Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 21:19:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Toon hier je vermogensbank uitdraai!  (gelezen 44529 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #105 Gepost op: Februari 04, 2013, 23:38:35 »

Aardig wat power voor een Honda CB500 op 35kw...... Shocked 
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #106 Gepost op: Februari 05, 2013, 07:34:44 »

Aardig wat power voor een Honda CB500 op 35kw...... Shocked 
Bleef er onder staan van een vorige klant, ruud en computers soms
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #107 Gepost op: Februari 05, 2013, 09:33:41 »

Dit noemen we mooi vlak

En een brede powerband (toch?)
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #108 Gepost op: Februari 06, 2013, 22:50:47 »

Aardig wat power voor een Honda CB500 op 35kw...... Shocked 
Bleef er onder staan van een vorige klant, ruud en computers soms

Zo'n vermoeden had ik al! Grin
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #109 Gepost op: Februari 08, 2013, 10:44:32 »

net even wat op en neer gemailt met Gabro.
Hij denkt dat er 2 mogelijke oorzaken zijn.
1 de uitlaat collector waar de link pipes aan de dikke kant zijn.
2 onstekkings tabellen
Krijg van hem nou een f255 eprom met 2 ontsteking curves er in om te testen, ben benieuwd  Grin
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #110 Gepost op: Februari 08, 2013, 10:53:27 »

net even wat op en neer gemailt met Gabro.
Hij denkt dat er 2 mogelijke oorzaken zijn.
1 de uitlaat collector waar de link pipes aan de dikke kant zijn.
2 onstekkings tabellen
Krijg van hem nou een f255 eprom met 2 ontsteking curves er in om te testen, ben benieuwd  Grin
Ik heb voor mijn collectormod. Ook een F255 gekocht van Gabro.
Hierop stonden bij mij 2 brandstofmappings n.l. Normaal en Rijk. De rijke mapping was te gebruiken bij een open (ala Hooked) luchtfilter.
De mapping was te veranderen door pin 16 te verbinden of los te koppelen. Ik heb hier toen een tuimelschakelaar tussen gezet.
De normale mapping werkte overigens super op mijn motor.

Gabro is top!
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #111 Gepost op: Februari 08, 2013, 11:40:12 »

Precies, dat gaf hij ook aan.
Maar omdat ik al een pcIII heb word 1 fuel mapping gewisseld met een onstekings mapping en kan ik die wisselen door mv draad 16 idd.
Ben heel benieuwd iig
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Hans F.
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 37

Netherlands
« Antwoord #112 Gepost op: Februari 11, 2013, 05:42:07 »

heeft hilltech ookal een toverbank?  

Daar lijkt het wel op. Bij 14000 toeren denk ik dat je een stoffer en blik kan gaan zoeken.

Misschien kan iemand vragen hoe het zit, tijdens de technische avond van Hilltech.

rpm is draaisnelsnelheid van de rol en geen motortoerental
op die uitdraai staat nl. nergens een motortoerental vermeld
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #113 Gepost op: Maart 06, 2013, 14:15:27 »

motor gegevens:

Een rsv mille  uit 2001 wel oud model.
mivv uitlaat, zonder decibel killer getest.
Eprom (merk onbekend) staat wel open uitlaat op en luchtfilter.
Bij verwijdering tank trof ik wel een standaard luchtfilter aan.

Getest bij Hilltech tuning te kaatsheuvel ,gebruik gemaakt van een dynojet bank.

uitdraai gegevens:
power max 134,0 bhp bij 12577.3 rpm
Piek max 136.5 bhp bij 13986.7


Aan het grafiek te zien (dunne rode lijn) bij de 4de versnelling lichte dip.

Nu twijfel ik of het aan de eprom ligt i.v.m geen openlucht filter.Nu komt mijn vraag hoe werk dat met zo een eprom ,kunnen ze deze anders in progamere of gewoon prijstechnisch een andere luchtfilter er op.


Wat een rare grafiek in ene .
Gelogd
ginafje
ZEEUWS-VLAANDEREN
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 212


Slow is Wise , Fast is Nice

Netherlands
« Antwoord #114 Gepost op: Maart 06, 2013, 19:32:48 »

 Met de Ap naar Johny (MCT) geweest en op de Dynostar gezet,met als resultaat 133,7 pk - 9533rpm / 111,6nm - 6449rpm  .
Nog eens contact gehad  met Gabro ivm het veel te rijke gebied tussen de 4 en 6000 toeren net na de chip het overneemt van de pot trims ,  de nieuwe chip word van de week opgestuurd,Gabro heeft de chip herschreven naar de uitdraai van de testbank .
Maar niet geheel ontevreden met de nieuwe setup van 120,5 naar 133,7 PK 


* Herschaalde kopie van dynostar 003.jpg (253.46 KB, 700x525 - bekeken 241 keer.)

* Herschaalde kopie van Dynostar 002.jpg (215.1 KB, 600x450 - bekeken 254 keer.)
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #115 Gepost op: Maart 07, 2013, 09:42:55 »

Zeker geen slecht resultaat.
Met een beetje geluk kan je dan je dipje ook nog verder oppoetsen
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #116 Gepost op: Maart 08, 2013, 11:52:28 »

Gisteren bij Tovami Ruud Frederiks geweest in Goes. Ik was al een keer eerder geweest maar de PC3 kon toen niet worden in gebouwd door koppelingsslip (zelfs met nieuwe TRW koppelingsplaten en Lucas drukveren) .

Toch een nieuwe Barnett koppeling met bijbehorende drukveren in de motor gepleurd en probleem opgelost .

Dus nu wel af kunnen laten stellen

Aprilia RSV model 2000
Renegade uitlaatsysteem
Renegade carbon openluchtfilter
Renagade eprom
Supersprox achtertandwiel

voor:
128,2 pk/bhp bij 10089 rpm
103,5 Nm bij 7215.3 rpm

na afstelling en inbouw PC3:
132,7 p/bhp bij 9804.4 rpm
104.2 Nm bij 7172.8 rpm

En rijden als een raket nu! Vele malen soepeler. Afgelopen met het gebok onderin

Even een kickje voor dit topic. Heb nu een aangepast spruitstuk (scavengersysteem) aangeschaft. De aanpassing zou extra vermogen op moeten leveren en meer koppel onderin.

Mijn bevindingen volgen nog....
Hier al mee kunnen spelen?

Hey mccoyman. Ik heb hem van de week uitgeprobeerd met aangepast spruitstuk. Ik heb het gevoel dat hij nog beter oppakt onderin. Ik moet nog een afspraak maken om hem af te laten stellen. Zodra ik daarvan terug ben, post ik weer een uitdraai.

Maar het is in ieder geval merkbaar. Ik weet niet of het verschil op de dyno te zien is. Ben wel erg benieuwd.
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #117 Gepost op: Maart 08, 2013, 14:26:56 »

Gisteren bij Tovami Ruud Frederiks geweest in Goes. Ik was al een keer eerder geweest maar de PC3 kon toen niet worden in gebouwd door koppelingsslip (zelfs met nieuwe TRW koppelingsplaten en Lucas drukveren) .

Toch een nieuwe Barnett koppeling met bijbehorende drukveren in de motor gepleurd en probleem opgelost .

Dus nu wel af kunnen laten stellen

Aprilia RSV model 2000
Renegade uitlaatsysteem
Renegade carbon openluchtfilter
Renagade eprom
Supersprox achtertandwiel

voor:
128,2 pk/bhp bij 10089 rpm
103,5 Nm bij 7215.3 rpm

na afstelling en inbouw PC3:
132,7 p/bhp bij 9804.4 rpm
104.2 Nm bij 7172.8 rpm

En rijden als een raket nu! Vele malen soepeler. Afgelopen met het gebok onderin

Even een kickje voor dit topic. Heb nu een aangepast spruitstuk (scavengersysteem) aangeschaft. De aanpassing zou extra vermogen op moeten leveren en meer koppel onderin.

Mijn bevindingen volgen nog....
Hier al mee kunnen spelen?

Hey mccoyman. Ik heb hem van de week uitgeprobeerd met aangepast spruitstuk. Ik heb het gevoel dat hij nog beter oppakt onderin. Ik moet nog een afspraak maken om hem af te laten stellen. Zodra ik daarvan terug ben, post ik weer een uitdraai.

Maar het is in ieder geval merkbaar. Ik weet niet of het verschil op de dyno te zien is. Ben wel erg benieuwd.

Als het echt merkbaar is dan is het zeker meetbaar op de Dyno. Deze meet nauwkeuriger/gevoelliger dan jij kan waarnemen.
Gelogd
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #118 Gepost op: Maart 08, 2013, 15:28:57 »

Ik ben echt benieuwd. Ik heb het idee dat hij sneller en beter oppakt. Meer koppel.

Tijdens mijn dynorun vorig jaar had ik een andere tandwielverhouding, 17-42. Ik kan het denk ik niet vergelijken met die uitdraai...? Of ik moet de tandwielverhouding weer veranderen naar 17-42 om een reëeler beeld te krijgen?
« Laatste verandering: Maart 08, 2013, 15:38:29 door apriliafanatic » Gelogd
ginafje
ZEEUWS-VLAANDEREN
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 212


Slow is Wise , Fast is Nice

Netherlands
« Antwoord #119 Gepost op: Maart 17, 2013, 18:52:01 »

Met de Ap naar Johny (MCT) geweest en op de Dynostar gezet,met als resultaat 133,7 pk - 9533rpm / 111,6nm - 6449rpm  .
Nog eens contact gehad  met Gabro ivm het veel te rijke gebied tussen de 4 en 6000 toeren net na de chip het overneemt van de pot trims ,  de nieuwe chip word van de week opgestuurd,Gabro heeft de chip herschreven naar de uitdraai van de testbank .
Maar niet geheel ontevreden met de nieuwe setup van 120,5 naar 133,7 PK 

Na de modificatie van de chip door GABRO een nieuwe test gedaan op de Dynostar bij MCT .
Kwam nu op 130,9 pk en108 NM met pen 16 los maar met een veel betere verbranding als de vorige chip,wel iets minder pk maar de lucht en temperatuur waren ook anders .
Met pen 16 verbonden kwam ik op 131,7 pk en 102,4 nm , maar met een rustiger verloop van de koppelkromme.
Al met al toch tevreden met de nieuwe setting


* Herschaalde kopie van IMG.jpg (295.77 KB, 550x774 - bekeken 277 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21865 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58095 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!