Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 17:03:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rsv mille 2000 koppeling  (gelezen 22315 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Maart 04, 2013, 08:55:48 »

ingeslepen kleppen een gepolijste cilinder + zuiger, daarnaast een volledig uitlaatsysteem van Arrow (deze zijn ingekort het origineel had meer aanvoerpijp) + geprogrammeerde eprom. Een open luchtfilter systeem met aanzuiging van BMC de tandwielen zijn ook vervangen. Ook zou de injectie aangepast zijn naar zeggen van de vorige eigenaar. Helaas heb geen uitdraai van de exacte pk's dit omdat de vorige eigenaar alles kwijt was?  Door een brand of iets dergelijks? Maar ook echt alles ik heb zelfs maar 1 sleutel van de bike. Gelukkig heb ik enige verstand van Tuning en weet ik sowieso hoe een standaard mille rijd en klinkt, ook weet ik hoe een mille rijd met uitlaat eprom en filter en ik kan je verzekeren deze komen niet eens in de buurt qua power dat voel (en hoor) je ook direct...  Wij rijden met een gemiddelde groep van 15 motoren waaronder r1 ducati 998 gsxr uit 2007, Honda rr ectect deze hebben bijna allemaal de grootste moeite met mij bij te houden, en dan rijd er ook een r1 met ruim 215 pk tussen ook hij meld dat vooral bochten werk erg aanpoten is met mijn mille angel Cool ... Zal wel door het koppel komen, op rechte stukken leg ik het wel af tegen hem.

Maragoed de uitdraai ga ik deze zomer uit laten voeren en dan weten we alles zeker... Hetgeen wat wel zeker is is dat er flink wat extra pk's op deze bike zitten.

Wel loop ik met het idee om een een super charger die ik nog heb liggen (nieuw) te laten monteren op m'n bike, ik heb hierover de mogelijkheden en mogelijke uitkomst al besproken met de leverancier/installateur en dat zou wat beloven Grin Grin Grin  maar dit is nog niet zeker of dit doorgaat aangezien ik erg twijfel om deze op mijn auto te plaatsen.. Het zou wel uniek zijn..

Op je voorstelfoto zie ik alleen een arrow demper, gemonteerd op standaard bochten. 
Gelogd

ride the lightning!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Maart 04, 2013, 12:21:57 »

Ben ik toch wel benieuwd hoe je dat kan zien bartjan ...
Gelogd
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Maart 04, 2013, 12:50:29 »

Het is wat ik zie he, maar als ik kijk naar de tweede foto dan zie ik de standaard sp-demper. Een vol arrow-systeem met deze demper heeft andere bochten en een andere aansluiting van de demper zelf want dat is namelijk een echt 2 in 2 systeem met balanspijp. ZIe voor het verschil: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?255500-For-Sale-Arrow-2-2-shotgun-exhaust
Gelogd

ride the lightning!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: Maart 04, 2013, 13:37:36 »

Inderdaad ,scherp  Angry
 

Kleppen zijn btw altijd ingeslepen anders sluiten ze niet goed op de zittingen .
Een gepolijste cilinder en zuiger, leg eens uit ?

Zit er mischien een 1060 cc kit op , anders kom je met een oermille nooit tot 145pk.

Gelogd
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Maart 04, 2013, 14:55:26 »

Ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar die R1. Met ruim 215 pk kan het niet anders of die R1 komt linea recta uit de wsbk.
Gelogd

ride the lightning!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Maart 04, 2013, 15:11:03 »

Ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar die R1. Met ruim 215 pk kan het niet anders of die R1 komt linea recta uit de wsbk.

Misschien ex Spies r1  Grin
Gelogd
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Maart 04, 2013, 16:45:44 »

Zo ziet een arrow full system van dat type er gemonteerd (en iets ingekort) uit.


* 2955662613_e67f024e0c_b (Small).jpg (59.45 KB, 640x480 - bekeken 321 keer.)
Gelogd

ride the lightning!
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: Maart 04, 2013, 17:23:01 »

Inderdaad ,scherp  Angry
 

Kleppen zijn btw altijd ingeslepen anders sluiten ze niet goed op de zittingen .
Een gepolijste cilinder en zuiger, leg eens uit ?

Zit er mischien een 1060 cc kit op , anders kom je met een oermille nooit tot 145pk.


Zoals minime ook al aangaf; 145 pk aan het achterwiel is ca. 160 pk aan de krukas. En dat ga je nooit halen zonder big-bore kit of drukvulling.  En al helemaal niet met het oerMille blok met kleine kleppen en TB's.
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #53 Gepost op: Maart 04, 2013, 21:47:43 »

Even tussen het gegooi met wilde pk's door.
Heb mijn koppeling uit elkaar, en kom tot de volgende waardes.
veren: 43-43,5mm en alle platen bij elkaar 45,8-46mm.
Volgens mij is dit echt te dun?
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Maart 04, 2013, 22:16:00 »

Even tussen het gegooi met wilde pk's door.
Heb mijn koppeling uit elkaar, en kom tot de volgende waardes.
veren: 43-43,5mm en alle platen bij elkaar 45,8-46mm.
Volgens mij is dit echt te dun?


Heb eventueel wel nog een goede koppeling liggen Wink
Gelogd

ZAC#4
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #55 Gepost op: Maart 04, 2013, 22:34:00 »

PB jouw kant uit
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Arvie
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: Maart 05, 2013, 21:18:35 »

Hey RsvFrank hahaha dat was inderdaad als grapje bedoeld over dat schrikken hahaha maargoed zeker scherp van Bart Jan dat wist ik zelf geen eens, maar het is geen standaard bocht aangezien ik de gehele standaard uitlaat in mn schuur ergens heb liggen en dit is tot aan de cilinders toe?? is het mogelijk een ander merk dan? dat zou ik wel graag willen weten dus we gaan op onderzoek deze zomer hahaha..

De kleppen zijn op een bepaalde manier behandeld en dit werd door degene die het uitvoerde genoemd als ingeslepen kleppen, standaard is het in ieder geval niet... maargoed is ook laten uitvoeren door de vorige eigenaar, ik heb de bike overgnomen met 139 pk volgens deze heer en toen zat ook de pijp en eprom er al onder, hij had het ook over aangepaste in en uitlaatpoorten... en zoals ik eerder al aangaf voel je duidelijk veel meer power als een standaard mille of mille met uitlaat en eprom. Ik heb zelf de BMC filter an aanvoer gezet een aangepast..... er zat al een filter in maar deze vond ik erg klein en was ook super smerig....dus leek mij een negatief effect... om deze schoon te maken en weer terug te plaatsen.

En nee het is geen ander blok of iets gewoon een aangepast standaard mille blok.
Nu het polijstgedeelte... een maat van mij en ik deden vroeger aan scooter tuning als hobby en hadden een methode geleerd van een tuner uit naaldwijk.
Voordat hun alles plaatsten zoals cilinder + kop en zuiger, pakte hun een speciale doek met miniscule ijzerdeeltje (weet hier de naam ff niet van) brakeclean en polijstschuim. bewerk alle ingangen en uitgangen ook het gedeelte war de zuiger in gaat met brakeclean en deze doek daarna hetzelfde het polijstschuim en vergeet niet! niet te hard laat de doek het werk doen. doe dit ook met de cilinderkop en de zuiger rondom en boven..

Wij haalden hierdoor op scooters 1-2 pk extra eruit! en dat is veel voor scooters en maakt zeker het verschil zeker voor de kleine moeite.. deze scooter tuner deed het iig niet voor niets.
Deze keer bij mijn mille heb ik het door mn maat laten doen en geloof het of niet maar wij voelden inderdaad wel verschil, verschil wat niet denderend is maar het is er ,het blok lijkt vloeiender te lopen soepeler en lijkt iets sneller op toeren te komen. wat het heeft opgeleverd durf ik niet te zeggen, maar laten we zeggen dat de motor daadwerkelijk 139 pk had toen ik hem overnam, en ik een nieuwe BMC filter met aangepaste toevoer heb geplaatst in combinatie met het zogezegde polijsten lijkt mij 143-145 pk zo gek nog niet toch?? Maarja ik zal de uitdraai tegen die tijd wel posten, ik ben benieuwd.

Gelogd
Arvie
Gast
« Antwoord #57 Gepost op: Maart 05, 2013, 21:31:20 »

Ow en de R1 hahahaha dat is een verhaal apart... deze kerel heeft heel veel knaken maar echt veel! geen tuning is hem te duur of buiten handbereik hij zit inderdaad in de race wereld maar dan meer met auto's hij heeft er namelijk meerdere met de minste geloof ik iets van 380 pk. maargoed ik denk een motor met standaard 180 pk en een oneindig budget kan je veel doen qua tuning hoor er zijn zat specialisten die jouw blokje omtoveren daar hoef je geen speciaal blok voor te hebben, er zijn vele manieren van tuning dus 215 pk op zijn bike lijkt mij niet raar? ik denk wel krukas pk maar zelfs dat weet ik niet .  Als ik me niet vergis en je koopt de speciale uitvoering van de RSV4 dan heb je ook 200 pk+ toch?? dat is dan bijna gelijk aan de versie die meerijd in de GP.. zoiets had ik gelezen althans...
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #58 Gepost op: Maart 06, 2013, 10:58:51 »

En nee het is geen ander blok of iets gewoon een aangepast standaard mille blok.
Nu het polijstgedeelte... een maat van mij en ik deden vroeger aan scooter tuning als hobby en hadden een methode geleerd van een tuner uit naaldwijk.
Voordat hun alles plaatsten zoals cilinder + kop en zuiger, pakte hun een speciale doek met miniscule ijzerdeeltje (weet hier de naam ff niet van) brakeclean en polijstschuim. bewerk alle ingangen en uitgangen ook het gedeelte war de zuiger in gaat met brakeclean en deze doek daarna hetzelfde het polijstschuim en vergeet niet! niet te hard laat de doek het werk doen. doe dit ook met de cilinderkop en de zuiger rondom en boven..

Wij haalden hierdoor op scooters 1-2 pk extra eruit! en dat is veel voor scooters en maakt zeker het verschil zeker voor de kleine moeite.. deze scooter tuner deed het iig niet voor niets.
Deze keer bij mijn mille heb ik het door mn maat laten doen en geloof het of niet maar wij voelden inderdaad wel verschil, verschil wat niet denderend is maar het is er ,het blok lijkt vloeiender te lopen soepeler en lijkt iets sneller op toeren te komen. wat het heeft opgeleverd durf ik niet te zeggen, maar laten we zeggen dat de motor daadwerkelijk 139 pk had toen ik hem overnam, en ik een nieuwe BMC filter met aangepaste toevoer heb geplaatst in combinatie met het zogezegde polijsten lijkt mij 143-145 pk zo gek nog niet toch?? Maarja ik zal de uitdraai tegen die tijd wel posten, ik ben benieuwd.

Hoi Arvie,

na bovenstaand stuk dacht ik, moet toch even reageren.
Heb zelf namelijk jaren in de 2 takt racers gezeten (NK) en grote kans dat ik de tuner uit naaldwijk ook ken.
Sowieso over het polijsten is veel geschreven in loop der jaren en meer een truc uit de oudheid om je machine sneller te krijgen.
Echter wat niet vergeten mag worden dat het effect zeer beperkt tot nadelig kan zijn.
Wanneer je oppervlak namelijk te glad is zal benzine damp hier op neer slaan als druppel vorm (als waterdamp op een spiegel) iets wat je zeker niet wilt en zelfs tot niet meer functioneren van de machine kan lijden.
Kortom, je moet alijd een structuur behouden op de oppervlakken.
Tevens durf ik de 2 pk extra ook erg te betwijfelen, aangezien we wekelijks op de testbank stonden met de 50cc racer, en 2pk een mega verschil was waar je een hele winter voor bezig was met uitlaten, onstekingscurve's en cilinders.
Tevens heb ik het nooit toppers zien doen om vermogen te winnen in de jaren dat ik actief was.
Ook moet je nog bedenken dat er een heel wezelijk verschil tussen 2 en 4 takten zit, mbt de stroming van je gas mengesel (spoelpoorten vs kleppen) en het mengsel wat eerst je carter in gaat.
Komt ook nog bij dat je van pk's nooit een reken je rijk show kan maken, de eerste pk's winnen zijn vaak easy money, echter de laatste beetjes gaan juist heel moeizaam en kosten veel tijd en geld.
Dus lukraak pk's optellen gaat niet op, iets waar ik al veel mensen mee de fout in heb zien gaan.
Ik denk dat er maar 1 manier is om een realistisch beeld te krijgen van je motor en wat wijzigingen doen en dat is op de testbank, meten is nou eemnaal weten.

Grtz

Geert

Back on topic:

Heb koppelingsplaten gewisseld voor een set die boven de limiet viel en betere veren er in gezet.
Geen slip meer in de koppeling 
Enigste is dat ik nou een beetje sleep heb waardoor hij moeilijk in zijn vrij gaat.
Iets  wat op te lossen is met het stifte onder de hendel?
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Arvie
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: Maart 06, 2013, 16:39:56 »

Hoi mccoyman, ik heb je reactie gezien en kan bijna niet anders als overal mee instemmen want dit klopt nagenoeg allemaal.

Alleen heb ik ook erbij gezet niet gaan schuren zeg maar maar heel minuscule de cilinder bewerken ect... het zal geen wonderen doen dat ook niet maar verschil zal je merken, ik iig wel... Maar bij mijn mille heeft mijn maat het heel erg voorzichtig, met beleid en niet al te overdreven gedaan en hij rijd ect prima al ruim een jaar!.. maar het klopt je mag niet te ver gaan met deze behandeling of het zal zeer zeker nadelig uitkomen dat ben ik met je eens.

Ook deed ik het toen der tijd als hobby, en jij geeft aan dat je in de race wereld hebt gezeten dus je zal hier dan heus wel verstand van hebben neem ik aan en of je de tuner kent twijfel ik ook niet aan was toen der tijd een grootheid al ben ik de naam wel vergeten hahahaha  Undecided zal dat eens aan die maat van me vragen.... Piet post was het iig niet... die ken je ook vast wel (was meer een scooterpart shop geloof ik).

Dat van 1-2 pk kwam er uit via zijn testbank? dus daar durf ik niet veel van te zeggen ik weet alleen dat we daadwerkelijk verschil voelde... en ik kon 2 jongens die ook races reden en die deden het wel namelijk zo ook hun teamgenoten naar hun zeggen.. en klopt er is een mega verschil tussen 2 en 4 takt das waar, maar echt slecht zal het niet zijn voor je bike, de mijne loopt er rijker van zogezegd...maargoed heb je dit nooit gedaan en gezien zou ik er zowiezo niet zelf aan beginnen nee.

En ja dat laatste klopt als een bus zoals ik zelf ook al eerder aangaf ..... meten is weten.... dus dat gaan we dan ook doen..... Iig bedankt mccoyman voor je reactie en goed tips en adviezen, is altijd welkom! Cool
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16272 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33793 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9991 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
HOW TO ; Bougies vervangen RSV Mille « 1 2 » Kogeltje 16 16799 Laatste bericht Februari 21, 2014, 20:56:26
door Jolafa

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!