Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 13:44:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Standaard Uitlaat Shiver schotten eruit halen.  (gelezen 3686 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Flanders93
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 49


Kiss the sun and taste the ...... fuckin' rainbow!

Netherlands
« Gepost op: Augustus 20, 2010, 11:29:45 »

Heren,

ik heb van de week een standaard uitlaat van een Shiver gekocht voor 5 tientjes... geen geld.
Nu wil ik hem de bovenkant open slijpen en de Schotten eruit halen en dat lelijke gaas weghalen en daarvoor in de plaats mooie eind stukje maken die weer mooi aansluiten in de mooie plastic kapjes, zodat je aan achterkant twee mooie grote openingen hebt  inplaats twee pijpjes met gaas.

Maar heeft iemand verstand of heeft iemand ervaring met dit soort bezigheden want ik tegendruk blijven houden en kan niet alle schotjes er klakeloos uithalen.

o,ja dan zul je je afvragen waarom???  doet hij dit en koopt hij geen mooie uitlaat.
Nou ik zal je zeggen dat wil ik ook wel maar er is geen uitlaat die mooi aansluit op de Vleugels onderzijde buddyseat als de Orginele uitlaat.

ps van dit project blijf ik foto maken zodat navolgingen er ook wat aan hebben.

Gr. Arjan
Gelogd

Aprilia Shiver 2010 Zwart Gestolen!!
Aprilia RSV Mille 2001 Limited edition
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 20, 2010, 16:00:45 »

Ja als er geen uitlaten mooi aansluiten is dat een optie, dan wel gewoon helemaal leeg halen Tongue

Ik ben benieuwd !
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 20, 2010, 16:14:01 »

denk dat de schotten er allemaal wel uit kunnen maar je zal hem dan wel binnen moeten bekleden maar of het echt gaat klinken dat durf ik niet te zeggen weet dat er hier op het forum wel eens met originele dempers hebben gedaan dus onmogelijk is het niet. ben benieuwd naar je project succes
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
heavy
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 21, 2010, 20:28:32 »

Heb zo'n soort project gedaan op de standaard uitlaat van mijn SXV550  wat een t*ring herrie

Dus de uitlaat weer open, schotje hersteld met gaatjes plaat was beter maar nog erg luid, hierna nogmaals openen en schot geheel weer origineel gemaakt en de koppel pij tussen de kamers gemaakt van gaatjes pijp dit was enig sinds acceptabel maar nog wel luid.

Het is erg lastig om een mooi acceptabel geluid uit een verbouwde originele demper te krijgen
Gelogd
Theo81
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: September 25, 2010, 10:38:10 »

Hallo Arjan,

Vlot het een beetje met je project, of wordt het een winterproject?
Ben wel benieuwd.
Gelogd
Flanders93
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 49


Kiss the sun and taste the ...... fuckin' rainbow!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: September 26, 2010, 14:48:23 »

Theo,

Ik heb nu na 3 uur slijpen eerst de Aluminium buitenkap open geslepen en daarna de binnen metalen Uitlaat open geslepen.
Ik heb er Foto`s van gemaakt en nu is de vraag wat ik ga doen want zoals ik Heavy moet geloven ga ik niet alles eruit halen, want ik heb ook tegen druk nodig want zo werkt een uitlaat nou eenmaal.

Dus ga over een paar weken met een Vriend van me  die heeft bij Laser gewerkt eens kijken wat we kunnen gaan doen en wat we kunnen gaan veranderen.

Alles is wel een Winter project en ook moet alles Low budget blijven want anders kan ik wel een Akrapovic uitlaat kopen???

Maar ik hou iedereen op de hoogte volgende keer met foto`s
Gelogd

Aprilia Shiver 2010 Zwart Gestolen!!
Aprilia RSV Mille 2001 Limited edition
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: September 28, 2010, 13:17:22 »

Waar is die foto Huh Huh Huh Ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet en gaat zien Cheesy
Gelogd
heavy
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: September 28, 2010, 21:24:19 »

Ik had alleen de laatste kamer open  de pijpje tussen de kamers uit. ( er staan ergen foto's in het SXV topic )
Later dit enigsids hersteld door er gaas in te plaatsen, was iets beter 

Ik heb ooit een groene hart rit mee gereden met de SXV,er zijn denk wel leden die het geluid nog herinneren 
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21865 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16313 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19462 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26005 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot
Bandenvraagje Vincent 7 6030 Laatste bericht April 03, 2009, 22:01:39
door rsv mille evo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!