Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 22:37:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Welke Appies heb jij allemaal gehad?  (gelezen 13597 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Redhead88
Gast
« Gepost op: April 07, 2010, 22:58:23 »

Aprilia is geen onbekende bij mij, had mijn eerste al toen ik 15 was. Toen ik geslaagd was voor mijn certificaat mocht ik eindelijk gaan knallen op mijn Appie schakelbrommer!

Dit was de eerste:

Aprilia RS50 1998 Rossi, 80CC Top Performance, Metrakit uitlaat (knetteren met dat ding!)

Moet zeggen dat dit beestje echt snel was! 120 op de teller haalde ik wel en dan had ik nog over! Gehad van mijn 15e tot mijn 17e omdat een koekblik ertegen aan was gereden..  Embarrassed

De tweede:


Kwam na de schakelbrommer omdat mijn ouders die tog wel erg snel vonden en lawaai vonden maken. Na wat aanpassingen van standaard had hij 70cc athena for race cilinder, deltaclutch, TJT race uitlaat en malossi binnenrotor en de speciale groene paint! Kortom dit was een circuitscooter. Op de testbank geweest en ding had rond de 12PK! Top ben ik nooit achtergekomen maar hij trok als een debiel. Ik reed er altijd mee naar school met een klasgenoot en een rollerbank tegenkomen was dan ook geen verrassing. Kreeg 2 jaar rijverbod voor scooters/brommers omdat hij te hard kon! Niet omdat ik er te hard mee reed.. Gehad van mijn 17e tot mijn 18e. Daarna verkocht en voor autorijbewijs gegaan dankzij die Polizei  Angry

De derde:

Staat momenteel bij Roke, maar hoop haar volgende week terug te hebben. Mivv GP zit eronder bij mij.. Niet veel kunnen rijden tot nu toe maar wat en machine! 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: April 08, 2010, 07:16:29 »

je bent lekker actief, nou vooruit dan maar. Er is al een soortgelijke topic maar alweer van wat jaartjes terug.

In 1999 verliefd geworden op de Falco nadat ik eigenlijk wilde gaan voor een gele of blauwe RSV, het werd een rode Falco die ik op de MotorRai 1999 zag.
Januarie 2000 ruilde ik mijn RF900 in bij M2000 voor een falco.

In 2002 kwam er een RSV 2002, deze werd heel toepasselijk afgeleverd door M2000 op het circuit van Assen tijdens de Aprilia experience.

In mijn vakantie in 2003, Dolomieten, wordt ik gebeld dat ik persé 1 augustus terug moet zijn want AWS, de toenmalige importeur organiseerde op de grens van België en Nederland de introductie van de nieuwe RSV model 2004.
Waanzinnige show met mooie vrouwen en harde muziek, maar ik was verliefd op een RSV2004. Op het terras nagenietend zegt mijn vrouw, wat wordt het volgend jaar.

Tja zal ik eens gaan informeren wat ik voor mijn 1 jaar oude RSV 2002 terug krijg Huh en vervolgens kwamen er 3 weken later in september 2003 5 stuks RSV's model 2004 naar Nederland waarvan Ă©Ă©ntje die van mij.
Mijn vuurdoop was gelijk Zandvoort, dinsdag de motor opgehaald en woensdagavond bij de MACZ, rijden met die hap. Genoeg belangstelling.

In het najaar 2004 kwam er een RS250 bij, ex-challenge circuitmotor, die vanwege het gedoe rondom 2T snel op kenteken gezet is in December 2003.
Deze weer circuit klaar gemaakt en meedoen met het SAM tot 700cc klassement.

Juni 2005, 1 week na de DCR, de RS250 had de zoveelste zuiger verbrand, neem de RSV 2004 mee naar Assen. Gaat lekker want het gaat altijd lekker, gaat het goed jawel het gaat altijd goed. Helaas met een behoorlijke snelheid in de Ramshoek voorwiel weg, stuiter letterlijk door de grindbak heen en de mooie RSV 2004 is totallos.
Het wrak met Henk(sjaakie) en een gebroken sleutelbeen naar huis, wrak verkocht via een opkoper. Heel apart als je je eigen motor dan via allerlei schade websites ziet langskomen om vervolgens in 2007 in onderdelen terug te zien.

In de zomer rij ik de M900 van mijn vrouw, we bezoeken de Aprilia fabriek en we zien daar het prototype van de Tuono model 2006.

Voorjaar 2006, de Tuono is hem geworden. Ja wederom bij M2000, ik heb een matzwarte echter we krijgen te maken met lange levertijden bij Aprilia, zodoende krijg ik de demo-fiets geleverd en zitten zij een paar weken zonder.

De RS250 en de Tuono rij ik nu nog steeds.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: April 08, 2010, 12:06:21 »

Ik was de "eerste gelukkige" die aan 25kW gebonden zat, dus toen maar een Aprilia AF1 125 gekocht, vervolgens een paar jaar op  Jappen gereden, vervolgens een RSV R uit 2003, en sinds dit seizoen een SXV 550 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: April 08, 2010, 12:30:57 »

Eigenlijk een heel kort lijsje.

In 2003 een Rsv mille uit 2001 gekocht.
Daarna in 2007 mijn huidige Tuono gekocht.

Tot zo ver..

Marco.


* 200607181525(1).jpg (95 KB, 845x634 - bekeken 327 keer.)

* PICT5644.jpg (137.03 KB, 792x594 - bekeken 338 keer.)
Gelogd

rsvr2003
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: April 08, 2010, 18:39:43 »

mille 2003 / milleR 2004 / mille R 2003 met de gouden wielen wellicht de mooiste type ooit uitgebracht...??!!
en nu heb ik een factory model 2004, toch nog een beetje goud ( ohlins....)

ik heb veel bikes gehad waaronder veel snelle 4 pitters, 2x zzr1100's, 2x hayabusa,
maar uiteindelijk meeste fun met zo'n dreunende 2 pitter,
al moet je zn gebok bij lage toeren soms maar een beetje vergeven...
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 08, 2010, 19:07:25 »

Sjees, Rolf is een echte early adopter, gááf hoor! 
Gelogd

Happy Mille
Velocemente
Aprilia RSV Mille R '03
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.428


Kiss French, ride Italian!

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 08, 2010, 19:21:10 »

In 2008 mijn eerste mille gekocht! Van 2001, de matzwarte!

Eind vorig jaar verkocht en weer een mille gekocht maar dan van 2003, een R! 

Eind van het jaar denk ik er nog mee te rijden hoewel ik de nieuwe mille factory's ook erg mooi vind!
Gelogd
rsv2002
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 200

Italy
« Antwoord #7 Gepost op: April 08, 2010, 19:54:11 »

Ook hier een kort lijstje:

In maart 2000 mijn eerste RSV: '99er, zwart met rode wielen en onderkuip
Vervolgens in januari 2002 op de Autosalon in Brussel de zilvergrijze 2002 Mille gezien, en 2,5 maand later stond deze in de garage!
En deze laatste heb ik nog steeds, en bevalt nog steeds super!!
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 08, 2010, 20:35:23 »

2005 mijn huidige  2003 mille gekocht na eerst wat andere merken, uiterlijk in de loop der jaren beetje gewijzigd, bevalt nog steeds uitstekend  (af en toe heb ik er nog wat anders bij voor de hobby)





Gelogd
PjV
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 08, 2010, 20:44:28 »

Hier ook een kort lijstje: begin 2001 mijn mille gekocht, modeljaar 2000.
Zou geen upgrade weten, dus het lijstje zal nog wel een tijdje zo blijven Smiley
Gelogd
Redhead88
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 08, 2010, 21:18:26 »

Kijk een leuk interactief topic met leuke reacties. Vind het leuk om te lezen wat iedereen gehad heeft en/of nu heeft en de ervaringen ermee! 

Is ook leuk om te zien dat veel mensen het merk Aprilia trouw blijven! Zegt wel wat over de machines die ze bouwen en het gevoel dat ze geven!

@Rolf, ja we blijven bezig.. 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 09, 2010, 05:27:24 »

mijn eerste appie was een blauwe falco uit 2001 met sl racing pijpen 

deze verkocht en van een toenmalige clubgenoot zijn rsv 2004 R in het zwart overgenomen

deze is helaas getorpedeerd en ondertussen het circuitrijden ontdekt en daarvoor een

2000 R gekocht en opgeknapt en deze heb ik nog steeds , nu eerst een andere tuut en

dan eens kijken naar een straatfiets zal wel iets van een falco worden of tuono of peggie
Gelogd

if it runs , race it
motorbeer
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.585


It is better to burn out than to fade away

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: April 09, 2010, 06:51:31 »

Ik HEB een Capo en ik heb een Capo GEHAD. Eerste was een Kawa..... KLE500.
Het brommer stadium heb ik over geslaan.

Anne
Gelogd
Chrisz
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: April 09, 2010, 07:17:49 »

Eerst een Falco, daarna (nu) een Mille-R. Beide grondig naar eigen wensen aangepast Smiley

Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: April 09, 2010, 08:05:55 »

Eerst een Yamaha Fazer 600
Toen eindelijk de 2004 Tuono,  Was gelijk verkocht. Heb vorig jaar Maart gelijk maar een nieuwer model gekocht 2006 (met een nieuw 2008 blok eronder)
Fietsie is nog als nieuw!! heb er dus nog jaren plezier van



* rit ara 2009 (9).jpg (177.58 KB, 876x658 - bekeken 338 keer.)

* TUONO1000R.jpg (182.07 KB, 800x600 - bekeken 329 keer.)
Gelogd

DONDER-PILOOT
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44105 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Ultramod Mille_Moret 3 5188 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50232 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8926 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110081 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!