Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 10:17:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aprilia is geen familie; geen warm welkom bij de fabrieken!  (gelezen 6494 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
michiel
Gast
« Gepost op: Juni 22, 2010, 15:40:43 »

Mijn motorzomervakantie afgelopen 2 weken stond in het teken van het World Ducati Weekend, op het circuit van Misano.
Als Aprilia rijder ben ik niet vies van de andere Italiaanse motormerken. Vooral niet van Ducati. En aangezien ik met een vriend ging die een 748R rijdt, is het helemaal verantwoord te gaan...

Het idee was om voor we op onze uiteindelijke eindbestemming aan zouden komen, oa. de Aprilia fabrieken in Noale aan te doen. De roots van mijn RSV Mille 2002 op te zoeken en kijken hoe de Aprilia familie er daar bij zit.
Alvorens Noale aan te doen, hebben we onze routes eerst gereden door Duitsland, Oostenrijk en Noord-Italie. Na Noale stond een kort bezoek aan Venetie op het programma, waarna we onze weg zouden vervolgen ri. Bologna.

Een tijdje geleden heb ik gekeken of ik via de .com / .nl sites van Aprilia contact kon leggen, maar daar heb ik niet veel kunnen vinden. Uiteindelijk dacht ik het er op aan kunnen laten komen als ik langs zou rijden aldaar.
Maar, zoals de titel al doet vermoeden, ik kwam bedrogen uit...

In Noale lopen ze niet direct te koop met Aprilia, dus we zijn er eerst 3x voorbij gereden voordat we eindelijk konden aankloppen. De hoofdingang - van het kantorencomplex - ligt nl. op een industrieterrein.
Aangezien de poortwachter geen Engels sprak werd ik telefonisch doorverbonden met een vriendelijk Engels sprekende man, die mij direct kon vertellen dat ik zonder aanvraag geen toegang zou krijgen. Aanvraag? Ja, ik had al een maand voor mijn bezoek mijn entree bekent moeten maken... Dan had ik nl. gescreend kunnen worden en evt. speciale verzekeringen geregeld kunnen worden.
Gescreend en speciale verzekeringen... voor? Voor het bezoek aan Aprilia. Aprilia wat? Alles wat met Aprilia te maken heeft en normaal off limits is...

Ok, dus geen toegang tot de roots van mijn motor? Ook niet even het hek binnen lopen? NEE!
Ik kon om de hoek nog even naar de showroom/museum. Nou, en dat ziet er nog minder uit dan de gemiddelde Aprilia dealer hier in NL.
En natuurlijk was de shop net een half uurtje gesloten... zal je altijd zien!

De vriendelijke man van de telefoon zei wel dat ik het evt. bij de echte fabrieken verderop kon proberen, maar gaf mij weinig kans.
We zijn daar dus wel naartoe gereden, maar de slagbomen werden letterlijk voor onze neus dicht gegooid!
De Italiaanse poortwachters keken niet geamuseerd toen ik op hun af stapte van mijn - de dag daarvoor nog opgepoetste - Mille.
Ik vertelde wat ik kwam doen, maar het maakte hen helemaal niets uit; ik had er niets te zoeken en zou zeker geen toegang krijgen!!!!

We zijn omgedraaid en met luide pijpen weggereden.

Aprilia een familie? Zoals Ducati dat wel is...!?
Nee, de heren in Noale hebben het al te druk met de Romeinse keizer heer Biaggi... en dan zitten ze niet op mij te wachten. Ook al heb ik er 1.700 km voor gereden!

Ze zijn denk ik even vergeten dat ze dankzij ons wel elke maand brood op de plank hebben...
Gelogd
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 22, 2010, 16:05:54 »

Jaren geleden ...................... Grin heb ik een trip georganiseerd naar de Aprilia hoofdvestiging in Noale en de fabriek in Scorzé en we hebben dat natuurlijk als club goed voorbereid.

Ik begrijp je teleurstelling maar ik denk dat als je naar Berlijn rijdt en je daar netjes meldt bij de poort van BMW dat je er ook niet in komt. En als je ergens anders in Duitsland bij de fabriek meldt er ook zonder afspraak niet in komt.

gr Gerrit  
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2010, 16:36:55 »

Wat denk je nou, dat Aprilia iedereen die voor de poort staat binnen laat  lekker naief hoor 
Net zoals Apriliaman zegt, zal bij andere fabrieken net zo zijn, en als het geen Ducatiworld weekend was geweest was je ook niet binnen gekomen bij Ducati 

Ik heb er ook een keer een kijkje mogen nemen, maar dat was ook na lange voorbereiding + de juiste mensen kennen...
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2010, 16:41:47 »

Ik ben het ook niet helemaal eens met de topic starter 
Ik heb ook contact met de Fabriek en als we met een groep van de club komen zijn we van harte welkom 
Helaas was dit jaar het qua datum even moeilijk te organiseren omdat ze op het moment hooguit 1 maand van te voren konden
doorgeven of ze wel of niet konden. Vandaar dat dit jaar fabrieksbezoek even niet mogelijk was.
Ook bij akrapovic zijn we weer van harte uitgenodigt 

Het is natuurlijk niet leuk voor jou dat je voor een dichte deur staat als het ware,
maar ik vind het ook wel begrijpelijk voor hun  Anders krijgen ze op elk moment van de dag wel weer 1 of 2 personen die even langskomen
en daar wordt je ook gek van  Wink

Ik heb nog steeds contact met de fabriek en we gaan zeker nog een keer "digitaal" om tafel zitten om te zien of we wat kunnen regelen 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2010, 17:25:41 »

tja ik moet Aprilia man en Bart gelijk geven, een fabriek bezoeken van elk willekeurig merk zal echt niet makkelijk zijn.

Voor mijn werk bezoek ik nogal eens een fabriek, inderdaad als wij de spullen niet verkopen dan hebben ze geen brood op de plank, maar we moeten ons aanmelden en registreren van te voren, anders kom je niet binnen.
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 22, 2010, 18:13:32 »

Een aantal jarten geleden wel in de fabrieken geweest. Toen we naar binnen gingen was er van Ă©Ă©n van de appies een startrelais defect. In de fabriek lagen er honderden, echter de dealer uit de buurt is gebeld en die heeft hem vervangen. Is waarschijnlijk ook vreemd voor jou. Ik kan de heren en dames in Noale alleen maar gelijk geven dat ze onaangekondigd bezoek weigeren.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 22, 2010, 19:05:18 »

Ik ben twee maal met de ARA op fabrieksbezoek geweest in Noale. Het is een feit dat je zeker aangemeld moet zijn en dat kan ik begrijpen ook. Ik weet tijdens het eerste bezoek dat zelfs lid (en later bestuurslid,dus ook aangemeld) nog foto's heeft gemaakt van de toen nog onbekende Futura. Toen deze foto's een tijd later in de Moto'73 verschenen waren de heren van Tricolore en Aprilia Italië 'not amused'. Dus je kunt wel snappen dat er strenge regels zijn.
Dan mag ik je wel gelijk geven dat de gastvrijheid te kort schiet in Noale en mogen ze een voorbeeld nemen aan de Limburgers Grin. Tijdens het tweede bezoek had ik ook zoveel kilometers gereden en de laatste kilometers waren zo nat dat we gewoonweg niet verder konden. Geheel verzopen zijn we gearriveerd in Noale. Je zou zeggen, als je al voor de tweede keer op bezoek komt met de Officilële Apriliaclub van Nederland (ARA) zullen ze zeker in hun nopjes zijn................ook dat was een illusie. Ik heb toen nog met een strengen en verheven stem om koffie gevraagd!
Apriliashop?.........nooit gezien.
Daarna zin we met z'n allen van Noale naar Akrapovic gereden................Dat is pas een ontvangst en rondleiding! HELEMAAL TOP!!!!

Tsja zo is het nu eenmaal en toch blijf ik de Aprilia een mooie motor vinden. Ook de Ducati en haar familieleden vind ik prachtige motoren hebben, echter iedere keer als ik er een zie vind ik het erg zwaar in prijsverschil en kies ik toch weer voor de Aprilia.

Je kunt blij zijn dat je ECHTE familieleden binnen de ARA hebt!................
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 12, 2010, 16:02:51 »

Ook ik ga dit jaar 10 dagen naar de Italiaanse Dolomieten.
Het lijkt me leuk om even langs de Aprilia Fabriek te rijden. Weet iemand waar ik dan moet zijn (adres). Ik weet dat ik niet naar binnen gelaten ga worden (lijkt me vrij normaal)
Maar gewoon even een leuke bestemming voor een rondje.

Maar zit de fabriek werkelijk in de plaats Noale?

Grt Marco.
Gelogd

Nils
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 12, 2010, 18:14:04 »

Misschien verstandig om wat meer informatie in te winnen alvorens je een rit van 1700km gaat maken.

Screenen lijkt me wel normaal,denk niet dat ze graag de concurrentie bij hun over de vloer hebben lopen die even een kijkje komt nemen.

Personelijk vind ik het wel naief dat je er vanuit gaat dat je binnen gaat komen zonder enige vorm van aankondiging
omdat je 1700 km hebt gereden..

Je geeft zelf al aan dat je geen reactie terug kreeg dus het er maar op aan liet komen.

Dan weet je toch dat er een kans bestaat dat het niet gaat lukken.

Je bent toch vriendelijk te woord gestaan aan de tel door een italiaan die nog daadwerkelijk engels kan ook.

Een vervelende bewaker...ja,of vervelende een hollander,tis maar vanuit welk perspectief je het bekijkt.

Ik zie niet in wat Aprilia hier nou fout heeft gedaan.

Had je effe door moeten rijden naar de fabriek van Ducati,was je ook niet in gekomen.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 12, 2010, 19:07:59 »

Ik kan je gevoel helemaal begrijpen Michel.

Het is tegenwoordig voor de fabrieken noodzakelijk om de beveiliging goed voor elkaar te hebben.
Jammergenoeg geeft dat een onvriendelijke indruk.

Ik werk bij een van de olie maatschappijen >>  kom je zelfs voor werkzaamheden nals aannemer niet onaangekondigd binnen.

Denk ook aan de luchthavens > zou je toch ook zo moeten kunnen instappen.!!!!

Denk ook aan het beschikbaar hebben van personeel > 1 persoon beschikbaar voor de aanwaaiers >>  50 euro per uur . >>  100.000 euro op jaarbasis.

D
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 12, 2010, 19:15:43 »

Ook ik ga dit jaar 10 dagen naar de Italiaanse Dolomieten.
Het lijkt me leuk om even langs de Aprilia Fabriek te rijden. Weet iemand waar ik dan moet zijn (adres). Ik weet dat ik niet naar binnen gelaten ga worden (lijkt me vrij normaal)
Maar gewoon even een leuke bestemming voor een rondje.

Maar zit de fabriek werkelijk in de plaats Noale?

Grt Marco.

Tja adres weet ik zo niet. Maar als vanuit het zuiden naar Noale rijd, dan rij je Noale binnen en heb je rechts een klein industrie gebied. Vervolgens een rechts een motordealer (volgens mij ook Aprilia) en dan op een gegeven moment rechts de fabriek. Lijkt klein aan de voorkant maar is groot achter.

Dit is het hoofdkantoor met testcentrum, race afdeling en museum. De fabriek zelf bevindt zich een paar kilometer noordelijker in een ander plaatsje, ik reed braaf achter iedereen aan en we gingen vervolgens linksaf waar een grote fabriek is.

Een tip als je Noale inrijd vanuit het zuiden en je rijd op een gegeven moment onder een poort door dan moet je dus terug.
Deze poort is niet ver van het hoofdkantoor.
Noale is geen al te grote stad/Dorp en eigenlijk redelijk eenvoudig alles te vinden.

succes.
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 13, 2010, 11:29:39 »

Ik hoor het wel, star twin in Loenen is ook mooi...... En lekker dichtbij. Grin Grin Grin Grin
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 13, 2010, 11:59:42 »

Alleen de weg er naar toe Roll Eyes   Is toch anders

Marco.
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 13, 2010, 12:32:54 »

zekers, ik heb misschien net aan een heuveltje gezien in de veluwe, die staan in het niets t.o.v. de Dolomieten
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 14, 2010, 03:41:27 »

tja ben sprakenloos... 5 sept gelukkig weer naar de dolomieten.
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21908 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Naar Ruud Fredriks in Goes met mijn Falco (en overige modificaties) « 1 2 » muja 18 14127 Laatste bericht November 10, 2014, 16:50:33
door Big Chris
2-takt olie « 1 2 3 » Huertecilla 30 22816 Laatste bericht Augustus 13, 2010, 12:24:04
door Nils
ook nieuw hier Motormuis 11 4816 Laatste bericht Januari 15, 2015, 09:19:03
door Motormuis
Joris748 on the road again Joris748 8 3598 Laatste bericht Mei 06, 2012, 17:45:36
door emille

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!