Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 13:38:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Falco :The Story  (gelezen 35526 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kefke
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: Juni 30, 2010, 23:35:20 »

1) Dus de demper zoals op de foto kan ik gewoon monteren? Op z'n plug&plays? Cheesy Standaarddemper van RSV (zie hierboven op foto) gaat ideaal zijn voor de Falco.
2) Open Airbox? Heb je dat zelf ook? Zou alleen interesse in hebben als het wat aan de sound zou veranderen (inlaatgeluid, njammie Cheesy) Extra pk's hoef ik niet.
3) Die standaard, ik veronderstel dat ik zo'n "befaamde" Amerikaanse poot eronder zou moeten zetten. Wat is dan net het verschil? En waarom überhaut een verschil tussen EU en USA?

Mijn pa heeft ook een op een Tuono gereden (eerste model) en vond het geen leuke moto omdat het voorwiel net zo licht aanvoelt. Ieder zijn ding natuurlijk.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #106 Gepost op: Juni 30, 2010, 23:53:29 »

1) Dus de demper zoals op de foto kan ik gewoon monteren? Op z'n plug&plays? Cheesy Standaarddemper van RSV (zie hierboven op foto) gaat ideaal zijn voor de Falco.

Ja, in principe wel. Nog mooier zo een Ohlins demper zijn, of iig een demper die af te stellen is naar je eigen wensen. Maargoed, het is een begin.

2) Open Airbox? Heb je dat zelf ook? Zou alleen interesse in hebben als het wat aan de sound zou veranderen (inlaatgeluid, njammie Cheesy) Extra pk's hoef ik niet.

Ja. En qua sound overtreft het je uitlaat. Eindelijk iets waar je zelf wat aan hebt. Helaas zijn ze wat moeilijk te krijgen. Er is een kerel in de UK die ze nog maakt, http://www.rsvzone.com/forums/showthread.php?t=6403&highlight=open+airbox. Mannetje heet Hooked. Deze airbox heb ik ook, en ben er erg blij mee.

3) Die standaard, ik veronderstel dat ik zo'n "befaamde" Amerikaanse poot eronder zou moeten zetten. Wat is dan net het verschil? En waarom überhaut een verschil tussen EU en USA?

De steun op het frame maakt een grotere hoek. Hierdoor kun je een langere poot monteren (die er dan ook op zit). Met andere woorden, je hebt een standaard die verder naar buiten staat, waardoor je moto net wat lekkerder staat. Hij kan niet meer "over" zijn standaard heen vallen, en omdat hij verder door leunt niet meer de andere kant op vallen bij een stevig wind of iets dergelijks. Ook kan je achterband tot niets leeglopen met een US standaard.

En waarom een andere in de US? Heeft volgens mij iets te maken met de afgifte van een type goedkeuring. Het verhaal is echter te belachelijk voor woorden. Tot op het laatste model RSV zit er op het europese model een sheit standaard onder.



Mijn pa heeft ook een op een Tuono gereden (eerste model) en vond het geen leuke moto omdat het voorwiel net zo licht aanvoelt.

Waarschijnlijk omdat het achterwiel zo hard duwt  
« Laatste verandering: Juni 30, 2010, 23:55:48 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Kefke
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: Juli 01, 2010, 00:16:27 »

Ja, in principe wel. Nog mooier zo een Ohlins demper zijn, of iig een demper die af te stellen is naar je eigen wensen. Maargoed, het is een begin.

Een öhlins is me wat te duur. Als ik er echt plezier aan heb dan misschien.

Ja. En qua sound overtreft het je uitlaat. Eindelijk iets waar je zelf wat aan hebt. Helaas zijn ze wat moeilijk te krijgen. Er is een kerel in de UK die ze nog maakt, http://www.rsvzone.com/forums/showthread.php?t=6403&highlight=open+airbox. Mannetje heet Hooked. Deze airbox heb ik ook, en ben er erg blij mee.

Wat is de richtprijs? Indien het mee zou vallen zou ik het bestellen en laten afkomen of binnen 2 weken/midden augustus ik UK gaan halen want dan ben ik er toch.

De steun op het frame maakt een grotere hoek. Hierdoor kun je een langere poot monteren (die er dan ook op zit). Met andere woorden, je hebt een standaard die verder naar buiten staat, waardoor je moto net wat lekkerder staat. Hij kan niet meer "over" zijn standaard heen vallen, en omdat hij verder door leunt niet meer de andere kant op vallen bij een stevig wind of iets dergelijks. Ook kan je achterband tot niets leeglopen met een US standaard.

En waarom een andere in de US? Heeft volgens mij iets te maken met de afgifte van een type goedkeuring. Het verhaal is echter te belachelijk voor woorden. Tot op het laatste model RSV zit er op het europese model een sheit standaard onder.

Ga ik eens naar googlen, miss vind ik er pics van en kan ik hem zelf modden. Moet me toch mogelijk lijken als je iemand hebt die wat verstand heeft van metaalbewerking.


Weer eens dank voor de snelle en volledige antwoorden Wink
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #108 Gepost op: Juli 01, 2010, 00:30:58 »

Wat is de richtprijs? Indien het mee zou vallen zou ik het bestellen en laten afkomen of binnen 2 weken/midden augustus ik UK gaan halen want dan ben ik er toch.

Ik heb de mijne samen met een 57 mm throttle body gekocht, gebuikt dus. Ik geloof dat ze nieuw tussen de 150 en 200 euro zijn. De pond is weer een beetje aan het klimmen ook. Best is denk ik om die vent ff te mailen.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Kefke
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: Juli 25, 2010, 10:27:18 »

Update:

- Super Bike handvaten - CHECK
- +-20 kuipschroeven - Iemand adresje? Liefst Titanium kleur (dus geen echte Cheesy)
- laag scherm - moet ik nog bestellen
- rood lijntje - CHECK
- hendels - CHECK
- USA poot  - CHECK
- voorste schijven - zoek nog een mooi setje met gouden hart
- stopjes voor bok  - CHECK
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #110 Gepost op: Augustus 01, 2010, 23:37:58 »

Heb hem vandaag nog eens gestart ze.
Had al van mei niet meer gedraaid denk ik.

De benzinepomp piepte wel heel erg luid!
En er is een tik in de blok, deze winter eens binnen doen bij de dealer.
Kan nooit kwaad na 64.000km op de teller te hebben lijkt me.

http://www.youtube.com/watch?v=IVuNDivKtHU

Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #111 Gepost op: Oktober 08, 2010, 23:36:04 »

update:

De Falco is binnengebracht bij NF Tongeren voor een motornazicht.
Had nu al een hele tijd stilgestaan (paar x motor gedraaid, maar sinds Mei al niet meer mee gereden)
Vader overste had er niets op aan te merken, alleen dat die veel minder (snel) warm wordt dan zijn '00 RSV. Misschien door gebrek aan kuipdelen?
Ik was zowiezo vanplan om hem binnen te doen om alles na te kijken en de kleppen te laten regelen (zoals ik hierboven al schreef)
Ook de tik waarover ik hierboven sprak is duidelijker naar boven gekomen.
Precies een Ducati met een droge koppeling. Zo'n "rammelend" geluid (maar de (ont)koppelen veranderd niets in het geluid, dus het is niet de koppeling)
De achterste cilinder zweet ook redelijk dus dat wordt dan ook opgelost. Zo kan ik met een gerust hart beginnen toeren. (nog maar een maand!)

Dan de bike eens uitproberen en dan ga ik hem gedurende de winter hem goed onder handen nemen.
Mijn nieuwe aanwinsten monteren, stickers ontwerpen en hem goed kuisen natuurlijk zodat die tegen de lente vriend en vijand verbaasd  Cool


P.S.:Blijkbaar piept die benzinepomp alleen zofel als die heel lang heeft stilgestaan. Na 3x contact op/af piept die niet meer.

Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #112 Gepost op: Oktober 14, 2010, 20:59:32 »

Vorige week de Falco bij de specialist binnengebracht.

Het standaard onderhoud doen we altijd zelf, maar deze keer laat ik het toch aan de specialist over.
De moto is een complete onbekende voor me, en die weet dan toch wat "klopt" en niet "klopt".
Ik had graag de kleppen laten stellen, laten kijken waarom de motor zo vettig was vanachter (de RSV is ook wat vettig van het zweten maar minder fel) en de oorzaak van de ratel te plaatsen.

Kleppen waren prima, maar de cilinderkopdekseldichtigen zaten gepitst. Die hadden ze slecht gemonteerd. Dichting zag niet meer uit. Dat was de oorzaak van het vettige motorblok. 
De olie was ongeloofelijk vies/vuil/oud en de oliefilter was geheel verstijfd. DRINGEND aan vervanging toe dus.

Blijkbaar blijft de starter wat hangen. Dat ging hij dus nakijken. En dan de ratel zoeken die identiek is aan die van dit topic:

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=17047.new#new

Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #113 Gepost op: Oktober 15, 2010, 14:39:14 »

Je neemt je bike goed onder handen. Je geeft het de aandacht die hij nodig heeft 
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #114 Gepost op: Oktober 15, 2010, 18:21:37 »

Dank je

Kreeg vandaag een mail van de dealer dat het geluid weg is.
Waarschijnlijk was het dan toch veroorzaakt door de hydrolische kettingspanner.

Binnenkort hem terug gaan halen, proefrijden als ik mag (vanaf 5 nov) en dan hem cosmetisch eens goed onder handen nemen Cheesy
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #115 Gepost op: Oktober 15, 2010, 20:36:11 »

Wel goed dat het geluid nu verdwenenen is! 

Ik snap niet dat iemand blijkbaar zo lang rijdt tot de olie en filter helemaal gaar zijn,....  Gelukkig is de Falco nu in betere handen, goed bezig!   

Groeten, Freddy
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #116 Gepost op: Oktober 15, 2010, 20:39:52 »

Wel goed dat het geluid nu verdwenenen is! 

Ik snap niet dat iemand blijkbaar zo lang rijdt tot de olie en filter helemaal gaar zijn,....  Gelukkig is de Falco nu in betere handen, goed bezig!   

Groeten, Freddy

De moto is een overname van een dealer geweest.
Die geraakte er niet vanaf en heeft hem dan aan een "onder"-verkoper verkocht (iemand die in zijn vrije tijd aan moto's werkt, die had mijn falco gekocht voor de bagster op zijn falco te hangen) waardoor de moto aan een lagere prijs verkocht kon worden want nu moest er geen garantie meer gegeven worden op deze moto etc
En daar heeft die niet lang gestaan want toen heb ik hem gekocht.
Gelogd
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #117 Gepost op: Oktober 15, 2010, 22:25:18 »

Wil jij niet toevallig je falco voorspatbord ruilen tegen een tuono voorspatbord van 2004?



 Grin



Mooie fiets hoor, ga zo door!
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Kefke
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: Oktober 15, 2010, 22:26:23 »

Waarom? xD


edit: Dat ziet er wel heel klein uit  Undecided
Gelogd
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #119 Gepost op: Oktober 16, 2010, 12:01:01 »

Waarom? xD


edit: Dat ziet er wel heel klein uit  Undecided

Omdat ik het falco spatbord lekker groot en dik vind, ik vind de originele bij die van mij wat aan de kleine kant, voor de look die ik wil...
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Raad het plaatje « 1 2 ... 59 60 » Danduy 886 133481 Laatste bericht Januari 06, 2013, 21:20:40
door H-C50
vreemd geluid, tikkent geluid warme motor « 1 2 » Gerard-030 24 13878 Laatste bericht April 14, 2011, 23:45:23
door Isdatzo
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6189 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Stuono's project « 1 2 ... 11 12 » Stuono 177 50820 Laatste bericht Mei 10, 2013, 11:34:15
door tripakis
SAM & ARA 29 april: Mettet, Foto's en belevenissen! « 1 2 ... 20 21 » Big Chris 302 68412 Laatste bericht Mei 19, 2010, 20:26:14
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!