Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 14:18:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Falco :The Story  (gelezen 35413 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kefke
Gast
« Antwoord #120 Gepost op: Oktober 24, 2010, 19:14:33 »

Waarom? xD


edit: Dat ziet er wel heel klein uit  Undecided

Omdat ik het falco spatbord lekker groot en dik vind, ik vind de originele bij die van mij wat aan de kleine kant, voor de look die ik wil...

Sorry, geen interesse.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: Oktober 24, 2010, 19:21:20 »

Vrijdag ben ik de moto samen met mijn pa bij de dealer gaan halen.
Voordat we naar thuis reden even een tussenstopje bij het industrieterrein gemaakt zodat ik mijn nieuwe bike ook eens kon uitproberen 

Ik heb de moto al van mei, maar ik heb er eigenlijk nog niet op gereden 

Ik mag officieel vanaf 5 november met de moto rijden, dus moest het dan ongeloofelijk slecht weer zijn dan kan ik toch zeggend dat ik er al op gereden heb 

Had papa even mijn gsm in zijn handen gestoken zodat hij wat kon filmpen  Afro

http://www.youtube.com/watch?v=y5a3B2gCBgY

Moto doet het prima, alleen slipt de koppeling (wat die niet deed met de oude olie)
Mijn pa claimde dat hij dat dat ook had met zijn RSV toen ze er nieuwe olie op gedaan hadden. Dus hopelijk is het van voorbijgaande aard  Angry
Ik wist dat die blokken daar gevoelig voor waren, dat is/was een argument waarom ik voor de olie van de dealer ben gegaan.
MAAR de motor draait (naar 't schijnt, want had er eig nog niet op gereden) veel soepeler dan ervoor. Allemaal dankzij de nieuwe olie Smiley
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #122 Gepost op: November 07, 2010, 00:15:45 »

Eindelijk EINDELIJK mag ik ermee rijden!

Donderdag was ik met mijn pa naar de DIV geweest om een nummerplaat te halen. Er stonden even 103 mensen voor ons. En het vlotte precies niet+binnen een uur was het middagpauze.
Dus vrijdag ochtend stond ik opnieuw in Alken maar 10min voor opening. En toen stonden er nog maar een 80-tal mensen voor me 
Maar met behulp van laptop+mobiel internet is het 1,5 uur redelijk snel voorruit gegaan.
Vervolgens regelrecht naar het gemeentehuis gegaan om mijn roze papiertje te laten upgraden naar ">25kW"  (deze keer wel gemaakt dat ze mijn autorijbewijs niet vergaten  )

Ondertussen was het bijna middag, maar dadelijk platen op de Falco gehangen en ben ik eens gaan proefrijden.(tripje naar Loksbergen, Halen)
Op de terugweg regende het helaas, dus moto is nu lekker vuil en ik vond de vettige pap op de weg maar niets 

Wat mij het eerste opviel was het gemak van deze moto. zone 50 tegen 3000rpm en +-70 tegen 3200rpm (in 4de en 5de?) zonder moeilijk te doen.
Bij mijn RS had je de hele tijd dat elastiek effect als je aan zo'n snelheid wou rijden. Deze doet dat niet. Heerlijk
Over het vermogen kan ik niet veel zeggen. Het was koud, het is nieuw en vooral: de wegen zijn echt vettig. Dus ik heb constant met een HEEL gevoelige pols gereden.
Heb wel al wat geleerd:

1) Hoe rustig je ook optrekt, voor een of ander reden wordt de auto achter je al heel snel een klein stipje. Ook al hou je je aan de regels. Met mijn RS had ik moeite om auto's bij te benen, dus het is best een groot contrast  Grin
2) Als je voorbijsteekt niet opschakelen. Want als je 70 tegen +- 3000rpm rijd, en je geeft gas tot +-6000 en je schakelt dan ga je echt VEELSTE snel 
3) De remmen zijn echt een vooruitgang. Als je op de autosnelweg rijd en je tikt maar even je remhendel aan dan rem je veel harder dan je zelf wilt en die wat achter je rijd verwacht. Was ik toch verwonderd van. Dit kan ook gezegd worden van de motorrem
4) Als je een rondpunt verlaat en je motor draait hele lage toeren dan moet je met een HEEL gevoelige pols gasgeven om vloeiend te accelereren. Maar als het wegdek properder is zal dit wel vlotter gaan.

Koppeling heeft maar 1x geslipt. Dat vertelt helaas meer over mijn zachte rijstijl dan over de koppeling. Zal toch eens moeten naar gekeken worden.

Dat is het ongeveer. Ik ben blij dat ik er al eens op gereden heb, nu zal het wel gedaan zijn voor dit seizoen vrees ik. Dus nu wordt het tijd om de motor te poeten en het uiterlijk te upgraden.
Hier wat pics:








Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #123 Gepost op: November 07, 2010, 00:26:32 »

 

Dat ruitje ga je wel vervangen, toch? 
Gelogd

Happy Mille
Kefke
Gast
« Antwoord #124 Gepost op: November 07, 2010, 00:51:01 »



Dat ruitje ga je wel vervangen, toch? 

Dat heb jij goed gezien! Cheesy
Gelogd
Rossi 46
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.405


RSV Mille R

Netherlands
« Antwoord #125 Gepost op: November 07, 2010, 08:50:34 »

goed nieuws 
Gelogd

Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #126 Gepost op: November 07, 2010, 10:55:35 »

Gefeliciteerd!   

Je pakt het ook goed aan, beter rustig wennen aan de motor, zo leer je hem het beste kennen.

Groeten, Freddy
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #127 Gepost op: December 10, 2010, 13:03:37 »

Deze week was het sinterklaas, volgende week verjaardag en week erop kerstmis.
Dus tegen einde van de maand heb ik (hopelijk :p) een hoop leuke onderdelen voor mijn Falco (ondertussen Appie III Cheesy)
Ik ben bij de dealer mijn rekening gaan halen 

Maar dat viel nog goed mee eigenlijk. Het is te zeggen, het is een aardig bedrag maar hij is nu ook VOLLEDIG inorde en kan er 100% op vertrouwen nu. Dus ik ben gelukkig 

Lijstje:

Motorolie: 4 (gaat daar 4l in? Amaai  )
Oliefilter
4x Bougies

Wat dichtingen, de blok is dan ook gedeeltelijk open geweest om "de tik" te vinden.
setje remblokken achter

Koppeling/remvloeistof

Draadbusolietank (heeft mijn pa ook al moeten vervangen aan zijn RSV zij die  Undecided)

En dan de herstelling van de startloper, die helft lag blijkbaar onderaan in de blok (dacht ik me toch te herinneren, onder voorbehoud)

Last but no least, controle en afstelling van de kleppen.

Ik weet dat de dealer toch zit mee te lezen, dus langs deze weg bedankt en hopelijk ga ik er komend seizoen(en) veel plezier van hebben!
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #128 Gepost op: Januari 08, 2011, 01:03:54 »

Nu ben ik eindelijk aan de Falco begonnen!
In december waren het examens, vervolgens oud op nieuw feestje IN de garage,etc etc... waardoor het telkens maar opschoof.

Ik ben aan het eerste begonnen:

De (occasie) dempers restaureren.



Deze heb ik voor €200 kunnen kopen (koopje voor dempers dus) maar die dingen maakten zo'n herrie! ONGELOOFELIJK!
Op stationair toerental kon je elkaar niet verstaan buiten, en met wat gas hoorde je ongezonde naverbranding. Ik was niet zeker of ik ze minder luid ging kunnen maken, dus daarom had ik ze opnieuw te koop gezet. Er was geen vraag naar dus ben ik ze maar beginnen te restaureren.

De klinken allemaal uitgeboord. En toen zagen we het probleem. In de laatste 10cm van elke demper zat nog wat glaswol. De rest was weggebrand.
Voorbije week alle onderdelen van de uitlaat terug gepolieerd, nu is alles terug pimp-bling-bling. Dit weekend de uitlaat vullen, en ik hoop zo hard dat die nu een PAK minder herrie gaat maken.

Ik zal jullie gedurende het proces updaten Smiley

Aja, Volgende week gaan mijn stickers ontworpen worden Smiley


Vraagje: Zou het scherm aanpassen echt zo makkelijk zijn dan op het filmpje wordt aangetoond?

http://www.youtube.com/watch?v=qUATBh700U4
Gelogd
stg74
Gast
« Antwoord #129 Gepost op: Januari 08, 2011, 01:15:33 »

Met zo'n zaak? Denk dat 'ie een geintje uithaal. Ze laten het niet voor niets niet echt zien. Is buiten beeld met een dremel gedaan, denk ik  Wink
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #130 Gepost op: Januari 08, 2011, 01:16:52 »

Met zo'n zaak? Denk dat 'ie een geintje uithaal. Ze laten het niet voor niets niet echt zien. Is buiten beeld met een dremel gedaan, denk ik  Wink
Ik was van plan om het met een heel dun slijpschijfje te doen.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #131 Gepost op: Maart 10, 2011, 19:35:46 »

Ik wou een klein(standaard) scherm ipv zo'n groot touring scherm (zie bovenstaand)

Ik had dus inspiratie gehaald uit bovenstaand youtube filmpje. 
Dat touring scherm kreeg ik aan de straatstenen niet kwijt, dus ik had niets te verliezen. (mislukte het, dan kocht ik een ander.)

Dus, wat afscheurtape erop geplakt, en recht afgetekend wat perfect te doen is. (dunne vouwmeter en langs aftekenen)
Toen hadden we de RSV in het oog (het was bij mijn pa thuis) en toen zagen we dat dat niet recht op recht is, maar in het midden een beetje lager is.

Maar hoe teken je mooi/recht een v(of u) af? Na wat geprul had ik gezien dat er onderaan het scherm ook een V is  Grin
Die V afgetekend op papier, uitgeknipt en dan afgetekend op het scherm. De V was te puntig, dus wat afgevlakt en dat zag er uiteindelijk zo uit:


Bescherm zijl erover zodat het niet te vuil/krassen op zou komen:



En vervolgens met de slijptol erin!



En dit was het resultaat (na beetje afwerken met een vijl en het rubberen randje er terug opgezet maar nog niet afgeknipt)



Ervoor:




Erna:




Ik was er niet enorm enthousiast over. We hadden als rolmodel de RSV genomen. Maar uiteindelijk ziet die zijn kopkuip er volledig anders uit. Was het niet wat TE drastisch?
Na even wennen denk ik toch dat ik er tevreden mee ben.
Kan je wel vertellen, tijdens het rijden is het wennen dat de tellerbak zo bloot is.



Gelogd
-MP-
Gast
« Antwoord #132 Gepost op: Maart 10, 2011, 20:49:19 »

ziet er opzich niet heel verkeerd uit,  maar waarom koop je niet gewoon een origineel ruitje, hoeft via Ebay ofzo toch niet de wereld te kosten?
Gelogd
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #133 Gepost op: Maart 10, 2011, 21:25:53 »

Dit ziet er al een stuk beter uit 
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
Kefke
Gast
« Antwoord #134 Gepost op: Maart 11, 2011, 09:45:50 »

ziet er opzich niet heel verkeerd uit,  maar waarom koop je niet gewoon een origineel ruitje, hoeft via Ebay ofzo toch niet de wereld te kosten?

Van dit ruitje geraakte ik toch niet vanaf. Dus kon beter eens proberen of ik dees niet kon aanpassen.
En het is gelukt, is alweer €60 uitgespaard en je ziet het er niet aan Smiley
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Raad het plaatje « 1 2 ... 59 60 » Danduy 886 133256 Laatste bericht Januari 06, 2013, 21:20:40
door H-C50
vreemd geluid, tikkent geluid warme motor « 1 2 » Gerard-030 24 13844 Laatste bericht April 14, 2011, 23:45:23
door Isdatzo
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6179 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Stuono's project « 1 2 ... 11 12 » Stuono 177 50726 Laatste bericht Mei 10, 2013, 11:34:15
door tripakis
SAM & ARA 29 april: Mettet, Foto's en belevenissen! « 1 2 ... 20 21 » Big Chris 302 68262 Laatste bericht Mei 19, 2010, 20:26:14
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!