Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
november 15, 2019, 15:27:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet  (gelezen 11186 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Stork
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 174


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: mei 29, 2010, 16:38:10 »

nee die zitten ook in de 01/02 modellen alleen dat zijn de verkeerde...die moeten eruit. Die van de Edwards mogen blijven zitten 

ok, dan blijf ik lekker zonder rijden.

mijn modificatie heb volgens dit voorbeeld gedaan:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=185524&highlight=airbox
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: augustus 26, 2011, 18:28:51 »

Heb bij mijn 03 mille het geluidsdempende buisje er uit gehaald en vervolgens het gat met een plaatje dicht gemaakt zodat de volledige luchtstroom direct de goede kant op gaat 



Toch weer eens even dit topic leven in blazen. Wat ik me afvraag is of iemand al verschil merk met een oude airlet op een nieuwere fiets.

Is het buisje zoals op de (gepikte) foto voldoende voor een beter inlaat geluid of moet daarvoor toch een 99 model airinlet voor in?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: augustus 26, 2011, 21:33:42 »

De inlaat van het 99 model is ronder en heeft een veeeeel grotere opening.
 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: augustus 27, 2011, 19:09:36 »

Foto's van het verschil staan ook op pagina 1 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: augustus 28, 2011, 12:56:56 »

klopt, maar het gaat mij erom of je ook verschil voelt/hoort.
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: augustus 28, 2011, 13:20:38 »

Ik heb dezelfde mod toegepast. Ik heb het gevoel dat het geluid ietsje anders is. Maar merken zal je het waarschijnlijk niet, tenzij je de boel afstelt op een testbank. En dan mag je al blij zijn met 1 pk winst.

Ik heb het meer gedaan omdat het kan Smiley Veder wil ik eigenlijk nog een evoluzione airbox, maar die worden niet meer verkocht. Dus ga ik van de winter waarschijnlijk nog even knutselen. Op onderstaande link staat hoe ik het wil gaan doen.

http://rsvzone.com/forums...p?15778-my-new-airbox-mod


« Laatste verandering: augustus 28, 2011, 13:58:06 door RSVisch » Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: augustus 28, 2011, 13:43:24 »

Ik heb wel het gevoel dat het geluid wat rauwer is onder de tank vandaan vergeleken met de standaard versie  Huh
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: augustus 29, 2011, 20:41:34 »

Heb bij mijn 03 mille het geluidsdempende buisje er uit gehaald en vervolgens het gat met een plaatje dicht gemaakt zodat de volledige luchtstroom direct de goede kant op gaat 



Toch weer eens even dit topic leven in blazen. Wat ik me afvraag is of iemand al verschil merk met een oude airlet op een nieuwere fiets.

Is het buisje zoals op de (gepikte) foto voldoende voor een beter inlaat geluid of moet daarvoor toch een 99 model airinlet voor in?

Het buisje zou je er juist uit moeten halen en het ontstane gat afdichten met een plaatje, dan krijg je een klein beetje meer inlaat geluid te horen.
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: augustus 30, 2011, 21:29:44 »

Dan ga ik beginnen met het pijpje er tussen uit te halen  Evil
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: mei 20, 2012, 16:09:43 »

Recent heb ik ook een oldskool luchtinlaat erin gezet. Goed verhaal van de topicstarter over het afdichten van de ruimte tussen buis en frame. Ik heb het iets anders gedaan en deel dit als aanvulling graag hier.
Ik heb Compriband gebruikt. Dit wordt in de bouw veel gebruikt tussen voegen/gevelwerk/kozijnen/staalbouw om af te dichten.
Voordeel van dit spul is dat je het eenvoudig kunt aanbrengen, net als schilderstape eigenlijk, en het na een tijdje uitzet en tegen metaal aan 'plakt', maar niet zoals lijm. Het is altijd weer eraf te halen, net als gewone tape.
Sluit erg mooi moet ik zeggen. Zie foto's:

Oud model vs. model 2002




Compriband om de rand, isolatietape eromheen zodat het op zijn plek blijft


Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: mei 20, 2012, 18:24:33 »

Ik heb Armaflex band tegen het frame geplakt om de afdichting goed te krijgen. Dat is isolatieband welke ze gebruiken voor het isoleren van koelleidingen.
Gelogd
mona-toetje
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 44


« Antwoord #26 Gepost op: oktober 14, 2014, 18:24:11 »

Heb je de fotos nog van de How-to?
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 25506 Laatste bericht februari 27, 2015, 19:45:40
door Azesje
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 4076 Laatste bericht juli 19, 2013, 23:35:01
door sammy
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 32598 Laatste bericht september 30, 2010, 06:53:40
door rsvfrank
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 15379 Laatste bericht juli 21, 2009, 19:47:33
door Patrickg
ONK WEGRACES WEER OP TV ! ! Luuk Pruijn 2 1204 Laatste bericht april 24, 2013, 08:38:08
door Luuk Pruijn

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!