Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 10:07:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Falco :The Story  (gelezen 35193 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kefke
Gast
« Antwoord #135 Gepost op: Maart 11, 2011, 09:54:13 »

Ik was voor rode boutjes aan het kijken, die krengen kosten nogal geld!

http://www.mojomoto.be/eshop/index.php/kies-jouw-motorfiets/aprilia/1000cc/falco/pro-bolt-boutenset-aprilia-sl-1000-falco-2000-2003.html
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #136 Gepost op: Maart 15, 2011, 22:32:44 »

Dit weekend moto eens goed gewassen, en gisteren is papa een nieuwe voorband gaan leggen bij de dealer.

Deze morgen met de nieuwe (vettige) voorband naar school.
Vettige voorband+dauw/mist+spits+ nieuwe moto= :s
Maar het heeft goed gegaan. Eindelijk eens rijden met mooi weer :cool:
Na school even doorgereden naar Genk.(bezoekje doen)
Ben door het bos in Bokrijk gereden. Eerste echte bochten die ik eigenlijk met de Falco genomen heb. Heel op het gemakje, ideaal om de band in te rijden. Maar het ging allemaal niet hoe ik wou. Het is natuurlijk een grote stap van 125 2-Takt naar 1000 Twin, maar desondanks konden rondpunten/prullen in 1ste versnelling beter. Tijdens het terug naar huis rijden merkte ik dat ik cruise control had. 50, 70, 90 of 120 als je de gas eens open had gezet bleef hij mooi lopen.
Thuis eens nagekeken, en de gas bleef dus leuk open staan. De gashendel wat minder vast aangedraaid en het was opgelost. Hopelijk blijft het zo.

Vervolgens snel vertrokken naar de Ardennen. Iets te snel bleek want ik was mijn portefuile vergeten en er stond al dikke 100km op de dagteller...
Dus in Herstal maar terug omgedraaid Smiley

Vervolgens terug gereden en deze keer in Theux afgereden. De stukken autosnelweg (snelle bochten) ging wel beter dan met de RS125 denk ik. Zal aan de bredere banden liggen <> slecht wegdek

Eens afgereden werd het nog beter. De moto voelde als een nieuwe aan met de herstelde gashendel. Hij was niet meer bokkig, alles ging veel beter.


Iedereen is volgens mij speciaal thuis gebleven, het was zo rustig op de weg! vervolgens op remouchamps, trois-points en dan aywailles door de tunnels onder Luik door richting huis. Wat klinkt dat ding lekker zeg vanaf 6000rpm, zelfs met originele uitlaten!
Hele andere rijstijl dan met de RS125. Waar het met de RS liefst zo hard en zo plat mogelijk was, is deze veel rustiger, bochten rustig/sloepel nemen en lekker op koppel de bocht uitaccelereren. Alé zo ervaar ik het toch.

Wat me vooral opgevallen is is dat wanneer de moto echt warm is (na 1 uur rijden ofzo :s) dat hij beter klinkt en de prestaties veel beter zijn. Dacht dat dat alleen met mijn kleine 2-tact zou zijn, maar blijkbaar is dat met de Falco ook zo.

Vandaag totaal dikke 200km gemaakt (incl naar school+genk)
Band is ingereden en we hebben voor de eerste keer in de Ardennen gereden. Het was een leuke dag.

(tanken in Theux)
Gelogd
Zattara
Gast
« Antwoord #137 Gepost op: Maart 16, 2011, 11:49:22 »

 

Motorrijden is leuk hè?

 


Je motor ziet er ook strak uit hoor. Alleen het stickertje op het voorspatbord misstaat een beetje imho.

Verder, "Thumbs up!"
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #138 Gepost op: Maart 16, 2011, 11:52:18 »

Ik heb al 2 jaar op de RS gereden.
Maar na een pauze van 1 jaar en met een "volwassen" motor is het toch anders Cheesy

Stickertje is nochtans originieel Aprilia Racing stickertje Smiley
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #139 Gepost op: Maart 16, 2011, 11:52:47 »

Ik heb al 2 jaar op de RS gereden.
Maar na een pauze van 1 jaar en met een "volwassen" motor is het toch anders Cheesy

Stickertje is nochtans originieel Aprilia Racing stickertje Smiley

edit: In de toekomst komt er meer rood in de moto btw
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #140 Gepost op: Mei 27, 2011, 23:13:04 »

Het is al even geleden ondertussen.

In het begin had ik niet veel vertrouwen in de moto. Toen nieuwe voorband erop, ging het al wat beter. Maar in de bochten was ik nog net een oud ventje.
Nu ook nieuwe achterband en nu stuurt die alsof die op rails rijdt. Heerlijk! Alleen moet mijn voorvering iets harder. Maar zo het nu is is wel veiliger voor op de slechte Ardense wegen.

Geen echte probs gehad, gewoon even wat kosten gehad door slijtage. 2 nieuwe banden en kettingset+tandwielen begint te tellen op mijn studentenloontje.

Laatste keer was ik met mijn pa gaan rijden, en de Falco vond het niet leuk.
Dus 3-4000rpm sputterde hij, enkele keren afgeslaan aan een kruispunt wanneer ik snel vertraagde en af en toe eens een "plof" uit de standaard (!) uitlaten.
Aja, hij miste duidelijk vermogen onderin. Boven bleef hij nek aan nek met de RSV (Een voordeel van wegenwerken, reden om eens lekker te sprinten)
Ik ben gaan tanken en ik had 250km met 15l gereden. 6l/100km. Zo zuinig was die nog nooit geweest! Desondanks die niet zo goed reed :s

Ik reed met mijn bagster op en volgens de dealer was het door de bagster omdat de benzinebak te warm werd. Maar ik heb de bagster afgenomen en de tank was net koel DOOR de bagster.
Nu is die eraf, binnenkort maar eens weer proberen. Vraag me af wat het ineens is...





Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #141 Gepost op: Mei 28, 2011, 13:42:31 »

Mooie foto's!

Zou dat sputteren ook niet kunnen komen door minderwaardige benzine? In de garage waar ik werk hebben we maandelijks wel een paar voertuigen die beroerd gaan lopen na een tankbeurt aan bij een zgn 'witte' pomp.

Je verhalen klinken mij erg bekend in de oren, ik grijp ook iedere gelegenheid aan om richting Ardennen te rijden.

Eenmaal achter Luik heb ik na al die jaren nog steeds het gevoel dat ik in het buitenland zit, zoveel lekkere stuurwegen en stijgingen/dalingen en dat op slechts een half uurtje rijden van mijn woonplaats, wat een luxe! 

Groeten, Freddy
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #142 Gepost op: Mei 30, 2011, 08:30:09 »

Ik begin een bougiekop te verdenken.
Er was een bougiekop helemaal opgezwollen, waarschijnlijk door contact met olie.
Die had de dealer toen vervangen. Maar eergisteren met poetsen had ik de kop ineens in mijn handen.
Met mijn spons erlangs en hop hij was los. Volgens mij past die kop niet goed. Eens mee terug gaan.

edit: Je was toch van Hasselt hé? Woon je in het centrum? Ik zie regelmatig een ETV aan het station.
Gisteren ook nog eentje gespot op de RallyCross in Aerendonk
« Laatste verandering: Mei 30, 2011, 08:48:42 door Kefke » Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #143 Gepost op: Mei 30, 2011, 11:49:46 »

Vergeet dat bagsterverhaal, is onzin, ik rij ook meestal met bagster en dan nog een zwarte en ook deze houd de tank eerder koeler dan warmer.
Die bougiekop zou ik bijna zeker als schuldige aanwijzen, heb vorig jaar ook een bougiekop gehad die intern niet helemaal ok was, merk je echt.
Denk trouwens niet dat de andere bougie van dezelfde cilinder alles wel overneemt, in onze blokken heb je ze echt alle twee nodig.
Gebruik ook een originele bougiekop, heb ook wat geëxperimenteerd met universele van NGK omdat de originele niet meteen voorradig was, maar dat werd niks.
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #144 Gepost op: Mei 30, 2011, 15:37:53 »

edit: Je was toch van Hasselt hé? Woon je in het centrum? Ik zie regelmatig een ETV aan het station.
Gisteren ook nog eentje gespot op de RallyCross in Aerendonk

Nee, ben van Maasmechelen en ja die rode Capo op de rallycross was iid de mijne. 

Groeten, Freddy
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Raad het plaatje « 1 2 ... 59 60 » Danduy 886 131978 Laatste bericht Januari 06, 2013, 21:20:40
door H-C50
vreemd geluid, tikkent geluid warme motor « 1 2 » Gerard-030 24 13769 Laatste bericht April 14, 2011, 23:45:23
door Isdatzo
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6148 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Stuono's project « 1 2 ... 11 12 » Stuono 177 50495 Laatste bericht Mei 10, 2013, 11:34:15
door tripakis
SAM & ARA 29 april: Mettet, Foto's en belevenissen! « 1 2 ... 20 21 » Big Chris 302 67776 Laatste bericht Mei 19, 2010, 20:26:14
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!