Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 02:56:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Slecht werkende toerentellernaald  (gelezen 2796 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Gepost op: Juni 15, 2010, 20:45:21 »

De toerentellernaald is de weg kwijt.. Als de motor ( 2005 rsv) op het contact gaat, draait de naald niet meer naar het maximale toerental. Daardoor is hij gelijk ook niet goed gereset. Bij 1500 rpm geeft hij nog niets aan.

Verder trilt hij enorm rond de 5.000/6.500 rpm.


Beste ARA leden wat moet ik doen?Huh
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Isdatzo
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 15, 2010, 21:33:45 »

Isdatzo's 10-min-1-stappen-plan! <- edit edit: ik heb toch nog een goede 10e stap verzonnen  .

1. Teller openschroeven
2. Stappenmotortje openmaken (let op de flinterdunne koperdraadjes, ik heb ze tot 3 keer toe gesloopt en die krengen solderen met een soldeerbout formaatje 'strijkijzer' is geen pretje)
3. 'Tandwiel'busje eruit tillen met een pincet
4. Contactspray in 't stappenmotortje spuiten
5. 10/20 sec wachten
6. Perslucht er doorheen jagen (met zo'n busje, niet ondersteboven houden, zorg dat er geen vocht meekomt)
7. Stappen 5 en 6 herhalen
8. De boel dichtschroeven
9. Testen
10. Isdatzo op een biertje trakteren

Did the trick bij mij.. alleen jammer dat door al 't gekloot het veertje dat onder het onderste tandwiel (zijn er 3) zat losschoot en zonder de hele boel te slopen is dat niet weer te monteren. Uiteindelijk deed mijn naald 't dus wel alleen werd hij niet meer teruggetrokken door dat veertje. Resulteerde erin dat de naald mooi omhoog schoot tot de uiterste stand....
..

..

en daar lekker bleef staan  Angry.
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 17, 2010, 10:29:51 »

Een makkie dus... angel angel angel angel angel angel

Klinkt als een aardig klusje..

Maar bedankt voor de tip's!!
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
zImage
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 20, 2010, 07:25:43 »

Heb recent ook zoiets aan de hand gehad bij mijn Futura(wel geen RSV, maar veel dezelfde onderdelen)
Bij mij was het de snelheidsmeter die bij 100Kmh enorm trilde en niet de juiste snelheid meer aangaf
Ook de toerenteller had zo'n dood punt.

Als je voorzichtig de naald ronddraait voel je ergens wat weerstand. Dat moet het 0-punt zijn waar de naald bij 0 wordt tegengehouden.
Grote kans dat die bij jou zit op het punt waar de naald enorm begint te trillen.

Dit 0-punt heb ik weer juist gezet om tegen de klok in de naald te draaien totdat deze weer op de juiste positie zat.
Sindsdien geen last meer
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 23, 2010, 16:32:18 »

Kreeg een tip van Star-twinn... Trek de dashboardstekker er uit, maak hem schoon (contactspray) en monteer het boeltje weer. Werkte prima.....echter na 220 km begon de ellende weer. Conclusie, met de tellernaald zelf is niets mis (denk ik dan) het probleem zit ergens in de bekabeling.
Wie weet waar de stekker van het dashboard ergens uitkomt???
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
-MP-
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 02, 2011, 15:52:20 »

Kreeg een tip van Star-twinn... Trek de dashboardstekker er uit, maak hem schoon (contactspray) en monteer het boeltje weer. Werkte prima.....echter na 220 km begon de ellende weer. Conclusie, met de tellernaald zelf is niets mis (denk ik dan) het probleem zit ergens in de bekabeling.
Wie weet waar de stekker van het dashboard ergens uitkomt???

Even een oud topic omhoogschoppen,

ik heb inmiddels ook het probleem van een schokkende/haperende toerenteller.
Het lijkt mij ergens in de aansturing te zitten, want als ik de motor op contact zet maakt de toerenteller wel soepel de slag heen en weer.

Als ik rijd dan zit zo rond de 5k een momentje waar de toerentellernaald een beetje schokkering heen en weer gaat, en als ik op het gas ga dan gaat de toerenteller in stapjes omhoog soms, in plaats van in een vloeiende beweging.

ik ben benieuwd of jij het inmiddels opgelost hebt?
Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 02, 2011, 17:06:57 »

Laatst had ik ook zoiets raars, ik rij weg thuis koude motor rustig aan, begint de schakel indicator te knipperen en staat de toerentellernaald op 11.000 toeren , ik gestopt en stationar laten draaien maar de naald zakte niet verder dan 6.000 toeren Huh motor uit/ aan, niets meer aan de hand

Verder geen last meer van gehad, misschien inderdaad een slechte stekker verbinding??
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
-MP-
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: April 04, 2011, 09:55:14 »

ik hoopte eigenlijk dat de topicstarter had uitgevonden in welke stekker het precies zat,  dan kon ik daarmee beginnen....

alle stekkers lostrekken is zown    klus
Gelogd
Isdatzo
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 14, 2011, 23:36:16 »

ik hoopte eigenlijk dat de topicstarter had uitgevonden in welke stekker het precies zat,  dan kon ik daarmee beginnen....

alle stekkers lostrekken is zown    klus

Bedradingsschema ff volgen mss?
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16972 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10051 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33679 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82027 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
19 juli CPZ « 1 2 ... 5 6 » Melanie. 86 25803 Laatste bericht Juli 21, 2011, 08:27:59
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!