Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 21:37:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rsv mille 2000 koppeling  (gelezen 22126 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Arvie
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: Maart 06, 2013, 16:48:23 »

Ennuh ff back to topic ja hahahahahahaha... ik zal het ook direct posten als mijn mille een nieuwe verzwaarde koppeling en veren heeft en de modificatie is toegepast Grin.......maar jouw jouw tevredenheid van nieuwe platen ect.. maakt mij al blij laugh
Gelogd
Bartus
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66

Netherlands
« Antwoord #61 Gepost op: Maart 06, 2013, 23:20:51 »

En nee het is geen ander blok of iets gewoon een aangepast standaard mille blok.
Nu het polijstgedeelte... een maat van mij en ik deden vroeger aan scooter tuning als hobby en hadden een methode geleerd van een tuner uit naaldwijk.
Voordat hun alles plaatsten zoals cilinder + kop en zuiger, pakte hun een speciale doek met miniscule ijzerdeeltje (weet hier de naam ff niet van) brakeclean en polijstschuim. bewerk alle ingangen en uitgangen ook het gedeelte war de zuiger in gaat met brakeclean en deze doek daarna hetzelfde het polijstschuim en vergeet niet! niet te hard laat de doek het werk doen. doe dit ook met de cilinderkop en de zuiger rondom en boven..

Wij haalden hierdoor op scooters 1-2 pk extra eruit! en dat is veel voor scooters en maakt zeker het verschil zeker voor de kleine moeite.. deze scooter tuner deed het iig niet voor niets.
Deze keer bij mijn mille heb ik het door mn maat laten doen en geloof het of niet maar wij voelden inderdaad wel verschil, verschil wat niet denderend is maar het is er ,het blok lijkt vloeiender te lopen soepeler en lijkt iets sneller op toeren te komen. wat het heeft opgeleverd durf ik niet te zeggen, maar laten we zeggen dat de motor daadwerkelijk 139 pk had toen ik hem overnam, en ik een nieuwe BMC filter met aangepaste toevoer heb geplaatst in combinatie met het zogezegde polijsten lijkt mij 143-145 pk zo gek nog niet toch?? Maarja ik zal de uitdraai tegen die tijd wel posten, ik ben benieuwd.

Hoi Arvie,

na bovenstaand stuk dacht ik, moet toch even reageren.
Heb zelf namelijk jaren in de 2 takt racers gezeten (NK) en grote kans dat ik de tuner uit naaldwijk ook ken.
Sowieso over het polijsten is veel geschreven in loop der jaren en meer een truc uit de oudheid om je machine sneller te krijgen.
Echter wat niet vergeten mag worden dat het effect zeer beperkt tot nadelig kan zijn.
Wanneer je oppervlak namelijk te glad is zal benzine damp hier op neer slaan als druppel vorm (als waterdamp op een spiegel) iets wat je zeker niet wilt en zelfs tot niet meer functioneren van de machine kan lijden.
Kortom, je moet alijd een structuur behouden op de oppervlakken.
Tevens durf ik de 2 pk extra ook erg te betwijfelen, aangezien we wekelijks op de testbank stonden met de 50cc racer, en 2pk een mega verschil was waar je een hele winter voor bezig was met uitlaten, onstekingscurve's en cilinders.
Tevens heb ik het nooit toppers zien doen om vermogen te winnen in de jaren dat ik actief was.
Ook moet je nog bedenken dat er een heel wezelijk verschil tussen 2 en 4 takten zit, mbt de stroming van je gas mengesel (spoelpoorten vs kleppen) en het mengsel wat eerst je carter in gaat.
Komt ook nog bij dat je van pk's nooit een reken je rijk show kan maken, de eerste pk's winnen zijn vaak easy money, echter de laatste beetjes gaan juist heel moeizaam en kosten veel tijd en geld.
Dus lukraak pk's optellen gaat niet op, iets waar ik al veel mensen mee de fout in heb zien gaan.
Ik denk dat er maar 1 manier is om een realistisch beeld te krijgen van je motor en wat wijzigingen doen en dat is op de testbank, meten is nou eemnaal weten.

Grtz

Geert

Back on topic:

Heb koppelingsplaten gewisseld voor een set die boven de limiet viel en betere veren er in gezet.
Geen slip meer in de koppeling 
Enigste is dat ik nou een beetje sleep heb waardoor hij moeilijk in zijn vrij gaat.
Iets  wat op te lossen is met het stifte onder de hendel?


Heb je gewoon de standaard koppeling met sterkere veren erin gezet?
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #62 Gepost op: Maart 07, 2013, 09:45:08 »

Inderdaad standaard plaaten, en wat sterkere veren.
Me oude platen set zat bijna 1 mm onder de onder grens.
Alles even netjes schoon er in gezet.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #63 Gepost op: Maart 08, 2013, 11:39:21 »

En nee het is geen ander blok of iets gewoon een aangepast standaard mille blok.
Nu het polijstgedeelte... een maat van mij en ik deden vroeger aan scooter tuning als hobby en hadden een methode geleerd van een tuner uit naaldwijk.
Voordat hun alles plaatsten zoals cilinder + kop en zuiger, pakte hun een speciale doek met miniscule ijzerdeeltje (weet hier de naam ff niet van) brakeclean en polijstschuim. bewerk alle ingangen en uitgangen ook het gedeelte war de zuiger in gaat met brakeclean en deze doek daarna hetzelfde het polijstschuim en vergeet niet! niet te hard laat de doek het werk doen. doe dit ook met de cilinderkop en de zuiger rondom en boven..

Wij haalden hierdoor op scooters 1-2 pk extra eruit! en dat is veel voor scooters en maakt zeker het verschil zeker voor de kleine moeite.. deze scooter tuner deed het iig niet voor niets.
Deze keer bij mijn mille heb ik het door mn maat laten doen en geloof het of niet maar wij voelden inderdaad wel verschil, verschil wat niet denderend is maar het is er ,het blok lijkt vloeiender te lopen soepeler en lijkt iets sneller op toeren te komen. wat het heeft opgeleverd durf ik niet te zeggen, maar laten we zeggen dat de motor daadwerkelijk 139 pk had toen ik hem overnam, en ik een nieuwe BMC filter met aangepaste toevoer heb geplaatst in combinatie met het zogezegde polijsten lijkt mij 143-145 pk zo gek nog niet toch?? Maarja ik zal de uitdraai tegen die tijd wel posten, ik ben benieuwd.

Hoi Arvie,

na bovenstaand stuk dacht ik, moet toch even reageren.
Heb zelf namelijk jaren in de 2 takt racers gezeten (NK) en grote kans dat ik de tuner uit naaldwijk ook ken.
Sowieso over het polijsten is veel geschreven in loop der jaren en meer een truc uit de oudheid om je machine sneller te krijgen.
Echter wat niet vergeten mag worden dat het effect zeer beperkt tot nadelig kan zijn.
Wanneer je oppervlak namelijk te glad is zal benzine damp hier op neer slaan als druppel vorm (als waterdamp op een spiegel) iets wat je zeker niet wilt en zelfs tot niet meer functioneren van de machine kan lijden.
Kortom, je moet alijd een structuur behouden op de oppervlakken.
Tevens durf ik de 2 pk extra ook erg te betwijfelen, aangezien we wekelijks op de testbank stonden met de 50cc racer, en 2pk een mega verschil was waar je een hele winter voor bezig was met uitlaten, onstekingscurve's en cilinders.
Tevens heb ik het nooit toppers zien doen om vermogen te winnen in de jaren dat ik actief was.
Ook moet je nog bedenken dat er een heel wezelijk verschil tussen 2 en 4 takten zit, mbt de stroming van je gas mengesel (spoelpoorten vs kleppen) en het mengsel wat eerst je carter in gaat.
Komt ook nog bij dat je van pk's nooit een reken je rijk show kan maken, de eerste pk's winnen zijn vaak easy money, echter de laatste beetjes gaan juist heel moeizaam en kosten veel tijd en geld.
Dus lukraak pk's optellen gaat niet op, iets waar ik al veel mensen mee de fout in heb zien gaan.
Ik denk dat er maar 1 manier is om een realistisch beeld te krijgen van je motor en wat wijzigingen doen en dat is op de testbank, meten is nou eemnaal weten.

Grtz

Geert

Back on topic:

Heb koppelingsplaten gewisseld voor een set die boven de limiet viel en betere veren er in gezet.
Geen slip meer in de koppeling 
Enigste is dat ik nou een beetje sleep heb waardoor hij moeilijk in zijn vrij gaat.
Iets  wat op te lossen is met het stifte onder de hendel?


Die sleep en moeilijk in zijn vrij is niet op te lossen. Ik neem aan dat je barnett veren en koppelingsplaten hebt geinstalleerd?

Ik heb alles al geprobeerd om de sleep te stoppen, ook het stiftje. Heb er een MPL tuning koppelingscilinder op gezet, zonder resultaat. Ontkoppelen gaat wel lichter, maar nog steeds niet makkelijk in neutraal te krijgen en lichte sleep. Ik heb het maar geaccepteerd, rem ingedrukt houden voor het verkeerslicht.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #64 Gepost op: Maart 08, 2013, 11:46:51 »

Heb je de oliesproeier al vervangen? Dat wil ook nog wel eenw goede resultaten geven.
Beter in z'n vrij doordat er minder olie bij de koppeling komt en minder sleept.
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #65 Gepost op: Maart 08, 2013, 12:03:45 »

Zo erg is de sleep niet eens, het is maar lichtjes.
Waar kan ik de sproeier vinden?
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #66 Gepost op: Maart 08, 2013, 12:26:28 »

Zo erg is de sleep niet eens, het is maar lichtjes.
Waar kan ik de sproeier vinden?
De sproeier is een oem Aprilia onderdeel.
Je moet de sproeier van na 2004 hebben de 40. Onderdeel nr. AP0268751

Gebruik de zoekfunctie ff. Er is al veel over geschreven.
« Laatste verandering: Maart 09, 2013, 13:31:40 door Jesse J » Gelogd
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #67 Gepost op: Maart 09, 2013, 04:09:57 »

Heb je de oliesproeier al vervangen? Dat wil ook nog wel eenw goede resultaten geven.
Beter in z'n vrij doordat er minder olie bij de koppeling komt en minder sleept.

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Thanks. Ik ga er eens achteraan. Ben benieuwd.
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #68 Gepost op: Maart 09, 2013, 16:42:09 »

Stiftje geprobeert maar zonder resultaat.
Nu een sproeier besteld, hopelijk is hij dan weer perfect.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
apriliafanatic
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 150


Netherlands
« Antwoord #69 Gepost op: Maart 10, 2013, 11:26:39 »

Stiftje geprobeert maar zonder resultaat.
Nu een sproeier besteld, hopelijk is hij dan weer perfect.

Waar heb je hem besteld?

Laat even weten of het gewerkt heeft. Ben benieuwd.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #70 Gepost op: Maart 10, 2013, 11:53:13 »

Bij mij (Mille 2002) werkte het prima! Vooral veelmakkelijker in neutraal te krijgen.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #71 Gepost op: Maart 10, 2013, 12:23:49 »


Enigste is dat ik nou een beetje sleep heb waardoor hij moeilijk in zijn vrij gaat.
Iets  wat op te lossen is met het stifte onder de hendel?
Die sleep en moeilijk in zijn vrij is niet op te lossen. Ik neem aan dat je barnett veren en koppelingsplaten hebt geinstalleerd?
Ik heb alles al geprobeerd om de sleep te stoppen, ook het stiftje. Heb er een MPL tuning koppelingscilinder op gezet, zonder resultaat. Ontkoppelen gaat wel lichter, maar nog steeds niet makkelijk in neutraal te krijgen en lichte sleep. Ik heb het maar geaccepteerd, rem ingedrukt houden voor het verkeerslicht.
Als je tijdens het "uitrijden" naar het stoplicht schakeld , is de vrijstand gemakkelijker te vinden.
Tijdens de laatste meters  , vanuit 1 , ff een tikje omhoog.  
Probeer maar.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #72 Gepost op: Maart 10, 2013, 13:09:11 »


Enigste is dat ik nou een beetje sleep heb waardoor hij moeilijk in zijn vrij gaat.
Iets  wat op te lossen is met het stifte onder de hendel?
Die sleep en moeilijk in zijn vrij is niet op te lossen. Ik neem aan dat je barnett veren en koppelingsplaten hebt geinstalleerd?
Ik heb alles al geprobeerd om de sleep te stoppen, ook het stiftje. Heb er een MPL tuning koppelingscilinder op gezet, zonder resultaat. Ontkoppelen gaat wel lichter, maar nog steeds niet makkelijk in neutraal te krijgen en lichte sleep. Ik heb het maar geaccepteerd, rem ingedrukt houden voor het verkeerslicht.
Als je tijdens het "uitrijden" naar het stoplicht schakeld , is de vrijstand gemakkelijker te vinden.
Tijdens de laatste meters  , vanuit 1 , ff een tikje omhoog.  
Probeer maar.


Dit werkt bij mij ook makkelijker dan uit stilstand in neutraal zetten.
Al heb ik niet erge problemen als ik in stilstand naar neutraal wil
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #73 Gepost op: Maart 10, 2013, 15:43:47 »

Stiftje geprobeert maar zonder resultaat.
Nu een sproeier besteld, hopelijk is hij dan weer perfect.

Waar heb je hem besteld?

Laat even weten of het gewerkt heeft. Ben benieuwd.
Bij MC Rijen, is voor mij de dichts bijzijnde dealer.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #74 Gepost op: April 02, 2013, 09:58:49 »

Even kleine update na dat ik gister heb gereden.
De sproeier is nog niet binnen, maar wel olie vervangen naar de voorgeschreven agip.
Nog wel wat sleep, maar kan nu weer normaal schakelen in de lage versnellingen en naar zijn neutraal als ik stil sta.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16230 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33678 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9967 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
HOW TO ; Bougies vervangen RSV Mille « 1 2 » Kogeltje 16 16750 Laatste bericht Februari 21, 2014, 20:56:26
door Jolafa

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!