Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 02, 2024, 08:38:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wheely!  (gelezen 10623 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
RS-Stefan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 264


Loud pipes save lives

Netherlands
« Gepost op: Augustus 24, 2010, 16:46:35 »

Heej mensen,

Toen ik net terug reed van mijn werk reed ik achter een van mijn collega's aan (die in een auto reed). Toen hij op een gegeven moment links afsloeg zag ik mijn kans schoon om ff mijn uitlaatgeluid aan hem te demonstreren  . Dus ik op het gas ROOOAARR voorwiel spontaan en eigenlijk onbedoeld een eind de lucht in!
Was voor mij de eerste keer dat ik een serieuse wheely maakte ookal was het niet mijn bedoeling. Hiervoor altijd minder krachtige motoren gereden dus heb je er niet zo gauw last van. Gelukkig ging het allemaal nog goed en gecontroleerd  Grin Gebeurd jullie dit ook wel eens? neem aan dat ik niet de enigste ben ookal zullen velen van jullie het vaker met opzet doen denk ik Afro

Groeten Stefan
Gelogd

RSV Mile R
Kefke
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 24, 2010, 17:14:11 »

Ik had het met de RS eens dat ik op een helling stond en snel wou weggeraken.
En toen bewoog hij zich letterlijk vertikaal voor ipv horizontaal! Maar power was snel weg (2-takt hĂ©) en toen viel die weer  Afro

Met Mille's is het eerder een kunst om het wiel aan de grond dan hem omhoog te krijgen.

Mijn pa heeft over een tijdje een autobus voorbijgestoken al wheeliend met mijn stiefma achterop  Grin
En voor de rest ga ik erover zwijgen, want ik weet dat hij meeleest angel
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 24, 2010, 17:23:11 »

die van mij gaat regelmatig gecontroleerd op het achterwiel, puur op power.
Ik hoef natuurlijk niemand hier te vertellen dat in zijn 1 het een koud kunstje is, meer moeite om de boel aan de grond te houden.
Wanneer ik in zijn 2 zit gaat hij ook nogal eens op het achterwiel, kwestie van gas houden dan komt hij langzaam naar beneden, anders sloop je de voorvorkkeeringen en het balhoofd (e.d.).
niet te wild van schrikken dus, hoort bij zo'n dikke twin (is een koppel brommert).
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
leelilove
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 24, 2010, 20:54:35 »

Jazeker altijd weer grappig als het spontaan gebeurd.
Maar in de 2 versnelling bij 5000toeren even gas dicht en gelijk weer open.
Nou zeker weten dat ie een eind gaat, en pas op kan ook te ver.

Gelogd
patrickhenr
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 24, 2010, 21:13:18 »

Had idd ook last van en lichte voorkant met de mille en zijn aangepaste tandwielverhouding.  Grin. Circuit zolder uitaccelereren  (onderin) in de 2 met regelmaat erg losjes. Al heb ik met mijn rijstrakket (bovenin) nu nog veel meer last hier van met de huidige tandwielverhouding dus het zijn niet alleen de twins  Roll Eyes  
« Laatste verandering: Augustus 24, 2010, 21:39:44 door patrickhenr » Gelogd
nitro-kevin
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.288


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 27, 2010, 23:12:11 »

ik heb dat nooit angel
Gelogd

Wie A zegt, moet ook PRILIA of GUSTA(Cheesy) zeggen!
Nils
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 28, 2010, 10:06:34 »

Mijn probleem is meer dat het ongecontroleerd me blijkbaar beter af gaat dan gecontroleerd...

Moment dat ik bewust een wheelie wil gaan maken gebeurt niks 

Nadeel van mijn Mille is ook dat je niet kunt vertrouwen op de achterrem mocht je tever naar achteren slaan.
Gelogd
daydreamer
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 28, 2010, 12:01:03 »

Mijn probleem is meer dat het ongecontroleerd me blijkbaar beter af gaat dan gecontroleerd...

Moment dat ik bewust een wheelie wil gaan maken gebeurt niks 

Nadeel van mijn Mille is ook dat je niet kunt vertrouwen op de achterrem mocht je tever naar achteren slaan.

Het is een mooi verhaal dat van de achterrem, maar als je nog niet de beheersing hebt om hem uberhaupt omhoog te brengen, of onder balanspunt te balanceren dan moet je zeker niet de illusie hebben dat je de controle hebt om jezelf daarmee te redden.. het is wel goed om bewust bezig te zijn met het aanleren van remmen met de achterrem, maar in praktijk red jezelf (zeker op een 2-cilinder) 9999 vd 10000 keer met de motorrem.. totdat je echt op balanspunt rijd, en dan kan je hem zowel gebruiken om je gasreactie te temperen als terug te remmen achter BP.

om 't leren zou ik vanaf 'n rotonde in z'n 2 (km of 50-60) even kort de koppeling intrekken.. (in-uit) dan ga je al hupjes maken, de kunst van een gecontroleerde wheelie is om hem zo vlug mogelijk omhoog te zetten en dan met minimale gasreactie te compenseren, de kans dat je hem flipt is dan ook veel kleiner.. enneh, vooral niet teveel in een keer willen.

Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 28, 2010, 12:09:30 »

Wat bedoel je???


* achterwiel 1.jpg (3.92 KB, 99x67 - bekeken 503 keer.)
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Jorrit
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 239


met (kans op) regen stap ik niet op de motor.

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 30, 2010, 20:45:38 »

hell yeah.

2de dag toen ik mn RSV had reed ik in assen achter een paar auto's (echt traag)
ze sloegen af en ik rechtdoor dus ff op het gas en jawel, voorwiel een end de lucht in!  NIET DE BEDOELING !!!! Shocked


maargoed, een fietser zag dit dus en deed daarom ook ff een wheelie op zn harley trapson

hiervoor heb ik RS 50 & RS 250 gereden dus 1.000cc was ik totaal niet gewend
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: September 02, 2010, 10:45:04 »

Maak ik gisteravond even een piep klein wheely-tje....... zaten er 3 motoragenten ( in het donker) achter mij!

En jawel, art 5 en gelijk mijn rijbewijs ingevorderd! Stelletje @#$$%, Ga zondagmorgen naar de Dolomieten voor een week, daar mag ik toch wel gewoon rijden?Huh? Wie weet daar meer van?
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: September 02, 2010, 10:50:11 »

Maak ik gisteravond even een piep klein wheely-tje....... zaten er 3 motoragenten ( in het donker) achter mij!

En jawel, art 5 en gelijk mijn rijbewijs ingevorderd! Stelletje @#$$%, Ga zondagmorgen naar de Dolomieten voor een week, daar mag ik toch wel gewoon rijden?Huh? Wie weet daar meer van?


Shocked Dat is K met dikke P!!! Volgens mij mag je nergens rijden als je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs. Ik hoop voor je dat er hier mensen zijn die anders kunnen beweren.
Gelogd

AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: September 02, 2010, 11:12:55 »

Maak ik gisteravond even een piep klein wheely-tje....... zaten er 3 motoragenten ( in het donker) achter mij!

En jawel, art 5 en gelijk mijn rijbewijs ingevorderd! Stelletje @#$$%, Ga zondagmorgen naar de Dolomieten voor een week, daar mag ik toch wel gewoon rijden?Huh? Wie weet daar meer van?


Mooi kloten 

De officier heeft 10 dagen de tijd om te beslissen of jij je rijbewijs terug krijgt  Undecided
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
Rossi 46
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.405


RSV Mille R

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: September 02, 2010, 11:29:00 »

dat is mooi k*t.
Je mag nu geen enkel gemotoriseerd voertuig besturen totdat jij je rijbewijs terug hebt. Doe je dit wel dan pleeg je een misdrijf.
Gelogd

Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: September 02, 2010, 11:55:29 »

Maak ik gisteravond even een piep klein wheely-tje....... zaten er 3 motoragenten ( in het donker) achter mij!

En jawel, art 5 en gelijk mijn rijbewijs ingevorderd! Stelletje @#$$%, Ga zondagmorgen naar de Dolomieten voor een week, daar mag ik toch wel gewoon rijden?Huh? Wie weet daar meer van?


Niet zo slim Daan, om vlak voor je vertrek een wheelie te trekken. Maar rijbewijs kwijt betekent nergens rijden. 
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
bijtunen van een Tuono van 2003 « 1 2 » sanka 15 8126 Laatste bericht Mei 28, 2010, 22:06:30
door Nald
Voorjaarstraining 2015 - 15 t/m 18 maart Cartagena « 1 2 ... 15 16 » Heuveltje 233 59925 Laatste bericht Maart 26, 2015, 06:34:37
door black bee
ZAC race Assen 10 juni 2010 « 1 2 » emille 25 6665 Laatste bericht Juni 17, 2010, 14:35:33
door Bitaktus_Snellus
11-Stedentocht, gek genoeg....in Friesland « 1 2 ... 13 14 » RenĂ©bagpipe 204 46253 Laatste bericht Mei 14, 2008, 19:18:51
door Silke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!