Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 14:53:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ongelukje met vreemde bijsmaak.....  (gelezen 3384 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rappie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 14

Aruba
« Gepost op: Mei 02, 2010, 18:10:05 »

  Heb 23 april wat vreems meegemaakt, ben onderuit gegaan met mijn Shiver....
Ik reed rustig weg van mijn werk in z'n 1e versnelling en draaide net buiten het hek het gas dicht ivm een voorrangsweg, gelijk nadat ik het gas dichtdraaide werd ik van mijn motor gegooid!
Het vreemde was dat ik rustig reed, 1e versnelling, rechtuit, zonder te remmen....het was hetzelfde gevoel als iemand een stok in mijn achterwiel stak.
Maar het meest bizarre was dat de motor, naar rechts gevallen, gewoon bleef lopen en het achterwiel niet draaide of schokte terwijl deze in z'n 1e versnelling stond en de koppeling gewoon aangreep [handel stond immers vrij;ik lag er rechts naast]...
Het achterwiel stond ook vast en na behoorlijk te rommelen kregen wij de motor in z'n vrij.
Maar het bizarre was nadat mijn collega samen met mij de motor rechtop zette de motor wel afsloeg Huh Huh
De motor is door mijn dealer gecontroleerd maar helaas werd daar geen enkel probleem geconstateerd.
Nu ben ik wel goed verzekerd, maar dit is buiten mijn schuld gebeurd en ben van mening dat Aprilia hier een oplossing voor moet bieden
Ik ben behoorlijk geschrokken en bang dat dit weer een keer voor kan komen. Misschien dat ik toch contact met mijn advocaat moet zoeken...??
Gelogd
Rossi 46
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.405


RSV Mille R

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 02, 2010, 18:12:53 »

 dat is echt wel bizar  Shocked
Gelogd

Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 02, 2010, 19:34:00 »

Wat een raar verhaal 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 02, 2010, 20:09:04 »

Dat is iid een bizar verhaal, ik bgrijp wel dat je vertrouwen in de motor een flinke deuk heeft gekregen.

Vreemd is wel het achterwiel stilstond, terwijl de motor in zijn eerste nog aan 't lopen was? Huh

Dring er bij de dealer op aan dat hij eventueel met de technische dienst van Aprilia de zaak eens doorneemt, zeker is zeker.

Suc6, Freddy
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 02, 2010, 20:10:10 »

Pppfffffff iid vreemde bijsmaak. Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, maar je kan op z'n minst contact zoeken met tricolore.  
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 03, 2010, 20:58:44 »

Inderdaad erg vreemd een blokkerend wiel .
Kan het zo zijn dat je door je val met je voet de motor in zijn vrij zette ??
Functioneerd de motor nu goed ?


Plaats je verhaal ook op het internationale forum . Misschien is het al eens eerder voorgekomen .

In iedergeval succes met waarheidsvinding
ps verwacht niet te veel van de importeur. Deze wordt ook niet warm of koud van defecte koppelingen of achter remmen.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Den The Man
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 04, 2010, 10:41:19 »

Dat heet motorrem. Bij dichtdraaien kan je achterwiel blokkeren. Niets meer, niets minder.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 04, 2010, 13:19:29 »

Dat heet motorrem. Bij dichtdraaien kan je achterwiel blokkeren. Niets meer, niets minder.

Maar die werkt niet als de motor op z'n kant ligt en het wiel vrij ligt..... 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Rappie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 14

Aruba
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 03, 2010, 19:12:14 »

Er is helaas niets gevonden... Angry
Het lijkt een tijdelijk probleem te zijn geweest, maar van de importeur kan je inderdaad niets verwachten!! Angry
Op mijn vraag hoe de omvalsensor zou moeten werken kreeg ik een zeer wazig en tegenstrijdig antwoord.
Ik moet toch proberen om weer vertrouwen te herwinnen in mijn motor Undecided
Helaas heeft dit vreemde verhaal er voor gezorgd dat mijn collega geen Aprilia heeft gekocht maar een ander merk...
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44095 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9220 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
Electrisch probleem Aprilia Caponord « 1 2 » kofferrek 15 13314 Laatste bericht September 02, 2011, 19:52:53
door Stanleybobly
CPZ 29 september « 1 2 ... 5 6 » Blijhoofd 83 28712 Laatste bericht Oktober 01, 2011, 18:15:58
door black bee
Off Topic « 1 2 ... 174 175 » zeeslot 2618 471121 Laatste bericht April 01, 2011, 20:03:42
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!