Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 05:56:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verzameltopic: Tandwielverhoudingen  (gelezen 21766 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
AlexPRILIA
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 40


officer, I'm not speeding. I'm qualifying!

Netherlands
« Antwoord #60 Gepost op: Januari 27, 2014, 19:56:09 »

Altijd om iets wat lang besproken is weer actueel te maken, eens zien of de gedachten nog hetzelfde zijn.

Op mijn Tuono uit '06 bleek na aanschaf 14/43 te zitten. 1e versnelling was daardoor niet bruikbaar, gewoon TE kort
Bij denken aan gassen was de toeren teller al met de begrenzer in gesprek 
Voorwiel had geen kans om omhoog te komen.
Voortandwiel vervangen door een 15 tanden exemplaar. En hee de eerste versnelling is bruikbaar geworden. 

Toch heb ik nu een 40T achter gemonteerd om te proberen. Ben benieuwd of ik nu in de derde wel het gas helemaal open kan draaien zonder dat ie recht op gaat staan.
Mocht dit goed werken dan ga ik alles vervangen door 16/43 of 44. Heb liever een iets groter tandwiel voor ivm slijtage.

Is het al voorjaar?? Evil Evil
Gelogd

1e GS500e(1990)
2e Bandit 600n (1996/opgevouwen)
3e Bandit 600n(1997)/4e GSX750r(1985)
5e TL1000s(1998)
6e Tuono(2006)
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #61 Gepost op: Januari 29, 2014, 18:29:29 »

Kom kom circuit boys
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #62 Gepost op: Januari 29, 2014, 18:54:02 »

ik heb nu 15-42 en dat was naar mijn mening nog iets te lang voor assen.
Dus wil volgende circuit dag naar 43 achterop.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #63 Gepost op: Januari 29, 2014, 21:01:03 »



Toch heb ik nu een 40T achter gemonteerd om te proberen. Ben benieuwd of ik nu in de derde wel het gas helemaal open kan draaien zonder dat ie recht op gaat staan.
Mocht dit goed werken dan ga ik alles vervangen door 16/43 of 44. Heb liever een iets groter tandwiel voor ivm slijtage.

Is het al voorjaar?? Evil Evil

16/43 is wel de meest gebruikte verhouding 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #64 Gepost op: Januari 29, 2014, 21:04:14 »

Leuk een eeuwen oud topic nieuw leven in blazen  Grin

waar ik wel benieuwd naar ben is de tandwiel verhouding van de circuit brommers onder ons.
Volgens mij rijd ik met een 15/46 verhouding en lijkt me dat wat extreem als ik alles hier zo lees.

Wat is jullie ervaring en op welk circuit gebruik je welke tandwiel verhouding?

15/45 top 235 met een 190/60 achterband en 230 met een 190/55 achterband

Prima op Assen, Zandvoort en Zolder
Gelogd

ZAC#4
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #65 Gepost op: Januari 29, 2014, 21:59:40 »

Leuk een eeuwen oud topic nieuw leven in blazen  Grin

waar ik wel benieuwd naar ben is de tandwiel verhouding van de circuit brommers onder ons.
Volgens mij rijd ik met een 15/46 verhouding en lijkt me dat wat extreem als ik alles hier zo lees.

Wat is jullie ervaring en op welk circuit gebruik je welke tandwiel verhouding?

15/45 top 235 met een 190/60 achterband en 230 met een 190/55 achterband

Prima op Assen, Zandvoort en Zolder
Ook op de RSV4 15-45, top 272 op Assen, zonder in de begrenzer te lopen.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
AlexPRILIA
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 40


officer, I'm not speeding. I'm qualifying!

Netherlands
« Antwoord #66 Gepost op: Januari 29, 2014, 22:16:21 »

Ik zie dat er vooral circuit rijders reageren, maar ik rij vooral op de openbare weg Grin en een enkele keer een circuit dagje.
Zijn er nog straat rijders die eea geprobeerd hebben??
Ben wel benieuwd naar ervaringen  
Gelogd

1e GS500e(1990)
2e Bandit 600n (1996/opgevouwen)
3e Bandit 600n(1997)/4e GSX750r(1985)
5e TL1000s(1998)
6e Tuono(2006)
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #67 Gepost op: Januari 29, 2014, 23:17:24 »

Ik zie dat er vooral circuit rijders reageren, maar ik rij vooral op de openbare weg Grin en een enkele keer een circuit dagje.
Zijn er nog straat rijders die eea geprobeerd hebben??
Ben wel benieuwd naar ervaringen  
Jawel hoor met de oer Tuono de volgende ervaringen
17/42 standaard   waardeloos   veel te zwaar
16/42 goedkope aanpassing (20€) hele goede verhouding  (top  > 250km/u)
15/42 extreem kort ;  heel fijn voor lekker binnendoor sturen , minder geschikt lange snelweg stukken vanwege hogere toeren / verbruik. Top ca 250km/u
Nieuwe set geplaats
16/43   perfect  , standaard ketting lengte past heel goed . Door even en oneven verhouding schijnt je ketting langer mee te gaan
Wil je eens lekker binnendoor knallen  ff de 15 monteren  (15 min werk)

Let op ervaringen van RSV na 2004  en Tuono na 2006 van lezers. Deze hebben een close ratio bak met een andere eind overbrenging
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
AlexPRILIA
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 40


officer, I'm not speeding. I'm qualifying!

Netherlands
« Antwoord #68 Gepost op: Januari 30, 2014, 15:32:03 »

Ik zie dat er vooral circuit rijders reageren, maar ik rij vooral op de openbare weg Grin en een enkele keer een circuit dagje.
Zijn er nog straat rijders die eea geprobeerd hebben??
Ben wel benieuwd naar ervaringen  
Jawel hoor met de oer Tuono de volgende ervaringen
17/42 standaard   waardeloos   veel te zwaar
16/42 goedkope aanpassing (20€) hele goede verhouding  (top  > 250km/u)
15/42 extreem kort ;  heel fijn voor lekker binnendoor sturen , minder geschikt lange snelweg stukken vanwege hogere toeren / verbruik. Top ca 250km/u
Nieuwe set geplaats
16/43   perfect  , standaard ketting lengte past heel goed . Door even en oneven verhouding schijnt je ketting langer mee te gaan
Wil je eens lekker binnendoor knallen  ff de 15 monteren  (15 min werk)

Let op ervaringen van RSV na 2004  en Tuono na 2006 van lezers. Deze hebben een close ratio bak met een andere eind overbrenging

Is dat aan bloknummers ofzo te zien wat voor een versnellingsbak er in zit??
Gelogd

1e GS500e(1990)
2e Bandit 600n (1996/opgevouwen)
3e Bandit 600n(1997)/4e GSX750r(1985)
5e TL1000s(1998)
6e Tuono(2006)
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #69 Gepost op: Januari 30, 2014, 16:01:58 »

Dan staat er achter het blok type NG (new gear = close ratio)
Dus bv v990rp ng
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #70 Gepost op: Januari 30, 2014, 17:09:52 »

Dan staat er achter het blok type NG (new gear = close ratio)
Dus bv v990rp ng
Ik dacht dat NG "Not Good" betekende i.v.m vastlopende bigend- lagers  Grin
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #71 Gepost op: Januari 30, 2014, 21:08:30 »

Bedankt jongens!

Ga ik dit seizoen eens testen met een 15/45 en een 15/46
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #72 Gepost op: Januari 30, 2014, 21:14:55 »

Dan staat er achter het blok type NG (new gear = close ratio)
Dus bv v990rp ng
Ik dacht dat NG "Not Good" betekende i.v.m vastlopende bigend- lagers  Grin
Daar voor was het stukje "rp" als in replace
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #73 Gepost op: Januari 30, 2014, 21:49:23 »

Bedankt jongens!

Ga ik dit seizoen eens testen met een 15/45 en een 15/46

Dit maakt bijna geen verschil  Huh Huh Huh
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
AlexPRILIA
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 40


officer, I'm not speeding. I'm qualifying!

Netherlands
« Antwoord #74 Gepost op: Januari 30, 2014, 21:58:05 »

Zo wordt een mens nog eens wijzer

Bij staat er geen rp maar V990rr NG
Wat is het verschil Huh
« Laatste verandering: Januari 30, 2014, 21:59:52 door AlexPRILIA » Gelogd

1e GS500e(1990)
2e Bandit 600n (1996/opgevouwen)
3e Bandit 600n(1997)/4e GSX750r(1985)
5e TL1000s(1998)
6e Tuono(2006)
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
12-13 aug. 2008 SPA !!! « 1 2 ... 6 7 » Gertjan 94 25019 Laatste bericht Augustus 17, 2008, 17:11:32
door FastJ
Welkom bij de categorie RSV 4, RSV Mile, Tuono, Falco, Futura Deefski 0 11922 Laatste bericht November 23, 2006, 12:36:48
door Deefski
Welkom bij de categorie Shiver, Mana, Dorsoduro zeeslot 0 2933 Laatste bericht Oktober 14, 2007, 22:27:08
door zeeslot
Appie-rijders Noord-Holland « 1 2 ... 20 21 » Timfiz 312 61510 Laatste bericht Maart 14, 2009, 13:57:27
door rs125 power
het grote banden montage topic Vincent S. 13 4153 Laatste bericht Mei 21, 2014, 20:30:42
door SandorB

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!