Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 13:04:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: banden & warmte cyclus  (gelezen 1921 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Gepost op: Mei 24, 2010, 09:32:19 »



ivm wel of geen banden warmers.

een warmte cyclus zorgt ervoor dat rubber uithardt.
dit gebeurd tussen circuit sessies door.

maar hoe erg is deze uitharding en hoe vaak kan of mag een band een warmte cyclus doorgaan voor dat deze afgeschreven is?
Gelogd
TDMarc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 24, 2010, 16:02:10 »

Geen idee, maar qua heatcycles doen de huidige banden het iig beyer dan de banden van vroegah. Wat veel belangrijker is, is dat je je banden de hele dag op werktemperatuur houdt. Koude banden slijten 40% sneller dan warme. Je winst ligt in minder slijtage, het niet verloren gaan van kostbare circuittijd voor het banden opwarmen, en een stukje veiligheid omdat je niet met koude banden hoeft rond te rijden. Je kan door de dag heen ook perfect de warme bandenspanning in de gaten houden. Niet geheel onbelangrijk als je je bedenkt dat een goede cold of hottear je band binnen een sessie behoorlijk kan vernielen. Enige nadeel is dat je nooit meer zonder wilt....
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 24, 2010, 18:18:32 »

er zitten idd veel voordelen aan bandenwarmers, maar daar hang dan ook een prijsje aan.
ik overweeg wel om ze aan te schaffen, maar ik hoorde de 20e op assen over deze warmte cyclus.

ik liet me vertellen dat een band na 9 maal verwarmen/afkoelen veel grip verliest en nog sneller slijt.
iets waar ik tot nu toe nog nooit bij stil heb gestaan.

nu heb ik met de Kwaak al 3 dagen (14 sessies) gereden en ze zien en voelen goed.
ik heb al een nieuw setje liggen, maar wil eigenlijk nog een dagje op deze op knallen


voor


achter
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 24, 2010, 21:23:14 »

Het aantal cycli dat een circuitband kan hebben ligt een stuk lager dan (sportief) straatschoeisel. Met straatschoeisel hoef je je weinig zorgen te maken. (pilot power, sportmax, sportec etc)
Gelogd

milletuono
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 31, 2010, 21:51:17 »

Het aantal cycli dat een circuitband kan hebben ligt een stuk lager dan (sportief) straatschoeisel. Met straatschoeisel hoef je je weinig zorgen te maken. (pilot power, sportmax, sportec etc)

 With stupid Dat ben ik ook van mening.
Als je van het circuit afkomt met je straatbanden kunnen ze wel wat gladder zijn maar dat is er na een rustige opwarm periode wel af (10/20km)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17037 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50197 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5233 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16313 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35539 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!