Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 22:22:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rsv mille 2000 koppeling  (gelezen 22363 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsvmille2000
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: Juli 29, 2010, 23:12:41 »

Heb volgende zaken gedaan :

- koppeling gedemonteerd
- vlakke platen opgeschuurd met korrel 100
- frictieplaten lichtjes opgeschuurd met korrel 150
- 10w40 eruit en 15w50 van CHAMPION erin
- koppelingolie vervangen
- totaalpakket van koppeling opgemeten : lag nog ruim boven tolerantiegrens
- koppelingsveren opgemeten : allen ok

alles gemonteerd en alles werkt perfect

Bedankt allen voor de goeie tips

grtz
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Juli 30, 2010, 09:34:37 »

super!
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Arvie
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: Februari 27, 2013, 20:19:44 »

Sorry maar ik wil toch echt even inhaken op het feit dat deze heer overtuigd is dat het niet aan een modificatie kan liggen van het koppelingshuis...?? Ik zeg niet dat ik je niet geloof en btw je legt het theoretischere goed uit. Maar dan nu de grote maar!!! Vreemd 2 maten van mij hadden het probleem erg sterk en hebben alles geprobeerd zoals olie en dergelijke het probleem doet zich enige tijd niet meer voor maar komt gegarandeerd terug!! Dat kan ik je verzekeren!! Hun hebben beiden 1,5 jaar geleden de man uit Oss de modificatie laten toepassen en nergens meer last van sterker nog de Nikes reageren nu zo vel dat hadden hun nooit gevoeld. Olie kan wel wat verschil maken maar is geen oplossing het komt zowiezo terug... Dus ben toch echt wel overtuigd dat wat deze man doet ook echt werkt... Het heeft btw niet alleen met druk te maken maar ook gewicht?!?! Die rand weegt iets namelijk en brengt onbalans tijdens het draaien dat hebben we zelf gemeten. Ik zelf gebruik ook motul 5100 15w50 en heb ook een licht slippende koppeling bij doorschakel volgas van 3 naar 4 en 4 naar 5 en 5 naar 6.. Ook ik ga dit laten modificeren bij de man in Oss in maart /april... And i'll let u all know... Ook komt er gelijk een nieuwe verstevigde verenset en nieuwe platen in. Ik weet eigenlijk nu al dat het probleem dan volledig verholpen zal zijn. Is wel fijn ook want mijn mille is zwaar opgevoerd en heeft in totaal +/- 145 pk op het achterwiel.. Dus is wel fijn een sterkere koppeling te hebben.. Nog 1 ding! Leg mij ook maar uit waarom een mille vanaf 2002 wel een koppelingshuis heeft zonder die rand die de man uit Oss dus verwijdert?? Is niet voor niets lijkt me terwijl de koppeling nagenoeg hetzelfde is??. Voor degene die zoiets hebben van ik wil van het probleem af willen zou ik zeggen doen!!! Ik heb zelf 2 x het bewijs gezien en gevoeld en na bijna 2 jaar nog steeds top!
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Februari 28, 2013, 17:27:01 »

goed kijken....zie je dat de de drukplaat op binnenste korf gemonteerd zit.
De plaat waarmee de drukplaat contact maakt grijpt ook aan in binnenste koppelingskorf.
Er is dus geen snelheidsverschil tussen koppelingsplaat en drukplaat.
Onbalans in de drukplaat komt omdat het een ongebalanceerd gietstuk is (dit is niet perse te wijten aan de rand).

Wat exact de reden is van de modificatie van aprilia is mij niet duidelijk (ben wel een engineer, maar ik werk niet bij aprilia en ben dus niet betrokken in dit project).
Misschien is de korf ook wel anders....misschien is de diepte van de veer-pockets ook wel anders.

Indien je niet overtuigd bent, dan laat je dat ding toch afdraaien.
Ik zeg je alleen, dat die rand het probleem 100% zeker weten niet is (en dus is in mijn ogen dat afdraaien grote onzin).


* Afb027.jpg (192.21 KB, 1280x1024 - bekeken 325 keer.)
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Arvie
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Februari 28, 2013, 18:12:36 »

En toch erg knap dat bij diegene die het heeft laten doen het probleem 100% is opgelost... En ff hoor maar onbalans is nooit!! Goed voor niets niet, er hoort balans in te zitten. En uhm de heer uit Oss is ook engeneer? Dus dat zou dat niet zoveel moeten zeggen aangezien jullie dit beide zijn en verschillende meningen hebben. Ik kan zeggen modificatie uitgevoerd en je probleem komt niet meer terug... Dus ga dan maar olie verwisselen en dergelijke dat zijn tijdelijke oplossingen.... Ik heb toch echt de problemen zien verdwijnen en deze blijven ook weg... Dus je kan zeggen wat je wilt maar het is toch echt zo... Ook in het buitenland is dit probleem enkel te verhelpen met deze modificatie zelfs in Italië! Zoals ik op die forums over het probleem lees, ook hier verwijsbriefje meerdere naar de koppeling vanaf 2002, dat hier de rand er niet zit en er geen enkel probleem is... Ook niet met andere olie??! Dus tsja ... Ik kan als slot nog melden dat ik mijn ervaring met mijn motor op dit forum zal zetten na de modificatie in maart/april.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Februari 28, 2013, 18:28:21 »

Misschien kan je jezelf ook ff voorstellen in het daarvoor bestemde forumgedeelte.

Want een oerMille met 145 pk op het achterwiel komen niet zo veel voor. We zijn benieuwd wat voor modificaties daaraan zijn gedaan.

Gr. Jesse
Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Februari 28, 2013, 18:50:29 »

goed kijken....zie je dat de de drukplaat op binnenste korf gemonteerd zit.
De plaat waarmee de drukplaat contact maakt grijpt ook aan in binnenste koppelingskorf.
Er is dus geen snelheidsverschil tussen koppelingsplaat en drukplaat.
Onbalans in de drukplaat komt omdat het een ongebalanceerd gietstuk is (dit is niet perse te wijten aan de rand).

Wat exact de reden is van de modificatie van aprilia is mij niet duidelijk (ben wel een engineer, maar ik werk niet bij aprilia en ben dus niet betrokken in dit project).
Misschien is de korf ook wel anders....misschien is de diepte van de veer-pockets ook wel anders.

Indien je niet overtuigd bent, dan laat je dat ding toch afdraaien.
Ik zeg je alleen, dat die rand het probleem 100% zeker weten niet is (en dus is in mijn ogen dat afdraaien grote onzin).

Dat klopt wat je zegt, maar je moet rekening houden dat de stalen plaat die tegen de drukplaat zit alleen aan de binnen rand steun heeft omdat de drukplaat scheef naar buiten is afgedraaid, die plaat gaat dus buigen door de kracht van de veren als je de koppeling op laat komen, je hebt dus als de veren wat ouder en slapper worden geen 100% raakvlak meer tussen de gevoerde en de stalen platen aan de drukplaat kant, dit is met het blote oog gewoon duidelijk te zien aan de slijtsporen op de stalen platen

Ik heb toendertijd bij mijn 2000 mille (die ook door de koppeling trok) de drukplaat ook laten afdraaien, kosten een tientje en naderhand een perfect werkende kopeling zonder nieuwe olie, plaaten, drukveren of wat dan ook.

PS, Ik heb al eens ergens gelezen dat ze dat scheef wegdraaien deden om de koppeling wat rustiger aan te laten pakken
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: Maart 01, 2013, 22:10:30 »

Ik kan als slot nog melden dat ik mijn ervaring met mijn motor op dit forum zal zetten na de modificatie in maart/april.

Ik kijk er nu al naar uit...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: Maart 02, 2013, 00:01:06 »

Gents,
Ik hier op me gemak alles mee gelezen omdat ik ook met een slippende koppeling zit.
Maar losse barnett veren krijg ik niet gevonden tot nog toe.
Iemand idee waar die te koop zijn?
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: Maart 02, 2013, 00:09:35 »

Wat niks kost, is je platen opschuren. Je haalt je deksel los, hengelt je platen eruit en schuurt de stalen platen op met korrel 80. Goed schoon maken, en terugzetten.

Niet alleen maakt het je stalen platen stroever, ook schuurt er een klein snippie van je (misschien) verglaasde gevoerde platen af. Bij mijn fiets heeft het zeker geholpen.

Helemaal mooi is een koppeling van een model na 2002. Deze heeft een nieuw model koppeling met een groter voering oppervlak. Maakt minder herrie en kan beter tegen vol-synthetische olie.


Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: Maart 02, 2013, 07:53:21 »

Wat een vreemde binnenkomst op het ara forum ,reactie op een topic van 3 jaar geleden Grin

Arvie stel je even voor in het daarvoor bestemde topic, als je dit oude topic hebt gevonden kun je het voorsteltopic ook wel vinden.
Gelijk een plaatje van je motor en een uitdraai van de testbank erbij 
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: Maart 03, 2013, 09:14:11 »

Wat niks kost, is je platen opschuren. Je haalt je deksel los, hengelt je platen eruit en schuurt de stalen platen op met korrel 80. Goed schoon maken, en terugzetten.

Niet alleen maakt het je stalen platen stroever, ook schuurt er een klein snippie van je (misschien) verglaasde gevoerde platen af. Bij mijn fiets heeft het zeker geholpen.

Helemaal mooi is een koppeling van een model na 2002. Deze heeft een nieuw model koppeling met een groter voering oppervlak. Maakt minder herrie en kan beter tegen vol-synthetische olie.



passen de 2003modellen 1op1 in mijn 2000? Anders ga ik dat doen.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: Maart 03, 2013, 09:28:35 »

Even uit interesse, hoe kom je aan 145 Pk aan het achterwiel / ca. 160 krukas PK?
Red je niet door open uitlaten, andere luchtfilter, andere injectie etc. neem ik aan?

Sorry maar ik wil toch echt even inhaken op het feit dat deze heer overtuigd is dat het niet aan een modificatie kan liggen van het koppelingshuis...?? Ik zeg niet dat ik je niet geloof en btw je legt het theoretischere goed uit. Maar dan nu de grote maar!!! Vreemd 2 maten van mij hadden het probleem erg sterk en hebben alles geprobeerd zoals olie en dergelijke het probleem doet zich enige tijd niet meer voor maar komt gegarandeerd terug!! Dat kan ik je verzekeren!! Hun hebben beiden 1,5 jaar geleden de man uit Oss de modificatie laten toepassen en nergens meer last van sterker nog de Nikes reageren nu zo vel dat hadden hun nooit gevoeld. Olie kan wel wat verschil maken maar is geen oplossing het komt zowiezo terug... Dus ben toch echt wel overtuigd dat wat deze man doet ook echt werkt... Het heeft btw niet alleen met druk te maken maar ook gewicht?!?! Die rand weegt iets namelijk en brengt onbalans tijdens het draaien dat hebben we zelf gemeten. Ik zelf gebruik ook motul 5100 15w50 en heb ook een licht slippende koppeling bij doorschakel volgas van 3 naar 4 en 4 naar 5 en 5 naar 6.. Ook ik ga dit laten modificeren bij de man in Oss in maart /april... And i'll let u all know... Ook komt er gelijk een nieuwe verstevigde verenset en nieuwe platen in. Ik weet eigenlijk nu al dat het probleem dan volledig verholpen zal zijn. Is wel fijn ook want mijn mille is zwaar opgevoerd en heeft in totaal +/- 145 pk op het achterwiel.. Dus is wel fijn een sterkere koppeling te hebben.. Nog 1 ding! Leg mij ook maar uit waarom een mille vanaf 2002 wel een koppelingshuis heeft zonder die rand die de man uit Oss dus verwijdert?? Is niet voor niets lijkt me terwijl de koppeling nagenoeg hetzelfde is??. Voor degene die zoiets hebben van ik wil van het probleem af willen zou ik zeggen doen!!! Ik heb zelf 2 x het bewijs gezien en gevoeld en na bijna 2 jaar nog steeds top!
Gelogd
Arvie
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: Maart 03, 2013, 22:32:08 »

Ja droeftoeter ik kan ook niet wachten, maar houd mensen op de hoogte die hier interesse in hebben.

Jesse j en RSVfrank.... Ik zal mij spoedig voorstellen met foto en al nog even geduld... En schrik niet zoals mijn mille erbij staat is er maar 1, geheel uniek kan ik je verzekeren of jullie het mooi vinden is een kwestie van smaak en over smaak valt uiteraard niet te twisten.

Maargoed de bike heeft allereerst ingeslepen kleppen een gepolijste cilinder + zuiger, daarnaast een volledig uitlaatsysteem van Arrow (deze zijn ingekort het origineel had meer aanvoerpijp) + geprogrammeerde eprom. Een open luchtfilter systeem met aanzuiging van BMC de tandwielen zijn ook vervangen. Ook zou de injectie aangepast zijn naar zeggen van de vorige eigenaar. Helaas heb geen uitdraai van de exacte pk's dit omdat de vorige eigenaar alles kwijt was?  Door een brand of iets dergelijks? Maar ook echt alles ik heb zelfs maar 1 sleutel van de bike. Gelukkig heb ik enige verstand van Tuning en weet ik sowieso hoe een standaard mille rijd en klinkt, ook weet ik hoe een mille rijd met uitlaat eprom en filter en ik kan je verzekeren deze komen niet eens in de buurt qua power dat voel (en hoor) je ook direct...  Wij rijden met een gemiddelde groep van 15 motoren waaronder r1 ducati 998 gsxr uit 2007, Honda rr ectect deze hebben bijna allemaal de grootste moeite met mij bij te houden, en dan rijd er ook een r1 met ruim 215 pk tussen ook hij meld dat vooral bochten werk erg aanpoten is met mijn mille angel Cool ... Zal wel door het koppel komen, op rechte stukken leg ik het wel af tegen hem.

Maragoed de uitdraai ga ik deze zomer uit laten voeren en dan weten we alles zeker... Hetgeen wat wel zeker is is dat er flink wat extra pk's op deze bike zitten.

Wel loop ik met het idee om een een super charger die ik nog heb liggen (nieuw) te laten monteren op m'n bike, ik heb hierover de mogelijkheden en mogelijke uitkomst al besproken met de leverancier/installateur en dat zou wat beloven Grin Grin Grin  maar dit is nog niet zeker of dit doorgaat aangezien ik erg twijfel om deze op mijn auto te plaatsen.. Het zou wel uniek zijn..
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: Maart 04, 2013, 08:19:29 »

Laat zien die mille, we schrikken hier niet snel hoor.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16295 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33845 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10009 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
HOW TO ; Bougies vervangen RSV Mille « 1 2 » Kogeltje 16 16807 Laatste bericht Februari 21, 2014, 20:56:26
door Jolafa

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!