Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 02:31:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verzameltopic: Tandwielverhoudingen  (gelezen 21763 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
beer
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 29, 2010, 22:25:10 »

Nee als 'ie in z'n 6 de begrenzer in knalt dan heeft platliggen idd weinig zin nee  Grin Maar hoe vaak rijd jij top dan?  Huh Ik heb nu ook 16/43 en ben er erg tevreden over 

ben er ook wel tevreden vooral het soepel lopen bevalt me echt alleen voel me zo lullig als mn maatjes mij inhalen op top met hun rijst raketten 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 30, 2010, 06:24:26 »

hard rechtuit kan iedere halve zool 

 
Gelogd

if it runs , race it
PjV
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 30, 2010, 07:49:17 »

hard rechtuit kan iedere halve zool 

 
En dan "speed is important .... direction is optional" als tag hebben 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 30, 2010, 20:24:06 »

mensen die me kennen weten dat ik ook niet bij mijn volle 100 ben 
Gelogd

if it runs , race it
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 01, 2010, 22:22:58 »

Mijn Caponord staat nog op de standaard setting, 17-45, en draait 4500tr/min aan 120.
 
Topsnelheid na aandringen 220 in zijn 6 , de motor zit dan nog lang niet in het rood. Daarom word de volgende set 16-45, niet zo zeer voor de topsnelheid, maar het zou het 'hakkelen' onder de 3000tr/min aardig verminderen.

Groeten, Freddy
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 01, 2010, 22:37:36 »

Tuono model 2003/5
16/42 >>  top  255 / 260 kmh
bij 120 kmh   ca 4600 rpm   ( 1 versnelling lager ca 5000 rpm)
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 02, 2010, 00:15:02 »

2008 RSV factory met 15/40  (origineel: 16/40)

+- Zelfde ratio als mjvanderlaan dus...

Minder bokken, beetje meer wheely power onderin.
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Juli 02, 2010, 09:24:26 »

Ik ga nu voor een 16-43.

Ik rijd momenteel met een 16-42 en die is al perfect, niet bokken, lekker doortrekken, geen extreem hoge toeren bij langzamer rijden..
WIl voor het snellere doortrekken en iets meer wheelie power een 43 achter.
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
VW
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Juli 02, 2010, 13:37:08 »

 With stupid

Ik rijd met 16/42. Tot nu toe bevalt het prima al sluit ik in de toekomst een 15 niet uit. (falco 2003 trouwens)
Gelogd
-MP-
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: April 06, 2011, 19:34:32 »

even een oud topic schoppen,

ik rijd met mijn falco met de std. falco verhouding ( 16-41 ).  Echter kreeg ik zelfs vandaag op de testbank de opmerking dat dit nogal een ''autobaan'' verhouding is.

Ik kreeg de tip het voortandwiel naar 15 tanden te zetten, en de ketting & achtertandwiel hoeven dan niet vervangen.
Ik liep zelf met het idee de volgende kettingset naar 16-43 te gaan, maar de kettingset is nog niet versleten..

is een 15-41 vertanding een beetje fatsoenlijk rijdbaar voor de openbare weg, of is een 15 tands voortandwiel toch net ff te heftig?
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: April 06, 2011, 19:40:02 »

Ik zou gelijk achter ook nog een paar tanden groter gaan  , is ook beter de hele set te vervangen, alleen voortandwiel kan wel maar zorgt wel voor iets snellere slijtage van de huidige set, natuurlijk best een goed idee als je eens wilt proberen wat 't doet, kun je daarna gewoon een complete set kopen met misschien nog iets andere verhoudingen 
Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: April 06, 2011, 19:48:27 »

Sinds vorige week niet meer 17/42 maar 16/43. Best wel een hele verbetering moe'k zeggen  Top...geen idee....
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #27 Gepost op: April 06, 2011, 21:16:56 »

Mijn Caponord staat nog op de standaard setting, 17-45, en draait 4500tr/min aan 120.
 
Topsnelheid na aandringen 220 in zijn 6 , de motor zit dan nog lang niet in het rood. Daarom word de volgende set 16-45, niet zo zeer voor de topsnelheid, maar het zou het 'hakkelen' onder de 3000tr/min aardig verminderen.

Groeten, Freddy

Ondertussen rij ik al een tijdje (2000km) met een 16-45 verhouding, de motor draait nu ong. 4800tr/min bij 120, de topsnelheid is hetzelfde gebleven, is voor een Capo ook zat hard genoeg.  Grin

Het rijdt wel een stuk fijner, merkelijk meer kracht van onder uit en de motor trekt vlotter richting max. toerental, ik ben dus tevreden met de kortere set-up. 

Groeten, Freddy
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: April 08, 2011, 08:38:33 »

Ben begonnen met standaard verhouding op de Tuono 06  16-40
Toen voor een tand kleiner 15-40 Top :270 op teller
nu een geheel nieuw set (Met did zvm2) 15-42  Top: pas ff geprobeerd in Germanie vlot 260 op teller
Nu is top op een tuono niet echt "top" haha leuke woordspeling, je waait er gewoon bijna af 
Dat hij lekkerde en soepeler trekt vind ik persoonlijk veel belangrijker
Gelogd

DONDER-PILOOT
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: April 08, 2011, 14:32:43 »

Ik heb zo ver ik weet nog std. verhoudingen, en ik zie nog wel eens de 260 langskomen... Maar dat is niet me top, die ligt rond de 290 ofzo, op me teller stond een keer 286 km/h en ik had het gevoel dat hij nog wel wat wilde...
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
12-13 aug. 2008 SPA !!! « 1 2 ... 6 7 » Gertjan 94 25018 Laatste bericht Augustus 17, 2008, 17:11:32
door FastJ
Welkom bij de categorie RSV 4, RSV Mile, Tuono, Falco, Futura Deefski 0 11922 Laatste bericht November 23, 2006, 12:36:48
door Deefski
Welkom bij de categorie Shiver, Mana, Dorsoduro zeeslot 0 2933 Laatste bericht Oktober 14, 2007, 22:27:08
door zeeslot
Appie-rijders Noord-Holland « 1 2 ... 20 21 » Timfiz 312 61510 Laatste bericht Maart 14, 2009, 13:57:27
door rs125 power
het grote banden montage topic Vincent S. 13 4153 Laatste bericht Mei 21, 2014, 20:30:42
door SandorB

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!