Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 14:53:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motor in de soep? Hoe verder!  (gelezen 29947 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: September 12, 2010, 18:03:16 »

De reden dat het blok gewisseld is omdat het vorige blok kapot was gelopen, problemen met vermoedelijk het bigend, en een hoop brons resten in de olie. Dit kan niet door de bobines veroorzaakt zijn. Motor startte toen ook nog gewoon zonder problemen, zij het dat er een tik aanwezig was die in geluid toe nam samen met de touren van het blok. Morgen een paar dealers bellen voor mogelijke suggesties, misschien dat een zelfde probleem heeft voorgehad.
Gelogd

KTM RC8
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #46 Gepost op: September 12, 2010, 18:17:50 »

Ik krijg toch wel een kratje pils als het de dodemansknop (danwel stekkertje) of zijstandaard is he?  Grin
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: September 12, 2010, 18:27:15 »

Nou,als we gaan gokken...........krukas/nokkenas positie sensor  ,dan probeer ik de ijskast te winnen Grin
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #48 Gepost op: September 12, 2010, 18:34:30 »

Dodemansknop (en stekkertje) is het niet, reeds mee gespeeld  angel. Zijstandaard is ingetrokken, dashboard lampje van de standaard blijft uit, startmotor draait en injectie spuit benzine in.
Krukas/nokkenas sensor is aangesloten met aan de juiste kabel, stel dat deze verbinding niet goed is zou deze er dan voor zorgen dat de bougies helemaal niet vonken en de rest wel werkt?
De vliegwiel sensor is overgenomen van het 2005 blok naar het 2008 blok, misschien dat deze het probleem veroorzaakt. Ik ga eens de onderdelenlijsten naast elkaar leggen.

Kabelboom van het 2005 model heeft in ieder geval hetzelfde artikelnummer als die van 2006-2008 dus daar zit het hem niet in.
Artikelnummer CDI-unit 2005 en 2006-2008 verschilt wel. Volgens dealer mocht dit geen problemen opleveren.
« Laatste verandering: September 12, 2010, 18:40:03 door V2 Millert » Gelogd

KTM RC8
daydreamer
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: September 12, 2010, 18:53:38 »

vreemde situatie dat ie wel inspuit, maar niet vonkt. ecu krijgt dus signaal van z'n triggerwheel om de injectoren aan te sturen, maar in het tussenliggende traject van de ecu naar de bougie zou dan een storing moeten zitten..

eerst iig middels een elektrisch schema het effect van de beveiligingen door lopen, op m'n 2003 draait de startmotor bijv. al niet als die in werking zijn - hoe zit dit bij een 2005? Dat zou al een hoop schakelingen uit kunnen sluiten..
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: September 12, 2010, 18:54:20 »

Vliegwielsensor, op de afbeelding nr 19



Kan een verschillend artikelnummer hebben, http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-rsv-1000-2004-2008-ignition-unit-1749.php .
Lekker overzichtelijk zo.

Artikelnummer bouwjaar 2006-2008 AP0966570
Artikelnummer bouwjaar 2005 AP0265920 Of AP0966570

Maar of dit het probleem veroorzaakt, en hoe we de sensor herkennen  Huh



Het elektrisch schema hebben we er al bij gehad, alles in in ieder geval juist aangesloten. Het dasboard zou ook een fout moeten herkennen in het systeem. Het ligt helaas allemaal nogal verscholen met weinig speling  Cry
« Laatste verandering: September 12, 2010, 18:58:29 door V2 Millert » Gelogd

KTM RC8
daydreamer
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: September 12, 2010, 19:29:38 »

heb je gegevens van de nokkenassensor zodat je die kan doormeten?

Even terugkomen op wat ik eerder zei, triggering voor de injector zal eerder via 't vliegwiel lopen (mag en gebeurt bij een wasted-spark motor iig iedere slag van de 4-takt cyclus) en als je een nokkenassensor hebt is dat de bepalende trigger voor de vonk.. geen trigger geen vonk, dus als ik m'n geld ergens op in mag zetten zou ik zeggen dat het eerder de nokkenassensor is dan je vliegwiel, juist omdat ie wel inspuit, maar niet vonkt..
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: September 12, 2010, 20:38:07 »

Kwam dit tegen, http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=189306&highlight=crankshaft+sensor .
Het zou dus kunnen, als ik het goed lees, dat er twee connectors zijn omgewisseld, al zijn beide heren het er niet over eens. Conclusie is wel dat voor hem het probleem was opgelost.
Gelogd

KTM RC8
daydreamer
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: September 12, 2010, 21:16:23 »

hmmz, de een vraagt zich af hoe de ander het in godsnaam voor elkaar heeft gekregen ze om te wisselen..  - Je eigen werk even controleren kan natuurlijk nooit kwaad, maar lijkt me imho onwaarschijnlijk.
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: September 12, 2010, 21:33:10 »

Mij om eerlijk te zijn ook, want de bekabeling en de sensors komen zo goed als allemaal van het oude blok af. Maar ik zal de genoemde stekkers nog eenmaal controleren!
Gelogd

KTM RC8
daydreamer
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: September 13, 2010, 10:39:50 »

is het niet mogelijk om de nokkenassensor van je oude blok even over te zetten op deze? - mits hetzelfde, maar dat neem ik aan - dan kun je uitsluiten dat de sensor kapot is.. (of wel, maar dan is je probleem ook opgelost  Grin)
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: September 13, 2010, 11:28:18 »

De nokkenas sensor is afkomstig van het oude blok. Gisteravond het verhaal van die verwisselde stekkers doorgespeeld naar m'n oom, vanochtend smsje dat de bougies vonken  Grin. Er zijn dus een paar stekkers verwisselbaar, en de elektriciteits schema's zijn niet echt een hulp. Die verschillen per taal van de handleiding  Huh. Wel leuk om te zien, Nederlandse werkplaatshandleiding waar ze de kleurencodering aan houden van de Engelse waardoor je toch beide nodig hebt. Waar in de Engelse weer cijfers zijn omgedraaid bij sommige onderdelen  . Als we niks anders tegen komen loopt de motor vanavond 
Gelogd

KTM RC8
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #57 Gepost op: September 13, 2010, 11:29:21 »

 
Gelogd
daydreamer
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: September 13, 2010, 11:34:50 »

nice, feli! 
Gelogd
Stork
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 174


Netherlands
« Antwoord #59 Gepost op: September 13, 2010, 14:35:16 »

Andere opties
valsensor   ...  allemaal gissen van mij , heb nu geen handboek / tekening tot mijn beschikking

was bij mij ook het geval bij de reparatie van mijn startkoppeling. per ongeluk ondersteboven gemonteerd.....
dan start hij never nooit.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49973 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102804 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 43880 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16110 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59566 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!