Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 22:18:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Toon hier je vermogensbank uitdraai!  (gelezen 44532 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #120 Gepost op: April 21, 2013, 08:53:06 »

Gister op de bank van Hilltech geweest bij een open dag bij een motorwinkel in hardinxveld.

Resultaat ;




« Laatste verandering: April 21, 2013, 09:01:50 door Kogeltje » Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #121 Gepost op: April 21, 2013, 13:51:53 »

Aardig gek!
Gelogd

Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #122 Gepost op: April 21, 2013, 18:03:21 »

Aardig gek!


Thnx Smiley ben best tevreden !

Na mij ging er een 2009 RSV op de bank met akra's en een powerfilter en die trok 132 pk
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #123 Gepost op: April 21, 2013, 18:58:40 »

Nu wil ik je enthousiasme niet dempen maar er klopt iets niet.
In de eerste grafiek zie dat er op twee punten na het schakelen een korte piek is die er voor zorgt dat
Je naar die ruim 150pk gaat. (153 awpk zou ruim 167 krukas pk zijn. Dat lukt je alleen met big-bore kits etc.)

De rest van de grafiek ligt in lijn met de andere test waarbij er zonder te schakelen getest wordt. Zo'n 135 pk.

Ook de 135 pk is al aan de positieve kant als je het mij vraagt.

Het is al eerder geroepen maar probeer dit soort runs niet als wie heeft het meeste te zien maar als een mimentopname van hoe je fiets loopt. Kijkt naar vermigens en koppel opbouw en lucht/brandstofverhouding, niet zozeer naar absolute waarden.

Die lucht/brandstof verhouding ziet er overigens niet verkeerd uit, vermogensopbouw ook niet. Op zicht dus een prima run!
« Laatste verandering: April 21, 2013, 19:02:08 door minime » Gelogd
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #124 Gepost op: April 21, 2013, 20:42:02 »

Nu wil ik je enthousiasme niet dempen maar er klopt iets niet.
In de eerste grafiek zie dat er op twee punten na het schakelen een korte piek is die er voor zorgt dat
Je naar die ruim 150pk gaat. (153 awpk zou ruim 167 krukas pk zijn. Dat lukt je alleen met big-bore kits etc.)

De rest van de grafiek ligt in lijn met de andere test waarbij er zonder te schakelen getest wordt. Zo'n 135 pk.

Ook de 135 pk is al aan de positieve kant als je het mij vraagt.

Het is al eerder geroepen maar probeer dit soort runs niet als wie heeft het meeste te zien maar als een mimentopname van hoe je fiets loopt. Kijkt naar vermigens en koppel opbouw en lucht/brandstofverhouding, niet zozeer naar absolute waarden.

Die lucht/brandstof verhouding ziet er overigens niet verkeerd uit, vermogensopbouw ook niet. Op zicht dus een prima run!

Ja die 150 pk klopt niet, dat vertelde de dyno man ook.
Ik heb met de Aprilia dag 2012 toen ook bij hem op de bank gestaan, toen nog met standaard gaskleppen.
De uitdraai kwam toen op 124 pk met pieken van 132 pk.

Toen moest ik ook uitgaan van de 124. Scheelt dus ongeveer 10 pk met de 57mm gaskleppen.

Hij vertelde mij ook dat die bibbers komen doordat mijn ketting aan vervanging toe is.
Vandaar dat ik die gelijk ga doen. Ik heb de motor van 16.000 km en staat nu op 34.000 met de zelfde kettingset.

Ben wel blij met de uitdraai als je niet naar de cijfers kijk maar naar de lijn.
De motor rijd ook super op de weg.
Vandaag nog even een rondje gedaan en hij blijft omhoog komen, zelfs van 2 naar 3 schakelend en dan doortrekken. En ik rij met standaard tandwielen.

Hier een filmpje van de desbetreffende run ;

http://m.youtube.com/watch?v=UVjkQ18vpcs

En hier een run van mijn collega zijn Ducati 900SS Nuda ;

http://m.youtube.com/watch?v=RTOuubSnSSY




Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #125 Gepost op: April 21, 2013, 21:00:16 »

 Evil Flame on!

Werd een beetje afgeleid door een kerel met een petje, bloedserieus kijkend.
Kon alleen een lachje af zodra de toerenbegrenzer er in klapte.
Gelogd

Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #126 Gepost op: April 21, 2013, 21:02:36 »

Ja het is toch altijd een beetje spannend als je schatje op de bank gaat Smiley

Ik ken genoeg verhalen van motoren die op de bank kapot draaien.
Maargoed, wel normaal warm draaien en dan gaat hij bij mij op de weg hetzelfde als op de bank 

Goed onderhoud en rustig aan opwarmen Smiley
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #127 Gepost op: April 21, 2013, 21:15:02 »

Ja het is toch altijd een beetje spannend als je schatje op de bank gaat Smiley

Ik ken genoeg verhalen van motoren die op de bank kapot draaien.
Maargoed, wel normaal warm draaien en dan gaat hij bij mij op de weg hetzelfde als op de bank 

Goed onderhoud en rustig aan opwarmen Smiley

Ik snap 't. Smiley

Daarom vind ik deze bank ook een beetje "eng". Dat ventilatortje staat zomers in de huiskamer voor de nodige verkoeling te zorgen. Kan me niet voorstellen dat die ook maar enigzins je blok koelt tijdens zo'n run.

Gelukkig alles heel gehouden. Blijkt natuurlijk kick alle registers effe open! Evil
Gelogd

Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #128 Gepost op: April 21, 2013, 21:18:01 »

Ja het is toch altijd een beetje spannend als je schatje op de bank gaat Smiley

Ik ken genoeg verhalen van motoren die op de bank kapot draaien.
Maargoed, wel normaal warm draaien en dan gaat hij bij mij op de weg hetzelfde als op de bank 

Goed onderhoud en rustig aan opwarmen Smiley

Ik snap 't. Smiley

Daarom vind ik deze bank ook een beetje "eng". Dat ventilatortje staat zomers in de huiskamer voor de nodige verkoeling te zorgen. Kan me niet voorstellen dat die ook maar enigzins je blok koelt tijdens zo'n run.

Gelukkig alles heel gehouden. Blijkt natuurlijk kick alle registers effe open! Evil

Inderdaad, die kleine fan maakte denk ik niet veel verschil Tongue
Gelukkig was het niet al te warm op zaterdag.

Je kent me nu toch wel een beetje, bij mij gaan vaak alle registers open 
Gas erop !!
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #129 Gepost op: April 21, 2013, 21:30:40 »

Ja het is toch altijd een beetje spannend als je schatje op de bank gaat Smiley

Ik ken genoeg verhalen van motoren die op de bank kapot draaien.
Maargoed, wel normaal warm draaien en dan gaat hij bij mij op de weg hetzelfde als op de bank 

Goed onderhoud en rustig aan opwarmen Smiley

Ik snap 't. Smiley

Daarom vind ik deze bank ook een beetje "eng". Dat ventilatortje staat zomers in de huiskamer voor de nodige verkoeling te zorgen. Kan me niet voorstellen dat die ook maar enigzins je blok koelt tijdens zo'n run.

Gelukkig alles heel gehouden. Blijkt natuurlijk kick alle registers effe open! Evil

Helemaal bij die luchtgekoelde duc lijkt me het een lichtelijk klein ventilatorretje. Brrr.
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #130 Gepost op: Mei 04, 2013, 15:57:10 »

Vandaag met clubdag bij Roke:

Tuono 1000R- 2008 blok
restrictie uit inlaat verwijderd
orgineel luchtfilter
Akrapovic SP-dempers+open mapping
15-42 tandwielverhouding

Volgens Roke heel nette waarden, zeker met de hele mooie vermogensafgifte.
Monteur zei dat je beter dit kan hebben met een mooie vermogensafgife als een aantal pk's meer en een dip.
Helaas geen koppelkromme, en fuel-air uitdraai, maar die is volgens MP rockanje met de vorige keer afstellen prima.

Na mij was er een 2008 met dezelfde mods, en die gaf 126 pk.

erg tevreden dus Grin




* vermogen Tuono 1000R-Roke klein.jpg (313.72 KB, 1341x1006 - bekeken 286 keer.)
« Laatste verandering: Mei 08, 2013, 19:23:10 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #131 Gepost op: Mei 04, 2013, 16:02:03 »

Was een supermooie run ja
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #132 Gepost op: Mei 04, 2013, 16:37:00 »

Vandaag met clubdag bij Roke:

Tuono 1000R- 2008 blok
restrictie uit inlaat verwijderd
orgineel luchtfilter
Akrapovic SP-dempers+open mapping
15-42 tandwielverhouding

Volgens Roke heel nette waarden, zeker met de hele mooie vermogensafgifte.
Monteur zei dat je beter dit kan hebben met een mooie vermogensafgife als een aantal pk's meer en een dip.
Helaas geen koppelkromme, en fuel-air uitdraai, maar die is volgens MP rockanje met de vorige keer afstellen prima.

Na mij was er een 2008 met dezelfde mods, en die gaf 126 pk.

erg tevreden dus Grin

Mooi man, maar helaas niet zoveel als de mijne  Evil
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #133 Gepost op: Mei 04, 2013, 16:42:53 »

Vandaag met clubdag bij Roke:

Tuono 1000R- 2008 blok
restrictie uit inlaat verwijderd
orgineel luchtfilter
Akrapovic SP-dempers+open mapping
15-42 tandwielverhouding

Volgens Roke heel nette waarden, zeker met de hele mooie vermogensafgifte.
Monteur zei dat je beter dit kan hebben met een mooie vermogensafgife als een aantal pk's meer en een dip.
Helaas geen koppelkromme, en fuel-air uitdraai, maar die is volgens MP rockanje met de vorige keer afstellen prima.

Na mij was er een 2008 met dezelfde mods, en die gaf 126 pk.

erg tevreden dus Grin

Mooi man, maar helaas niet zoveel als de mijne  Evil
Vind het prima hoor, zeker voor een standaard fiets.
Ze loopt als een zonnetje, en ga er dus ook niks aan doen.
Die paar pk's verschil voel je op straat toch niet,zeker niet als je met uitkomen van bochten de meeste nog steeds het nakijken geeft Grin Evil
Gelogd

DONDER-PILOOT
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #134 Gepost op: Mei 04, 2013, 17:12:33 »

100% mee eens! 
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21865 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58096 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!