Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 22:52:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tuono 2003 rijdt ineens vreselijk gaar!!  (gelezen 10931 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 13, 2010, 22:02:46 »

Wie heeft er zin om mij te helpen met het verwisselen van mijn bougies?
Inmiddels al in huis: 4 Bougies en kopervet.
Ik heb nog nodig: 1 moment sleutel. Of is handwerk net zo verstandig??
En mocht ik dan toch een momentsleutel willen gebruiken, weet iemand misschien ook de aanhaalmomenten van een bougie?

locatie Groningen


Ik zou zeggen, kom gerust langs in Holwierde 
Gelogd
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 13, 2010, 22:15:14 »

Wie heeft er zin om mij te helpen met het verwisselen van mijn bougies?
Inmiddels al in huis: 4 Bougies en kopervet.
Ik heb nog nodig: 1 moment sleutel. Of is handwerk net zo verstandig??
En mocht ik dan toch een momentsleutel willen gebruiken, weet iemand misschien ook de aanhaalmomenten van een bougie?

locatie Groningen


Ik zou zeggen, kom gerust langs in Holwierde  
Langskomen wordt wat lastig, zit met een kleine die nog te klein is om achterop te gaan! ;-)
Zie ook dat het niet echt om de hoek is! Holwierde of all places!!
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 13, 2010, 22:33:08 »

Is maar een half uurtje rijden hoor  Wink kan ook niet naar jou komen, zit ook met de kids 
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 14, 2010, 07:57:53 »

Kijk nou eens, meende me al te kunnen herinneren dat je geen momentsleutel nodig hebt....maar of dat tegenwoordig nog op het doosje staat..
ik heb ze nog nooit met een momentsleutel vastgedraaid en nog nooit een losse, of te vaste bougie gehad

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=16301.msg247557#msg247557

http://hubpages.com/hub/how-to-change-spark-plugs

heel belangrijk, het gat vooraf schoonblazen!!!!

toevallig nog een Appie ook  

succes
« Laatste verandering: Augustus 14, 2010, 08:17:27 door TuonoPeet » Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 14, 2010, 19:10:22 »

Zoooo... klusje geklaard!  Cool
Ben er totaal 5 uur mee bezig geweest!! Hahaha 
Maar dat komt ook omdat ik een kleine heb rondlopen hiero en moest wachten op wat onderdelen van de luchtcompressor van de buurman.
Binnen 1 uur had ik alles eraf en 2 bougies gewisseld. Dus had er misschien nog 1 uurtje voor nodig gehad als ik in een keer had kunnen doorwerken.

Na het klussen uiteraard nog ff een testritje gedaan.
Conclusie:
Motor start zeer snel en zeer mooi! 
Loopt ook erg mooi. Veel rustiger en gelijkmatiger als daarvoor.

Vervolgens een rondje wezen rijden en gelijk al merkbaar verschil! 
Geen gebok, gehord en gestoot meer. Ook in de lage toeren en lage versnelling (stadsverkeer) lijkt het wel een 4 cilinder! Zo rustig. 
Bij (warme motor) volgas niks geen geknetter meer, gewoon over de hele lijn het volledige vermogen! Ook de knallen en de roffels zijn verdwenen. Welk toerental dan ook.
Het vertrouwen moet nog wel weer even terugkomen, maar zoals hij nu rijd kan de vakantie gewoon doorgaan vrijdag!

Bij deze nog even wat foto's van de 'operatie'!

p.s. zo slecht zien mijn oude bougies er toch niet uit?? En klopt het dat er aan de binnenkant van het luchtfilterhuis wat vettigheid zit? (is volgens mij olie uit de overloop van het carter.)



* Bougies.JPG (74.33 KB, 820x615 - bekeken 435 keer.)

* Gasklephuis.JPG (103.34 KB, 820x615 - bekeken 361 keer.)

* Luchtfilterhuis.JPG (105.53 KB, 820x615 - bekeken 332 keer.)
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 14, 2010, 19:32:43 »

De eerste bougie, links op de foto lijkt zwarter van kleur dan de rest, de anderen zien er iid wel goed uit.

Hoelang je er over gedaan hebt om ze te vervangen is van geen belang, je motor loopt weer goed en dat telt tenslotte! De vettige aanslag is iid van de carterontluchting, kan absoluut geen kwaad.

Een fijne vakantie gewenst, Freddy 
Gelogd
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 14, 2010, 20:11:39 »

Nog even contact gehad met de vorige eigenaar.
Deze had de bougies nooit vervangen. Dus deze zaten er ook al weer 22000km in!
Vervangen was dus sowiezo niet overbodig!
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 14, 2010, 21:39:02 »

nouja bougie's zien er aardig gebruikt uit, inderdaad tijd voor vervanging. De witte uitslag vindt ik een beetje vreemd. De bruine uitslag(aan de buitenkant) komt van overslag door regenwater tussen de kopwand en bougie.

Dat de achterste cilinder iets warmer wordt, dus andere verbranding heb je ook kleur verschil. Dat is niet erg, ze zien er nog redelijk goed uit.

Zo zie je maar even verse bougies en klaar.

Fijne vakantie en veel plezier.
Gelogd
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 15, 2010, 06:50:34 »

nouja bougie's zien er aardig gebruikt uit, inderdaad tijd voor vervanging. De witte uitslag vindt ik een beetje vreemd. De bruine uitslag(aan de buitenkant) komt van overslag door regenwater tussen de kopwand en bougie.

Dat de achterste cilinder iets warmer wordt, dus andere verbranding heb je ook kleur verschil. Dat is niet erg, ze zien er nog redelijk goed uit.

Zo zie je maar even verse bougies en klaar.

Fijne vakantie en veel plezier.
Vergeet niet dat ze er al 7 jaar en 22000km in zitten en dat ze in weer en wind hebben gereden!

De witte uitslag is volgens mij een soort van smeermiddel.

@All, bedankt voor alle hulp en goede vakantie wensen!
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 15, 2010, 09:16:04 »

Dan werd het dus echt wel tijd voor een paar verse  , verkleuringen op de isolator zijn vaak ook geen goed teken.
Gelogd
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 16, 2010, 09:27:10 »

Gisteren voor de 2de keer na de bougie wissel even een stukje van ongeveer 40-50km gereden.
Eerst stukje binnendoor en vervolgens laatste stukje via de snelweg en op het einde nog even wat rotondes gepakt.
Ik heb werkelijk geen enkele misslag kunnen constateren! Hij reed op alle fronten gewoon uitstekend!
Lage toeren weer super netjes en niet bokkerig, midden toerengebied liep die mooi soepel en in de buurt van de begrenzer mega veel power.
Ook het ineen keer belasten door ineens het gas vol open te draaien doet ie gewoon probleemloos! Hij pakt direct op zonder ook maar een milliseconde te twijfelen!

Vakantie vrijdag kan dus gewoon doorgaan! 

Nu hopen op mooi weer! 
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 16, 2010, 09:41:35 »

Goed nieuws 

Bougies zien er idd niet zo fris meer uit.
Het is trouwens wel vrij normaal dat de achterste cilinder wat heter wordt, bij afstellen wordt deze dan ook vaak net iets rijker gezet, krijgt toch wat minder extra rijwindkoeling dan de voorste cilinder.
Gewoon standaard ieder jaar verse bougies, voor die paar euro hoef je het niet te laten, klein beetje kopervet erop zodat ze de volgende keer weer makkelijk losgaan.

plezierige vakantie met beter weer dan dat het nu is toegewenst 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 16, 2010, 15:08:09 »

Mooi dat ie het weer goed doet maar als ie in 7 jaar een 22k geen nieuwe pitten heeft gehad, hoe zit het dan met de rest van het onderhoud? Dat zou ik dan toch wel even willen weten....
Gelogd
patrickhenr
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 16, 2010, 15:37:19 »

Mooi dat ie het weer goed doet maar als ie in 7 jaar een 22k geen nieuwe pitten heeft gehad, hoe zit het dan met de rest van het onderhoud? Dat zou ik dan toch wel even willen weten....
Gelogd
Starrrr
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 458

Motorloos... ;(

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 16, 2010, 17:08:40 »

Mooi dat ie het weer goed doet maar als ie in 7 jaar een 22k geen nieuwe pitten heeft gehad, hoe zit het dan met de rest van het onderhoud? Dat zou ik dan toch wel even willen weten....
Daar is niks op aan te merken. Als je de fiets ziet lijkt het alsof die uit de showroom komt rollen. Zelfs op niet bereikbare plaatsen ziet ie er uitstekend uit!
Onderhoudshistorie is ook bekend en er is goed voor hem gezorgd!
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39680 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82716 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28593 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35598 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50268 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!