Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 11:43:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Toon hier je vermogensbank uitdraai!  (gelezen 44254 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Gepost op: April 23, 2010, 08:41:21 »

Nu ben ik afgelopen donderdag 22 april op de vermogensbank geweest bij HdeB. Naderhand heb ik een mooie uitdraai gekregen van het vermogen van mijn motor.
Nu zocht ik eigenlijk een topic waar ik dit kon 'showen'! Maar ik heb de UTFS    gebruikt, maar kon niks vinden.

Wat mij opviel is dat er overal wel wat staat over welke waarde iemand op de vermogensbank heeft gemeten.
Nu leek mij het wel leuk en handig om hier een opzichzelfstaand topic voor te maken.

Dus bij deze:
Misschien is het leuk ter informatie om de volgende gegevens erbij te vermelden..
- Wat voor een motor/type/bouwjaar
- standaard of met extra's
- welke bank
- PK en Koppel (en dan achterwiel cijfertjes)
- en of het verschil merkbaar is.
Gelogd
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 23, 2010, 08:43:36 »


Ik zal alvast van start gaan!
- Aprilia Tuono 2003
- Volledig Titanium Akrapovic systeem + standaard eprom
- Tovami bank te Sleen (HdeB)
- 124pk en 103,5 NM
- Het verschil vond ik zeker merkbaar. Bovenin liep de gewoon goed, maar onderin tussen de 3000rpm en 5000rpm erg onrustig. Dit is nu zo goed als weg.

En de vermogensuitdraai:


* IMG_5606.jpg (58.58 KB, 800x600 - bekeken 483 keer.)

* IMG_5608.jpg (67.2 KB, 800x600 - bekeken 382 keer.)
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 23, 2010, 14:42:26 »

Het valt me op dat er bij HdeB vaak mooie grafieken vandaan komen!  Al ging het volgens mij wel in alle gevallen om een dubbel akra, dat scheelt natuurlijk ook.
Gelogd

Happy Mille
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 23, 2010, 19:02:41 »

ben ook pas geweest tuono 2009
motorport rokanje
leovince dempers en een dna luchtfilter
135.6 pk
110.6 nm


* testbank.jpg (26.31 KB, 640x422 - bekeken 426 keer.)
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: April 24, 2010, 20:57:21 »

Mijn Appie  
2001 RSV Mille
41000 km gelopen..
K&N en een Leo demper.

Alleen nu andere ketting en tandwielen besteld (dat is de trilling in de grafiek)




Gelogd
R1chard
Full Akrapovic, Rapidbike 3, K&N Air Filter & 15/42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 234


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 25, 2010, 10:17:18 »

The Facts:

Aprilia Tuono R Factory 2007
K&N Luchtfilter
Luchtrestrictie: verwijderd
Tandwielverhouding: 15/42
Akrapovic Full Inox Race systeem
RapidBike 3, addon: mapswitch


Zaterdag 24-04-'10 bij Jeroen van der Meer geweest.
Jeroen heeft een dynojet bank staan die van Ruud uit Goes is geweest, dit is de moeder der banken.
Als eerste een run gemaakt zonder dat de RapidBike aangesloten was.
We kwamen uit op 126,5pk bij 102Nm, dit was het uitgangspunt om mee verder te gaan.

Vervolgens is de RB3 geĂŻnstalleerd incl. mapswitch.
De motor heb veel runs gedaan dit wordt voornamelijk in z'n 5 gedaan hier heb je het meeste vermogen en koppel tot je beschikking.
We zijn begonnen met een zuinige mapinstelling, ik wilde dat het bokkerige op lage toeren minder zou worden.
Dit is behoorlijk gelukt, voornamelijk bij lage toerentallen is hij wat rijker afgesteld en voor de rest over de hele linie een heel mooi lekker toeren verloop.
Het vermogen hierbij is uit eindelijk op 137,3pk gekomen

De 2e missie was een volvermogen map creëren. Hierbij was het uitgangspunt 132,2pk.
Na veel instellingen in de runs zaten we op 142pk maar dit was niet ideaal voor de motor.
Uiteindelijk lag de piek op 139,1pk op het achterwiel, totaal zijn we ruim 4 uur bezig geweest met alles.


Conclusie:
Het blok voelt merkbaar beter aan, het bokkerige is minder maar nog niet helemaal weg.
Dit zal ook niet gaan, het hoort immers bij het karakter van de motor.

Ciao,
Richard


* RapidBike 3 - Map 1 - Zuinige Map2.JPG (96.15 KB, 436x600 - bekeken 379 keer.)

* RapidBike 3 - Map 1+2 - Vol Vermogen Map2.JPG (92.61 KB, 436x600 - bekeken 385 keer.)
Gelogd

"Millions of people believe in God but nobody ever saw him,
Nobody believes in UFO's although millions see them each day"
Raptor
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.290


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: April 25, 2010, 14:25:25 »

Heb de mijne een jaar of 3 geleden een keer op de bank gehad, tijdens een open dag van Divmo.

  • Tuono 2004
  • Airrestrictie verwijderd
  • K&N filter
  • Aprilia EPROM
  • Aprilia EVO titanium (inmiddels vervangen door LeoVince SBK2)

Koppel kan ik zo snel niet meer terugvinden, maar zat (geloof ik) rond de 105 Nm.
De spikes worden veroorzaakt door een ver versleten ketting + tandwielset. Uiteraard is die inmiddels ook vervangen... Wink


* dynojet.jpg (33.07 KB, 600x386 - bekeken 378 keer.)
Gelogd

"Waar een wil is is een weg. Waar meer willen zijn een file..."
Chrisz
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: April 26, 2010, 07:53:37 »

Mijne:

Aprilia RSV Mille - R
2001
km-stand 23.000
K&N, Akrapovic + eprom


Op topvermogen doet zo'n PC3 niet veel, maar toch 5pk erbij en op een wat lager toerental de max. Dus toch wel mooi. Grootste pluspunt is dat hij wat zuiniger is gaan lopen:P Van 1:10 naar 1:14 tot nu toe. Snelweg verbruik ligt nog wat gunstiger. En hij pakt wat soepeler op, dat is ook wel aangenaam.






Resultaat dus:
Power max: 128,8 pk = 96kW
Torque max: 110,9 Nm

Wat wel grappig is: Ze zeggen altijd dat verlies van krukas naar achterwiel zo'n 10% is. Dus zou betekenen dat mijne ongeveer 141,7 pk of 105,6kW op de krukas heeft.
Op kenteken staat 92kW  Roll Eyes M.a.w. Mille staat op kenteken met minder vermogen dan ze werkelijk hebben! Dat is bij veel motoren juist andersom!
Gelogd
muja
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 26, 2010, 11:16:07 »

SL 1000 Falco 2002, 25.000 Kilometers. GPR High mount systeem, K&N Filter, Rapidbike 3

Gemeten bij Ruud Fredriks in Goes


131.7 Bhp bij 9582 RPM
111.1 Nm bij 7368 RPM


Het verschil t.o.v. de volledig standaard Falco van m'n Pa is zeer goed merkbaar!

Ik heb de lelijke strepen van de lekkende printer van Ruud trouwens verwijderd met Paint Wink

« Laatste verandering: April 26, 2010, 11:19:45 door muja » Gelogd
rsvr2003
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 26, 2010, 15:55:27 »

ik moet hem een keertje inscannen om hem te kunnen plaatsen

maar in ieder geval 189,2 pk. aan de kruk-as....
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: April 26, 2010, 15:57:27 »

Ja dááááág! 
Gelogd

Happy Mille
v-TWim
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: April 26, 2010, 16:05:14 »

Tenzij je een 1100 bigbore kit met turbo hebt. Anders 
Gelogd
rsvr2003
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: April 26, 2010, 16:49:50 »

sorry....

jullie hebben helemaal gelijk, was van mn eerste hayabusa.....

mijn huidige 04 factory is nog niet op een testbank geweest,
waar kan je dat beetje betaalbaar laten doen,
en evt. goed afstellen...??
Gelogd
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: April 26, 2010, 18:17:41 »

sorry....

jullie hebben helemaal gelijk, was van mn eerste hayabusa.....

mijn huidige 04 factory is nog niet op een testbank geweest,
waar kan je dat beetje betaalbaar laten doen,
en evt. goed afstellen...??
HdeB in Sleen!! Zeker een aanrader die man!
Man heeft kennis van zaken! VEEEEEEEEEEEEL ervaring ook met afstellen!
Gelogd
TheoTuono
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: April 27, 2010, 18:24:07 »

2007 Tuono

Airbox restrictor verwijderd
K&N Luchtfilter
GPR Einddempers

138,8 PK
109,7 Nm

 


* Dynorun uitdraai.jpg (59.72 KB, 639x474 - bekeken 384 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21753 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 57722 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25450 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10313 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9958 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!