Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 02, 2024, 03:53:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koelwater temperatuur boven 100 tijdens rijden  (gelezen 14087 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Oktober 05, 2011, 18:35:10 »

die luchtbellen kunnen geen kwaad in het peil buisje

je kan de olie pas goed peilen na een kilometer of 10 als alles echt goed warm is.

als er een pakking lek is dan moet je ergens of stoom of druppels zien.

hoe staat het met je koelvloeistof niveau in de dikke slang en wat gebeurde er met de temperatuur ?

bel bas van roke in mijdrecht even en leg hem je probleem voor meestal weet hij wel war het aan ligt
« Laatste verandering: Oktober 05, 2011, 18:37:09 door black bee » Gelogd

if it runs , race it
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Oktober 05, 2011, 21:35:36 »

als er een pakking lek is dan moet je ergens of stoom of druppels zien.
Hoeft niet hoor
Bij een lekkende koppakking kan de koelvloeistof ook naar een olie kanaal lekken .
Het ligt er dus maar net aan waar de koppakking gaat lekken.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Oktober 05, 2011, 21:47:08 »

Na een olie+filter wissel kan het voorkomen dat de nieuwe een beetje schuimt, dan zit ook de hele peilbuis vol en lijkt het net of er veel te veel olie in zit

Misschien is dit bij jouw ook het geval?
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: Oktober 06, 2011, 05:31:20 »

als er een pakking lek is dan moet je ergens of stoom of druppels zien.
Hoeft niet hoor
Bij een lekkende koppakking kan de koelvloeistof ook naar een olie kanaal lekken .
Het ligt er dus maar net aan waar de koppakking gaat lekken.


zijn olie is een van de eerste dingen die hij gecontroleerd heeft en deze was keurig schoon en zat geen koelvloeistof in
dus als hij niet intern lekt dan moet het extern te zien zijn.
Gelogd

if it runs , race it
RSV-Mille01
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 104

Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Oktober 06, 2011, 09:38:54 »

Mensen,

bedankt voor de goede raad en alles, maar heb besloten hem vandaag of zaterdag naar de garage te brengen. Heb voor mijn gevoel alles geprobeert wat binnen mijn macht ligt, maar ik kom er niet uit..

Als ik even heel simpel denk, kvs reservoir leeg, oliepeil ver (echt een aantal cm) boven peil, dan lijkt me 1+1=2, koppakking lek.. Echter zag de afgetapte olie er idd keurig uit, dus hou toch nog stille hoop dat het iets anders is..

Zoals gezegd, vanavond of zaterdag naar de garage, en dan maar hopen op een goed antwoord..

Jullie blijven op de hoogte, zodra ik meer weet..

Groeten!
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Oktober 06, 2011, 09:54:42 »

Ik denk echt niet dat het je koppakking is.
Succes met de reparatie.
Gelogd
RSV-Mille01
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 104

Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Oktober 06, 2011, 10:17:00 »

Ik denk echt niet dat het je koppakking is.
Succes met de reparatie.

Ik hoop dat je gelijk hebt ! Wink
Maar ikzelf kan het probleem zo niet vinden, dus hoop en verwacht dat mijn garage het probleem wel kan constateren..

I'll keep you informed!

Gelogd
Bas42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 237


Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: Oktober 06, 2011, 11:45:33 »

Ben het minime eens, koppakking is niet onmogelijk maar zeer onwaarschijnlijk.
Als ik jou was zou ik toch eerst nog één keer de olie aftappen om je verhaal te bevestigen.
Zit er (weer) geen water in dan moet je het toch echt ergens anders zoeken en is de oorzaak van het schijnbaar hoge olieniveau mogelijk de manier van peilen.

Succes.
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #53 Gepost op: Oktober 06, 2011, 12:46:11 »

Voor je alles gaat demonteren, ik heb bij een automatische versnellingsbakken revisie bedrijf gewerkt, daar deden we altijd eeen glycol metiing van de olie.. zo meet je koelmidddel in de olie. succes ( gecorrigeerd, typen met een android blijft prutsen)
« Laatste verandering: Oktober 06, 2011, 19:33:32 door Henk RS 250 » Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Oktober 06, 2011, 19:30:10 »

Jongens, ik vrees toch dat de koppakking lek is..
Ben vanavond klein rondje gaan proefrijden, reservoir is ineens weer leeg, terwijl oliepeil ineens ver boven max staat terwijl er maar 3,5 L ingegoten is gisteren. Boven op de olie in het peilbuisje zitten allemaal luchtbellen..

Ik staak mijn eigen gesleutel en ga morgen eens rondbellen wat de kosten gaan doen bij diverse garages voor reparatie..



Oeps......hoop 't niet voor je, dat er wat belletjes boven op de olie te zien zijn hoeft nog niets te zeggen, als 't zo rap gaat moet er ook wel witte rook te zien zijn en smurrie in je olie tank.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #55 Gepost op: Oktober 06, 2011, 19:32:12 »

Ben het minime eens, koppakking is niet onmogelijk maar zeer onwaarschijnlijk.
Als ik jou was zou ik toch eerst nog één keer de olie aftappen om je verhaal te bevestigen.
Zit er (weer) geen water in dan moet je het toch echt ergens anders zoeken en is de oorzaak van het schijnbaar hoge olieniveau mogelijk de manier van peilen.

Succes.


Zou ik ook doen, even olie aftappen en kijken hoeveel het is is maar heel weinig werk.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: Oktober 06, 2011, 20:24:52 »

Tap nog 1 keer de olie af

Vang het op in een schone bak

Meet de hoeveelheid op die je afgetapt hebt.
Pak even een longdrink glas en schenk deze vol
Laat het eea een uur staan en kijk of je een afscheiding ziet
(een soort grenslaagje tussen de olie en glycol)

Weet dat je heel snel te veel olie bijvult bij een rotax

Als er geen scheiding van de olie plaatsvind > houd toch een klein beetje achter voor een test bij de dealer.

Daarna de olie weer in de motor kiepen. Niet alles  maar bv een halve liter minder.
Er mag maar net een beetje nivo zichtbaar zijn.

Motor ff stationair laten draaien. Afzetten , 5 min wachten. Nu het olie nivo aflezen en evt bijvullen
Er is een grote kans dat je de 1e keer  teveel olie hebt gevuld.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #57 Gepost op: Oktober 06, 2011, 21:07:42 »

Meet de hoeveelheid op die je afgetapt hebt.
Pak even een longdrink glas en schenk deze vol
Laat het eea een uur staan en kijk of je een afscheiding ziet
(een soort grenslaagje tussen de olie en glycol)
 grote kans dat je de 1e keer  teveel olie hebt gevuld.

jemmig goede tip peter, inderdaad zal deze bovenop de olie gaan drijven
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #58 Gepost op: Oktober 06, 2011, 22:39:09 »

je kan ook je koelsysteem laten afpersen, je werkt toch in een garage? hebben ze speciale hulpstukken voor, ben je van alle twijfel verlost....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Dynamo vervangen RSV06 bij 10k op de klok, nu nog afstellen........waar? RSV-Rene 11 8670 Laatste bericht Augustus 06, 2009, 06:59:24
door B-Art
Caponord Benzine slang vervangen ACTIE « 1 2 3 4 5 » Stanleybobly 68 35191 Laatste bericht November 06, 2013, 23:50:20
door Stanleybobly
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51695 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Marcel's RS250 topic « 1 2 ... 8 9 » marcel749S 134 50901 Laatste bericht Mei 03, 2014, 19:00:34
door Danduy
Intermot Keulen « 1 2 3 4 » herman 59 34156 Laatste bericht Oktober 20, 2008, 18:51:34
door jandetimmerman

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!