Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 08:37:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Sleutelhulp  (gelezen 1764 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
GianniFalco
Gast
« Gepost op: Mei 30, 2011, 16:46:34 »

Ik zat eens te denken...er is hier veel informatie op het forum en ik heb hier dan ook al mijn voordeel mee weten te doen!  Cool

Aan de andere kant: ik kan prima uit de voeten met zowel gereedschap als motoren maar model-specifieke kennis zoals het koppelingsmembraam bij het Rotaxblok ontbrak.

Nu heb ik de motor even een uitgebreide beurt gegeven en vroeg ik me af of de meeste van jullie hier zelf je onderhoud doen of niet?

Ik heb vrijwel al het gereedschap wat je nodig kunt hebben en dingen als bougies wisselen, olie verversen, remolie  verversen en al het andere klein onderhoud en sleutelwerk stelt niks voor.

Wie weet is het een idee om kennis en kunde met elkaar te delen?

Een apart hoekje waar je sleutelhulp kunt vragen bijvoorbeeld, dan kijken wie in de buurt is en tijd/zin heeft om te helpen?

Ik leer veel modelspecifieke dingen van dit forum, wie weet doe ik iemand wel een plezier met het helpen met onderhoud? Scheelt veel geld en is nog leuk ook!

P.s. ringsleutel 27 heb ik te leen voor de mensen die hun oliezeef eruit willen halen  Wink
Gelogd
ldeijkva
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 30, 2011, 18:56:45 »

Ben nieuw op het forum, dus als het er al is kom ik het wel is tegen....maar...vond op andere merk/model specifieke fora een algemeen tips & tricks topic wel reuze handig.
Forumleden deden allemaal een duit in de zak door hun sleutelavonturen te beschrijven & vast te leggen met foto's. Gecombineerd met werkplaatshandboeken heb ik daar altijd veel profijt van gehad.
Het gros van de kleine klusjes kan je met een simpele doppen- & sleutelset prima zelf. 

Idee om hier een sticky van te maken?
Wie schopt af!
Gelogd
GianniFalco
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 30, 2011, 19:18:27 »

Goed plan! Mij leek het specifiek ook leuk om praktische hulp te bieden aan mensen die misschien weinig ervaring met sleutelen hebben en daardoor misschien wat onzeker zijn m.b.t. het losdraaien en vervangen van onderdelen e.d.

Ik houd me in elk geval beschikbaar!
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 30, 2011, 19:19:45 »

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?action=forum#7
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Sleutelhulp: (inbus)sleutel voor centrale moer kroonplaat - Rotterdam e.o. Rossifumi 2 1345 Laatste bericht Mei 19, 2013, 14:40:08
door Henk RS 250
Waarom geen woonplaats in forum profiel ?? « 1 2 » The Marshall 23 5087 Laatste bericht Juli 02, 2012, 17:32:59
door motorgirl
clubweekend 2012.......iet git oan! « 1 2 ... 12 13 » Mille Merckel 187 32427 Laatste bericht September 14, 2012, 22:36:20
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!