Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 07:27:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Plat gaan over richels (op viaduct e.d.)  (gelezen 3784 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Gepost op: April 28, 2010, 10:09:13 »

Tijdens de ochtendrit naar de RSV/Tuono meeting van 1,5 week terug hebben we ook een klein stukje snelweg meegepikt. Toen we van de A12 naar de A27 reden kwamen we in een lange vloeiende bocht terecht. Heerlijk om lekker vlot doorheen te gaan natuurlijk. Er zaten echter wel elke keer van die richels over dwars in...

Is dit nou niet link?  Het achterwiel zet dan een klein stapje opzij. Iedereen bleef wel netjes op hun fiets zitten. Maar toch... Of kan ik daar voortaan gewoon volle polle overheen gassen?  Evil
Gelogd

Happy Mille
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: April 28, 2010, 10:18:30 »

Eltjo, vaak is de schrik de oorzaak van vallen, niet dat de band een stapje opzij doet. Door de schrik verstijf je, je raakt misschien onbedoelt je rem of je brengt de motor in onbalans.

Neem de richel, je zag me eroverheen knoerten, was slechts max 2 cm, dus voor en daarna heb je grip.

Ga eens een cross training of all-road training volgen, dan ben je constant aan het glijden. En vallen natuurlijk.
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 28, 2010, 10:23:41 »

haha...mooi dat jij ook als eerste reageert Rolf  Grin Ik reed toen namelijk achter jou en je liep fluitend bij me weg op dat moment 

Maar goed, ik moet er dus gewoon (meer) vertrouwen in hebben. M'n zithouding is ook wel aardig geloof ik dus dat kan geen risicofactor zijn lijkt mij.
Gelogd

Happy Mille
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 28, 2010, 11:29:18 »

Nou ja... Ik wou er niet over beginnen, maar die houding van jou. Daar zit het hem in denk.



Wink

Gelogd

Triumph Street Triple 2008
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #4 Gepost op: April 28, 2010, 12:04:20 »

Dat zijn voegovergangen ter hoogte van de steunpunten onder viaducten.
In principe zouden deze aan voldoende stroefheid moeten voldoend, dus geen probleem.

Wel zit er iets onvlakheid is, dit kan betekenen dat bij een niet juiste veerafstelling je wat minder grip hebt
Gelogd

Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 28, 2010, 12:11:14 »

Zijn die overigens opgevuld met hele smalle stroken rubber? Ik kan me voorstellen dat het in de regen wel glad kan zijn.
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #6 Gepost op: April 28, 2010, 16:55:09 »

Je hebt verschillende soorten,

de meest voorkomende zijn:
betonnen balken met een stalen klauwprofiel en een afdichtingsrubber, dit rubber ligt overigens iets verdiept en heeft dus geen contact met je banden.
En bitumen voegovergangen, dit is een strook van ca 30cm bitumenemulsie welke flexibel is. Eigenlijk is dit gewoon een zachte asfaltsoort welke wat meer beweging kan opnemen
Gelogd

Velocemente
Aprilia RSV Mille R '03
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.428


Kiss French, ride Italian!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 28, 2010, 17:45:02 »

Het is eigenlijk net als zeilen/surfen:

Laat de motor lekker rijden!

Hoe?
- het Gas erop houden of langzaam opbouwen. Hoe zeg je dat ook alweer, met zijden handschoentjes?
- De motor zo recht mogelijk houden door er lekker naast te gaan hangen.

Ik ben het wel een beetje eens met patrick. Je zit, voor zover ik me kan herinneren, altijd redelijk recht op de motor. Probeer je kont is van het zadel af te halen en is naast de motor te gaan hangen. Is in het begin best spannend maar na verloop van tijd een verademing omdat je veel gemakkelijker door de bocht kan. Ik zeg overigens niets  je rijkwaliteiten want die zijn naar mijn idee prima! Grin

- ontspannen erop zitten werkt ook super! Lekker losjes.

Als je dit alles doet kan je ook eens voor me rijden

O, en ga nou eens mee naar het circuit! Daar kan je echt goed werken aan dit soort dingen. Geen tegenliggers o.i.d. 

O
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 28, 2010, 19:36:40 »

Ik hoor 't alweer, de mannetjes denken me eindelijk ergens op te kunnen pakken Toetsenbordridders  Grin

Wink

Overigens ben ik 't er niet helemaal mee eens dat je de fiets zoveel mogelijk recht moet houden. Dan ga je er bij gemiddelde snelheden en/of flauwe bochten al gelijk als een aap naast hangen. Maar uiteindelijk moet je wel die richting uit natuurlijk.

Maar goed, hiervoor moeten we maar eens een apart topic openen lijkt me
Gelogd

Happy Mille
Velocemente
Aprilia RSV Mille R '03
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.428


Kiss French, ride Italian!

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: April 28, 2010, 19:43:15 »

Ik hoor 't alweer, de mannetjes denken me eindelijk ergens op te kunnen pakken Toetsenbordridders  Grin

Wink

Overigens ben ik 't er niet helemaal mee eens dat je de fiets zoveel mogelijk recht moet houden. Dan ga je er bij gemiddelde snelheden en/of flauwe bochten al gelijk als een aap naast hangen. Maar uiteindelijk moet je wel die richting uit natuurlijk.

Maar goed, hiervoor moeten we maar eens een apart topic openen lijkt me

Haha! Als de motogp rijder de bocht in gaan sturen ze naar de andere kant! Dus linker bocht, wiel naar rechts! Die richting maak je dus doordat je de motor iets platter dan rechtop doet. Maar het is echt zo hoe rechter de motor hoe meer grip! Klinkt gek maar is echt zo

Ik zal je binnenkort wel even een boekje emailen waarin de nodige tips en tricks staan!

Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: April 28, 2010, 19:45:34 »

Ik vind het juist wel leuk wat van die hobbels, mag ook graag over vrij slechte binnen wegen met veel hobbels en zo knallen, hoe meer gang je er in houd hoe mooier het gaat 
Gelogd
koekmans
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: April 28, 2010, 19:46:07 »

gewoon een sm dagje doen bij v drunen in eindhoven
dan leer je daar mee om te gaan
voet op het asvalt en je machine naar beneden drukken en gas blijven geven
sm style only Grin
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: April 28, 2010, 20:06:23 »

Die bocht pakken Mieke en ik met 150 á 160 als het vrij is. En richels, wij voelen ze nooit als je maar hard genoeg gaat.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: April 28, 2010, 20:12:49 »

Gang is alles... Grin
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: April 28, 2010, 20:14:51 »

Gang is alles... Grin

 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21756 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25452 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109281 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9167 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6830 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!