Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 20:43:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Opleuken Falco  (gelezen 6313 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
AppieFalco
Gast
« Gepost op: Augustus 15, 2010, 11:08:46 »

Sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Candy Red Falco uit 2001. Wat een heerlijke fiets is dat zeg.
Na 12 jaar op een Fazer gezeten te hebben en ooit toen de Falco net uit was een keer een proefrit kunnen maken bij toenmalige importeur in Breda is dat Aprilia gevoel blijven hangen. Nu toch de knoop doorgehakt en lekker genieten van die 2 grote cilinders.
Heeft er iemand wat ervaring met carbon onderdelen voor de Falco aangezien ik de fiets wel graag een beetje wil personalizen, kom vrij weinig tegen en een enkele keer staat er bijvoorbeeld bij het voorspatbord dat de nieuwe varianten voor de RSV-R vanaf 2004 en de tuono vanaf 2006 ook passen op een Falco maar niet altijd??
heb inmiddels al wel 2 setjes uitlaten gekocht, 1 set hoog gemonteerde carbon pijpen van de streetfighter Falco (helaas moet ik die wel opnieuw vullen met dempingsmateriaal en vanwege een kleine beschadiging een klein stukje inkorten) waarvan ik de linkpipe nog wil aanpassen voor lage montage en rij nu rond met een set titanium Leo's hahaha!! wat een geweld komt er uit..
Ik wil de fiets wel aanpassen zolang het maar stijlvol is en past bij de looks en het karakter van de Falco denk dat ik in duitsland overigens wel een mooi carbon covertje voor de tellers heb gevonden op jollify.de

Ik hoor graag goede suggesties en tips.

Groeten Dennis
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 15, 2010, 22:38:51 »

Hoi Dennis,

Zijschermen, tank en topkuip kun je volgens mij vergeten, die zul je denk ik niet meer vinden in CF voor een Falco. Er zijn CF zijschermen gemaakt, maar ben ze nog nooit te koop tegen gekomen.

Verder past er heeeeeeel veeel van een Mile. Voorvork, voorspatbord, wielen, remmen, schijven, achterbrug, achterveer, motorblokken, olietanks, koelers enz enz past allemaal.

Neem eens een kijkje hier:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=190232
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=99893
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=62471

Staat erg veel info tussen.

Welkom
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
AppieFalco
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 16, 2010, 15:34:35 »

Thanks,

Moet ik dan nog naar een specifiek bouwjaar van de mille kijken?

Voorspatbord lijkt me mooi om mee te beginnen. Voorbeelden van de Mille achterbrug op een Flaco zijn heel erg mooi maar wellicht een beetje te ingrijpend om zelf te doen.. Zal eerst maar eens de boer op gaan met die uitlaten, iemand een mooi verloopstuk  laten lassen, vullen met nieuw dempingsmateriaal en knallen!!
Die tellercover is best goedkoop dus die bestel ik maar snel..

Sugesties van Hollandse bedrijven die leuke accessoires hebben die ook op de Falco passen zijn natuurlijk nog steeds zeer welkom.
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 16, 2010, 20:01:57 »

Pfff, ik ben al aan het klagen dat 1 setje uitlaten duur is, en jij hebt er even 2 Cheesy

Ik heb zelf een zwarte Falco, maar zou eigenlijk liever een cherry rode hebben. Vind deze nu eenmaal mooier. Ook al heeft de "Goast Rider" look.
Must have zijn rode lijntjes op de wielen.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 16, 2010, 23:05:03 »

Voorspatbord lijkt me mooi om mee te beginnen. Voorbeelden van de Mille achterbrug op een Flaco zijn heel erg mooi maar wellicht een beetje te ingrijpend om zelf te doen.

Voorspatbord is iid mooi. De achterbrug is goed zelf te doen. Ik heb nog een mooie Mille brug liggen. Inclusief alle plastic (is de brug op de foto). Ik wil em d'r nog wel voor je inzetten ook. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel...

Dit is een plaatje van m'n fiets:

« Laatste verandering: Augustus 16, 2010, 23:39:25 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 17, 2010, 07:57:12 »

Haha, zwart wil rood....het rood blijft een aparte kleur!
Ik wilde wel eens tijdelijk een tank en zit unit ruilen met een zwarte, kijken hoe dat staat. Gebruikt nog niet tegengekomen voor een dump prijs helaas!

Ruilen kan ik niet omdat mijn set niet meer compleet is vanwege de falcuono ombouw, spul is allemaal verkocht. Mijn rode gaat naar de spuiter als ik een kleur gekozen krijg tenminste...kleur blijft mooi maar na 10 jaar.... wil ik wel eens wat anders.

De achterbrug omruilen is een mooie aanbieding, ga je geen spijt van krijgen! (kun je ook een RSV carbon achterspatbord kopen...)

Carbon ga je verder niet veel vinden voor de falco, aantallen te laag voor geweest.
Gelogd

Stock=boring!
AppieFalco
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 17, 2010, 12:48:42 »

Oei..

De foto hierboven is idd een verschrikkelijke mooie combi. Ik zie andere achterbrug, voorvork, bijzondere uitlaat, wielen en een gezellig italiaans zitje. Heb op zich wel oren naar de achterbrug (mits niet te gek duur anders denk ik dat m'n vrouw zal ontploffen) Moet ik dan ook gelijk tandwielen en ketting vernieuwen? En hoe zit dat met een gesloten ketting of kun je deze gewoon met een sluitschakel dichtmaken.
Voor de uitlaat ga ik waarschijnlijk even langs Superpole in Kaatsheuvel hopelijk kunnen ze me daar ff matsen met een stukje rvs en wat dempingsmateriaal.

Toch maar snel even een fototje gemaakt van mijn fietsje (wel erg standaard)
Btw carbon tellerset is onderweg ben erg nieuwsgierig hoe dat er uit ziet...


* SN202719.JPG (53.87 KB, 400x300 - bekeken 317 keer.)
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 17, 2010, 13:56:28 »

check je PM ff. Wordt anders een erg lang verhaal Smiley
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 17, 2010, 14:48:31 »

Superpole wilde mij vorige keer niet helpen om een uitlaat aan te passen, alleen eigen spul, hopelijk heb jij meer succes.

Waarom wil je de uitlaten laag hebben? Weet niet of die vrij hoge korte dempers wel staan in een lage positie. Misschien iemand fotosjop?

Gelogd

Stock=boring!
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 17, 2010, 16:36:00 »

Ik las ook zelf TIG RVS, dus misschien kan ik je daar ook mee helpen.
Ik hoor het wel...
« Laatste verandering: Augustus 17, 2010, 22:15:27 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
AppieFalco
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 17, 2010, 21:10:25 »

Haha binnenkort lekker klussen..

Ik heb de dempers er al een keer op gehad en in de hoge positie kan ik geen duosteps gebruiken en zitten mijn knippers in de weg.. En maar dat is natuurlijk persoonlijk vond ik de lijn van de motor er niet echt mooier op worden. Ik zal ze er nog wel een keertje voorhouden maar volgens mij ziet het er behoorlijk goed uit als er een stel matzwarte kannonnen onderuit komen.. Ben ook al wel op zoek geweest naar plaatjes van verschillende dempers en de verschillende montageplaatsen maar die zijn uiteindelijk best schaars van de Falco (haha bijna net zo schaars als de leuke accessoires)

Gelogd
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 17, 2010, 21:52:01 »

Voor de streetfighter uitlaten waren speciale duovoetsteunen verkrijgbaar.

Weet ik zeker want ik heb zo'n setje voor mijn niet standaard uitlaat positie en mijn meiske wel eens mee wil nemen.
Gelogd

Stock=boring!
AppieFalco
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 17, 2010, 22:11:27 »

Had ik inmiddels ook gezien op diverse foto's maarja die zaten er niet bij toen ik ze kocht (t was ook een 2ehansje)
Mis natuurlijk ook de ophangsteuntjes en de eprom die er eigenlijk bijhoort maar dat mag de pret niet drukken toch..
Ga volgende week eerst maar eens beginnen met het inkorten van de carbon huls en de binnenpijp om precies uit te meten hoeveel staal er aan moet om ze te laten passen op de linkpipes van de Leo's. Met een Dremel en een beetje geduld zal dat wel lukken lijkt me.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 17, 2010, 22:18:27 »

Citaat van: AppieFalco
Moet ik dan ook gelijk tandwielen en ketting vernieuwen? En hoe zit dat met een gesloten ketting of kun je deze gewoon met een sluitschakel dichtmaken.

Nee, dit hoeft niet. Je hebt alleen wel een klinkschakel nodig. De ketting moet gedeeld worden bij het monteren van een Mille brug.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
AppieFalco
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 20, 2010, 23:20:59 »

Zo carbon teller cover is vandaag binnengekomen en gelijk maar op z'n plaats gezet. Materiaal ziet er echt mooi uit en is slechts 0,3mm dik waardoor het zeker niet opvalt dat het een cover is. Zo nu is het teminste echt MIJN Falco...
Volgende week lekker vakantie en dan maar eens een beetje klussen uitlaatjes en misschien toch ook nog wel kijken naar een mille swingarm.


* SN202737-2.jpg (35.89 KB, 448x336 - bekeken 314 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Raad het plaatje « 1 2 ... 59 60 » Danduy 886 133509 Laatste bericht Januari 06, 2013, 21:20:40
door H-C50
vreemd geluid, tikkent geluid warme motor « 1 2 » Gerard-030 24 13882 Laatste bericht April 14, 2011, 23:45:23
door Isdatzo
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6193 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Stuono's project « 1 2 ... 11 12 » Stuono 177 50854 Laatste bericht Mei 10, 2013, 11:34:15
door tripakis
SAM & ARA 29 april: Mettet, Foto's en belevenissen! « 1 2 ... 20 21 » Big Chris 302 68480 Laatste bericht Mei 19, 2010, 20:26:14
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!