Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 16, 2024, 05:39:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Klustopic Capo lummelke  (gelezen 11117 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #15 Gepost op: April 24, 2010, 00:27:28 »

Goedenacht slaapkoppen,

Eindelijk binnen, heb er na 6 weken de eerste korte nachtrit met de capo op zitten, en hij rijdt als een tierelier!

Geluid is ook mooi, lekker vol, klinkt eindelijk als een echte twin ipv een gefrustreerde stofzuiger.

Morgen nog de stikkers plakken, de valbaren monteren, en wat foto's maken om hier op 't forum te zetten.

Ik heb me ook nog geamuseerd met het achterspatbord wat in te korten, de nummerplaat zit nu vlak onder de reflector, en het spatbord heb ik onderaan tot in de eerste inkeping netjes ingekort. Dat maakt de achterkant samen met de Leovince dempers en het led achterlicht veel sportiever, 'k zal er eens een foto van posten.

Nu douchen en mijn nestje in, 

Groeten, Freddy
 

Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #16 Gepost op: April 24, 2010, 21:20:57 »

Vanmiddag de eerste 120 km bij elkaar gefietst, en dat was genieten!

Heb het 'genoegen' gehad van onderweg te wisselen van motor en heb een 30-tal km met de V-strom van een maat kunnen rijden om elkaars fiets eens te vergelijken.
 
Voor de sceptici , de V-strom is afgezien van zijn minderwaardig uiterlijk geen vergelijking met de Capo; hij is minder vlot, heeft ongeveer geen achterrem, loopt minder hard, -in Duitsland, richting Aken, moest de V-strom lossen aan 200-, en qua bochtenwerk is het onderstel beduidend minder stabiel. Ook de motor heeft een nukkiger karakter onder de 4000 tr/min. Mijn maat gaf zelf toe dat de Capo veel beter reed dan hij had verwacht.

Morgen de Ardennen in met de rode schicht, maar eerst een paar foto's met zijn nieuwe jasje.

Groeten, geniet veilig van het mooie weer, Freddy


* P1000929.JPG (43.06 KB, 448x336 - bekeken 504 keer.)

* P1000925.JPG (33.99 KB, 448x336 - bekeken 499 keer.)

* P1000916.JPG (47.91 KB, 448x336 - bekeken 530 keer.)

* P1000924.JPG (43.55 KB, 448x336 - bekeken 496 keer.)

* P1000927.JPG (39.11 KB, 448x336 - bekeken 485 keer.)
Gelogd
Rossi 46
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.405


RSV Mille R

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: April 25, 2010, 08:38:14 »

ziet er goed uit 
Gelogd

Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald
Timfiz
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: April 25, 2010, 11:50:19 »

Zeer leuk geschreven. Je hebt er duidelijk verstand van. Goed bezig. 

 
Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: April 25, 2010, 20:50:46 »

Hoi Freddy ,

Mooi verslag van je onderhoud / aanpassing van je Capo
Zo te zien is het spuitwerk goed gelukt, ziet er netjes uit.

Veel plezier met je Capo.

Groet Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #20 Gepost op: April 25, 2010, 22:00:51 »

Bedankt voor de vriendelijke reacties! 

Na deze middag zo'n 200km in de ardennen gehost te hebben met een groepje 'doorrijders', is mijn appreciatie voor de Capo alleen maar groter geworden!

Snel optrekken, bochten induiken, lange slingers, kapotgevroren wegen (veel!), rustig de dorpjes door, alles deed de rode buffel zonder verpinken. Na 208 km 14 liter bijgetankt, waarbij het gas regelmatig tot aan de stuit werd getrokken, viel me reuze mee.

Vooral de hyperpro veren voor en achter hebben indruk op me gemaakt, het is volgens mij het beste wat ik aan de motor heb veranderd. En het feit dat ik na wat brainstormen  , eindelijk die rammelende remschijven stil heb gekregen! ( en dat voor het enorme bedrag van 5 keiharde eurootjes!)

Zijn er ook minpuntjes? Ja hoor, het bulderen aan mijn hoofd bij 120+ moet ik nog iets op vinden, en hij moet een remap krijgen, liefst op een rollenbank, naar mijn gevoel moet er een meer lineair verloop uit het blok te krijgen zijn. Wellicht dat het verwijderen van de cats ism de Leovince-dempers en de veranderingen aan de airbox hier voor iets tussenzitten. Vanaf zo'n 4000tr/min is hij echt beresterk, trekt in een oogwenk de begrenzer in, eronder liggen de paardjes naar mijn gevoel een beetje te veel te maffen!


Jullie merken het al, hier spreekt een tevreden mens.

Zo, I rest my case!

Groeten, Freddy
Gelogd
wout750
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 91


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: April 26, 2010, 07:48:39 »

Hallo freddy,
dat rood staat hem erg goed! Grin
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Electrisch probleem Aprilia Caponord « 1 2 » kofferrek 15 13264 Laatste bericht September 02, 2011, 19:52:53
door Stanleybobly
ook nieuw hier Motormuis 11 4780 Laatste bericht Januari 15, 2015, 09:19:03
door Motormuis
Radiator Falco = Radiator Mille? Benn 6 6870 Laatste bericht Mei 16, 2010, 23:04:24
door Kefke
Efi codes Caponord 2001 Koopie 2 3084 Laatste bericht November 17, 2013, 13:53:24
door Koopie
Navigatie op een Tuono « 1 2 3 » RSVTuono 33 15155 Laatste bericht April 01, 2011, 18:38:22
door frank23

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!