Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 02, 2024, 01:14:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: onderin hortende en stotende rsv 2007  (gelezen 3251 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Gepost op: Oktober 07, 2011, 10:53:53 »

mijn 2007 rsv is niet meer de oude. in 2e versnelling moet je toch bij ca. 2000 rpm gewoon weg kunnen knallen? als ik onder de 3250 rpm rijd, en geef fors gas dan begint het blok te schudden en trillen en hoor je de luchtfilter (K&N) een sloot lucht happen. pas na een paar seconden pakt ie op en gaat ie versnellen en na 5000 rpm gaat ie wel van kiet, maar niet zoals ik gewend was. in hogere versnelligen is het alleen maar erger. ook rijden in 4,5 en 6 met ca. 3300 rpm vooel je gewoon dat ie niet mooi loopt. het lijkt net of 1 cylinder niet lekker meeloopt. het lijkt wel of een uitlaat ook harder ploft bij stationair als de andere, net zoals ie meer ploft als een motor koud is...
van het voorjaar al laten afstellen maar al 2x terug geweest omdat ie niet lekker liep. tot overmaat van ramp ook al een nieuwe dynamo erin gezet vorige maand.

iemand ervaring met bovenstaande? wellicht vuile injector, verbrandde klep? (klepspeling 5000 km geleden nog laten nakijken) afstelling van slag door nieuwe dynamo?
Vind em ook nogal veel mecahnische herrie maken: lijkt net of kleppen te ruim staan. dat is als ie koud is draaglijk maar als de olie warm is hoor je hem behoorlijk.
Ik hoor graag jullie ervaringen. Moet hem toch maar weer aanbieden voor opnieuw afstellen, maar dan weet ik iig meer... ik was juist zo enthausiast over zijn enorm soepele blokkie!!

Greetz, Hanz
Gelogd
Bas42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 237


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 07, 2011, 11:54:58 »

Ploffen wijst op onverbrand mengsel. Eerste wat me te binnen schiet is de ontsteking.
Verbrande klep lijkt me minder waarschijnlijk gezien alle ervaringen op het forum over de goed blijvende klepspeling (ook bij hogere km-stand).
Succes met zoeken.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 07, 2011, 11:56:06 »

ik zou direct even langs de aprilia dealer gaan.
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 07, 2011, 15:43:05 »

Zoek eens goed naar een vacuum lek.

Controleer alle slangen naar je gasklephuis aan linker en rechter kant zorgvuldig.
Vuile injectoren denk ik niet maar om het uit te sluiten kan je altijd een busje injectorreiniger aan je brandstof toevoegen.

Een klep probleem zal het zo goed als niet zijn.

Voor de zekerheid kan je nog even laadspanning meten.
Gelogd
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 07, 2011, 16:14:51 »

Mijn '07 Mille begon een paar weken ook met inhouden / stotteren onder het rijden, tevens kwamen er dikkere klappen uit de uitlaten dan normaal.
Richting huis gereden, snel nog even tanken, en toen startte de Mille niet meer doordat de accu niet bijgeladen werdt.

Uiteindelijk blijkt dat de dynamo kapot is, en wacht ik al een dikke 3 weken op een vernieuwde versie!
Als het goed is zou ik volgende week de Mille weer op kunnen halen...

Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 08, 2011, 08:42:02 »

ik heb net mijn dynamo vervangen en de laadspanning is prima, de accu ook.
slangetjes zal ik zeker checken, ook op eventuele lekken in de slangen, die worden tenslotte ook oud.
ook heb irridium n=bougies erin die zal ik eens terugwisselen naar origineel.
zal meteen ff reinigingsmiddel voor injectoren halen. het lijkt net of een van de cylinders niet voldoende injecteert als je flink gas geeft (dan moet er volgens mij een flinke spray extra benzine gegeven worden)

jullie horen nog

greetz
hanz
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 08, 2011, 08:56:14 »

Die irridium bougies zouden juist beter moeten zijn dan standaard.
Jouw probleem kan best door de bougies / kabels / bougie doppen of onstekings trafo veroorzaakt worden.


Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 08, 2011, 10:15:32 »

ik heb net mijn dynamo vervangen en de laadspanning is prima, de accu ook.
slangetjes zal ik zeker checken, ook op eventuele lekken in de slangen, die worden tenslotte ook oud.
ook heb irridium n=bougies erin die zal ik eens terugwisselen naar origineel.
zal meteen ff reinigingsmiddel voor injectoren halen. het lijkt net of een van de cylinders niet voldoende injecteert als je flink gas geeft (dan moet er volgens mij een flinke spray extra benzine gegeven worden)

jullie horen nog

greetz
hanz

Is het probleem ontstaan direct of kort na het installeren van de nieuwe irridium bougies?
Zo ja kan het evt. een kapotte bougiekap of kabel zijn. Evt. heb ik nog een setje bobine/kabels/kappen voor je als dat het mocht zijn.
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 08, 2011, 13:12:26 »

 Grin Ouwe handelaar!
Gelogd

Hanz
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 84

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 11, 2011, 21:25:01 »

heb er inmiddels reinigingsmiddel in gegooid. moet nog ff kilometers maken. slangetjes nagekeken, lijken allemaal oké. zag alleen dat een van hele dunne slangetjes die vacuum van de gasklephuizen meten een beetje kort is en een beetje strak staat.
originele bougies maar ff terug gezet. misschien een sensor niet jofel? heb wel een last gehad van de temperatuursensor.
binnenkort maar ff aan de kast laten doormeten.

greetz Hanz
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Powerbrake een nieuw remsysteem « 1 2 » futuristie rosso 16 15366 Laatste bericht Augustus 04, 2009, 17:27:18
door Roy R
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23965 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg
Motorrijders aan banden gelegd « 1 2 » Cyclonus 27 11090 Laatste bericht April 15, 2011, 16:31:45
door baggerboer
het grote: superplus / 98 topic « 1 2 » teddek 29 15572 Laatste bericht December 06, 2010, 21:47:46
door rsvfrank
Aprilia rs 125 reggiani replica « 1 2 » *Thomas* 17 12524 Laatste bericht April 05, 2008, 21:15:00
door Robbert

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!