Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 07:01:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Open luchtfilter of hoe dat ook heet  (gelezen 11340 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: Juni 29, 2010, 22:23:03 »

Ik heb een stuk neoprene rubber van 10 mm dik als dichting genomen, dit is redelijk stug en dicht zodoende goed af tegen de tank. Het grootste nut wat je hebt is dat de airbox groter wordt en daardoor de dip na opschakelen weg is, qua topvermogen win je maar een pk of 2 en dat waarschijnlijk door het andere luchtfilter wat betere doorstroming heeft.

Ik heb vandaag het van jou overgenomen luchtfilterhuis gemonteerd, opengewerkt deksel van het originele luchtfilterhuis en een neopreen ringt die af sluit op de tank waardoor je de inhoud van het luchtfilterhuis vergroot en het ram-air effect behoudt. Beste investering in m'n RSV tot op heden! In combinatie met het net gemonteerde volledig Akrapovic systeem (motor staat op map 2) merk ik een heel groot verschil. Voornamelijk onderin en het het middengebied is de motor een stuk sterker, voorwiel kwam los in z'n 2 waar ik hier normaal geen 'last' van had  . Op de snelweg leek de motor er meer aan te sleuren, maar dit kan ook zo lijken door de toename van het geluid, prachtig als je achter het ruitje weg kruipt! Hoor je toch zeker een dik aanzuig geluid. Dinsdag aanstaande ga ik met de RSV naar Ruud in Goes om de motor icm een Rapid Bike 2 af te laten stellen. Ben benieuwd!

Mijn eerste ervaring met deze mod is dan ook zeer positief! In mijn geval kan het wel een toegenomen effect hebben vanwege het gemonteerde uitlaat systeem. Immers meer doorlaat aan de uitlaat kant vraagt ook om meer inlaat, voor zover ik weet  With stupid. Ik heb er een K&N luchtfilter in zitten.

Verwijderen van de dempingsmat was wel een werkje, zorg dat je bij het verwijderen direct de honingraat structuur van het plaksel mee krijgt, dan verwijder je in een keer het meeste schuim. Daarna kan je de rest verwijderen door er ductape op te plakken en los te trekken.

Hier is nog een variant,
http://www.ironbite.de/html/airbox_ring_2004-.html

Quote:
The Aprilia RSV mille/R, RSV1000R/Factory and the Tuono have a comparably small airbox. The airbox volume (clean air, behind the air filter) should be sized approximately ten times the engine´s displacement. That would be ten litres at the Aprilia 1000cc V2 models. The engine needs this airbox volume to get always the maximum air for a good combustion. Because of package compromises in the motorcycle´s design the optimal airbox volume is hardly realized. To increase the original airbox volume you could replace the serial airbox top cover by our airbox ring. In addition to this it is necessary to remove the sound reduction mat under the tank. Thereby it is possible to increase the airbox volume about 1 to 1.5 litre depending on the motorcycle type. The gained airbox volume is a result of the removed airbox top cover and the removed noise reduction mat. A benefit to this is also a more characteristic engine intake sound.

En nog een,
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=953

Give your 2004-08 RSVR , RSVR Factory or '06-08 Tuono the air it needs!  This airbox kit greatly increases the volume of your airbox, increasing performance by 3-4 HP over stock, and eliminating flatspots in power.
Now with extra air filter hold down.
Extensively tested with no air leaks when properly installed.
Add more horsepower and torque (especially mid-range power) with this complete Evoluzione race airbox kit
Removes the top of the stock airbox and uses the gas tank as the top of the airbox
The RSVR loves more air, and this design retains the sealed air intake system found on the stock bike
Includes billet ring, gasket, and performance air filter
It is highly recommended you have your dealer switch you to the "Race" map using their Axone 2000 diagnostic tool
Gelogd

KTM RC8
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31351 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21865 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44091 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51601 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!