Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
juli 25, 2021, 20:51:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motor in de soep? Hoe verder!  (gelezen 22821 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
MarK
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: juli 08, 2010, 08:09:41 »

Dat lijkt toch wel verdacht veel op een kapot bigend lager, ik heb ook zo'n blok liggen. Nieuwe krukas kost 1500 Euro, dan heb je nog geen lagerschalen, drijfstangen etc en dan moet het er nog in.

 With stupid Heb ik ook gehad met m'n 2004 Factory. Een "nieuw" blok was goedkoper dan repareren.

Het is klote en het kost redelijk wat centen, maarja... brommer rijden kost geld (en de Ă©Ă©n wat meer dan de ander  Grin )
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: juli 08, 2010, 13:46:41 »

Motor zojuist opgehaald, het is al duidelijk dat het niet door een te laag olieniveau is gekomen. Deze was naderhand wel te controleren, en er zit gewoon voldoende in. Straks zelf de olie af tappen om te zien wat er mee komt. Komt er metaal mee dan ga ik maar direct op zoek naar een ander blok. Lijkt niks anders op te zitten.
Gelogd

KTM RC8
Tuono04
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 299


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: juli 08, 2010, 16:07:25 »

Op Ebay.de staan er momenteel een paar vanaf €799,- met niet al te veel kilometers.
Succes ermee
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: juli 10, 2010, 14:13:33 »

Zojuist telefoon gehad van m'n oom die me gaat helpen met de motor. Had niks met de kleppen te maken helaas, klepdeksels eraf gehad en hier was alles in orde. Olie afgetapt, kwamen er brons schilfers mee. Oliefilter gaan we nog nakijken. Maar de diagnose lijkt helder, bigend/krukas is stuk. Kijken of er iets van coulance te regelen valt, niet geschoten is altijd mis. En anders op zoek naar een ander blok. Maar daar heb je natuurlijk ook geen enkele garantie op.
Gelogd

KTM RC8
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: juli 10, 2010, 15:01:34 »

Ik heb een 'reserveblok' op voorraad gehad voor mijn racer. Uiteindelijk verkocht, maar bij montage zag men bronsschilfers bij de oliefilter. Blok terug genomen en de man geld retour betaald. Toen heb ik het blok helemaal uit elkaar laten halen en wat blijkt: niets totaal niets kapot.
Begrijp ik dat je uit Zuid-limburg komt?............de monteur die mijn blok gefixd heeft, is een eigen motorzaak begonnen. Misschien is het een tip voor je want hij is wel Aprilia minded: www.go-tech.nl
succes
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
cees
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 818


Belgium
« Antwoord #20 Gepost op: juli 10, 2010, 23:27:08 »

Ik heb een 'reserveblok' op voorraad gehad voor mijn racer. Uiteindelijk verkocht, maar bij montage zag men bronsschilfers bij de oliefilter. Blok terug genomen en de man geld retour betaald. Toen heb ik het blok helemaal uit elkaar laten halen en wat blijkt: niets totaal niets kapot.
Begrijp ik dat je uit Zuid-limburg komt?............de monteur die mijn blok gefixd heeft, is een eigen motorzaak begonnen. Misschien is het een tip voor je want hij is wel Aprilia minded: www.go-tech.nl
succes

Dat is het blok wat ik te gekocht heb (na 2e controle) en nu dus te koop aanbied....
Gelogd

Shit doesn't happen, it's made by assholes!
Zattara
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: juli 12, 2010, 11:55:53 »

foute post....
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: juli 12, 2010, 18:23:31 »

Past een motorblok van een RSV vanaf 2007 ook in het 2005 model?

The improvements introduced on the RSV 1000 R (vanaf 2007) include:

    * Euro 3 homologation
    * New injection mapping

Of ga ik dan ook de ECU en mogelijk de bekabeling moeten vervangen?
Gelogd

KTM RC8
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: juli 12, 2010, 20:16:57 »

Past. Miscchien is een firmware update nodig van je ecu, en wellicht heb je een andere nokkenas sensor nodig, maar dat is het wel.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: september 01, 2010, 09:58:20 »

Paar weken terug gemeld dat ik een nieuw blok gevonden had voor de RSV

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=14927.msg250288#msg250288

En gisteren hebben we het nieuwe blok in het frame gehangen



Er moet nog het een en ander gebeuren, maar als het goed is kan er aan het einde van de week weer gereden worden 
Gelogd

KTM RC8
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: september 01, 2010, 10:13:37 »

 

ga je het oude blok nog openhalen?
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: september 01, 2010, 10:17:13 »

Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, toch ook wel benieuwd naar wat nou de oorzaak is geweest van het vroegtijdig kapot lopen. 8000km en een beetje, moet zo'n blok niet de kop kosten  .
Maar dat is iets voor de winter, eerst eens polsen of er interesse is in het blok voor een aangepast prijskaartje.
Gelogd

KTM RC8
Rossi 46
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.405


RSV Mille R

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: september 01, 2010, 10:44:51 »

Kijk. Dat schiet al lekker op 
Gelogd

Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald
stg74
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: september 01, 2010, 15:08:54 »

Ah ... al klaar. Mooi zo. Veel plezier
« Laatste verandering: september 01, 2010, 15:12:31 door stg74 » Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: september 01, 2010, 20:15:51 »

Volgens mij waren er nog leden die een carterdeksel kunnen gebruiken

en de dynamo / koppeling ets leveren ook doorgaans geld op
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 41550 Laatste bericht juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 72652 Laatste bericht maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 35502 Laatste bericht februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 13226 Laatste bericht mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 45583 Laatste bericht oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!