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: April 06, 2010, 13:23:17 »

Btw, wat is er in de Rurberg? 
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: April 06, 2010, 13:50:36 »

Btw, wat is er in de Rurberg?  

Dat is een berg met de mooiste wegen van de hele Eifel denk ik.
Bochten, Bochten en nog eens Bochten Cheesy (Als je op het woordje "rurberg" klikt dan heb je al wat meer info Wink )

edit: youtube linkje: http://www.youtube.com/watch?v=3NV_jdcnqRU&feature=related
« Laatste verandering: April 06, 2010, 13:57:46 door Kefke » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Raad het plaatje « 1 2 ... 59 60 » Danduy 886 133375 Laatste bericht Januari 06, 2013, 21:20:40
door H-C50
vreemd geluid, tikkent geluid warme motor « 1 2 » Gerard-030 24 13860 Laatste bericht April 14, 2011, 23:45:23
door Isdatzo
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6182 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Stuono's project « 1 2 ... 11 12 » Stuono 177 50780 Laatste bericht Mei 10, 2013, 11:34:15
door tripakis
SAM & ARA 29 april: Mettet, Foto's en belevenissen! « 1 2 ... 20 21 » Big Chris 302 68359 Laatste bericht Mei 19, 2010, 20:26:14
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!